Hitta påskägget hos Komplett och vinn presentkort

Permalänk
Medlem

Som andra sagt var det en ovanligt rolig tävling, fck lite flashbacks från en överdrivet ambitiös webtävling jag var deltog i för en väldans massa år sedan. Den gick ut på att leta ledtrådar som skulle föra en, eller kanske flera, av sådana ledtrådar fanns att finna på liknande sätt som denna.
Minns att till slut kom man till en riktigt knepig ledtråd som de flesta gick bet på (mig inkluderat). Jag misstolkade den och hamnade på en helt irrelevant sida som till slut skrev något i stil med "Vad trevligt att ni hittat hit men vi har ingenting med tävlingen att göra.". Fler än jag som irrade mig dit med andra ord

För övrigt håller jag med om att ledtråden 1337 var lite väl vag men ctrl+f och ett par minuter senare så fann man den.

Skrivet av anon42512:

Finns bara en Komplett Khameleon.

Jag ser då två stycken i alla fall. Inte för att det påverkar svaret men ska man vara pedantisk så ska man
https://www.komplett.se/product/1155859/gaming/speldator/barb...
https://www.komplett.se/product/1147197/gaming/speldator/barb...

Permalänk
Medlem

Otroligt rolig tävling! +1 till Komplett och SweClockers!

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Medlem

Fick faktiskt chansa på första frågan, är nog lite trött men tror jag hittade det.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

Känns som en rolig tävling Man får se om man svarade rätt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trunk:

Jag ser då två stycken i alla fall. Inte för att det påverkar svaret men ska man vara pedantisk så ska man
https://www.komplett.se/product/1155859/gaming/speldator/barb...
https://www.komplett.se/product/1147197/gaming/speldator/barb...

Huh. Konstigt. Kollade flera gånger att jag bara såg en, men nu ser jag den 🤔
Men ja, påverkar ju inte svaret så skitsamma

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Fastnade på 1337, tog ett tag innan jag insåg att det kunde va ±300 rader de menade, inte bara inom 20 som jag trodde.

Däremot blev jag tveksam på:

frågan med musfällan, laptopen ser inte ut att ha välvd skärm? Menar de att man kan slå igen locket som en musfälla?

Dold text

Kollade du på produktsidan för laptopen?

Visa signatur

Dator: Corsair Obsidian 800D | Intel Core i7 920 @ 3.4GHz | 6GB Ram | Corsair 750w | Asus P6T Deluxe V2 | 750GB HDD + 150GB Velociraptor | 4870 512MB OC | 2 x Samsung SyncMaster T220

Permalänk
Medlem

Riktigt kul tävling, kudos!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Administrativ avgift

@Housepainter: Så sweclockers som aktivt arbetar med att fixa fram annonser som inte ska störa dig i surfande genom att lägga annonser på sidan - icke clickers - är du allvarlig? Kör utan Adblockers och testa iallafall! Älskar Swecs layout på annonserna och är nästan den enda sida jag kör utan adblock

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

alltså jag struntar i tävlingen nu, kan någon PMa mig svaret innan mer av min läx-tid försvinner xD

+1 Blir galen här! AHH hittade, men förstår inte "nära 1337"

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Gillart!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Housepainter:

"Vi har upptäckt att du blockerar annonser. SweClockers finansieras av annonser och vi arbetar aktivt för att hålla dessa så relevanta och givande som möjligt. Vänligen stäng av blockeringen för att delta i tävlingen."

Nä, Sweclockers, då får det vara.

Din adblocker blockerar tävlingen...

Permalänk
Medlem

När man faktiskt förstod så var det en rolig skattjakt! Fråga 1 var ju igentligen helt enorm. Lyckades dock inte hitta det i Chrome men i IE gick det smidigt. Kan ingenting om HTML men RAPID som är ett robotspråk byggt löst byggt på HTML kan jag mer och det hjälpte mig faktiskt:)

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Avstängd

Kul tävling men jag gav upp, tyckte inte något av svaren stämde överens med första frågan om det är nu så att jag har förstått allt rätt. Men kan vara dum också...
Nära var väl att ta i också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Kul tävling men jag gav upp, tyckte inte något av svaren stämde överens med första frågan om det är nu så att jag har förstått allt rätt. Men kan vara dum också...
Nära var väl att ta i också.

När jag väl ignorerade beskrivningen för fråga 1 och sökte runt på egen hand så hittade jag det utan större bekymmer.

Så länge jag arbetade endast utifrån beskrivningen så kom jag ingenstans, om det hjälper

Permalänk
Medlem

Tack Sweclockers och Komplett för att ha fått mig att känna mig som en "hacker", vilket jag senast gjorde när jag knackade mina första rader HTML för 20 år sedan.

Den som letar efter svaret på första frågan hittar en väldigt bra ledtråd i en kommentar i denna tråd.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Soir:

När jag väl ignorerade beskrivningen för fråga 1 och sökte runt på egen hand så hittade jag det utan större bekymmer.

Så länge jag arbetade endast utifrån beskrivningen så kom jag ingenstans, om det hjälper

Hjälpte inte ett dugg då jag gav upp. Har läst hela denna tråd och testat alla tipsen som skrivit. Kanske är trött bara.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

kul och klurig tävling mer av detta ^^

Permalänk
Medlem

Äntligen en tävling som man kan delta i Rolig var den också

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Riktigt rolig tävling! Kul med lite variation!

Permalänk

Misstänker att jag gör det svårare än vad det är. Är programmerare och tycker mig dyka ner i källor med ctrl+f för att leta nyckelord. Men jag hittar absolut ingen fråga... Radnr verkar i alla fall inte stämma som så många andra har uttryckt.

Permalänk
Medlem

Mer sånt här! Det här var både roligt och stimulerande. Tog ett tag innan jag förstod att jag inte skulle använda mig av mobilen för att lösa detta, även om det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Det är bra mycket närmre än så. Antingen missar du frågan eller så är du helt ute och cyklar, för några +- 1000 rader är det verkligen inte

Tror folk missar att hemsidan inte är skriven i fortran och har en begränsning på 72 tecken per rad

Permalänk
Medlem

japp hittade det till slut kollade på själv sidan fanns inte där
tog lite tid men dubbelkollade flera gånger

Permalänk
Medlem

Det här var kul

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk

Hm, den här kampanjen slutade med att jag köpte ett nytt meshsystem från webhallen.. Så kan det gå.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Avstängd

Raderna nära 1337 betyder inte nödvändigtvis nära radnummer 1337 om jag inte har fel. Snarare har det väl att göra med ett artikelnummer, så egentligen samma ledtråd som den andra.

Permalänk
Medlem

Fattade ingenting när jag började! Satt ett bra tag och kollade igenom sidan men jag hittade inget.
Efter 30-40 min av tänkande så tror jag att jag har löst det. Allt kom på plats i alla fall och jag hoppas jag svarat rätt! xD
Kul tävling dock brukar oftast hoppa över allt annat!xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

För alla som gett upp på första frågan men vill veta svaret för att kunna vara med i tävlingen:

LÄNK

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Panzerfister:

För alla som gett upp på första frågan men vill veta svaret för att kunna vara med i tävlingen:

LÄNK

Haha, visste vad det skulle vara redan innan jag klickade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krokarn:

Fick faktiskt chansa på första frågan, är nog lite trött men tror jag hittade det.

Haha, min grabb hjälpte mig och då hade jag svarat fel...var helt ute och cyklade...

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100