Permalänk

Skulle dom inte dumpa streaming via VD, eller är det old news?

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Skulle dom inte dumpa streaming via VD, eller är det old news?

SteamVR-streaming fick tas bort ur den officiella appen, men stöds via sideloading. Så man köper VD som vanligt men lägger in en specialversion via t ex SideQuest.

Permalänk
Skrivet av Halldin:

SteamVR-streaming fick tas bort ur den officiella appen, men stöds via sideloading. Så man köper VD som vanligt men lägger in en specialversion via t ex SideQuest.

Ok, då ska jag kika på det

Vet du om det finns någon bra tutorial på hur man fixar till det? skulle gärna slippa link kabeln.
@halldin

edit: https://www.androidcentral.com/how-sideload-apps-oculus-quest

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

När får man kupongen på €4 till Oculus store? Köpte min QUEST för 2 veckor sedan.

Permalänk
Medlem

Monterade fast mitt HTC Vive Deluxe Audio Strap på mitt Quest förra helgen, d.v.s en FrankenQuest nu.
Skrev ut fästen med min 3D-skrivare, men ville köra med ett buntband på vardera sida också, som en säkerhet.
Blir nog att designa något framöver, att snäppa fast över istället för buntband.
Nästa på tapeten är väl såna där VRCovers, men kanske bäst att vänta på det tills de lugnat sig med Corona-skiten.

Nu skulle jag dock vilja ha en linkkabel, då jag vill prova nya Half Life.
Jag har provat t.ex. Beat Saber, Asgard's wrath genom att streama från min dator med hjälp av senaste betan av Virtual Desktop.
Kan inte påstå att jag är speciellt imponerad rent upplösningsmässigt. Upplevde lite mindre delay i Beat Saber med senaste versionen,
men sisådär med texturer osv.
Har dock en gammal ASUS RT-AC66U kanske är boven?
Blir det bättre om man skaffar ett trådlöst nätverkskort och på något sätt ökar upplösningen?
Jag hoppas en kabel är lösningen på det, men frågan är vilken.
Den officiella kabeln är dyr och ständigt slut. Även inte hört något som är speciellt bra med den.
Finns det något bättre med en längd gärna på 4 meter och uppåt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

https://i.imgur.com/t3wtCtW.jpg
Monterade fast mitt HTC Vive Deluxe Audio Strap på mitt Quest förra helgen, d.v.s en FrankenQuest nu.
Skrev ut fästen med min 3D-skrivare, men ville köra med ett buntband på vardera sida också, som en säkerhet.
Blir nog att designa något framöver, att snäppa fast över istället för buntband.
Nästa på tapeten är väl såna där VRCovers, men kanske bäst att vänta på det tills de lugnat sig med Corona-skiten.

Nu skulle jag dock vilja ha en linkkabel, då jag vill prova nya Half Life.
Jag har provat t.ex. Beat Saber, Asgard's wrath genom att streama från min dator med hjälp av senaste betan av Virtual Desktop.
Kan inte påstå att jag är speciellt imponerad rent upplösningsmässigt. Upplevde lite mindre delay i Beat Saber med senaste versionen,
men sisådär med texturer osv.
Har dock en gammal ASUS RT-AC66U kanske är boven?
Blir det bättre om man skaffar ett trådlöst nätverkskort och på något sätt ökar upplösningen?
Jag hoppas en kabel är lösningen på det, men frågan är vilken.
Den officiella kabeln är dyr och ständigt slut. Även inte hört något som är speciellt bra med den.
Finns det något bättre med en längd gärna på 4 meter och uppåt.

Du ska vara kopplad helst med kabel till router och sen questen till router via 5ghz bandet.
Finns även dom som kör med ett trådlöst nätverkskort i datorn och delar ut den som hotspot och ansluter med questen till datorn men det måste också vara via 5ghz bandet.
Jag provade VD i januari och hade inga problem med att bilden var dålig men det laggade i handrörelserna, det är nått som många säger är fixat nu men jag har inte själv provat.

Vad som gör den officiella link-kabeln bättre är att den är fiberoptisk och snabbare överföring, idag ger det ingen skillnad men man vet ju inte om det ändras i framtiden.
Annars är enda fördelen nu att den är lättare och smidigare än 3e part som är kopparkabel och lite grövre.
funktionsmässigt ska det vara samma.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av henkezan:

När får man kupongen på €4 till Oculus store? Köpte min QUEST för 2 veckor sedan.

Det verkar vara helt slumpmässigt, jag har haft Quest sen release och inte fått något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Det verkar vara helt slumpmässigt, jag har haft Quest sen release och inte fått något.

Jag fick min kupong ca 2 veckor efter köp

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Skrivet av davvarn:

https://i.imgur.com/t3wtCtW.jpg
Monterade fast mitt HTC Vive Deluxe Audio Strap på mitt Quest förra helgen, d.v.s en FrankenQuest nu.
Skrev ut fästen med min 3D-skrivare, men ville köra med ett buntband på vardera sida också, som en säkerhet.
Blir nog att designa något framöver, att snäppa fast över istället för buntband.
Nästa på tapeten är väl såna där VRCovers, men kanske bäst att vänta på det tills de lugnat sig med Corona-skiten.

Nu skulle jag dock vilja ha en linkkabel, då jag vill prova nya Half Life.
Jag har provat t.ex. Beat Saber, Asgard's wrath genom att streama från min dator med hjälp av senaste betan av Virtual Desktop.
Kan inte påstå att jag är speciellt imponerad rent upplösningsmässigt. Upplevde lite mindre delay i Beat Saber med senaste versionen,
men sisådär med texturer osv.
Har dock en gammal ASUS RT-AC66U kanske är boven?
Blir det bättre om man skaffar ett trådlöst nätverkskort och på något sätt ökar upplösningen?
Jag hoppas en kabel är lösningen på det, men frågan är vilken.
Den officiella kabeln är dyr och ständigt slut. Även inte hört något som är speciellt bra med den.
Finns det något bättre med en längd gärna på 4 meter och uppåt.

Sätt fast dubbelhäftande kardborreband och en krympslang utan lim i lämplig storlek som håller fast headsetet. Blir riktigt bra. Jag kunde ha vart mer noggrann och fått det snyggare, men jag har lite extra krympslang i rött som jag funderar på att slänga på.

https://i.imgur.com/HnlVyR5.jpg

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

Halleluja, jag såg av en slump att andra har haft krascher i HL: Alyx på grund av för liten växlingsfil (page file) i Windows. Jag gick in och kollade, och D:-disken som jag har spelet installerat på hade ingen växlingsfil alls. Ställde in 8-16GB och kunde precis köra en timme i sträck utan några tekniska bekymmer alls.

Permalänk
Medlem

Blev lite förvånad när jag skulle spela Roblox med sonen idag och fick prompten "Ta på ditt headset". Hade ingen aning om att det hade stöd för VR.

Permalänk

Nån som har tips på en fet och helst lätt powerbank att fästa på Questen?

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

@adfactory:

Många rekommenderar tyngre powerbanks på 200-400 gram. Jag har testat två och personligen föredrar jag en lättare då det blir för mycket massa som ska accelereras när man skakar/vrider på huvudet.
Kör denna:
https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/elartiklar/powerbank/...

Den andra jag testade:
https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/elartiklar/powerbank/...

Fäst med kardborre:
https://photos.app.goo.gl/YEaAwxdcukdmZRwV7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaphood:

@adfactory:

Många rekommenderar tyngre powerbanks på 200-400 gram. Jag har testat två och personligen föredrar jag en lättare då det blir för mycket massa som ska accelereras när man skakar/vrider på huvudet.
Kör denna:
https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/elartiklar/powerbank/...

Den andra jag testade:
https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/elartiklar/powerbank/...

Fäst med kardborre:
https://photos.app.goo.gl/YEaAwxdcukdmZRwV7

Jag kan också rekommendera "halv-stora" powerbanks. Jag själv har en 10 000mah på 168 gram (säljs inte i Sverige), och den funkar riktigt bra. Storleken är också passande, så den rör sig inte mera än den borde, men ger ändå en hel del avlastning på fronten.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Har nån testat spela med olika grip covers (i index-stil för Quest)? Tycker ni att de gör stor skillnad t.ex. i Alyx? Jag har funderat på att skaffa, men har inte riktigt slagit till än.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Har nån testat spela med olika grip covers (i index-stil för Quest)? Tycker ni att de gör stor skillnad t.ex. i Alyx? Jag har funderat på att skaffa, men har inte riktigt slagit till än.

Ej testat, däremot har jag gjort den här varianten med mina kontroller: https://www.reddit.com/r/oculus/comments/bu8ivq/cheap_and_che...

Inte riktigt samma sak, men gratis. Jag kör bara in pekfingret, räcker för att kunna öppna handen vid behov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Har nån testat spela med olika grip covers (i index-stil för Quest)? Tycker ni att de gör stor skillnad t.ex. i Alyx? Jag har funderat på att skaffa, men har inte riktigt slagit till än.

Jag använder AMVRs grip covers, skaffade dem för att jag tyckte kontrollerna var lite för små för mina händer samt att batteriluckorna ibland lossnade när jag spelade Beat Saber. Det enda negativa med dem är väl att det blir lite omständligt att byta batterier, men i övrigt är jag väldigt nöjd med dem.

Jag kan dock inte säga om de gör någon skillnad i just Alyx, men skillnaden är ju främst att det blir lite mer att greppa samt att de sitter fast på händerna.

Permalänk
Medlem

För er som har problem med att Virtual Desktop hackar/laggar så har Immersive Matthew från Metaverse Adventures en riktigt bra videoguide som täcker allt från konfiguration av PC till vilka routers som fungerar bäst:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lento:

För er som har problem med att Virtual Desktop hackar/laggar så har Immersive Matthew från Metaverse Adventures en riktigt bra videoguide som täcker allt från konfiguration av PC till vilka routers som fungerar bäst:

På Virtual Desktop ämnet, för ca 36 min sedan så las Beta 1.12.0 upp:

• Added ability to launch SteamVR directly from Steam or desktop, however launching games from the Games tab is still recommended for best compatibility
• Added ability to connect across LANs and multiple NATs
• Added notification to help users find the menu button
• Improved hand prediction with SteamVR games
• Improved desktop video stream smoothness
• Improved initial connection reliability
• Fixed connection issues with some routers
• Fixed eye synchronization issues with sliced encoding
• Fixed bugs with throwing mechanics in some games
• Fixed game compatibility issues with: I expect you to die, Torn, Far beyond: a space odyssey, Real VR fishing, Batman: Arkham VR, Primitive
• Fixed compatibility with Oculus Link

Ska installera prompt men även prova tipsen i videon. Jag har egentligen tyckt det funkat ganska bra, men spelade ändå igenom Alyx med Link för att få optimala förhållanden. Nu är tanken att det blir en andra genomspelning med Virtual Desktop istället.

Permalänk
Medlem

Sjukt smidigt att spela via virtual desktop. Ok det hackar till lite ibland men inget som direkt stör. Half Life Alyx flyter på väldigt fint. Man börjar ju fundera på varför man ska köpa Quest-spel alls längre. Funkar ju så bra med pcvr.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Virtual Desktop flyter helt OK för mig, men kompressionen är mycket mer påtaglig än med kabeln. Kanske att det beror på sopig router eller nåt, framtiden är helt klart trådlös.

I övrigt är det väl möjligen en fördel att du inte måste vara uppkopplad mot en dator med dedikerade Questspel.

Permalänk
Medlem

Lies Beneath ute, verkar använda Quests hårdvara på ett bra vis: https://www.oculus.com/experiences/quest/1706349256136062/

En recension på UploadVR: https://uploadvr.com/lies-beneath-review/

Permalänk
Medlem

Har varit sugen att testa det här med vr senaste tiden men slut i lager överallt, såg nu att Oculus fått in så kunde inte hålla mig utan beställde ett 64gb quest. Har även en väl tilltagen gamingdator som jag också tänkt köra genom. Vilken kabel är bäst att köra? Är inte så sugen på att punga 800 spänn för deras kabel som också är slut överallt.

Samt är tanken att de spelen som är mindre krävande, beat saber etc spel är väl rimligast att köra direkt i questen så man slipper sladdar osv eller om man ska ta med det till en polare. Men om jag fattat det rätt så e där ingen crossbuy? Så köper jag det på oculus så är det låst där. Optimalt så hade jag helst köpt alla spel via steam och på så sätt att ladda in dem men detta går ej?

Permalänk
Skrivet av G1zm00:

Har varit sugen att testa det här med vr senaste tiden men slut i lager överallt, såg nu att Oculus fått in så kunde inte hålla mig utan beställde ett 64gb quest. Har även en väl tilltagen gamingdator som jag också tänkt köra genom. Vilken kabel är bäst att köra? Är inte så sugen på att punga 800 spänn för deras kabel som också är slut överallt.

Samt är tanken att de spelen som är mindre krävande, beat saber etc spel är väl rimligast att köra direkt i questen så man slipper sladdar osv eller om man ska ta med det till en polare. Men om jag fattat det rätt så e där ingen crossbuy? Så köper jag det på oculus så är det låst där. Optimalt så hade jag helst köpt alla spel via steam och på så sätt att ladda in dem men detta går ej?

Finns tredjepartskablar, men du ska inte vara säker på att kablar som fungerar för andra även fungerar för dig. Att köpa tredjepartskablar i dag är ett lotteri och dessutom så verkar det vara lite trixigare att hitta 5 meterskablar. Går givetvis att förlänga med aktiva kablar, men av egen erfarenhet så har detta inte fungerat för mig. Jag köpte originalkabeln och har inte haft några problem med den förutom genom Thunderbolt på min bärbara (vilket lär vara ett känt problem). Ska även tillägga att kvaliten på originalkabeln är betydligt bättre än tredjepartskablarna. Likaså så är den betydligt mer följsam. Väl värd pengarna enligt mig.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Skrivet av davvarn:

https://i.imgur.com/t3wtCtW.jpg
--wall of text---
Jag hoppas en kabel är lösningen på det, men frågan är vilken.
Den officiella kabeln är dyr och ständigt slut. Även inte hört något som är speciellt bra med den.
Finns det något bättre med en längd gärna på 4 meter och uppåt.

Jag har köpt denna, inte provat än dock.

https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07BJXHTTW/ref=ppx_yo_dt_...

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av G1zm00:

Har varit sugen att testa det här med vr senaste tiden men slut i lager överallt, såg nu att Oculus fått in så kunde inte hålla mig utan beställde ett 64gb quest. Har även en väl tilltagen gamingdator som jag också tänkt köra genom. Vilken kabel är bäst att köra? Är inte så sugen på att punga 800 spänn för deras kabel som också är slut överallt.

Samt är tanken att de spelen som är mindre krävande, beat saber etc spel är väl rimligast att köra direkt i questen så man slipper sladdar osv eller om man ska ta med det till en polare. Men om jag fattat det rätt så e där ingen crossbuy? Så köper jag det på oculus så är det låst där. Optimalt så hade jag helst köpt alla spel via steam och på så sätt att ladda in dem men detta går ej?

Jag skulle rekommendera att du avvaktar med att köpa kabel. Frågan är om du kommer att vilja köra trådat när du väl testat på trådöst.
Med det sagt kan du ju köra t.ex. SteamVR-spel trådlöst via Virtual Desktop (mer om det lite tidigare i den här tråden).
Men.. för att kunna installera det som krävs för att köra t.ex. SteamVR-Spel trådlöst så måste du ha en USB-C ->USB-A-kabel (om du inte har annat USB-uttag på datorn). Även om den endast behövs i max 5 minuter så krävs det en sådan.
Jag köpte en 3-meters för 199kr från Netonnet och den fungerade finfint för ändamålet. Jag har inte testat att spela något trådat med den ännu - ser inget behov än så länge. Dessutom är den väldigt styv. Kabeln: https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/kablar/usb-c-kabel/ande...

Vad jag vet så finns bara crossbuy inom Oculus. Alltså, köper du ett spel till Quest och det även finns till Rift så får du det till båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av G1zm00:

Har varit sugen att testa det här med vr senaste tiden men slut i lager överallt, såg nu att Oculus fått in så kunde inte hålla mig utan beställde ett 64gb quest. Har även en väl tilltagen gamingdator som jag också tänkt köra genom. Vilken kabel är bäst att köra? Är inte så sugen på att punga 800 spänn för deras kabel som också är slut överallt.

Samt är tanken att de spelen som är mindre krävande, beat saber etc spel är väl rimligast att köra direkt i questen så man slipper sladdar osv eller om man ska ta med det till en polare. Men om jag fattat det rätt så e där ingen crossbuy? Så köper jag det på oculus så är det låst där. Optimalt så hade jag helst köpt alla spel via steam och på så sätt att ladda in dem men detta går ej?

Här är en lista på crossbuyspel (Rift/Quest): https://www.oculus.com/experiences/quest/section/233573218315...

Däremot finns ingen crossbuy mellan Steam och Oculus, utan det är i så fall helt upp till utvecklaren. Jag har fått Thrill of the Fight och Eleven Table Tennis på det viset, genom att kontakta utvecklaren och fråga om jag kan få kod för att jag har det på Steam.

Permalänk
Medlem

Ny router, nytt försök med Virtual Desktop!

Helvete, vilken skillnad det blev! Med min gamla router (en skräpig ac1200 som tog ner 5ghz med jämna mellanrum) till en D-Link DIR-2660. Jag har inte ens kopplat pc:n med sladd, utan kör med wifi båda vägarna, och ändå funkar det helt okej i Alyx! Visst kan man ibland notera lite latency, men jag väljer det nog över en kabel på axeln vilken dag som helst i veckan! Om några dagar får jag också hem en längre kabel för pc->router, så då blir det ännu bättre

Alltså, Virtual Desktop rekommenderas starkt!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Ny router, nytt försök med Virtual Desktop!

Helvete, vilken skillnad det blev! Med min gamla router (en skräpig ac1200 som tog ner 5ghz med jämna mellanrum) till en D-Link DIR-2660. Jag har inte ens kopplat pc:n med sladd, utan kör med wifi båda vägarna, och ändå funkar det helt okej i Alyx! Visst kan man ibland notera lite latency, men jag väljer det nog över en kabel på axeln vilken dag som helst i veckan! Om några dagar får jag också hem en längre kabel för pc->router, så då blir det ännu bättre

Alltså, Virtual Desktop rekommenderas starkt!

Vad är det för skillnad på routern han rekommenderar i videon ovan jämfört med den du köpt egentligen? Båda verkar vara i samma prisklass med omkring 1000 kr, är den du köpt nyare och bättre på alla vis?

D-Link DIR-882 (videon) vs D-Link DIR-2660 (den du köpt).