Gratis zombieslakt med World War Z hos Epic Games Store

Permalänk
Skrivmaskin

Gratis zombieslakt med World War Z hos Epic Games Store

Den 12 år gamla zombie-skjutaren Left 4 Dead kvalar in på topplistan hos många när det kommer till förstapersonsskjutare, där uppföljaren Left 4 Dead 2 kanske är snäppet vassare i min bok.

Förra året blåste utvecklaren Saber Interactive nytt liv i den gamla zombieslaktar-andan genom spelet World War Z, som i systersajten FZ:s recension beskrev som en blandning av Left 4 Dead och The Division – odöda i mängder och tredjepersonsvy med erfarenhetspoäng. Från de båda spelen lånas möjligheten till samarbete: Fyra spelare mot fyra miljoner zombies (i runda slängar).

För den som vill läsa mer finns exempelvis FZ:s recension och SweClockers referat av denna.

Spelet är gratis genom Epic Games Store till och med den 2 april.

Permalänk
Medlem

Precis laddar ner och kört ca 1 timma. Riktigt kul faktiskt

Permalänk

Bra spel

Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Grymt!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Testpilot

Laddade ner, körde 2-3h med ett gäng kompisar, avinstallerade.

Mer enformigt spelande annat än koreanska F2P MMO's eller mobilspel får man leta efter...

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

De vill ha din data!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk

Hej.
Vad händer efter den 2 april, behåller man spelet gratis även då ?

Permalänk
Medlem

@EneRgiZE_MFZ83: Ja du behåller alla spel du får från epicgames. jag har väl fått 40 spel vid det här laget. dock bara ett fåtal jag installerat.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Nu har jag @Lan, @TheMadPanda och @vargeEEEEn spelat ca en timme ihop på "normal". Helt klart ett lite elakare spel, samtidigt är några spelmekaniker nya från L4D2.

Helt klart ett okej "Gratisspel".

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Gratis är gott! Tänkte köpa det redan på mellandagsrean så nu när jag fick det blev jag glad. Alla 4 bröder skaffade det samtidigt hehe

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Inaktiv

Tänkte jag skulle prova. Blev tvungen att verifiera mig med koreanskt id (eftersom jag är i korea).

No way around. Waste of time.

FUCK OFF med alla jävla identifierings skit! Så jävla trött att slösa min tid på sån skit. Alla bolag som envisas om det kan fara åt helvette.

Permalänk
Medlem

Orkar inte installera en spelklient till. Avstår detta spel. Tror jag inte kommit längre än ett testlir på nåt gratisspel jag laddat ner innan jag tröttnat. Left 4 Dead 2 släpptes som gratis christmas gåva 2013 och det är väl det enda spel som är värt att spela

Offtopic:
Och så denna j-a tidsomställning. Hoppas att dom ändrar till enbart sommartid nästa gång

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Orkar inte installera en spelklient till. Avstår detta spel. Tror jag inte kommit längre än ett testlir på nåt gratisspel jag laddat ner innan jag tröttnat. Left 4 Dead 2 släpptes som gratis christmas gåva 2013 och det är väl det enda spel som är värt att spela

Offtopic:
Och så denna j-a tidsomställning. Hoppas att dom ändrar till enbart sommartid nästa gång

Du behöver inte installera för att få det gratis.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wenro:

Du behöver inte installera för att få det gratis.

Ok, men va tvungen att skapa ett konto så jag brydde mig inte.

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Tänkte jag skulle prova. Blev tvungen att verifiera mig med koreanskt id (eftersom jag är i korea).

No way around. Waste of time.

FUCK OFF med alla jävla identifierings skit! Så jävla trött att slösa min tid på sån skit. Alla bolag som envisas om det kan fara åt helvette.

Det finns inga "bolag" som envisas om det. Sydkorea har haft otroliga problem med spelmissbruk, det är strikt åldersreglering på spel från MYNDIGHETERNAS sida i Sydkorea på grund av detta, vilket bolag som verkar i landet enligt LAG måste rätta sig efter. Lite märkligt att du inte är medveten om detta eftersom du är där?

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KroesusSork:

Det finns inga "bolag" som envisas om det. Sydkorea har haft otroliga problem med spelmissbruk, det är strikt åldersreglering på spel från MYNDIGHETERNAS sida i Sydkorea på grund av detta, vilket bolag som verkar i landet enligt LAG måste rätta sig efter. Lite märkligt att du inte är medveten om detta eftersom du är där?

Jo jag vet att det är regeringen som till stor är ansvariga för en stor del men det stämmer inte till 100%.

Det finns stor skillnad bland hur mycket identifikation som krävs bland olika bolag.

Dessutom så är jag ju INTE korean och det är OMÖJLIGT för mig att identifiera mig genom deras mjukvara som det ser ut nu, men EPIC games erbjuder heller ingen väg runt det hela för oss som inte är koreaner eller vill ha någon ID mjukvara på våra datorer. Inte ens VPN eller byta språk till engelska fungerar. Det samma gäller även t.ex netflix. Försökte signa upp mig på det men där krävde de att jag hade ett koreanskt bankkort och sim kort registrerat i samma namn.

Samtidigt som vissa andra bolag "bara" kräver att man har ett mobilnr som man får en pinkod skickad till.

Sånt jäkla trams med allt detta. Total waste of time!

Och för vadå? För min egen säkerhets skull?? Hahahahha

Permalänk
Medlem

tack för tipset.

Permalänk
Medlem

Hunnit lira 10 timmar redan. Grymt roligt faktiskt. Speciellt Horde mode!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Köpte det första veckorna det var ute och spelade det kanske 2-3 gånger sen spelade man det aldrig igen så blir väl att installera igen och testa nu när spelet har fått en boost i nya spelare och content.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Jag var skeptisk till detta i början men efter att ha testat det så insåg jag att det var riktigt kul i co-op

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Fan tänkte jag ett bra gratis spel såg sen "Epic Games Store" så nej tar och skippar det.

Permalänk

Spelar rätt ofta.
Trött på telepati taktik, headset är ju bra.....

Mattan11

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast
AMD Radeon RX 7900 XTX, LG 34'' UltraGear 34GN850P QHD Curved
XONAR U7
LIAN LI D600, Moddat, 2 x 420mm ALPHACOOL 60 mm radiatorer
QPAD MK-85, RAZER Basilisk mus