Generation Zero

Skrivet av danwi:

Med risk för att försöka få liv i en gammal ”död” tråd, så köpte jag precis Generation Zero så här i sjukdomstider. Har kanske plöjt ned dryga 5 timmar i det, och tycker hittills att det är mycket underhållande. Det blir också lite av en bonus om man under skolåldern fick göra valet pop/synth eller hårdrock (det var så enkelt för oss som växte upp på 80-talet); givetvis springer jag omkring i en skinnpaj nu.

Jag läste lite gamla recensioner och tycker det fick lite väl oförtjänt dålig kritik. Visst är det inget actionspel ala Doom utan innehåller mycket mer smygmoment, men vem blir inte glad när man hittar ”gamla bettan”?!?

Är jag helt ensam om att spela detta nu?

Har fortfarande inte fått tummen ur och börja spela. Trots att jag köpte det vid launch. Spelade Betan dock och det var riktigt roligt som första timmar åtminstone. Sedan blev det lite repetitivt att loota exempelvis hus då alla hus innehöll samma saker etc..

Kanske ser annorlunda ut nu. Verkar som att dom fortsatt jobba hårt på spelet även efter release.

Spelade klart det i co-op med en polare. Riktigt kul, men tyvärr en hel del buggar och går relativt snabbt att spela ut.
Var ett tag sen jag lirade, säkerligen bättre nu.

Jag körde solo ökar nog på speltiden lite.

Ska tydligen ha fler husinredningar nu dock så lär de väl inte göra huslootningen mer intressant

Man minns de var stort när man efter 30h såg en ny trappdesign för första gången.

Skrivet av danwi:

Med risk för att försöka få liv i en gammal ”död” tråd, så köpte jag precis Generation Zero så här i sjukdomstider. Har kanske plöjt ned dryga 5 timmar i det, och tycker hittills att det är mycket underhållande. Det blir också lite av en bonus om man under skolåldern fick göra valet pop/synth eller hårdrock (det var så enkelt för oss som växte upp på 80-talet); givetvis springer jag omkring i en skinnpaj nu.

Jag läste lite gamla recensioner och tycker det fick lite väl oförtjänt dålig kritik. Visst är det inget actionspel ala Doom utan innehåller mycket mer smygmoment, men vem blir inte glad när man hittar ”gamla bettan”?!?

Är jag helt ensam om att spela detta nu?

Depeche Mode äger (-de) !

Spelade igenom "storyn" förra året men är fortfarande in och skjuter robotar till och från. Köpte DLC't men har inte klarat av denna ännu pga buggar. Spelet är buggigt, utvecklarna arbetar fortfarande med spelet men när gamla buggar försvinner tillkommer nya.

Tror det var nu i veckan en uppdatering till spelet släpptes som ändrar UI't och inventory, och annat utöver detta. Ni som inte spelat på ett tag lär se ett något annorlunda spel sett till detta område iallafall.

Spelade igenom solo, men känns som spelet tappar rätt mycket att spelas så. Spela med andra bör nog rekommenderas även idag, men går att spela själv. Kikade på serier och youtube när jag spelade.

Jag köpte detta när det släpptes och har än idag inte kunnat lira det pga random crascher som gör att jag hela tiden får börja om på nytt. Spelet går att lira max 15 min sedan crasch och jag har försökt göra det mesta för att få det att funka men utan framgång. Riktigt värdelöst att de inte kan lösa dessa problem efter över ett år sedan release...

Synd att de inte verkarn ha ordnat upp alla fel ännu, jag fick tag på en av de sista collectors edition till ps4 men den är oöppnad ännu på hyllan.

Jag kommer bara inte in i det här spelet. Körde rätt länge utan att komma någonstans,så till slut började jag köra med en Trainer. Och innan folk går apeshit över det, så nej, jag spelar inte online utan det är bara för att komma till nästa safehouse utan att behöva dö 321423 gånger först. Det jag stör mig på i spelet är att det inte verkar finnas några som helst renodlade svar.

Ni som har kommit längre än till flygfältet - får man faktiskt veta något av värde av vad som har hänt?

Skrivet av iBurningMan:

Jag kommer bara inte in i det här spelet. Körde rätt länge utan att komma någonstans,så till slut började jag köra med en Trainer. Och innan folk går apeshit över det, så nej, jag spelar inte online utan det är bara för att komma till nästa safehouse utan att behöva dö 321423 gånger först. Det jag stör mig på i spelet är att det inte verkar finnas några som helst renodlade svar.

Ni som har kommit längre än till flygfältet - får man faktiskt veta något av värde av vad som har hänt?

Ja, det finns en tydlig story även om den sitter långt inne och bara berättas genom dokument, telefonsvarare och röstmemon.

Jag spelar fortfarande varje vecka, ungarna älskar när "pappa spelar pang, skjuta robotar!" Älskar känslan, grafiken och det lagom mysiga gameplayet. Man vet aldrig var dom asen är, eller hur många som dyker upp ifall man ger sig på en som verkar ensam.

Skrivet av Shudnawz:

Ja, det finns en tydlig story även om den sitter långt inne och bara berättas genom dokument, telefonsvarare och röstmemon.

Jag spelar fortfarande varje vecka, ungarna älskar när "pappa spelar pang, skjuta robotar!" Älskar känslan, grafiken och det lagom mysiga gameplayet. Man vet aldrig var dom asen är, eller hur många som dyker upp ifall man ger sig på en som verkar ensam.

Ha ha, precis den känslan jag gillar. Såg ett krashat Viggenplan och tänkte, efter att ha spanat, det är ju inte fler än 3-4 st. De borde jag klara av på egen hand. Shit pommes vad fel jag hade, blev överöst av robotar och strök med till sist. Men det är just den känslan i spelet jag gillar...

Denna video gillar jag. Dom skriker väldigt mycket i panik

Senast redigerat 2020-03-29 10:43

Inte grabbarna man vill med i krig kanske. 😁

Skrivet av iBurningMan:

Är du en quake gamer som rushar konstant utan tanke på personligt skydd? Jag körde Solo och det går alltid hitta skydd någonstans och sen bara se till att få ta sig an fienderna en mot en. Spring in i lämpliga hus om de finns brukar hjälpa. Sen de största tanksen undvek man ett tag tills man gick upp lite i nivå men de är lätta att undvika till en början. Sen har jag för mig det går ändra svårighetsgrad i spelet också du är inte låst?

Svaren kommer allteftersom. När jag var klar var det ganska tydligt vad det handlade om. För att få lite inspiration till storyn kan du se Den blomstertid nu kommer.

Skrivet av oqvist:

Är du en quake gamer som rushar konstant utan tanke på personligt skydd? Jag körde Solo och det går alltid hitta skydd någonstans och sen bara se till att få ta sig an fienderna en mot en. Spring in i lämpliga hus om de finns brukar hjälpa. Sen de största tanksen undvek man ett tag tills man gick upp lite i nivå men de är lätta att undvika till en början. Sen har jag för mig det går ändra svårighetsgrad i spelet också du är inte låst?

Svaren kommer allteftersom. När jag var klar var det ganska tydligt vad det handlade om. För att få lite inspiration till storyn kan du se Den blomstertid nu kommer.

Jag tror det är rätt låst sedan dom tidigare uppdateringarna, för iaf jag hittar inte möjligheten att ändra svårighetsnivå efter man har startat en ny kampanj. Ja jag kör kanske lite CoD stuk, men för att få ut så mycket som möjligt ur alla byar och städer så är det en oerhörd frustration när man dör och spawnar i safe house långt därifrån. Man känner liksom inte att man uppnår något.

Jasså det finns lite svar? Då måste jag fortsätta spela mao Efter alla timmar är det synd att slänga in handduken. Den blomstertid nu kommer är för övrigt en av mina favoritfilmer och inspelat inte alltför långt ifrån där jag bor.

Skrivet av iBurningMan:

Jag tror det är rätt låst sedan dom tidigare uppdateringarna, för iaf jag hittar inte möjligheten att ändra svårighetsnivå efter man har startat en ny kampanj. Ja jag kör kanske lite CoD stuk, men för att få ut så mycket som möjligt ur alla byar och städer så är det en oerhörd frustration när man dör och spawnar i safe house långt därifrån. Man känner liksom inte att man uppnår något.

Jasså det finns lite svar? Då måste jag fortsätta spela mao Efter alla timmar är det synd att slänga in handduken. Den blomstertid nu kommer är för övrigt en av mina favoritfilmer och inspelat inte alltför långt ifrån där jag bor.

Jag körde på hard men ja det är möjligt den är låst

Har du adrenalin som ger 100 % så blir det ju lättare. I början flödade det av dem. Så jag fick slut på plats på inventoriet och slängde alla. Sen några dagar senare så ändrade de efter kritik att de fanns för mycket så de knappt gick att få tag på längre. Fast jag hade ändå i regel tillräckligt då jag var rätt duktig på att loota så de blev bättre rent spelmekaniskt där man var tvungen ha lite respekt och försöka va smart med resurserna. Sen behöver man ju inte ta varje fight det går att smyga också.