Samsung ger True Wireless-hörlurar längre batteritid

Permalänk
Melding Plague

Samsung ger True Wireless-hörlurar längre batteritid

Genom att integrera många funktioner i en krets möjliggör Samsung mer flexibla äkta trådlösa hörlurar med bättre batteritid.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

När man ändå har en liten låda där hörlurarna kan ladda i skulle jag föredra att kanske minska hörlurarna med 40% och ge 10% mer batteri (artikeln nämner 50% mindre yta så utgår från det).

Permalänk
Medlem

När ska sweclockers recensera bluetooth 5.0 till PC?

Det är dags att slänga våra 4.0 usb på skräphögen nu

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

På vilket sätt skiljer sig äkta trådlösa lurar mot oäkta?

Permalänk
Lego Master

@ronnylov:
Wireless:

True wireless:

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jehuty:

När man ändå har en liten låda där hörlurarna kan ladda i skulle jag föredra att kanske minska hörlurarna med 40% och ge 10% mer batteri (artikeln nämner 50% mindre yta så utgår från det).

Yta är inte lika med volym dock, så blir gissningsvis endast runt 5-10% mindre lurar eller längre batteritid beroende på om de också drar mindre ström.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Det som ofta suger med dessa typer av lurar är mikrofonen, dvs ingen hör vad man säger när man försöker ta samtal med dom. Dessa nya Samsungbuds kanske sköter det bättre än mina två år gamla buds får man hoppas, men det verkar ju inte vara helt lätt att få till verkar det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Det som ofta suger med dessa typer av lurar är mikrofonen, dvs ingen hör vad man säger när man försöker ta samtal med dom. Dessa nya Samsungbuds kanske sköter det bättre än mina två år gamla buds får man hoppas, men det verkar ju inte vara helt lätt att få till verkar det som.

Min Jabra Elite 65t har strålande ljudkvalitet och tar bort bruset från kringmiljön, vilket jag fått berättat för mig från de jag pratar med. Nu har ju just Jabra väldigt lång erfarenhet av samtalsinriktade hörlurar så alla är nog inte lika bra, men det är inte konceptet True Wireless som medför dålig ljudkvalitet.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Skrivet av Zachtionman:

Min Jabra Elite 65t har strålande ljudkvalitet och tar bort bruset från kringmiljön, vilket jag fått berättat för mig från de jag pratar med. Nu har ju just Jabra väldigt lång erfarenhet av samtalsinriktade hörlurar så alla är nog inte lika bra, men det är inte konceptet True Wireless som medför dålig ljudkvalitet.

Delvis är det ju det. Ju längre från varandra man kan ha mikrofonerna (en närmare munnen och en längre bort) desto enklare blir det att ta bort bakgrundsljuden. En annan orsak är storleken -> batterikapacitet -> mindre kraftfulla algoritmer. Det finns därför större lurar som gör ett bättre jobb med det än 65t, trots tillverkarens kortare erfarenhet. Typ Bose 700.