Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cadzon:

Tack för svaret! Hur tycker du ljudet är jämfört med utan amp/dac? Är det någon skillnad mellan schiit och arcam? Vill ju bara ha lite bättre ljud om möjligt, men inte lägga flera tusen för 1% bättre ljud.

Jag skaffade min första amp/dac kombo med mina ath-M50, lättdrivna hörlurar. Sedan dess inte kört utan amp eller dac, förutom när min första externa dac slutade spela bra.
Har du något brus ur hörlurarna direkt från datorn? Om inte så kan det räcka med en hörlursförstärkare till att börja med.
Schiit och arcam är det skillnad på, Schiit spelade mer aggressivt än vad arcam gör. Nu är ju HD6XX rätt så lugna från början, så en lite mer framåt amp kan ge lite roligare lyssning, det är vad jag är ute efter med Spark.

Permalänk
Fyndjägare

Litet externt DAC-tips för 95kr.

Apple Adapter för USB-C till 3,5 mm hörlursuttag. Om du har begränsad budget eller vill testa om en extern DAC gör skillnad
Fungerar utmärkt på Win10, men ej på Win7 vad jag vet.
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4975012

Tillsammans med en Liquid Spark blir det 1228kr för en DAC/AMP kombo som orkar driva det mesta.

Glöm inte en 3,5mm - 2xRCA
Prisjakt
Monoprice

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av anon8870:

@Mumu55: Ok, så det kan vara som med Magni2 då att HD6XX får mer liv, vilket jag antagligen kommer gilla.

Jo vi får höra sen vad du tycker.
Funderar på att göra KISS-modden på mina HD6XX, har en platta Dynamat liggande någonstans. Är dina HD6XX omoddade?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Litet externt DAC-tips för 95kr.

Apple Adapter för USB-C till 3,5 mm hörlursuttag. Om du har begränsad budget eller vill testa om en extern DAC gör skillnad
Fungerar utmärkt på Win10, men ej på Win7 vad jag vet.
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4975012

Tillsammans med en Liquid Spark blir det 1228kr för en DAC/AMP kombo som orkar driva det mesta.

Glöm inte en 3,5mm - 2xRCA
Prisjakt
Monoprice

https://i.imgur.com/iD1HdLO.jpg

Extremt bra DAC för pengarna , har använt den i ett år snart för att driva alla mina IEMs.

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/re... för review

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mumu55:

Jo vi får höra sen vad du tycker.
Funderar på att göra KISS-modden på mina HD6XX, har en platta Dynamat liggande någonstans. Är dina HD6XX omoddade?

Ok inte hört talas om KISS-modd, jag har bara bytt kuddarna på mina HD6XX.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mumu55:

Jo vi får höra sen vad du tycker.
Funderar på att göra KISS-modden på mina HD6XX, har en platta Dynamat liggande någonstans. Är dina HD6XX omoddade?

SÅ nu har jag lyssnat ett tag med HD6XX, det lät som om de fick mer liv, så bra där. Pluggade in mina akg k7XX, inte alls någon vass diskant längre i dem, som det var med Magni och någurlunda med rHead. Så 1.3W, kanske ska lyssna på mina HE-4XX också då, när jag ändå är igång

Så, nu på HE4XX.. de spelar också bättre. Inte alls lika vasst, samt mer hmm kropp. Monolith Spark är alltså vänligare amp för oss som är lite allergiska mot mer diskant i ljudet.

Testar med samma album i FLAC, 44.1kHz och 16bit, på alla hörlurar.

Permalänk

"Råkade" beställa ett par Audeze LCD-2 Classic.

Kul att testa å köra annat än dynamiska lurar. Ska bli spännande!

Permalänk
Medlem

Så, min SMSL M3 verkar ha dött. Den ploppar upp i Windows och jag får indikator-ljus på att den känner av att ljudet kommer in i den, men jag får inget ljud ut i lurarna. Har testat två olika datorer, både med ljud via usb och via optisk kabel. Något som har något tips?

Så nu behöver jag något nytt. Vad borde jag köpa? Kör ett par Fidelio X2 för det mesta, så inget särskilt tungdrivet. Betalade typ 8-900kr för SMSL M3an för 2 år sen, kan väl tänka mig några hundringar till, men någonstans där. Har ni några tips? Tack på förhand!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SYRE:

Så, min SMSL M3 verkar ha dött. Den ploppar upp i Windows och jag får indikator-ljus på att den känner av att ljudet kommer in i den, men jag får inget ljud ut i lurarna. Har testat två olika datorer, både med ljud via usb och via optisk kabel. Något som har något tips?

Så nu behöver jag något nytt. Vad borde jag köpa? Kör ett par Fidelio X2 för det mesta, så inget särskilt tungdrivet. Betalade typ 8-900kr för SMSL M3an för 2 år sen, kan väl tänka mig några hundringar till, men någonstans där. Har ni några tips? Tack på förhand!

Surt sådant, när saker går sönder. En Fiio K3 kanske?

Permalänk

Grattis! Helt klart roliga lurar och ett bra insteg i Audezeljudet!

Skrivet av Fundamentals:

"Råkade" beställa ett par Audeze LCD-2 Classic.

Kul att testa å köra annat än dynamiska lurar. Ska bli spännande!

Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Surt sådant, när saker går sönder. En Fiio K3 kanske?

Ja, lite segt! Kom på dock att det var mindre än 2 år sen jag köpte den, mejlade via Amazon och fick ett mejl om att jag bara skulle skicka dit den så skulle dom skicka över en ny när dom fick den, så det blir nog att göra så! Kikat på Fiio K3 en massa dock, så tack för tipset. Måste dock säga att min burk kör Fidelio-lurarna rätt bra ändå, positivt överraskad!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SYRE:

Ja, lite segt! Kom på dock att det var mindre än 2 år sen jag köpte den, mejlade via Amazon och fick ett mejl om att jag bara skulle skicka dit den så skulle dom skicka över en ny när dom fick den, så det blir nog att göra så! Kikat på Fiio K3 en massa dock, så tack för tipset. Måste dock säga att min burk kör Fidelio-lurarna rätt bra ändå, positivt överraskad!

Aha dåså, garantibyte är bra grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Aha dåså, garantibyte är bra grejer.

Ja, det får man ge Amazon ändå! Aldrig haft strul med dom vad gäller returer och trasiga produkter, får hoppas att det fortsätter med SMSLen också!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Surt sådant, när saker går sönder. En Fiio K3 kanske?

För att uppdatera lite så ska jag skicka tillbaka SMSLen när jag hittar ett vettigt sätt att skicka den till UK på. Men jag kunde inte riktigt hålla mig utan beställde hem en iFi Audio ZEN DAC. Får se om den passar så bra som jag tror!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Någon här som blivit sugen på att köpa HyperX Cloud Orbit på Komplettrean?
https://www.komplett.se/product/1136369/gaming/spelutrustning...
https://www.komplett.se/product/1136368/gaming/spelutrustning...

2300/2650kr känns som ett rätt hyfsat pris, och jag är lite nyfiken på hur bra det kan låta med planar i den här prisklassen, plus möjligheter till lite 3D med HRTF osv...

Samtidigt är jag lite anti hela principen med komplicerat USB-headset med massa funktioner och knappar:
Jag uppskattar renheten i att ha en separat DAC/AMP/Hörlur... (Kör mest Fidelio X2 och en IFI Micro iCan i nuläget)
Olika 3d-lägen osv kan vara bra, men det måste vara enkelt att gå tillbaks till ett "default" tvåkanalsläge som funkar som ett par vanliga hörlurar ska funka också, om ni förstår vad jag menar.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Någon här som blivit sugen på att köpa HyperX Cloud Orbit på Komplettrean?
https://www.komplett.se/product/1136369/gaming/spelutrustning...
https://www.komplett.se/product/1136368/gaming/spelutrustning...

2300/2650kr känns som ett rätt hyfsat pris, och jag är lite nyfiken på hur bra det kan låta med planar i den här prisklassen, plus möjligheter till lite 3D med HRTF osv...

Samtidigt är jag lite anti hela principen med komplicerat USB-headset med massa funktioner och knappar:
Jag uppskattar renheten i att ha en separat DAC/AMP/Hörlur... (Kör mest Fidelio X2 och en IFI Micro iCan i nuläget)
Olika 3d-lägen osv kan vara bra, men det måste vara enkelt att gå tillbaks till ett "default" tvåkanalsläge som funkar som ett par vanliga hörlurar ska funka också, om ni förstår vad jag menar.

Är det exakt samma konstruktion som Audeze Mobius? Ser bra likt ut iaf.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av oqvist:

Är det exakt samma konstruktion som Audeze Mobius? Ser bra likt ut iaf.

Samma grund men oklart om det är relabel eller andra ändringar förutom ingen Bluetooth. Enligt gammal inlägg på Head-fi så mer V-formad kurva än orginal Audeze. Finns kanske grafer och annat som stöder detta, har inte letat ännu

"- A more U- or V-shaped sound tuning (more bass/highs) differing from the more neutral tuning of Mobious"
https://www.head-fi.org/threads/hyperx-cloud-orbit-s-audeze-m...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Samma grund men oklart om det är relabel eller andra ändringar förutom ingen Bluetooth. Enligt gammal inlägg på Head-fi så mer V-formad kurva än orginal Audeze. Finns kanske grafer och annat som stöder detta, har inte letat ännu

Jag har klart för mig att man senare kom fram till att det var samma tuning också i praktien, men tar inte gift på det!
Såvitt jag vet tappar man inget förutom lite material/estetik och trådlösheten om man köper HyperX.
(förutom kanske skillnader i support då)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Kör de samma mjukvara så lär den väl fungera rätt bra då. För mobius fungerar den iaf. För mig använder jag den bara i 7.1 läge och som headset för racing när jag inte vill svettas i finlurarna och nödvändigt måste ha mic.

Klurig lur dock låter som inget annat iaf. Surroundläget fungerar bättre än något någonsin på att trolla bort var ljudet kommer ifrån. Gör det också svårare än någonsin att spåra vart ljud kommer ifrån så det är både största pluset och minuset med den

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Någon här som blivit sugen på att köpa HyperX Cloud Orbit på Komplettrean?
https://www.komplett.se/product/1136369/gaming/spelutrustning...
https://www.komplett.se/product/1136368/gaming/spelutrustning...

2300/2650kr känns som ett rätt hyfsat pris, och jag är lite nyfiken på hur bra det kan låta med planar i den här prisklassen, plus möjligheter till lite 3D med HRTF osv...

Samtidigt är jag lite anti hela principen med komplicerat USB-headset med massa funktioner och knappar:
Jag uppskattar renheten i att ha en separat DAC/AMP/Hörlur... (Kör mest Fidelio X2 och en IFI Micro iCan i nuläget)
Olika 3d-lägen osv kan vara bra, men det måste vara enkelt att gå tillbaks till ett "default" tvåkanalsläge som funkar som ett par vanliga hörlurar ska funka också, om ni förstår vad jag menar.

En Orbit utan "S" på väg. Head tracking ser jag ingen användning för. Tror jag kommer bli galen på alla knappar. Men allt ska gå att styra via mjukvara om jag uppfattade det korrekt. Är väldigt kluven men det ska bli kul att testa på. Har bara erfarenhits från HE-400i när det kommer till planarlurar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SYRE:

För att uppdatera lite så ska jag skicka tillbaka SMSLen när jag hittar ett vettigt sätt att skicka den till UK på. Men jag kunde inte riktigt hålla mig utan beställde hem en iFi Audio ZEN DAC. Får se om den passar så bra som jag tror!

Ja i dessa tider kan det vara lite trubbel med att sända utomlands, jag fick iofs min Spark från Tyskland på 3 dagar. Lite annan budget än angivet på den där Zen dac:en, hoppas det blir bra.

Permalänk
Inaktiv

Är det någon mer som kör med Topping dac? Min D30 hittas i Windows 10 och kan spela upp musik, utan externa drivrutiner. Är det nytt i senaste Windows 10 versionen kanske?

Permalänk
Medlem

@anon8870: Ja, det blir ju lätt så.. Man tittar in något och någon hylla över kommer något som sticker ut lite, jag kan ju ha fel här. Men det känns som ett roligt köp, snygg liten produkt också, blir kul att testa!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Roger W:

Någon här som blivit sugen på att köpa HyperX Cloud Orbit på Komplettrean?
https://www.komplett.se/product/1136369/gaming/spelutrustning...
https://www.komplett.se/product/1136368/gaming/spelutrustning...

2300/2650kr känns som ett rätt hyfsat pris, och jag är lite nyfiken på hur bra det kan låta med planar i den här prisklassen, plus möjligheter till lite 3D med HRTF osv...

Samtidigt är jag lite anti hela principen med komplicerat USB-headset med massa funktioner och knappar:
Jag uppskattar renheten i att ha en separat DAC/AMP/Hörlur... (Kör mest Fidelio X2 och en IFI Micro iCan i nuläget)
Olika 3d-lägen osv kan vara bra, men det måste vara enkelt att gå tillbaks till ett "default" tvåkanalsläge som funkar som ett par vanliga hörlurar ska funka också, om ni förstår vad jag menar.

Jag beställde en Orbit S som bör dyka upp imorgon. Tänkt att ersätta en sliten AKG K242HD så får se hur det nu blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

En Orbit utan "S" på väg.

Skrivet av anon5930:

Jag beställde en Orbit S som bör dyka upp imorgon.

Schysst, ni får rapportera lite sen när den landar
(rabatten gäller ju hela april ut, om nu lagret räcker, så jag får läsa och fundera lite...)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Roger W:

Schysst, ni får rapportera lite sen när den landar
(rabatten gäller ju hela april ut, om nu lagret räcker, så jag får läsa och fundera lite...)

Orbit utan S är på väg in i fler ex så rimligtvis lär priset fortfarande gälla

Blir att återkomma om ljudet med!

Permalänk
Medlem

Jag är inte på något sätt en audiophile men jag gillar ljud. Mestadels kommer lyssnandet från Spotify även om det förekommer en del annat. Men jag tänker att jag ska kanske passa på att testa lite bättre kvalitet bara för att få känna på när jag ändå får en ny DAC/Amp här idag (iFi Audio Zen DAC) till mina Fidelio X2 (och några stängda lurar, men främst dom). Tidigare har jag alltid kört lite EQ via Equalizer APO/Peace, även om dom inte krävt mycket justering för att få dom dit jag vill när jag körde en SMSL M3.

Vad borde jag lyssna via? Tidal? Eller ladda hem Flac/annat och köra via Foobar/annat?

Bör jag använda en EQ? Eller finns det någon fördel att stänga av alla såna inställningar helt via ljud/egenskaper? Sen är jag nyfiken på vilken ljudkvalitet jag bör köra från Windows? Bör jag köra 192khz istället för typ 44/48 som det brukar vara inställt på standard?

Lite OT:
Sen är jag också nyfiken vad gäller att köra mina högtalare+sub via Zen DACen, ett par Audioengine A2+ med en Wharfedale 10''. Jag har hittills kört dom direkt från datorn via usb, mestadels för att jag tycker att det är smidigt att kunna byta från högtalare till lurar med ett enkelt kortkommando i Windows bara. Men det kanske är bättre att bara koppla dom via DACen och sen plugga in lurarna när jag väl ska använda lurar, eller vad säger ni?

Tack på förhand!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av SYRE:

Jag är inte på något sätt en audiophile men jag gillar ljud. Mestadels kommer lyssnandet från Spotify även om det förekommer en del annat. Men jag tänker att jag ska kanske passa på att testa lite bättre kvalitet bara för att få känna på när jag ändå får en ny DAC/Amp här idag (iFi Audio Zen DAC) till mina Fidelio X2 (och några stängda lurar, men främst dom). Tidigare har jag alltid kört lite EQ via Equalizer APO/Peace, även om dom inte krävt mycket justering för att få dom dit jag vill när jag körde en SMSL M3.

Vad borde jag lyssna via? Tidal? Eller ladda hem Flac/annat och köra via Foobar/annat?

Bör jag använda en EQ? Eller finns det någon fördel att stänga av alla såna inställningar helt via ljud/egenskaper? Sen är jag nyfiken på vilken ljudkvalitet jag bör köra från Windows? Bör jag köra 192khz istället för typ 44/48 som det brukar vara inställt på standard?

Lite OT:
Sen är jag också nyfiken vad gäller att köra mina högtalare+sub via Zen DACen, ett par Audioengine A2+ med en Wharfedale 10''. Jag har hittills kört dom direkt från datorn via usb, mestadels för att jag tycker att det är smidigt att kunna byta från högtalare till lurar med ett enkelt kortkommando i Windows bara. Men det kanske är bättre att bara koppla dom via DACen och sen plugga in lurarna när jag väl ska använda lurar, eller vad säger ni?

Tack på förhand!

Tidal blev ett jäkla lyft hos mig iallafall. Tror du kan få 4 månader för 40kr just nu

Och glöm inte ställa in Bitperfect Wasapi om du kör Windows. Då förbikopplas din eventuella uppsampling till 192kHz, 48KHz, 24-bit eller vad du nu har inställt. Min rekommendation är bitperfect med orginal samplingfrekvens och bitdjup låter bättre än att låta datorn sampla om.
Digital EQ med bitperfect signal fungerar dock inte vad jag vet, så därav är jag anti-EQ. Men många gillar EQ och struntar i bitperfect, upp till lyssnaren.
https://inspiringheadphones.com/are-you-getting-the-best-out-...

Gällande DAC:en i Audioengine 2+ eller ZEN DAC så tror jag ZEN DAC kommer låta bättre men samtidigt får du längre analog signalväg. Testa vilket du gillar, men jag tror på koppling via ZEN DAC.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Tidal blev ett jäkla lyft hos mig iallafall. Tror du kan få 4 månader för 40kr just nu

Och glöm inte ställa in Bitperfect Wasapi om du kör Windows. Då förbikopplas din eventuella uppsampling till 192kHz, 48KHz, 24-bit eller vad du nu har inställt. Min rekommendation är bitperfect med orginal samplingfrekvens och bitdjup låter bättre än att låta datorn sampla om.
Digital EQ med bitperfect signal fungerar dock inte vad jag vet, så därav är jag anti-EQ. Men många gillar EQ och struntar i bitperfect, upp till lyssnaren.
https://inspiringheadphones.com/are-you-getting-the-best-out-...

Gällande DAC:en i Audioengine 2+ eller ZEN DAC så tror jag ZEN DAC kommer låta bättre men samtidigt får du längre analog signalväg. Testa vilket du gillar, men jag tror på koppling via ZEN DAC.

Är man inte tidigare prenumerant så Jag sa upp mitt 200 i månaden blev för häftigt när cd fortfarande låter bättre.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oqvist:

Är man inte tidigare prenumerant så Jag sa upp mitt 200 i månaden blev för häftigt när cd fortfarande låter bättre.

Hur är musikutbudet i Tidal i dagsläget? I närheten eller långt ifrån Spotify?

Lutar åt att testa, 40kr är i sammanhanget småpengar ändå.