”Data för följande program är skadade”

Permalänk
Medlem

”Data för följande program är skadade”

Från ingenstans så började grabbens ps4 stänga av spelet fortnite efter en runda med meddelandet: det går inte att fortsätta att använda programmet. Data för följande program är skadade. Ta bort programmet från ps4-systemet och ladda ner det igen från (biblioteket) på hemskärmen.

Jag har avinstallerat och installerat om det + senaste uppdateringarna på både spelet och ps4an.
Måste jag formatera om hela konsolen för att få det att funka?
Någon annan som haft det problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragge777:

Från ingenstans så började grabbens ps4 stänga av spelet fortnite efter en runda med meddelandet: det går inte att fortsätta att använda programmet. Data för följande program är skadade. Ta bort programmet från ps4-systemet och ladda ner det igen från (biblioteket) på hemskärmen.

Jag har avinstallerat och installerat om det + senaste uppdateringarna på både spelet och ps4an.
Måste jag formatera om hela konsolen för att få det att funka?
Någon annan som haft det problemet?

Tästa att bygga om databasen i felsäkert läge.
https://www.playstation.com/sv-se/get-help/help-library/syste...
Du behöver inte säkerhetskopiera innan du bygger om databasen om du inte vill, för du kommer inte förlora något.

Det kan kanske också vara en liten hint om att hårddisken börjar ge sig och kan behöva bytas.

Bara det spelet som kronglar med alltså?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Tästa att bygga om databasen i felsäkert läge.
https://www.playstation.com/sv-se/get-help/help-library/syste...
Du behöver inte säkerhetskopiera innan du bygger om databasen om du inte vill, för du kommer inte förlora något.

Det kan kanske också vara en liten hint om att hårddisken börjar ge sig och kan behöva bytas.

Bara det spelet som kronglar med alltså?

Testade att bygga om databasen men det fortsätter att stänga ner sig när man kört en runda.

Nej det hände samma sak med apax legends.

Om jag formaterar om hela systemet då? Kan det hjälpa tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragge777:

Testade att bygga om databasen men det fortsätter att stänga ner sig när man kört en runda.

Nej det hände samma sak med apax legends.

Om jag formaterar om hela systemet då? Kan det hjälpa tro?

Inte troligt men prova kan du ju om du vill men då kommer du också förlora allt på disken. Så gör det jag skrivit nedan först innan du sätter igång.
Men då fler spel beter sig på samma vis så hade jag allvarligt funderat på att byta hårddisken! innan kanske inte konsolen startar alls.

Det är inte svårt, Det du behöver är en skärnmäjsel, ett usb minne och en dator med internet
https://www.playstation.com/sv-se/get-help/help-library/syste...

Men ta säkerhetskopia på sparfilerna till usb minne eller ps plus samt annat du vill spara, och synka troféerna Först och främst, så du har en backup ifall att.
Spel är inte så viktigt då man bara laddar ner de igen

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.