Ea Access vs Origin Access

Permalänk
Medlem

Ea Access vs Origin Access

Hej kära sweclockare.

Då Ea Games support är stängd framöver kan jag inte fråga deras supportchat om hur det fungerar. Så nu vänder jag mig till er för råd.

Jag abonnerar på Origin Access för PC. Betalar en viss summa varje år.

Idag när jag startade Playstation 4 så såg jag något som heter Ea Access av en slump då jsg tänkte köpa FIFA 20.

Med Ea Access får jag ett abonnemang som jag betalar en summa för, 249 per år och kan spela en massa roliga spel inklusive Fifa 20 som kostar 749kr att köpa.

Men nu blev ja fundersam. Är inte det samma företag som har Origin och Ea?

Borde det inte gå att på något vis koppla ihop Pc kontot med Playstation 4 kontot så jag inte behöver två abonnemang för samma sak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loke6074:

Hej kära sweclockare.

Då Ea Games support är stängd framöver kan jag inte fråga deras supportchat om hur det fungerar. Så nu vänder jag mig till er för råd.

Jag abonnerar på Origin Access för PC. Betalar en viss summa varje år.

Idag när jag startade Playstation 4 så såg jag något som heter Ea Access av en slump då jsg tänkte köpa FIFA 20.

Med Ea Access får jag ett abonnemang som jag betalar en summa för, 249 per år och kan spela en massa roliga spel inklusive Fifa 20 som kostar 749kr att köpa.

Men nu blev ja fundersam. Är inte det samma företag som har Origin och Ea?

Borde det inte gå att på något vis koppla ihop Pc kontot med Playstation 4 kontot så jag inte behöver två abonnemang för samma sak?

nu är jag inte helt 100 på detta, men tror att EA Access är i stort sett samma sak som Origin Acccess, bara att det är på konsol istället för på PC.
Origin är EA's launcher på PC.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

EA Access = Gratis ÄLDRE spel, 10% rabatt på allting EA, 48 timmar förtur på nya spel, 10 timmar demo tid av EA spel.

Origin Access = PC, spela alla nya EA spel likt Xbox Game Pass.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRUSSIDULL:

EA Access = Gratis ÄLDRE spel, 10% rabatt på allting EA, 48 timmar förtur på nya spel, 10 timmar demo tid av EA spel.

Origin Access = PC, spela alla nya EA spel likt Xbox Game Pass.

Fast det finns helt nya EA spel på EA Access, spel som NFS: Heat, Fifa & NHL 20.

"How do I get EA Access on PC?
EA Access is currently only available for Xbox One & PlayStation 4. PC fans can check out our sister service, Origin Access, for the same awesome perks."

från FAQ på EA Access sida

Oirgin Access:

"Here’s what you get with Basic membership:
Access to The Vault, an ever-evolving collection of games. Play any games that have already been added as much as you want for as long as you're a member.
The chance to try out our new games days before release with Play First Trials
A 10% discount on Origin digital purchases including full games, expansions, points packs and more."

från FAQ på Origin Access sida

om jag fattar det rätt så verkar det vara i stort sett identiska tjänster, bara att en tjänst är på PC, och den andra är på PS4 och XB1.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

@ItsLea: Ja EA Access har väl blivit helt ersatt då på PC. Nästan alla sport spel samt spel som inte säljer bra längre hamnar på EA access. Sport spel kommer väl tidigt då de säljer mest på mikrotransaktioner.

Jag har haft EA access (Xbox) och spelen brukar släppas ungefär ett år efter release på EA access.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem

Då kan man inte betala för PC och länka det till Ps4? Måste betala 1 på PC och en på PS4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loke6074:

Då kan man inte betala för PC och länka det till Ps4? Måste betala 1 på PC och en på PS4?

Sent svar, du har säkert redan löst det men svarar ifall ifall
Det stämmer, du måste betala för båda, delas inte som på xbox game pass

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀