Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag har undervisat online i fyra år och har nog aldrig sett en sådan ökning av klienter som just nu, så min ekonomi lider inte av det här eländet. Inte heller oroar jag mig för min hälsa nämnvärt. Däremot blir jag ängslig av att läsa och lyssna på nyheterna för mycket så jag har börjat begränsa intaget numera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

"Ta sig upp norr" är ingen bra idé. De är inte direkt farliga i normala fall, men en massa Stockholmare och skåningar i kristider kommer längst ned på listan. Dessutom har alla gjort lumpen medans den fanns. De jävlas man inte med (skulle dock tro den yngre generationen är värdelös). Det lärde man sig snabbt när man gjorde lumpen däruppe

Räcker att ta det lite lugnt. De drar söder igen när vargavintern kommer

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Per definition är man INTE frisk då. Det ska vara att man har så lite virus kvar i kroppen att ens subjektiva upplevelse av det är tillfrisknad men att man fortfarande kan råka nysa ut det, snora ut det, och i värsta fall andas ut det. Därför rekommenderas 2-3 dagar efter upplevd tillfrisknad för att ge kroppen de extra dagarna att "grovrengöra viruset i näsa, mun och hals".

Det diskuteras nu bland "YouTube-läkare" (det är mer seriöst än det låter dock haha) om prover för antiblodkroppar för att säkerställa en persons tillfrisknande samt tillfälliga immunitet mot viruset. Om personen då uppvisar antiblodkroppar mot detta virus så bör de gå och arbeta genast för att hålla ekonomin levande.

I princip är man inte tillfrisknad ja, men de flesta utgår ju ifrån symtom då det ännu inte finns några antikroppstester.

Det finns studier som indikerar att man kan fortsätta sprida viruset i flera veckor efter att symtomen försvinner. Osäkra resultat givetvis än så länge.

Permalänk
Medlem

@AplAy:

Ser att du har problem med händerna du med!?

Jag tvättar händerna väldigt mycket mer nu än förr för att spara den lilla, pyttelilla, handsprit vi har kvar åt farsgubben. Har så torr hud om händerna nu att jag fått djupa sprickor på fingerknogarna. En del "vätskar" och småblöder. Bara att böja fingrarna gör att det "spricker upp" varenda gång.

Provar salvor, handkrämer till noll hjälp. Försöker plåstra en del av dem men går inte bra då jag måste "använda" fingrarna. Kört med dyra "Eucerin Aquaphor" som är som tapetklister. Kladdar timmar efter insmörjning och hjälper ändå inte. "Locobase Repair", svindyr! Samma där. Den är fet och dryg. Går aldrig in i huden utan kladdar timmar efter insmörjning, hjälper inte heller. Vete fasen vad jag ska göra..........

I övrigt så börjar jag känna mig rätt nere. Inte bara över coronaskiten utan att se folk runtom mig/oss och hur de gör. Bor på landet och måste ju handla men i och med att jag exponerar mig så exponerar jag ju farsgubben också fastän han är hemma. Ingen hemkörning av varor från någon affär/kedja. Måste in till Uppsala i morgon och handla, har inget annat val. Får hålla mig på långt avstånd från folk och hoppas på att folk ändå är så smarta att de håller sig hemma, de som behöver det.

Har två halvsyskon (viktigt för dem att betona det under uppväxten) som inte ringer och hör hur det är ens, än mindre erbjudanden om att bistå med t.ex handling. Grannar som promenerar förbi etc.....

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

@Beginner: Prova https://www.apotea.se/neutral-intensivkram-100-ml

Det är den ENDA krämen som funkar för mig och min fru på händerna, tror vi testat 20st över de senaste åren. Den fungerar mycket bra.

Permalänk
Medlem

Jag mår prima faktiskt!
Har mycket att göra på jobbet som cloud konsult. Ligger lätt på 100-120% faktureringsgrad.
Både jag och frugan jobbar hemifrån, men försöker gå ut varje dag och äta på lunchställen i närheten för att sponsra dessa lite. Dottern är på förskola som vanligt.

Klart man är lite orolig för att någon äldre släkting kommer kola vippen, eller att grannen förlorar sitt jobb. Men helt ärligt är det sånt som kommer hända och man ska inte behöva gå runt och vara orolig eller så. Försöker sprita lite extra annars beter jag mig som vanligt

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Ångest. Jag och min fru har väntat på äggdonation i fyra år och häromdagen fick jag reda på att alla behandlingar pausas. Vi stod högt på listan och väntade i princip bara på en donator men kommer sannolikt få vänta ett år till nu.

Dessutom har en konflikt uppkommit på grund av corona. Min far skulle komma ner och hälsa på för första gången på länge och det ska nämnas att han och min fru inte kommer så bra överens. Jag nämnde förra veckan att vi kanske borde förbereda oss på att ställa in resan ifall det blir värre med läget i landet. Han överreagerade och sa att han inte alls skulle komma ner och trodde att vi utnyttjas corona för att han inte ska komma vilket inte stämmer över huvud taget. Jobbig situation iallafall.

Gällande sjukdomen är jag personligen inte orolig men tycker man borde ha social distansiering så gott man kan för att inte snabba på smittspridningen.

Permalänk
Medlem

För mig går det mycket upp och ner, mest för att jag inte kan se något slut på det. Läser nog för mycket om det också tror jag, det kommer ju nya rapporter hela tiden. Man läser något positivt och blir glad, sen i nästa sekund så kommer det 5 negativa saker och det blir deppigt igen.

Jag har inga problem att distansera mig, bor i stort hus med min sambo och vi har det bra med jobb båda två såhär långt.

Det allra värsta är ovissheten tycker jag, vissa säger att det kommer vända i maj, andra efter sommaren och en tredje om 1 år. Det är typ omöjligt att skapa sig en bild över hur farligt det är också. Verkar vara ett lotteri även om väldigt få unga friska människor dör. En person kan få lite förkylningssymptom medans nästa får ligga på sjukhus och få intensivvård.

Overklighetskänslan är total tycker jag, detta kom från ingenstans och påverkar allt. Det känns som ett år sedan detta började men det är bara lite mer än 2 månader. Tiden går så sjukt sakta just nu.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Man sitter inne framför datorn varje dag precis som alla andra år innan detta. Läser inte nyheterna så det kan hända vad fan som helst utanför min dörr. Mår hur bra som helst. introvert af btw

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

@Beginner: Prova https://www.apotea.se/neutral-intensivkram-100-ml

Det är den ENDA krämen som funkar för mig och min fru på händerna, tror vi testat 20st över de senaste åren. Den fungerar mycket bra.

Tack. Ska testa den! Har många tuber hemma jag avfärdat. Hoppas den hjälper. Blir lite min sista chans känns det som.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

@AplAy:

Ser att du har problem med händerna du med!?

Jag tvättar händerna väldigt mycket mer nu än förr för att spara den lilla, pyttelilla, handsprit vi har kvar åt farsgubben. Har så torr hud om händerna nu att jag fått djupa sprickor på fingerknogarna. En del "vätskar" och småblöder. Bara att böja fingrarna gör att det "spricker upp" varenda gång.

Provar salvor, handkrämer till noll hjälp. Försöker plåstra en del av dem men går inte bra då jag måste "använda" fingrarna. Kört med dyra "Eucerin Aquaphor" som är som tapetklister. Kladdar timmar efter insmörjning och hjälper ändå inte. "Locobase Repair", svindyr! Samma där. Den är fet och dryg. Går aldrig in i huden utan kladdar timmar efter insmörjning, hjälper inte heller. Vete fasen vad jag ska göra..........

I övrigt så börjar jag känna mig rätt nere. Inte bara över coronaskiten utan att se folk runtom mig/oss och hur de gör. Bor på landet och måste ju handla men i och med att jag exponerar mig så exponerar jag ju farsgubben också fastän han är hemma. Ingen hemkörning av varor från någon affär/kedja. Måste in till Uppsala i morgon och handla, har inget annat val. Får hålla mig på långt avstånd från folk och hoppas på att folk ändå är så smarta att de håller sig hemma, de som behöver det.

Har två halvsyskon (viktigt för dem att betona det under uppväxten) som inte ringer och hör hur det är ens, än mindre erbjudanden om att bistå med t.ex handling. Grannar som promenerar förbi etc.....

Hur intensivt tvättar ni egentligen? Sprickor i händerna ger ju dig högre risk att bli smittad. Så det är inte precis en bra idé att överdriva med handtvättningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton341:

Hur intensivt tvättar ni egentligen? Sprickor i händerna ger ju dig högre risk att bli smittad. Så det är inte precis en bra idé att överdriva med handtvättningen.

Står inte och tvättar händerna 24/7 men mer ofta nu sen någon månad tillbaks så blir det fler gånger än normalt då handsprit inte finns att få tag på någonstans.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Beginner:

@AplAy:

Ser att du har problem med händerna du med!?

Jag tvättar händerna väldigt mycket mer nu än förr för att spara den lilla, pyttelilla, handsprit vi har kvar åt farsgubben. Har så torr hud om händerna nu att jag fått djupa sprickor på fingerknogarna. En del "vätskar" och småblöder. Bara att böja fingrarna gör att det "spricker upp" varenda gång.

Provar salvor, handkrämer till noll hjälp. Försöker plåstra en del av dem men går inte bra då jag måste "använda" fingrarna. Kört med dyra "Eucerin Aquaphor" som är som tapetklister. Kladdar timmar efter insmörjning och hjälper ändå inte. "Locobase Repair", svindyr! Samma där. Den är fet och dryg. Går aldrig in i huden utan kladdar timmar efter insmörjning, hjälper inte heller. Vete fasen vad jag ska göra..........

I övrigt så börjar jag känna mig rätt nere. Inte bara över coronaskiten utan att se folk runtom mig/oss och hur de gör. Bor på landet och måste ju handla men i och med att jag exponerar mig så exponerar jag ju farsgubben också fastän han är hemma. Ingen hemkörning av varor från någon affär/kedja. Måste in till Uppsala i morgon och handla, har inget annat val. Får hålla mig på långt avstånd från folk och hoppas på att folk ändå är så smarta att de håller sig hemma, de som behöver det.

Har två halvsyskon (viktigt för dem att betona det under uppväxten) som inte ringer och hör hur det är ens, än mindre erbjudanden om att bistå med t.ex handling. Grannar som promenerar förbi etc.....

Har ni jordkällare? Om så bör ni överväga att köpa på er tonvis med potatis åtminstone. Även ägg verkar kunna klara sig mellan 1-3 månader om de förvaras rätt. Ägg+potatis går det att leva på om ni måste leva på det minimala. Det rekommenderas att man har foder för minst 3 veckor framöver hela tiden.

Just i ditt fall skulle jag rekommendera att ha foder för lång tid för att slippa göra så frekventa köp. Det borde ju gå att få hjälp av en granne om du förklarar läget för grannen om dig och farsgubben? Detta är vår tids Spanska sjuka verkar det som i hur omfattande det kan bli. Dödligheten är dock oklar eftersom världen har mycket mer medicinsk kunskap och verktyg idag än vad som fanns för 100 år sedan.

Jag planerar för eventuella störningar i logistiken och därmed fodertillgängligheten. Sverige är ju sjukt beroende av vad som fraktas över Östersjön om jag minns rätt? Finns ju mycket goda skäl varför det finns svensk militärnärvaro där vid båthamnarna där foder & annat fraktas över till Sverige...

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

@AplAy:

Ser att du har problem med händerna du med!?

Jag tvättar händerna väldigt mycket mer nu än förr för att spara den lilla, pyttelilla, handsprit vi har kvar åt farsgubben. Har så torr hud om händerna nu att jag fått djupa sprickor på fingerknogarna. En del "vätskar" och småblöder. Bara att böja fingrarna gör att det "spricker upp" varenda gång.

Provar salvor, handkrämer till noll hjälp. Försöker plåstra en del av dem men går inte bra då jag måste "använda" fingrarna. Kört med dyra "Eucerin Aquaphor" som är som tapetklister. Kladdar timmar efter insmörjning och hjälper ändå inte. "Locobase Repair", svindyr! Samma där. Den är fet och dryg. Går aldrig in i huden utan kladdar timmar efter insmörjning, hjälper inte heller. Vete fasen vad jag ska göra..........

Jag har liknande problem med sprickor som spricker upp, bölder med vätska etc.
Något som lindrar mina problem enormt är att smörja in händerna och sedan ta på mig Zipzoc salvstrumpor på nätterna som hindrar händerna från att torka ut, zink är läkande.

Permalänk
Medlem

Känner mig egoistisk men mår väldigt bra.

Mitt jobb påverkas inte negativt av krisen. Tvärt om så får vi ännu mer att göra vilket är stimulerande då vi gör en insats för samhället. Har även gått och väntat på en nedgång på börsen och bostadsmarknaden för att göra mina första, stora investeringar där. Känner inte särskilt många i riskgruppen och behöver inte heller oroa mig särskilt mycket över att förlora någon på grund av covid19.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem

Jobbar inom sjukvården och det är nog ingen risk att bli av med jobbet. Det rullar på som vanligt i mitt liv.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Jobbar hemifrån med feber och lite hosta. Men jobbat hemifrån sen den 13e då vi alla blev hemskickade för att slippa onödiga risker. Har dock ett jobb där jag kan sköta alla uppgifter till 99.9999% hemifrån

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Kanon, och nu behöver man inte trängas i affären när man ska dit vilket är ett plus. Tänker mest att blir jag sjuk så får jag vara hemma två veckor och är väl troligen immun mot ytterligare smittning sen. Men jag ligger inte i någon riskgrupp så känner mest att det är som en influensa. Orkar inte oroa mig för saker jag inte kan påverka så försöker leva på som vanligt utan bunkring, ansiktsskydd och handsprit.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

iz ded...

Nej men förkylning och en släng feber ibland på kvällen som försvinner, är det Corona? Vem vet... bara att jobba på...

Tror väldigt många går runt med lätta Corona-infektioner i kroppen...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Ni som jobbar hemifrån:
Får ni hjälp av era företag att köpa en en ”arbetsplats”?
Börjar bli lite jobbigt här hemma, vi har bara ett skrivbord med en medioker stol, som duger bra för att betala räkningar och lite gaming här och var, men inte 8h/dag. Den andra personen får växelvis sitta i sofffan/köksbordet. Situationen börjar redan bli ohållbar.

Båda är beordrade att jobba hemma och kontoret är stängt.
Enda vi fått höra är att vi absolut -inte- får ta med oss grejor hem från kontoren.

https://www.arbetsgivarverket.se/ledare-i-staten/arbetsgivarg...

Det verkar ju som att arbetsgivaren har rätt mycket skyldigheter, men gissar ju samtidigt att dom inte direkt är sugna att betala för en komplett arbetsplats till alla anställda på ett bräde, framförallt när ingen vet hur länge restriktionerna ska gälla.

Permalänk
Skrivet av xpanterx:

iz ded...

Nej men förkylning och en släng feber ibland på kvällen som försvinner, är det Corona? Vem vet... bara att jobba på...

Tror väldigt många går runt med lätta Corona-infektioner i kroppen...

Mm, funderar på om jag åkt på det men kanske bara nojjig. Känner mig ovanligt trött och seg. Som att man är på gränsen till att bli sjuk men inga andra symtom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Ni som jobbar hemifrån:
Får ni hjälp av era företag att köpa en en ”arbetsplats”?
Börjar bli lite jobbigt här hemma, vi har bara ett skrivbord med en medioker stol, som duger bra för att betala räkningar och lite gaming här och var, men inte 8h/dag. Den andra personen får växelvis sitta i sofffan/köksbordet. Situationen börjar redan bli ohållbar.

Båda är beordrade att jobba hemma och kontoret är stängt.
Enda vi fått höra är att vi absolut -inte- får ta med oss grejor hem från kontoren.

https://www.arbetsgivarverket.se/ledare-i-staten/arbetsgivarg...

Det verkar ju som att arbetsgivaren har rätt mycket skyldigheter, men gissar ju samtidigt att dom inte direkt är sugna att betala för en komplett arbetsplats till alla anställda på ett bräde, framförallt när ingen vet hur länge restriktionerna ska gälla.

Nope. Vi har dock, helt tvärtom, fått ok på att låna med skärmar och tangentbord hem om det behövs vi vill.

Min chef förhörde sig faktiskt kring arbetsplatsens ergonomi förra veckan. Jag har ganska goda förutsättningar så jag är inte helt säker på vad som hade hänt om läget var sämre.

Vad jag vet är att vi inte har något strängt förbud att sitta på kontoret och arbeta, utan har tvärtom blivit uppmanade att göra det om vi inte kan arbeta effektivt hemifrån. Jag skulle sätta en femma på att det gäller minst lika väl om ergonomin hemma är kass, som att IT-infrastrukturen inte håller måttet.

Permalänk
Medlem

99,9% av de anställda där jag jobbar är korttidspermitterade till 60%. Gissa vem som fick äran att jobba 100%? Kan dock jobba hemifrån, alltid nåt.

Permalänk
Medlem

Försöker tänka positivt och undvika att läsa så mycket (dystropi) nyheter.
Har ett relativt säkert jobb inom energisektorn, och kan arbeta på distans. Är inte orolig för ekonomin även om investeringarna fått sig en rejäl törn.

Utom pandemin så är livet på topp som nybliven husägare o två små barn.

Läste en signarur på ett annat forum som jag försöker anamma.
"Det värsta med att ta ut segern i förskott är att du var glad i onödan. "

Det är ju vår och solen skiner. Ska ut i trägården en stund.
Ta hand om er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Nej men förkylning och en släng feber ibland på kvällen som försvinner, är det Corona? Vem vet... bara att jobba på...

Mja, förkylning är inte ett typiskt symptom på corona. Däremot upplever många ett tryck över bröstet och får svårt att andas eftersom viruset främst angriper lungorna. Men oavsett vad du har så är det förmodligen bäst att stanna hemma.

Permalänk
Inaktiv

Min mamma har haft cancer under många år och blivit fri den men aldrig riktigt återhämtat sig, hon väger under 50 kg och har svårt att äta och nu har hon börjat få svårt att gå, hon gick in i en stolpe för en vecka sedan och har ramlat flera gånger och nu märker man helt plötsligt att mamma är gammal, hon fyllde 82 för en vecka sedan och har levt och kunnat gå och allt har varit som de alltid varit trots åldern men som sagt nu har de fort blivit förändringar och inget har med Corona att göra så hela Corona grejen kommer för alltid förknippas med min mamma för mig.

Ska åka och köpa en rullator på Måndag åt henne, Pappa är frisk och kry och i samma ålder men dom håller sig inne så klart.

Permalänk
Medlem

Hej. Tänkte skriva av mig här. Jag och mina föräldrar har blivit sjuka i nån influensaliknande sjukdom. 1177 sa att det kan vara Corona. Jag lider av generell ångestsyndrom och oroar mig ständigt över saker. Har också pulsfobi. Feber orsakar tydligen högre puls och det tillsammans med min situation (vi är isolerade hemma och mår ganska bedrövligt) gör att jag kämpar för att inte få panik. Orolig för föräldrars hälsa och för att jag själv ska drabbas av en hjärtattack. Har svårt att sova, vaknar ofta och varje gång känner jag att pulsen är hög. Jag har inga andra sjukdomar, röker och dricker inte. Försöker tänka på annat men det är svårt. Ska pulsen vara så hög eller bidrar ångesten undermedvetet till att det blir värre? Jag tror pulsen ligger mellan 100 och 120. Vill inte mäta för att undvika att få panik. Nån annan som är i någorlunda samma båt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Hej. Tänkte skriva av mig här. Jag och mina föräldrar har blivit sjuka i nån influensaliknande sjukdom. 1177 sa att det kan vara Corona. Jag lider av generell ångestsyndrom och oroar mig ständigt över saker. Har också pulsfobi. Feber orsakar tydligen högre puls och det tillsammans med min situation (vi är isolerade hemma och mår ganska bedrövligt) gör att jag kämpar för att inte få panik. Orolig för föräldrars hälsa och för att jag själv ska drabbas av en hjärtattack. Har svårt att sova, vaknar ofta och varje gång känner jag att pulsen är hög. Jag har inga andra sjukdomar, röker och dricker inte. Försöker tänka på annat men det är svårt. Ska pulsen vara så hög eller bidrar ångesten undermedvetet till att det blir värre? Jag tror pulsen ligger mellan 100 och 120. Vill inte mäta för att undvika att få panik. Nån annan som är i någorlunda samma båt?

Inte exakt samma båt, men har haft ångest och ja, pulsen kan rusa, haft 100 i ”vilopuls” periodvis, med spikar uppåt och över 130.

Mät inte pulsen. Prova någon typ av mindfulness, meditation eller något annat som ”tvingar” dig att vara närvarande i nuet. Och föd inte det som skapar ångest, om det är corona, sluta läsa om det! Oroa sig i förväg det leder ingenstans, ta tag i problem när och OM de uppstår, du tjänar inget på att ”ta itu” med dom i förväg om du förstår vad jag menar.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Avstängd

Nä nu jäklar får jag ta en kort promenad efter 8 minuters löp på ett gammalt löpband som farfar oxå hade sent i sitt liv innan han trillade av pinnen (flera år sedan) och sedan köpa en pepsi max på affären och sedan njuta flera timmar HL: Alyx då jag väntat på ett nytt HL-spel i 20 år.

Jag kopplar av alldeles för sällan på grund av att jag alltid tänker, "ska jag söka mer nätfrilansjobb?", och det blir lite värre av detta pga. coronapandemin och all skit man läser om det som egentligen inte bidrar med något än onödig ökad oro.

Ha det gött allesammans och tvätta händerna ofta, särskilt efter ni kommit in i era hem igen!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |