Hitta påskägget hos Komplett och vinn presentkort

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av issue:

bästa tävlingen på år och dar! äntligen kunde jag som varken kan dikta eller rita vara med och tävla! sen var den rolig också, folk snöar in på 1337 för mycket, jag sökte på nåt helt annat

Du säger alltså att ledtråden var totalt värdelös. Bra

Permalänk
Medlem

"Vi har upptäckt att du blockerar annonser. SweClockers finansieras av annonser och vi arbetar aktivt för att hålla dessa så relevanta och givande som möjligt. Vänligen stäng av blockeringen för att delta i tävlingen."

Nä, Sweclockers, då får det vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

FOUND IT!!!!! thank god, nu kan sova gott i natt

Kan bara hålla med. Tack för en trevlig tävling.

Permalänk
Medlem

Kul och påhittig tävling, mitt bidrag är inskickat!

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem

Gav genuin kritik, men gissar att jag gissade fel på första frågan, fanns inget i närheten av raden eller texten på kampanjsidan.

Jag hoppas verkligen att ni raderar samtliga bidrag som inte svarade rätt, så om det var fel, får Komplett inte ta del av kritiken. Eftersom vi inte får ta del av tävlingen, det ska gå åt båda hållen.

Permalänk
Medlem

Gillade denna tävlingen skarpt. Löste frågorna på ca 20 minuter, och då har jag ingen större bakgrund inom IT. Man behöver bara läsa noga och tänka till lite extra Lycka till allihopa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Med upplösning 1440p och sätter frågan allra högst upp i webläsaren så är inte 1337 ens på samma sida. Skulle inte kalla det nära, nej.

Kolla pm!

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk

1. Hittade inte.
2. Gav upp.
3. Svarade på chans.
4. Kollade igen och hittade.
5. Insåg att man svart fel.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Housepainter:

"Vi har upptäckt att du blockerar annonser. SweClockers finansieras av annonser och vi arbetar aktivt för att hålla dessa så relevanta och givande som möjligt. Vänligen stäng av blockeringen för att delta i tävlingen."

Nä, Sweclockers, då får det vara.

Bra för Sweclockers, dom förlorar ju bara på dig annars

Permalänk
Avstängd

Kul tävling, lite klurig!

Permalänk
Medlem

Ingen aning vad som menas med "Hallonet", men jag tror ändå att jag hittade rätt i "källan".
Men jag kanske missförstod frågan, vem vet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m4gnify:

Ingen aning vad som menas med "Hallonet", men jag tror ändå att jag hittade rätt i "källan".
Men jag kanske missförstod frågan, vem vet.

Engelskt hallon

Permalänk

Kul tävling! 😃

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Viking
Skrivet av m4gnify:

Ingen aning vad som menas med "Hallonet", men jag tror ändå att jag hittade rätt i "källan".
Men jag kanske missförstod frågan, vem vet.

Tvärt om för mig tror jag

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk

Klart bästa tävlingen på länge, gillar att man fick fundera lite på första frågan

Permalänk
Medlem

Fack! Läste för snabbt och missade vad som menades med nära 1337 och nu efter att läst i tråden fattade jag att man skulle hitta en faktisk fråga... Ja ja det är som det är.

Tips:

<!

Dold text
Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk

En fråga har två korrekta svar och två frågor så innehåller själva frågan felaktig information. Men kul tävling

Permalänk
Medlem

Ett annat tips är att söka efter ord som ofta kan förekomma i en fråga :)!

Permalänk
Medlem

"Leta i "källan" till Hallonet på kampanjsidan"

Nu håller jag inte alls med om var det faktiskt ligger och hur det här är formulerat, men tack för tävlingen

Permalänk
Medlem

+1 för lite påskägg/CTF känsla i frågorna

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Korkskruv:

En fråga har två korrekta svar och två frågor så innehåller själva frågan felaktig information. Men kul tävling

Näe?

Permalänk

En fråga: fixar man frågorna med en telefon? 🙂 Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Engelskt hallon

Skrivet av Donnerstal:

Tvärt om för mig tror jag

Då svarade jag nog fel

Permalänk
Medlem

@Soir:
Svaret ligger INTE på kampanjsidan, och det man letar efter är inte ett svar, det är en fråga. Väldigt missledande indeed, vilket betyder att mitt svar var fel.

Hoppas verkligen Sweclockers gör det rätta och inte skickar vidare någon kritik/förslag från folk som svarade fel på kontrollfrågorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korkskruv:

En fråga har två korrekta svar och två frågor så innehåller själva frågan felaktig information. Men kul tävling

Om du menar att frågan som rör Komplett Khameleon har två korrekta svar så har du fel.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Kul tävling, första frågan var den svåra!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Corsair 32GBDDR4 3200MHz | ASUS TUF RTX 3080 OC | Fractal Design Ion+ Platinum 760W | Fractal Design Define C TG | LG 27GL850

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Om du menar att frågan som rör Komplett Khameleon har två korrekta svar så har du fel.

Nej, men den frågan är felaktig. Frågan säger att det ska finnas EN dator på kampanjsidan men det finns två. Tror inte det påverkar svaret

Det är sista frågan som har flera korrekta svar. Specifikationen för enheten säger att synfältet max når upp till en given nivå. Max innebär att även alla svar med mindre värden också är korrekta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Housepainter:

"Vi har upptäckt att du blockerar annonser. SweClockers finansieras av annonser och vi arbetar aktivt för att hålla dessa så relevanta och givande som möjligt. Vänligen stäng av blockeringen för att delta i tävlingen."

Nä, Sweclockers, då får det vara.

Såå, du tycker inte det är rimligt att Sweclockers behöver dra in pengar för att betala lönerna till sin kompetenta personal?

Visa signatur

PC: Phanteks Enthoo Evolv X - Asus Z690 Prime - i9-12900K - Asus ROG Ryujin 360mm - 32GB Corsair Vengeance @5600Mhz - Intel Arc A770 LE 16GB - ROG Thor 850W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Korkskruv:

Nej, men den frågan är felaktig. Frågan säger att det ska finnas EN dator på kampanjsidan men det finns två. Tror inte det påverkar svaret

Det är sista frågan som har flera korrekta svar. Specifikationen för enheten säger att synfältet max når upp till en given nivå. Max innebär att även alla svar med mindre värden också är korrekta.

Finns bara en Komplett Khameleon.

Permalänk
Medlem

Synd att folk inte kan hålla sig från att ge ledtrådar i den här tråden. Riktigt kul tävling.