Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Donnerstal:

Aa, max 4 fps bättre i de testade spelen. Anser man det som marginellt bättre så okej, men om man faktoriserar in att den kommer vara väldigt mycket mer framtidssäker och det kommer även vara fullt möjligt att senare uppgradera till en 4950x, så tycker jag definitivt att det är ett bättre val. Eller som sagt en 3900x.

Jag håller med. 3700X är ett ännu bättre val tycker jag!
Men i9 9900K är snabbast, även i 4K, även om den inte är ett bra val.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnonymaCalle:

Okej, jag förstår vad du menar med att min budget är onödigt hög, detta beror ju på att jag inte kan så mycket om datorer men tänkte bara slänga in någon hög siffra så att det blir det bästa av det bästa. Jag har också till exempel betalat 2000kr till ett café och sade åt de att betala alla ordrar efter mig med de pengarna tills pengarna tog slut. Så jag lägger pengar på annat viktigt också, inte bara nöjen som datorer och spel, men nu blev jag sugen på någon riktigt bra dator utan någon riktig gräns på budget, och då tycker inte jag att det är onödigt med att dubblera priset för att pressa ut lite mer kraft ur lådan.

Det är klart att du ska lägga mer pengar än vad som krävs om du känner att du har lust och möjlighet. Jag tror de flesta kommenterar enbart för att upplysa då 70tkr är milt sagt ovanligt mycket. Är det så att du väljer att ösa in mer pengar än vad datorn kräver i prestandaväg så kan du alltid t.ex. lägga upp en annons på Sweclockers marknad en eller två tusen och be någon bygga ihop datorn, överklocka CPU & GPU, sätta timings på minnen och på andra sätt optimera datorn åt dig istället för be Webhallen eller Inet bygga den. Någon kan slänga in vattenkylning i datorn, det kommer dock kräva lite underhåll under tid, kasta in RGB-belysning, fixa och trixa på andra sätt. Modda datorn för estetiska krav, skriva in ditt eget namn på chassi. Ja, bara din kreativitet sätter egentligen några gränser här. Du kan kolla galleriet för inspiration och framträdande personer inom ämnet att eventuellt ta kontakt med.

Kringutrustning som andra har nämnt kan du även lägga mycket pengar på som betydligt kommer förbättra tillvaron när du sitter framför datorn, skärmar, hörlurar eller högtalare, tangentbord, kontorsstol i bra kvalité etc.

Kommer du få en mycket bättre dator än vad @Donnerstal och Eric @276208 tidigare har visat? Nä, men du får precis vad du vill ha och ryggen blir allt lite rakare när plånboken blir tunnare.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av BumBumX:

Index säljs väl endast via Steam, eller vet du något ställe man kan testa?

Skrivet av AnonymaCalle:

Vad menar du med att testa Valve Index innan köp? Vart kan man göra det?

Kanske inte är helt omöjligt att få testa/hyra.

Skrivet av Reyintaz:

Hyra hem vet jag inte, men finns företag där du kan betala för att spela hos dom. Kanske vore något att testa?
T ex https://stockholm.vr-world.se/boka/ efter en google sökning

Om du har tur, så kanske någon stockholmare här på SweC kanske bjuder hem dig.

(Om du har svängarna förbi Norrköping av någon anledning så kan du gärna få testa lite Valve Index ett tag här)

Skrivet av andpal:

Hej, förlåt om jag hoppar in i kommentarsfältet av eget intresse. Undrar om det faktiskt finns något intresse att hyra highend pc + valve index kit ?
Går själv i tankarna att sälja mitt kitt men kansnke att uthyrning är en bättre sak att göra som gynnar många om intresset finns.

Skrivet av kaptengrek:

Det är klart att du ska lägga mer pengar än vad som krävs om du känner att du har lust och möjlighet. Jag tror de flesta kommenterar enbart för att upplysa då 70tkr är milt sagt ovanligt mycket. Är det så att du väljer att ösa in mer pengar än vad datorn kräver i prestandaväg så kan du alltid t.ex. lägga upp en annons på Sweclockers marknad en eller två tusen och be någon bygga ihop datorn, överklocka CPU & GPU, sätta timings på minnen och på andra sätt optimera datorn åt dig istället för be Webhallen eller Inet bygga den. Någon kan slänga in vattenkylning i datorn, det kommer dock kräva lite underhåll under tid, kasta in RGB-belysning, fixa och trixa på andra sätt. Modda datorn för estetiska krav, skriva in ditt eget namn på chassi. Ja, bara din kreativitet sätter egentligen några gränser här. Du kan kolla galleriet för inspiration och framträdande personer inom ämnet att eventuellt ta kontakt med.

Kringutrustning som andra har nämnt kan du även lägga mycket pengar på som betydligt kommer förbättra tillvaron när du sitter framför datorn, skärmar, hörlurar eller högtalare, tangentbord, kontorsstol i bra kvalité etc.

Kommer du få en mycket bättre dator än vad @Donnerstal och Eric @276208 tidigare har visat? Nä, men du får precis vad du vill ha och ryggen blir allt lite rakare när plånboken blir tunnare.

Man kan också kolla i Gratis hjälp vid montering av datorer. Finns en del där som inte verkar fega för vattenkylning.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem