Vi bygger lyxig speldator till FZ med Gigabyte Aorus

Permalänk
Melding Plague

Vi bygger lyxig speldator till FZ med Gigabyte Aorus

Calle från FZ kammar hem en hög komponenter för sisådär 35 000 kronor. Genast skriker han om hjälp med att bygga ihop allting.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Fasiken vad kul! Önskar nästan jag fortfarande drack kaffe för det hade varit gott att smutta på till det här avsnittet men får bli en kopp te, alt whisky om jag kan hålla mig till imorgon med att titta

Lite orelaterat till innehållet men vad är detta inspelat på? Sony A7 II?

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av anon242437:

Fasiken vad kul! Önskar nästan jag fortfarande drack kaffe för det hade varit gott att smutta på till det här avsnittet men får bli en kopp te, alt whisky om jag kan hålla mig till imorgon med att titta

Lite orelaterat till innehållet men vad är detta inspelat på? Sony A7 II?

Introt är inspelat på en Sony A7 med 50mm-objektiv. Resten är med Panasonic GH4 om jag minns rätt

Permalänk
Medlem

Spännande komponentval kan man lungt säga, jag hade nog tänkt lite annorlunda, men det var ju inte erat val

Permalänk
Medlem

”Bygga data”

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk
Medlem

Intel igen...varör inte en Ryzen 3950X?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av SectionX2:

Intel igen...varör inte en Ryzen 3950X?

Du får väl fråga AMD varför de inte ville sponsra.

Permalänk
Medlem

Varför är artikeln inte märkt som "sponsrad av Gigabyte" högst upp?

Ni brukar ha en tydlig gul banner för köpt innehåll, vilket är jättebra för att tydligt särskilja dessa från vanliga artiklar.
En liten disclaimer på slutet duger inte.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av olle1884:

Varför är artikeln inte märkt som "sponsrad av Gigabyte" högst upp?

Ni brukar ha en tydlig gul banner för köpt innehåll, vilket är jättebra för att tydligt särskilja dessa från vanliga artiklar.
En liten disclaimer på slutet duger inte.

Artikeln är sponsormärkt i både headern och i footern enligt konstens alla regler, och den som av någon anledning missar detta kan ju alltid läsa rubriken.

Vill du diskutera sponsormärkning använd feedbackforumet istället: https://www.sweclockers.com/forum/72-feedback

Skrivet av SectionX2:

Intel igen...varör inte en Ryzen 3950X?

Det vore ju lite oväntat om Intel sponsrar med en processor från AMD.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av SectionX2:

Intel igen...varör inte en Ryzen 3950X?

Billigare att ge bort intel...

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Skickade Intel en CPU eller kom den från Gigabyte?
Först står det:

Citat:

Detta är tydligen uppskattat av Gigabyte Aorus och Intel som bestämde sig för att skicka en hög komponenter för att uppmuntra FZ:s galenskaper.

Sen läser man:

Citat:

Eftersom Gigabyte Aorus var väl medvetna om Calles behov att skapa video och sin förkärlek till spel, valde bolaget att skicka Intel Core i9-10900X ut HEDT-segmenetet som sitter i hjärtat av systemet.

Och sen återigen:

Citat:

Tack till Gigabyte Aorus och Intel som skickade datorkomponenter till FZ, som nu kanske slutar ta grafikkort från redaktionens lager.

Intel står inte med som sponsor heller så är det Gigabyte eller både Gigabyte och Intel?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av ClintBeastwood:

Skickade Intel en CPU eller kom den från Gigabyte?
Först står det:
Sen läser man:
Och sen återigen:
Intel står inte med som sponsor heller så är det Gigabyte eller både Gigabyte och Intel?

Gigabyte Aorus är vår sponsor medan Intel samarbetar med Gigabyte och deltar via dem. Exakt hur det samarbetet ser ut kan inte jag svara på. Det är även så det ibland fungerar vid lanseringar av nya plattformar. Exempelvis att Gigabyte bistår med moderkort och via dem Intel/AMD med processorer och minnestillverkare med passande moduler.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av Skumtomten:

”Bygga data”

Haha, sagt med all välmening

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem

Svängig musik @Ozzed.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kenneth:

Introt är inspelat på en Sony A7 med 50mm-objektiv. Resten är med Panasonic GH4 om jag minns rätt

Tack så mycket, tycker sånt här är lite intressant. Jag upplevde biten när ni bygger lite over sharpend men vet ej om det är pga kameran eller om det gjorts i efterarbetet. Observera att det inte är kritik och inget som påverkar min upplevelse av videon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SectionX2:

Intel igen...varör inte en Ryzen 3950X?

För att det är en speldator.

Nejdå, denna cpu är medelmåttig till spel skulle jag tro. Men produktivitet är det ok på.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än att älska "Bygga data!" Tillsammans med pappa skämten!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av marcusOCZ:

För att det är en speldator.

Nejdå, denna cpu är medelmåttig till spel skulle jag tro. Men produktivitet är det ok på.

Tänkte hämta den från Kenneth i veckan och testköra lite 4K-renderingar.

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Svängig musik @Ozzed.

Skrivet av backspace:

Ja, jag håller med. Fina slingor @Ozzed.

Tackar!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

En spelrecensions sida behöver VERKLIGEN en monster PC att testa senaste PC spelen.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Ja, jag håller med. Fina slingor @Ozzed.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Sponsra med en dator för 35 papp och skickar dummystickor

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av marcusOCZ:

För att det är en speldator.

Nejdå, denna cpu är medelmåttig till spel skulle jag tro. Men produktivitet är det ok på.

Nja medelmåttig är nog att underskatta den.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

inte imponerad

Permalänk
Medlem

Fint bygge, dock kunde kabeldragningen fått lite mer uppmärksamhet.
Det ser inte så fint ut när en av kablarna sitter halvvikt över RAM.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Hjälpsam

Riktigt fina grejer!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som märkte att ni glömde skruva fast nätagget? Vid något tillfälle åkte nästan agget ut ju! haha

Snyggt bygge annars som naturligtvis "datamannen" Calle kommer att norpa från redaktionen en sen natt för att sedan hooka upp systemet på hemmaplan...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Nja medelmåttig är nog att underskatta den.

Vet et par som jämfört med 9700k/9900k och det skiljer ungefär 13% i spel när bägge är max överklockade och med ordentliga minneinställningar.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Joakim Ågren:

Är det bara jag som märkte att ni glömde skruva fast nätagget? Vid något tillfälle åkte nästan agget ut ju! haha

Ja, vi märkte det också sen när vi var klara Jag kunde inte se det från där jag stod så glömde bort det helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Vet et par som jämfört med 9700k/9900k och det skiljer ungefär 13% i spel när bägge är max överklockade och med ordentliga minneinställningar.

Medelmåttig betyder att den skulle prestera nära mitten av alla de komponenter som finns tillgängliga idag. Den här datorn är väldigt uppenbart högpresterande.

Likaså är uttrycket att den är "ok" för produktivitet något som antyder att dej möter den lägre acceptabla gränsen, men inte så mycket mer. Det får man säga är en ytterst hög kravnivå.