Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Det är ju ändå över förväntan måste jag säga. Säg till om du hittar något som inte funkar så har jag något att göra.

Fast jag ska nog skriva om det förr eller senare i vilket fall. Även om det kanske fungerar finns det rätt mycket som inte behövs längre och kan hivas rakt av och resten behöver nog verifieras (vilket låter tråkigt, så då skriver jag hellre om allt ).

Kan vara om de inte har ändrat så mycket som man tror, vi får se framöver när det pillas i fler delar av sidan. Säger till om jag hittar något som har med bredden att göra.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Halloj nu helt plötsligt har Better Sweclockers mörka tema slutat fungera när man är under avdelningarna Följda trådar och Aktiva Trådar etc. Temat fungerar numera bara när man är inne på en tråd. Hände för bara några timmar sedan så nått måste nyligen ha skett...

Ser numera ut så här:

i.imgur.com/RMyhEBV.jpg

Har samma problem som dig, är det någon som vet hur man kan fixa till det så det blir mörkt igen?

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av r3flex:

Har samma problem som dig, är det någon som vet hur man kan fixa till det så det blir mörkt igen?

Det man kan göra utan att modifiera källkoden är att gå till inställningarna och antingen byta till @Soitoras mörka tema eller lägga till egen CSS-kod.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Det man kan göra utan att modifiera källkoden är att gå till inställningarna och antingen byta till @Soitoras mörka tema eller lägga till egen CSS-kod.

Jag har bytt till Soitoras tema och det gjorde ingen skillnad utan det blev värre nu blev det massa ojämna kanter också¨:

Hur lägger man till egen CSS kod? Vilken kod ska jag lägga till?

Kommer ordinarie tema inte att bli fixat?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Joakim Ågren:

Jag har bytt till Soitoras tema och det gjorde ingen skillnad utan det blev värre nu blev det massa ojämna kanter också¨:

https://i.imgur.com/ocm9QDX.jpg

Hur lägger man till egen CSS kod? Vilken kod ska jag lägga till?

Kommer ordinarie tema inte att bli fixat?

Avmarkera "Använd Allings server", hans är ej up-to-date med mina hot-fixes.
Uppskattas om du ser några skavanker att du berättar det för mig så fixar jag det oftast väldigt snabbt!

Edit: Kan eventuellt vara så att den inte funkar utan Allings server just nu pga GitHub.
Skulle du (@Alling) då sålänge kunnna uppdatera mitt tema på din server?

Edit 2: Fick fixat GitHub SSL problemet!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Avmarkera "Använd Allings server", hans är ej up-to-date med mina hot-fixes.
Uppskattas om du ser några skavanker att du berättar det för mig så fixar jag det oftast väldigt snabbt!

Edit: Kan eventuellt vara så att den inte funkar utan Allings server just nu pga GitHub.
Skulle du (@Alling) då sålänge kunnna uppdatera mitt tema på din server?

Edit 2: Fick fixat GitHub SSL problemet!

Jag använder Tampermonkey om det har någon betydelse. Om jag stänger av Allings server så funkar inte det mörka temat alls för mig?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Ljusskygg

@Joakim Ågren: Den drar här ifrån: https://soitora.com/xhs-styles/sweclockers.css
Fixade HTTPS error den hade innan, för mig funkade det att rensa SSL Cachen (rensade all cache). Är det certifikat error för dig på den sidan så kan det hjälpa att rensa den eller vänta

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

@Joakim Ågren: Den drar här ifrån: https://soitora.com/xhs-styles/sweclockers.css
Fixade HTTPS error den hade innan, för mig funkade det att rensa SSL Cachen (rensade all cache). Är det certifikat error för dig på den sidan så kan det hjälpa att rensa den eller vänta

Det som händer om jag valt ditt tema och samtidigt väljer bort Allings server är att inget mörkt tema laddas alls när jag manuellt klickar på switchen så händer ingenting. Får inga fel eller något. Jag måste klicka i Allings server för att ditt tema skall laddas. Men då blir det fel som jag visade i min screenshot.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Jag använder Tampermonkey om det har någon betydelse. Om jag stänger av Allings server så funkar inte det mörka temat alls för mig?

Jag fick tipset att använda Violentmonkey och den verkar så mycket bättre. så ett tips. Har väl ingen betydelse för detta, men @Alling tipsar om den.

Jag funderar om hur mycket jobb det är om man skulle försöka fixa Blargmodes mörka tema som bråkar nu. Jag kan ju en del css iaf. Kanske ska kolla på detta om man kan lösa en inoffical version på något sätt.

@Soitora: Är det jättesvårt att lösa tror du? Du som gjort ett till Sweclockers. Eller väntar man på nästa färdiga version av ditt tema där man kan ändra färg och så väl?

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Joakim Ågren:

Det som händer om jag valt ditt tema och samtidigt väljer bort Allings server är att inget mörkt tema laddas alls när jag manuellt klickar på switchen så händer ingenting. Får inga fel eller något. Jag måste klicka i Allings server för att ditt tema skall laddas. Men då blir det fel som jag visade i min screenshot.

Skrivet av Lagers:

@Soitora: Är det jättesvårt att lösa tror du? Du som gjort ett till Sweclockers. Eller väntar man på nästa färdiga version av ditt tema där man kan ändra färg och så väl?

Som jag frågade igår, funkar denna länken alls för er?
https://soitora.com/xhs-styles/sweclockers.css
Det är denna länk som temat laddar in från.

Vad visas i konsolen om ni drar fram den med F12 / CTRL+SHIFT+J / CTRL+SHIFT+K?
Då länken laddar perfekt för mig så är det svårt att felsöka något som stämmmer ifrån min sida.

EDIT: Har ni Stylus eller liknande så kan ni testa Betan för Version 3 av temat här: https://github.com/Soitora/SweClockers-Dark/raw/master/sweclo...

Inte allt stämmer dock (gav upp på skriva om helt, gjorde istället modifieringar till nuvarande) och gör ibland drastiska ändringar som standard färg osv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Som jag frågade igår, funkar denna länken alls för er?
https://soitora.com/xhs-styles/sweclockers.css
Det är denna länk som temat laddar in från.

Vad visas i konsolen om ni drar fram den med F12 / CTRL+SHIFT+J / CTRL+SHIFT+K?
Då länken laddar perfekt för mig så är det svårt att felsöka något som stämmmer ifrån min sida.

EDIT: Har ni Stylus eller liknande så kan ni testa Betan för Version 3 av temat här: https://github.com/Soitora/SweClockers-Dark/raw/master/sweclo...

Inte allt stämmer dock (gav upp på skriva om helt, gjorde istället modifieringar till nuvarande) och gör ibland drastiska ändringar som standard färg osv.

Länken fungerar för mig och har installerat betan, riktigt trevligt att kunna ändra färger och så Ska köra lite med din ett tag och känna på den

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Lagers:

Länken fungerar för mig och har installerat betan, riktigt trevligt att kunna ändra färger och så Ska köra lite med din ett tag och känna på den

En stor sak som inte funkar riktigt helt i betan än en borders, men det ska jag fixa imorgon eventuellt

Visa signatur
Permalänk
99:e percentilen

Nu finns det en liten men användbar ny feature i Nightly (version 3.14.1.2020.4.10.20.45), nämligen ett skydd mot att råka publicera ofärdiga inlägg av misstag. Särskilt användbart om man har aktiverat Ctrl + S för att posta.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Lagers:

Länken fungerar för mig och har installerat betan, riktigt trevligt att kunna ändra färger och så Ska köra lite med din ett tag och känna på den

Tjo, har du några åsikter so far du kan dela med dig av?
Uppdaterar lite till och från vissa saker, som idag t.ex. tog jag mig an och ändrade koden för t.ex nya inlägg osv.

Är det något jag ändrar som du har speciell åsikt om, eller är det något jag ännu inte har ändrat som du skulle vilja se prioriteras?

Menyn är något jag personligen gillar men funderar på lägga till en inställning så man kan ha den "klassiska" SweC menyn

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det verkar som de har tagit bort bubblare och hela den kolumnen på framsidan. Äntligen!!! Helt underbart!

Kan man kanske ta bort de funktionerna från Better Swe också.

@Alling: Tror du att du ha lägga till ett tema till? @Soitora nya betaversion?

PS! Kan du visa länken för nyaste betaversionen igen. Den försvann när jag installerade om windows.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon tagit upp det tidigare men texterna till diagrammen är i princip oläslig.

Visa signatur
Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Lagers:

@Alling: Tror du att du ha lägga till ett tema till? @Soitora nya betaversion?

PS! Kan du visa länken för nyaste betaversionen igen. Den försvann när jag installerade om windows.

Länken för min beta:
https://raw.githubusercontent.com/Soitora/SweClockers-Dark/ma...

Diskuterar dock redan detta privat med Alling. Då jag nu använder så många UserCSS funktioner så är den inte direkt kompatibel och försöker leta alternativa lösningar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Länken för min beta:
https://raw.githubusercontent.com/Soitora/SweClockers-Dark/ma...

Diskuterar dock redan detta privat med Alling. Då jag nu använder så många UserCSS funktioner så är den inte direkt kompatibel och försöker leta alternativa lösningar.

Det fungerar ju som det är nu, bara skönt att slippa flera plugin och att man kanske vill ha ljusa temat ibland på dagarna.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

@Perrablerra: Det är Blargmodes tema som inte fungerar nu när de gör om sidan på SweC. Blargmodes är inte aktiv här längre verkar det som men du kan gå över till @Soitora nya beta som är riktigt trevlig och fungerar mycket bättre.

Den använder du bäst med stulys-pluginet.
följ instruktionen för att installera Stylus och sedan tar du beta-länken här istället för en gammal version av temat:

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

@Perrablerra: Det är Blargmodes tema som inte fungerar nu när de gör om sidan på SweC. Blargmodes är inte aktiv här längre verkar det som men du kan gå över till @Soitora nya beta som är riktigt trevlig och fungerar mycket bättre.

Den använder du bäst med stulys-pluginet.
följ instruktionen för att installera Stylus och sedan tar du beta-länken här istället för en gammal version av temat:

Hoppsan. Det hade jag missat. Kalas. Nu såg det betydligt bättre ut Dock fanns det en del trevliga funktioner i Blargmodes som jag vart lite småkär i. Tex lite fler alternativ när man ska skriva inlägg. Kalas att slippa klicka på förhandsgranska för att lägga in bilder när man inte orkar lägga in massa taggar. Iofs inte så svårt men ändå skönt att slippa. Annars ser det ju kalasbra ut. Även trevlig att kunna ändra färger på text och länkar etc. Aldrig varit någon fan av orange. Nu fick det bli blått istället

Visa signatur
Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Perrablerra:

Hoppsan. Det hade jag missat. Kalas. Nu såg det betydligt bättre ut Dock fanns det en del trevliga funktioner i Blargmodes som jag vart lite småkär i. Tex lite fler alternativ när man ska skriva inlägg. Kalas att slippa klicka på förhandsgranska för att lägga in bilder när man inte orkar lägga in massa taggar. Iofs inte så svårt men ändå skönt att slippa. Annars ser det ju kalasbra ut. Även trevlig att kunna ändra färger på text och länkar etc. Aldrig varit någon fan av orange. Nu fick det bli blått istället

Är inte alternativen ifrån Better Sweclockers?

För att ändra till blått rekommenderar jag att ändra filter också, här är den jag använder för att generera filter koden med: https://codepen.io/sosuke/pen/Pjoqqp

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Är inte alternativen ifrån Better Sweclockers?

För att ändra till blått rekommenderar jag att ändra filter också, här är den jag använder för att generera filter koden med: https://codepen.io/sosuke/pen/Pjoqqp

Isf var det den jag hade för de försvann när jag valde denna version.

Var lägger jag inte den koden och vad gör den för skillnad mot nuvarande lösning med färger etc? I nuläget har jag bara gått in på https://userstyles.org/ och ändra i "Costomize settings".

Visa signatur
Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Perrablerra:

Hoppsan. Det hade jag missat. Kalas. Nu såg det betydligt bättre ut Dock fanns det en del trevliga funktioner i Blargmodes som jag vart lite småkär i. Tex lite fler alternativ när man ska skriva inlägg. Kalas att slippa klicka på förhandsgranska för att lägga in bilder när man inte orkar lägga in massa taggar. Iofs inte så svårt men ändå skönt att slippa. Annars ser det ju kalasbra ut. Även trevlig att kunna ändra färger på text och länkar etc. Aldrig varit någon fan av orange. Nu fick det bli blått istället

Skrivet av Perrablerra:

Isf var det den jag hade för de försvann när jag valde denna version.

Är inte hundra procent säker på vad du menar, men åtminstone det markerade ovan låter som Better SweClockers utökade formateringsverktyg. De har inget med varken Blargmodes eller Soitoras mörka tema att göra. Better SweClockers tillhandahåller massvis med (valbara) förbättringar, varav en är att ladda in antingen Blargmodes eller Soitoras mörka tema mellan angivna tider på dygnet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Lagers:

Det verkar som de har tagit bort bubblare och hela den kolumnen på framsidan. Äntligen!!! Helt underbart!

Kan man kanske ta bort de funktionerna från Better Swe också.

Precis! En möjlighet att ta bort obsolet kod säger jag inte nej till!

EDIT: Nämnda delar finns forfarande kvar på profilsidorna.

Citat:

@Alling: Tror du att du ha lägga till ett tema till? @Soitora nya betaversion?

Har testat lite snabbt utan framgång. Tror det beror på att @Soitoras tema inte är skrivet/exporterat som vanlig CSS. Vi får se var vi landar där.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Hoppsan. Det hade jag missat. Kalas. Nu såg det betydligt bättre ut Dock fanns det en del trevliga funktioner i Blargmodes som jag vart lite småkär i. Tex lite fler alternativ när man ska skriva inlägg. Kalas att slippa klicka på förhandsgranska för att lägga in bilder när man inte orkar lägga in massa taggar. Iofs inte så svårt men ändå skönt att slippa. Annars ser det ju kalasbra ut. Även trevlig att kunna ändra färger på text och länkar etc. Aldrig varit någon fan av orange. Nu fick det bli blått istället

Som de andra skriver så är det två skilda saker. Man får ha Violentmonkey med Better Sweclockers igång, sätta att den inte ska ändra temat automatisk i inställningar och inget tema aktiverat.
Sedan köra med Stylus med Soitora nya tema därifrån. Stylus kan du använda till många andra sidor också om du laddar ner teman till dessa sidor. t.ex har jag kört med mörkt svt och facebook m.m. med andra userstyles. Testade att göra en egen till whatsapp web också.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Precis! En möjlighet att ta bort obsolet kod säger jag inte nej till!

EDIT: Nämnda delar finns forfarande kvar på profilsidorna.

Har testat lite snabbt utan framgång. Tror det beror på att @Soitoras tema inte är skrivet/exporterat som vanlig CSS. Vi får se var vi landar där.

Aha, var inte borta överallt, men de tar det lite lugnt säkert för att inte förstöra något. Men är på G iaf.

Men det fungerar ju att köra två olika, eller så bygger du in hela Stylus
Landar gör man ju alltid på något sätt

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Hello! Varit tyst här i ett tag nu, men tänkte att jag skulle säga till om en bugg som jag upptäckte.

Fler artiklar (under varje artikel) verkar inte fungera. Testat med båda Firefox och Brave. Better Sweclockers 3.14.1 och Nighty också. De har säkert gjort något från deras sida säkert.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Lagers:

Hello! Varit tyst här i ett tag nu, men tänkte att jag skulle säga till om en bugg som jag upptäckte.

Fler artiklar (under varje artikel) verkar inte fungera. Testat med båda Firefox och Brave. Better Sweclockers 3.14.1 och Nighty också. De har säkert gjort något från deras sida säkert.

Tack! Det är nog lätt fixat. Håller för närvarande på att försöka sätta upp någon form av automatiserad CI/CD istället för det högst manuella workflow jag försöker upprätthålla i dagsläget.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen

Better SweClockers v3.15.0

Nu händer det grejer! Jag har äntligen fått tummen ur och konfigurerat vettig CI för BSC med hjälp av GitHub Actions.

  • BSC hostas nu på GitHub Pages i BSC-repot istället för i ett annat repo (userscripts).

  • BSC Nightly hostas också på GitHub Pages i BSC-repot istället för på min server (vars nattliga byggen inte har funkat på flera månader).

  • Att göra en ny release är enklare och mindre felbenäget: jag behöver bara pusha en tagg som börjar på v. Innan behövde jag bygga lokalt med speciella parametrar och manuellt uppdatera userscripts-repot utan att klanta till något.

  • Det skapas en release på GitHub varje gång jag gör en release, så man kan installera en gammal version om man vill.

Ni som använder BSC (vanliga eller Nightly) borde inte behöva göra något, utan ni borde så småningom migreras automatiskt när er userscripthanterare letar efter uppdateringar. Ni kan såklart trigga uppdatering manuellt om ni vill.

Det finns en ny feature också, i form av rutan Utkast som man kan kryssa i när man skriver ett inlägg för att undvika att råka posta det i förtid.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen

Better SweClockers v3.16.0

Fick äntligen feeling igen och satte mig och betade av ett antal issues i backloggen. v3.16.0 innebär följande förbättringar:

  • Smileys finns nu bland de utökade redigeringsverktygen!

  • Det gör även knappar för [ins], [del], [abbr], [dl], [dt] och [dd].

  • Knapparna för citat har fått mer intuitiva ikoner. Jag brukade alltid blanda ihop dem och trycka fel, men nu tycker jag det känns mer naturligt. Blockcitatknappen ([bq]) har fått ta över den ikon som forumcitatknappen ([quote]) tidigare hade (ett stort citattecken), och den sistnämnda har fått en ikon som mer liknar ett forumcitat.

  • Utkast sparas nu automatiskt även för PM (inte bara foruminlägg).

  • Det finns nu en länk till forumtråden för respektive mörkt tema där man väljer tema.

  • Och så i vanlig ordning några buggfixar.

La till bild.
Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers