Legendariska 3dfx Interactive Voodoo kan bli Lego-modell

Permalänk
Melding Plague

Legendariska 3dfx Interactive Voodoo kan bli Lego-modell

En entusiast har föreslagit att det legendariska Voodoo-grafikkortet ska bli byggsats, något nära 1 500 personer backar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Den här nyheten ska väl inte komma för än 1 april?

och detta är första gången jag är först på en artikel i min Sweclockershistoria.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Anonymous FTW:

Den här nyheten ska väl inte komma för än 1 april?

och detta var först gången jag är först på en artikel i min Sweclockershistoria.

Det här är inget skämt utan blodigt allvar! Klart vi ska ha ett legendarisk grafikkort som byggsats?!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av Anonymous FTW:

Den här nyheten ska väl inte komma för än 1 april?

Troligen är det Corona viruset som spökar med IT systremet.

Jag tycker Legobyggen är coola. Jag är lite emot att varumärket har blivit så stort så de kan ta "överpriser".
Men detta bygge, ja det får allt vara någon mer avancerat bygge än det som visades i bild.

Permalänk
Medlem

Tycker att 3dfx kan ta och göra comeback med fabriksnya grafikkort för enbart 3D!

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Det här är inget skämt utan blodigt allvar! Klart vi ska ha ett legendarisk grafikkort som byggsats?!

Nej visst legendarer ska ju leva vidare och inte glömmas bort då är ju detta perfekta leksaken till barnen. Historielektion och leksak i ett, vilket barn skulle bli besviken över något sådant.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Proffsmoddare

/need 100

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

När kommer Voodoo 2?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Såg det här häromdagen I en annan artikel. Enda legot (förutom till barnen) som jag skulle kunna tänka mig att köpa/bygga. 😁

Permalänk
Avstängd

Drömde om "3dfx comeback". Fick en tår.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk

Många här var antingen för små eller ofödd när detta kort fanns på inköpslistan.

Permalänk
Medlem

Ointresserad av lego men kul att det finns ett intresse för dessa härliga kort fortfarande.

Permalänk
Medlem

Tänkte att man kan ju göra det själv utan kit. SEN SÅG JAG CHIPPEN!!! JA JÄVLAR VAD JAG VILL HA!!!

Hade inte råd med ett sådant på den tiden, men det träffar right in the feels.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maweric:

Tycker att 3dfx kan ta och göra comeback med fabriksnya grafikkort för enbart 3D!

Var längesedan Nvidia köpte upp 3dfx dom byggde vidare på deras sli funktion så det närmaste du kommer e nog ett Nvidia kort
MVH Arne

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Avstängd

Ägde kortet själv när det begav sig men denna legobyggsats skulle jag aldrig köpa. Var länge sen man byggde lego men älskade det när jag var yngre och ångrar lite att jag sålde allt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

Ägde kortet själv när det begav sig men denna legobyggsats skulle jag aldrig köpa. Var länge sen man byggde lego men älskade det när jag var yngre och ångrar lite att jag sålde allt.

Lego är riktigt roligt, jag syftar självklart på technic serien med mycket mekanik. Men denna som är så enkel, ja det förstör intresset att montera ihop den. Det finns mycket klassisk som "alla" skulle köpa. Commendore 64 mini är ett bra exempel, hur coolt so helst den kom. Men hur många köpte? Tänk er då en commendore 64 i lego i samma stuk som detta, ja lär knappast sälja den heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Nej visst legendarer ska ju leva vidare och inte glömmas bort då är ju detta perfekta leksaken till barnen. Historielektion och leksak i ett, vilket barn skulle bli besviken över något sådant.

Typ alla barn

Målgruppen måste vara gubbar 45-65

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Skrivet av robbankentor:

Typ alla barn

Målgruppen måste vara gubbar 45-65

Nej det var många småungar som köpte Vodoo2 korten. Jag skulle gissa på att åldersgrupp 37-42 är nog de som har mest erfarenhet av detta kort när det var nytt.

Dock måste man lära sig att förstå marknaden. Där marknaden är överös med coola prydnadsprylar och var passar denna? Typ ingenstans, inte ens plats i folks lådor när de bor i så små lägenheter.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Anonymous FTW:

Nej visst legendarer ska ju leva vidare och inte glömmas bort då är ju detta perfekta leksaken till barnen. Historielektion och leksak i ett, vilket barn skulle bli besviken över något sådant.

Barn? Lego blir ju bara roligare med åldern.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

ser ut som ett skämt. den där kan man ju bygga med vanliga delar, men varför man skulle köpa den förstår jag inte o.O

Permalänk
Medlem

Är en samlare av LEGO sedan många år. Men det där ser ut som ett skämt måste jag säga.

Permalänk

Fick gå in och ge en support

Minns mina två voodoosar(yes, det är helt korrekt svenska nu), kul kort, satt och spela hitman Codename 47 med glide, de va grejer de om det inte vore för att mina Voodoo II var så satans slöa så jag hade sjukt dålig fps

Permalänk

78pcs låter väldigt mycket av bilden att döma tycker jag

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk

Voodoo2 och SLI.

Tur att jag aldrig sålde mina PowerColor evilking II (Voodoo2 12MB), 3st

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Brist på intresanta artiklar eller?, känns som en dem skrapar i lite ur bottom of the barrel så att säga..

Permalänk
Medlem

Schysst idé för Lego, om de vill slå rekord i dåligt säljande produkt...

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av hardware1234567:

Många här var antingen för små eller ofödd när detta kort fanns på inköpslistan.

Prata för dig själv!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför man skulle vilja ha detta som en Lego byggstats, älskar normalt Lego men vilken otroligt tråkig sak att bygga i Lego.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av AnyR3:

Brist på intresanta artiklar eller?, känns som en dem skrapar i lite ur bottom of the barrel så att säga..

Nej, vi trodde på fullaste allvar att det skulle väcka liv i många nördhjärtan därute så att säga.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Abit BP6 och två passande celerons

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730