Genomgång av hemleveranser och villkor

Permalänk

Väldigt onödigt. Jag tycker att hela corona krisen är överreagerat. Håll dig undan från de äldre så är det ju lugnt. Just nu är ju en hel arbetsmarknad på väg att kollapsa p.g.a att alla är så fega. Men en sak är bra

Vi svenskar är som gjorda för det här viruset. Vi pratar inte med våra grannar, sitter ensamma på bussen, är rädda för ögonkontakt.

Skrev fel
Permalänk

Jag brukar välja "leverans även när jag inte är hemma" på PostNords app. Har alltid fungerat. Paketet brukar stå utanför dörren när jag får SMS om att de lämnat det.

Permalänk
Medlem

Skrev följande i postnord tråden. Kan uppdatera att jag nu fick alternativet att få det levererat på måndag eller utlämningsställe. Så de får ett nytt försök då. Hade deras system varit lite snabbare borde jag kunnat välja en tid på fredagen tycker jag.

Skrivet av jocke92:

Igår blev jag imponerad av Postnord och idag riktigt besviken. Fick ett "importpaket" från Tyskland. Ett SMS från Postnord som öppnar postnord-appen. Där jag får välja när jag vill ha paketet levererat och om jag vill ha det med hemleverans eller utlämningsställe. Samt att man kan välja leverans även om ingen är hemma. Valde en tid när det är folk hemma och kryssar även att de kan lämna det utanför dörren om ingen öppnar, då det inte var något dyrt.

Men idag när de inte dykt upp blir jag besviken. Står bara att de ska leverera det på en tidpunkt som redan är passerad och kan inte välja en ny tid. Borde inte vara så svårt att ge ett default-svar där de ursäktar sig över att de inte hann leverera det och jag direkt får välja en ny tid? Jag förstår att de kan ha mindre personal pga. sjukdom just nu. Men då borde det underlättat ännu mer för dem om jag fått välja ett nytt alternativ där jag är hemma. Samt att leverera utanför dörren inte gäller alla tidpunkter, några timmar kan det ligga ute men inte dagar. Nu vet jag inte alls när de tänker leverera.

Permalänk
Medlem

Använd inte Porstnord för detta om man gör best. via Inet, hade gjort hembest via Postnord, fick den nekad för att ID kontroll måste göras och då måste man åka till antingen Postnord kontoret eller något annat utlämningsställe.

Permalänk
Medlem

Personligen ogillar jag hemleveranser och bud av alla typer väldigt mycket. Smidigheten med att få det direkt hem negeras nästan alltid av extra krångel med att behöva vara hemma, boka tider eller ändra leveransadress till jobbet. Jobbar ofta sent så även med kvällstider är det inte säkert att det passar. En gång valde jag att de fick lämna paketet vid dörren, och då kom det förstås aldrig fram. Ingen aning om de ens gick in i trappuppgången eller om de bara lade det på marken utanför porten.

Men även om det var samma pris och jag hade jobbat hemifrån hade jag hellre hämtat hos ombud på egna villkor. Jag är inte typen som klarar att vara konstant uppkopplad med plingande sms, notifikationer och samtal stup i kvarten, så även om jag får ett fönster på en eller två timmar så är det en eller två timmar där jag måste vaka spänt över mobilen och kan inte helt slappna av eller koncentrera mig fullt ut på annat.

Bäst är dock DHLs gula boxar, älskar "klonket" när dörren låses upp och känslan av att kunna hämta sin försändelse sent på kvällen helt utan mänsklig kontakt.