Ny uppdatering leder till konstant reboot.

Permalänk

Ny uppdatering leder till konstant reboot.

Windows10 tvingade sig själv till en ny uppdatering för någon timme sedan vilket ledde till att datorn fastnat i en konstant loop av reboots, efter windows loggan får jag ett meddelande som säger "ångrar ändringar som gjorts på den här datorn" och sen startar den om igen.

Har försökt med att gå in i safe mode där man manuellt ska tvinga datorn till att starta om genom att använda power knappen men den verkar inte ladda tillräckligt länge för att det ska funka, så vad kan jag göra nu?

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem

Testa boota från en recovery USB istället. Det förutsätter att du har en förstås.

Permalänk

Trodde att det skulle gå med lite gammalmodigt klumpigt teknikgöra, men fick ta till en bonuskupong på Clas Ohlson och en tripp till brorsan för att fixa en recovery usb.
Men har stött på problem igen, enligt alla hjälp sidor jag sett ska man sedan "välja ett alternativ" klicka på felsök -avancerade alternativ - startinställningar - starta om.

Finns inga såna val för mig bara, efter felsök, kan jag välja mellan startreparation (vilket inte fungerar), kommandotolken, avinstallera uppdateringar (funkar inte heller) UEFI-inställningar, systemåterställning eller återställning av systembildning.

Går det inte och nå safe mode med en recovery sticka?
Kan klicka på "återställ från en enhet" men vill helst inte formatera om datorn då jag skulle vilja spara några filer först (förusatt att det går)

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Permalänk

Kommer inte in i windows och angående, "Vid det första tecknet på att Windows har startat (på vissa enheter visas tillverkarens logotyp vid start) håller du ned strömknappen i 10 för att stänga av enheten."

Kommer inte tillräckligt långt för att det ska funka, den startar om för tidigt.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk

Bestämde mig för att formatera datorn till slut, tack ändå.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.