Permalänk
Medlem

Powerwolf har släppt en ny version av låten "Werewolves of Armenia".

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

@[SmR]BMF

Exempel på en bra Stoner grupp som kanske är okända för en del är gruppen "Slow Green Thing", njut av den här låten. I synnerhet tung-riffet som börjar efter ca 02:15 in i låten är sååå bra, hela låten skiftar mood.

Slow Green Thing "Hate Is My Love"
https://youtu.be/9twb015Z6mY

Trevligt

Själv har jag regredierat och gått i ungdom och lyssnat en del på Fu manchu på senaste kan rekommendera deras version av Godzilla som ingångspår om du inte lyssnat på dem tidigare, kanske dessutom världens snyggaste singelomslag på den gröna 10" vinylutgåvan

https://www.youtube.com/watch?v=Z1Najo_8Tvc

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SmR]BMF:

Trevligt

Själv har jag regredierat och gått i ungdom och lyssnat en del på Fu manchu på senaste kan rekommendera deras version av Godzilla som ingångspår om du inte lyssnat på dem tidigare, kanske dessutom världens snyggaste singelomslag på den gröna 10" vinylutgåvan

https://www.youtube.com/watch?v=Z1Najo_8Tvc

Godzilla är en riktigt skön låt

Jag såg Fu Manchu live på Debaser för ca 2 år sedan, riktigt bra konsert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Godzilla är en riktigt skön låt

Jag såg Fu Manchu live på Debaser för ca 2 år sedan, riktigt bra konsert.

Varit bra nära ett par gånger att jag kollat på Brant Bjork i Malmö ett par gånger, blev inget är väl för lat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SmR]BMF:

Varit bra nära ett par gånger att jag kollat på Brant Bjork i Malmö ett par gånger, blev inget är väl för lat...

Live är riktigt kul tycker jag, i synnerhet på lite mindre ställen, blir väl ca 2-5 konserter/år.

Sista konserten var nog Monolord i höstas, väldigt bra, gillar Monolord skarpt.

Permalänk
Medlem

Bra Progressive Metal med ren sång för de som inte gillar growl. Bra flyt, inte så mycket konstiga taktbyten men ändå tekniskt.

Permalänk
Medlem

@Nils-Göte: Bra, tyvärr har dom ju inte släppt nåt mer sedan den här för 6 år sedan.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Har fått upp öronen för Sixx: A.M. från USA, närmare bestämt Los Angeles i California. Om dom är obekanta, här är en kort beskrivning av dem:

Det är förre Mötley Crüe-basisten Nikki Sixx som drog igång ett sidoprojekt medan han lirade bas i Mötley Crüe. När Mötley Crüe la ner så fortsatte Nikki med sitt sidoprojekt. Nu ryktas det om att Mötley Crüe ska återuppstå, men det återstår att se hur det blir med den saken samt vad Nikki Sixx ska göra med Sixx: A.M. om han blir aktuell för Mötley Crüe igen.

Mer info om Sixx: A.M. på engelskspråkiga Wikipedia

Nu till det musikaliska...

Stil / genre : Hard rock, alternative metal, post-grunge enligt Wikipedia-länken ovan.

Sixx: A.M. - "We Will Not Go Quietly"

Sixx:AM - "Skin"

Sixx: A.M. - "Life is Beautiful"

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem

Heaven shall burn - Übermacht
Tyskt band.

Permalänk
Medlem

Testament - Children Of The Next Level
Typ trash metal

Permalänk
Medlem

Allegaeon - Roundabout
Cover på en Yes låt från början av 70-talet.
Kort video doc från studion när de spelade in låten https://www.youtube.com/watch?v=coGYIrhz05o

Haken - Prosthetic
Progressive metal

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Kissin' Dynamite - "Addicted To Metal" featuring Udo Dirkschneider

Heavy Metal, Tyskland.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem

En kompis rekommenderade Demonical, han hade tydligen en kompis som spelar i det bandet. Fick inte tummen ur på bra länge, men nu har jag börjat gilla dem. En låt har satt sig lite extra, "Välkommen Undergång":

...väldigt trallvänlig

Permalänk
Medlem

Wolfheart - Reaper
Melodic death metal från Finland.

Permalänk
Medlem

Trivium - Bleed into me

Permalänk
Medlem

Paradise Lost - Ghosts

Permalänk
Medlem

Doro från Tyskland, hon var sångerska i gruppen Warlock, och är numera soloartist. Kallas för "Queen of Heavy Metal".

Här med låten "Bad Blood" studioversionen, men det finns även en liveversion där hon sjunger med Lordi.

Genre : Heavy Metal.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Inte direkt en ny låt (10 år gammal nu) men tänkte tipsa om Karnivool och låten Goliath! Riktigt skickliga musiker, härlig prog och sköna melodier. Good stuff!

Permalänk
Medlem

Die Kreatur - Untergang

Permalänk
Medlem

Shepherds Reign - Le Manu
Band från Nya Zeeland/Polynesien.

Permalänk
Medlem

Sorcerer släppte sitt album för några timmar sen.

Sorcerer - Lamenting of the Innocent (album)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Sorcerer släppte sitt album för några timmar sen.

Sorcerer - Lamenting of the Innocent (album)
https://www.youtube.com/watch?v=fvNxS6P2eoE

Bara kommit en bit in på skivan än så länge men gillar det.

Jäklar vad titellåten påminde mig om Iced Earth - When the Eagle Cries dock.
Allt går lite långsammare men sångens variation i tempo och vissa musikaliska moment fick mig direkt att tänka på den. Vet inte vad de korrekta termerna i musikspråk heter, jag lyssnar bara.

Good shit dock.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Fulci:

Sorcerer släppte sitt album för några timmar sen.

Sorcerer - Lamenting of the Innocent (album)
https://www.youtube.com/watch?v=fvNxS6P2eoE

Coolt! Jag känner faktiskt ena gitarristen i det bandet

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Fulci:

Sorcerer släppte sitt album för några timmar sen.

Sorcerer - Lamenting of the Innocent (album)
https://www.youtube.com/watch?v=fvNxS6P2eoE

Skrivet av Kenneth:

Coolt! Jag känner faktiskt ena gitarristen i det bandet

Kan ju ta och länka in ett av hans (Kristian Niemann) gamla band. Kanske faller dig i smaken också.

Permalänk
Medlem

Spiritbox - Belcarra
Metal + arty?

Spiritbox - Rule of Nines
En lugnare Courtney LaPlante i liveupptagning

Permalänk
Medlem

Lebenssucht - -273​,​15°C

Black metal med grym sångerska

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Medlem

Imorgon, 2020-06-12, kommer följande konserter sändas online:

MEGADETH will be streaming their 2016 secret show from St Vitus in Brooklyn.
LAMB OF GOD will be streaming their surprise show from House Of Vans in Chicago from February this year.
TRIVIUM will be streaming their 2019 performance from DreamHack Dallas.
IN FLAMES will be streaming their 2019 headline set from their own festival Borgholm Brinner in Sweden.

Läs mer här ( engelska ) : The Metal Tour Of The Year Announces Massive Streaming Event On June 12th Featuring MEGADETH, LAMB OF GOD, TRIVIUM & IN FLAMES

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem

Alltså, wtf, vad är det här, straight out of Finland, bland det tyngre jag hört på ganska länge, groovy.

Black Royal med "Pagan Saviour", håll i hatten. Mörkt, satan hit och dit men det är ju så jäkla blytungt att det är helt omöjligt att motstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Alltså, wtf, vad är det här, straight out of Finland, bland det tyngre jag hört på ganska länge, groovy.

Black Royal med "Pagan Saviour", håll i hatten. Mörkt, satan hit och dit men det är ju så jäkla blytungt att det är helt omöjligt att motstå.
https://youtu.be/7vFf988zDZM

Black Royal var för mej ett helt okänt band. Riktigt bra låtar ! Grannen nedanför måste sucka "Vad fan har galningen nu hittat ?!"

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS