Komplett ändrar villkor för retur pga Corona, finns väl ingen logik i det?
Märkte detta när jag skulle göra en retur på en produkt.
Ringde och han sa då att "eftersom du köpte produkterna innan vi införde detta så är det ok med retur"
Läste sen det de skriver på deras sida.
"Förändrade kundlöften
På grund av den pågående situationen relaterad till Coronaviruset (Covid-19) måste vi göra restriktioner på kundlöftet ”Öppet köp i 60 dagar” för att skydda våra kunder och anställda. Från och med den 17 mars 2020 gäller endast öppet köp i 60 dagar för paket som inte har tagits med hem och testats hemma, i övrigt gäller 14 dagars ångerrätt enligt distansköplagen. Övriga garanti- och reklamationsrättigheter påverkas inte av det här och kommer fortsätta gälla som vanligt."
https://www.komplett.se/kampanj/109697/covid-19-information-t...
Hur kan detta på något sätt ha med Corona att göra?
Tror de att om en smittad hämtar ut en produkt och testar den sen skickar tillbaka den att corona viruset följer med som ett brev på posten och sen smittar Komplett's anställda?
De skriver även att ångerrätten gäller enligt lag, men enligt han jag pratade med så lät det även som jag inte hade kunnat skicka tillbaka produkten jag provat om det varit efter de införde detta, dvs de hade du brutit mot lagen de hänvisar till ovan.
Jag kan köpa de ändrar deras egna villkor bara "för att". Men det finns ju 0 logik bakom att detta kan föra med sig en smitta på något sätt eller vis.
Något jag missat?
Är det fler butiker som infört sådana här konstiga saker?