Star Trek: Picard

Skrivet av Icte:

@JesperT: Avsnitt 10? Trodde de visades på torsdagskvällarna i USA? Ser inte heller detta avsnitt på i listan på mitt Prime-konto

Ja det är 10 han pratar om, de sänds på torsdagar men de har konstant gått att få tag på så fort någon region i världen gått in på torsdag.

Skrivet av Ferrat:

Ja det är 10 han pratar om, de sänds på torsdagar men de har konstant gått att få tag på så fort någon region i världen gått in på torsdag.

Jag förstår! Nåja, då blir det att vänta till morgondagen

IKEA-lampor!

Hur som helst.
Jag tror och hoppas att den här serien faktiskt kan utvecklas för den har potential, men det största problemet är faktiskt manusförfattarna.
Jag kommer definitivt ge säsong två en chans.

Kan någon förklara varför de ska förstöra en så bra "cliffhanger" som de hade möjlighet med när det kom till Picards död, den hade de ju kunnat spara på till säsong två.
Nu tog man sorgen som karaktärerna uppvisade och pissade på eftersom de valde att visa att Picard minsann lever vidare.
Det var exakt samma sak i "The Rise of Skywalker" när Rey "råkade" spränga skeppet som Chewbacca inte befann sig på.

Dold text
Skrivet av backspace:

IKEA-lampor!

Hur som helst.
Jag tror och hoppas att den här serien faktiskt kan utvecklas för den har potential, men det största problemet är faktiskt manusförfattarna.
Jag kommer definitivt ge säsong två en chans.

Kan någon förklara varför de ska förstöra en så bra "cliffhanger" som de hade möjlighet med när det kom till Picards död, den hade de ju kunnat spara på till säsong två.
Nu tog man sorgen som karaktärerna uppvisade och pissade på eftersom de valde att visa att Picard minsann lever vidare.
Det var exakt samma sak i "The Rise of Skywalker" när Rey "råkade" spränga skeppet som Chewbacca inte befann sig på.

Dold text

För min del så var det äkta Star Trek. Har väntat på detta sen Voyager lades ned. Det här är min tanke kring frågan på din spoiler.

Det jag kan tänka mig är att det inte var helt hundra om det skulle bli en säsong 2. Det vore hemskt att avsluta, utan att veta om Picard skulle överleva eller inte.

Dold text

Nu är serien slut. Diskussionen bland serieskaperna såg nog ut något i den här stilen:

Chef: "Hur många avsnitt har vi fått ihop material till?"
Författare: "Ehm, bara ett."
"Chef: "Oj då, vi kanske kan dra ut det till ett dubbelavsnitt då?"
Författare: "Ja det går, men det kan bli segt och konstlat".

Chef ringer producent och berättar.

Producent: "Äh, vafan, dra ut det till 10 avsnitt istället, ingen kommer märka att det är en undanflykt för att vi inte har några idéer eller kreativitet".

Har inget speciellt att anmärka på, men tyvärr är den hittills inte speciellt anmärkningsvärd heller

@Elektroman: Du beskrev just precis vad jag kände om senaste säsongen av The Expanse. Annat topic dock..

Picard var väl, öh.. ok.. Finns inte mycket mer att säga egentligen, det var en säsong.. Discovery var bättre, skjut mig.

Följer nuvarande star tråk-recept.

Men har sett ep10 nu.
Tycker ep1, 7, 8, 9 och 10 var bäst.

Men inte är det Star Trek

De...

butchade en TNG och Voyager karaktär

Dold text

...också!

Domen är väl bättre än Discovery (som typ * på allt heligt) men inte mycket bättre.