Oneplus 8 Pro får 120 Hz-skärm

Permalänk
Medlem

Frågan är hur mycket den kommer kostar...

Suttit och funderat mellan Xiaomi 10 Pro och Oneplus 8 Pro när väl båda skulle släppas, Xiaomi blev total besvikelse pga av det snuskiga pris påslaget för globala versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Spelar 0 spel på mobilen. 120hz är så löjligt mycket skönare än 60 hz.
Vad gör de flesta mest på mobilen idag? Scrollar, Sveper etc. Precis detta är 120hz display så förbannat underbart för.

30hz display och scrolla, snacka om hack hack hack hack. Usch

Du har säkert rätt, inte testat köra under 60hz så vet inte hur det skulle vara, antog bara att jag inte behöver speciellt hög hz då det enda jag gör på tele är småsurfar, kollar videos/lyssnar på musik och messar/ringer. Men ja, det kanske skulle suga med 30hz

Permalänk
Medlem

Eller...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Har en S7 som jag använder till o från på jobbet, men går alltid tillbaka till min OnePlus 6 och kör dualsim istället. Tycker S7 suger hårdt i jämförelse, vad är det som du inte gillar med din Oneplus 6? Själv har jag egentligen inget att klaga på, kameran är inte i toppenklass, men tycker den ändå gör sitt jobb så det räcker.

Galaxy s7 är två år äldre än oneplus 6 men långt ifrån två år bättre.. Men bra marknadsföring och påtryckt hype gjorde att folk höjde den till skyarna. Men vilken kass telefon det egentligen är. Kameran är knappt bättre än s7an. Jag gillar inte ens samsung men dem är ju överlägsna oneplus i kvalitet.

Det jag inte gillar med oneplus:
Inkonsekvent touch,
Usel kamera,
Saknar det många andra hade vid release, trådlös laddning ipklassning
Kvalitet.
Skärmen (dugligt men i jämförelse med andra vid release vad det långt ner på skalan)

Det som var ok:
Lägre pris / dock inte så fantatiskt som tidigare modeller
Många uppdateringar strax efter release (dock för att fixa skit som var dåligt utfört)
dual sim utförande.

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

Galaxy s7 är två år äldre än oneplus 6 men långt ifrån två år bättre.. Men bra marknadsföring och påtryckt hype gjorde att folk höjde den till skyarna. Men vilken kass telefon det egentligen är. Kameran är knappt bättre än s7an. Jag gillar inte ens samsung men dem är ju överlägsna oneplus i kvalitet.

Det jag inte gillar med oneplus:
Inkonsekvent touch,
Usel kamera,
Saknar det många andra hade vid release, trådlös laddning ipklassning
Kvalitet.
Skärmen (dugligt men i jämförelse med andra vid release vad det långt ner på skalan)

Det som var ok:
Lägre pris / dock inte så fantatiskt som tidigare modeller
Många uppdateringar strax efter release (dock för att fixa skit som var dåligt utfört)
dual sim utförande.

Har använd telefonen sedan launch, och gick då ifrån en Nexus 6p.

Har inte haft problem med touch?

Kameran är inte den bästa, men själv tycker jag inte en bättre mobilkamera är värdt flera 1000 extra, lägger hellre det på utrustning till riktiga kameror, men den har blivit bättre med SW oppdateringer.

Trådlös laddning har jag inga behov av, den laddar ändå så snabbt.

Ipklassning saknar jag inte, det är ju i princip bara ett intyg, säger tillverkare att den tål si o så, så liter jag på det, det är ju ändå dom som står för garanti ev. reklamation. Fast jag simmar inte med mobilen ändå. Och regn tål den.

Kvalitet på vad du har redan nämnd? Byggkvalite är inget o klaga på.

Skärmen är i sig inte dårlig, men upplösningen är ju inte så hög som andra mobiler i toppsegment.

Det är svårt att producera något till ett lägre pris, utan att spara inn på komponenter. Vet inte riktigt vad du förventade dig till priset, läste du inte recension innan köp?

Jag förventade inte att få samma mobil som andra sålde för 2-3000 mera, förventade att dom måste snåla på något, och som nämnd ovanför är det saker jag inte ens tycker är värdt betala för, inte ens i dag, då typ ip klassning samt trådlös laddning.

Men tur att alla är olika, vore tråkigt annars.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5