Hitta påskägget hos Komplett och vinn presentkort

Permalänk
Melding Plague

Hitta påskägget hos Komplett och vinn presentkort

Med budskapet "Pausa och uppgradera" drar Komplett igång en kampanj och bjuder samtidigt på tävling för SweClockers medlemmar!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Rätt säker på alla. Rolig tävling, roligare än dem vanliga gilla och följ Smile.

Punkter, inte så bra på sånt /:
Permalänk
Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Viking
Skrivet av SplendidPerformance:

Rätt säker på alla. Rolig tävling, roligare än dem vanliga gilla och följ Smile

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk

@Donnerstal: Tack för renskrivningen!

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk

Antingen är jag dum eller så är jag helt fel ute och letar xD

tror det är en kombination av båda :')

Permalänk
Medlem

Ganska säker på vart jag ska leta men hittade inget efter 20 minuter så gav upp.

Permalänk
Medlem

Efter lite letande så föll allt på plats. Hoppas givetvis på vinst

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Brukar vanligtvis dessa tävlingar vara ganska trista men denna var guld. Gillar 1:a frågans skarpt.

Permalänk
Medlem

Jag säger bara "stön" när polletten till slut trillade ner.. Nu återstår bara att vänta och att hoppas.

Visa signatur

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Permalänk

alltså jag struntar i tävlingen nu, kan någon PMa mig svaret innan mer av min läx-tid försvinner xD

Permalänk
Medlem

Gillar denna starkt! Fler gåtor och 'skattjakt'!

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk

FOUND IT!!!!! thank god, nu kan sova gott i natt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Etherhawk:

Jag säger bara "stön" när polletten till slut trillade ner.. Nu återstår bara att vänta och att hoppas.

Jag sitter i liknande tankar suck hallonet va ju lättast

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga, är det en faktisk fråga med ett frågetecken i slutet eller ska man tänka utanför lådan?

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

*Bidrag skickat* Såna här tävlingar uppskattas skarpt

Permalänk
Medlem

Inte en jävla aning om vad som menas med första

*suck* Där var den ja.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Fastnade på 1337, tog ett tag innan jag insåg att det kunde va ±300 rader de menade, inte bara inom 20 som jag trodde.

Däremot blev jag tveksam på:

frågan med musfällan, laptopen ser inte ut att ha välvd skärm? Menar de att man kan slå igen locket som en musfälla?

Dold text
Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av smerkele:

Måste bara fråga, är det en faktisk fråga med ett frågetecken i slutet eller ska man tänka utanför lådan?

För att svara på min egna fråga, ja det är en faktisk fråga med ett frågetecken.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Fråga ett gjorde detta till en rolig tävling!

Permalänk
Inaktiv

Tycker inte frågan var nära rad 1337 överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Kreativ tävling!

Det är ju många som brukar stöna över tävlingar som kräver skapande, typ bildredigering och sådant. Men här har vi en tävling utan sådant, men som ändå kräver lite klurande. Jättebra med lite variation!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av anon42512:

Tycker inte frågan var nära rad 1337 överhuvudtaget.

Men lite närmare 1337 än 72 eller 2222 kanske den var?

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Emil:

Men lite närmare 1337 än 72 eller 2222 kanske den var?

Ja, närmare 1337 än rad 192756 också, men det spelar ju mindre roll

Permalänk
Medlem

Äh efter 40 mins letande efter en jävla fråga bland 1000 tals rader så ger jag upp. Inte ens kul när "nära" är +-1000 rader.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Gick också bet på första frågan, hittade den efter att fått lite ledtrådar i denna tråd. Tycker nog också att ordet "Nära" används ganska fritt här.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Rolig tävling. Var rätt ute men hade svårt att hitta det då jag instämmer på att "nära" används väldigt fritt. Personligen fann jag det lättare att hitta vad jag letade efter när jag insåg att de troligen inte lägger frågan på ett sätt som påverkar sidan. Det är min kommentar på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Äh efter 40 mins letande efter en jävla fråga bland 1000 tals rader så ger jag upp. Inte ens kul när "nära" är +-1000 rader.

Det är bra mycket närmre än så. Antingen missar du frågan eller så är du helt ute och cyklar, för några +- 1000 rader är det verkligen inte

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Inaktiv

Med upplösning 1440p och sätter frågan allra högst upp i webläsaren så är inte 1337 ens på samma sida. Skulle inte kalla det nära, nej.

Permalänk
Medlem

bästa tävlingen på år och dar! äntligen kunde jag som varken kan dikta eller rita vara med och tävla! sen var den rolig också, folk snöar in på 1337 för mycket, jag sökte på nåt helt annat

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!