Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Börjat och börjat. Har sporadiska infall då och då, varav ett igår då det faktiskt var första gången jag upptäckte att en ny expansion var ute. Hälften av tiden bestod dock åt att klura ut vilka mods som fuckade upp min stad, och varför. >:/

Haha alltid samma visa. Ny expansion= vänta 4 dagar till allt ordnat upp sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Keep on creating

Permalänk
Medlem

Superdum fråga. Laddade ner Cities från Steam på nya datorn och tänkte bekanta mig med det igen. Var länge sen jag lirade.

Kul. Kommmer en bit men ser till min, mindre, chock att fastigheter ser "europeiska" ut och vid brandstationer vajar Spansk flagga!??

Inget fel med det men vill gärna lira det som jag minns det, "amerikanskt" utseende på hus osv. Hur fixar jag det? Kollade runt i menyer men hittade just ingenting om att kunna ändra. Iofs så kollade runt strax innan jag stängde av.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Superdum fråga. Laddade ner Cities från Steam på nya datorn och tänkte bekanta mig med det igen. Var länge sen jag lirade.

Kul. Kommmer en bit men ser till min, mindre, chock att fastigheter ser "europeiska" ut och vid brandstationer vajar Spansk flagga!??

Inget fel med det men vill gärna lira det som jag minns det, "amerikanskt" utseende på hus osv. Hur fixar jag det? Kollade runt i menyer men hittade just ingenting om att kunna ändra. Iofs så kollade runt strax innan jag stängde av.

Jag tror att du har ändrat till Europeiskt tema men det går att ändra tillbaka.
https://skylines.paradoxwikis.com/District_styles
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/change...

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Tack! Ska kolla nästa gång. Inte ändrat någonting själv, startade Cities så fort det var nedladdat och klart. Testkör en karta för att "komma igång" igen och när stan nu börjar växa, det var då jag såg det "europeiska".

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Beginner:

Tack! Ska kolla nästa gång. Inte ändrat någonting själv, startade Cities så fort det var nedladdat och klart. Testkör en karta för att "komma igång" igen och när stan nu börjar växa, det var då jag såg det "europeiska".

Vissa kartor har europeiskt arkitektur som standard.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Hedersmedlem

Lite dött här (tråkigt nog) så jag kan väl dela med mig av en översiktsbild av staden jag pillar med lite då och då.

En hel del "placeholders" då mina städer brukar växla lite fläckigt beroende på vad jag får för inspiration.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Rolig video

Det finns en rolig video där en kille bygger en stad mitt i en krater, sen fyller han upp den med avloppsvatten, invånarna drunknar i sin egna skit ahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zateel:

Det finns en rolig video där en kille bygger en stad mitt i en krater, sen fyller han upp den med avloppsvatten, invånarna drunknar i sin egna skit ahaha

Länk?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Såg videon här om dagen, verkar intressant

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Ser ju skitmysigt ut, får se om det hinner släppas innan Jurassic World: Evolution så man hinner få lite speltid med det

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Asssor:

Ser ju skitmysigt ut, får se om det hinner släppas innan Jurassic World: Evolution så man hinner få lite speltid med det

Available: 24 May
This game will unlock in approximately 3 weeks

Permalänk
Medlem
Skrivet av SneakyCandy:

Available: 24 May
This game will unlock in approximately 3 weeks

Okej, grymt! så blir iallafall 3 veckor Cities Skylines innan Jurassic World då

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

Industries

Är det någon som har provat den senaste expansionen industries och sett hur den fungerar med moddar?

https://www.youtube.com/watch?v=MUVFHqkgyAI

Jag Gillar cities men det brukar ju som tidigare nämnts bli så att ens moddar går sönder allteftersom man updaterar spelet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gustav Danielsson:

Är det någon som har provat den senaste expansionen industries och sett hur den fungerar med moddar?

Jag gillar Cities, men det brukar ju som tidigare nämnts bli så att ens moddar går sönder allteftersom man uppdaterar spelet.

Har inget att tillägga annat än att jag blev sugen att börja spela igen. Detta tillägg gör att sista saken som jag tyckte var bättre med Sim City 5 nu är borta!

Då var det som sagt bara att börja gå igenom alla moddar...

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Har precis börjat spela detta. Dock har jag ett tråkigt problem.
Spelet fryser, måste därefter ALT+F4 för att starta om det.

Någon annan som har detta problemet?

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Juus1:

Har precis börjat spela detta. Dock har jag ett tråkigt problem.
Spelet fryser, måste därefter ALT+F4 för att starta om det.

Någon annan som har detta problemet?

//C

Rätt så sent svar, men har du många moddar? Kan tänka mig att det kan bli liknande problem ifall du har mer moddar än vad datorn (RAM-minnet) klarar av att hantera.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Rätt så sent svar, men har du många moddar? Kan tänka mig att det kan bli liknande problem ifall du har mer moddar än vad datorn (RAM-minnet) klarar av att hantera.

Uppskattar ändå att du tar dig tid att svara.
Upptäckte att det var överklockningen av mitt grafikkort som ställde till det.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Någon som har testat det nya DLC Campus?

Hur är det? Är det ett bra tillägg till C:S?

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyze:

Någon som har testat det nya DLC Campus?

Hur är det? Är det ett bra tillägg till C:S?

Kan rekommendera det väl. Det bästa DLCn hittills och kan även rekommendera att köpa creators content paketet vid sidan om. King Leno som är en känd content creator har sammarbetat med paradox och skapat nya low-res/com byggnader som är väldigt fina att titta på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

13900K - RTX 4080 GAMING X TRIO - ROG Strix Z690-F - 32GB Kingston Fury 6000MHz CL36 - Seagate Firecuda 530 2TB - ASUS ROG Thor II 1200W - Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit - be quiet! Pure Loop 2 FX 360mm

Permalänk
Medlem

Jag har också fastnat i Cities Skylines och har själv gjort några mera amatörmässiga bidrag, bl.a. två Ö-kartor, den ena över Gotland ( https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=175600... ) (finns i två versioner) och en över Isle St. Pierre ( https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=173186... ). Den senare är en karta som borde vara lätt för en nybörjare.

Annars rekommenderar jag att titta på BonBonB på YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCu2E7WDF49QL3WwNqWA1Xrg

Permalänk
Medlem

Som vanligt så drabbar suget att testa Skylines mig igen. Brukar få suget emellanåt men dör ut då jag har noll fantasi, bygger i raka led. Dessutom, trafiken. Jisses alltså.

Ska testa igen. Han kört omoddat varenda gång förutom en mod som river övergivna hus, om nu den fungerar längre.

Tar gärna emot tips mods att använda mig av!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Traffic Manager (TMPE) och Roundabout Builder är två bra moddar m.a.p. trafiksituationen som ofta uppstår.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus ROG Maximus XI Hero z390 - i7 9700k - MSI GTX 1080ti - EVGA Supernova G2 750W - Corsair Vengeance 32gb LP 3600MHz - Noctua NH-D15 - Acer Predator XB271HU - BenQXL2411Z

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Beginner:

Som vanligt så drabbar suget att testa Skylines mig igen. Brukar få suget emellanåt men dör ut då jag har noll fantasi, bygger i raka led. Dessutom, trafiken. Jisses alltså.

Ska testa igen. Han kört omoddat varenda gång förutom en mod som river övergivna hus, om nu den fungerar längre.

Tar gärna emot tips mods att använda mig av!

Jag har fastnat lite för en kille på Youtube som hjälper folk med deras trafikproblem och sånt i inskickade städer, har verkligen fått mig sugen på att spela mer. Biffa plays indiegames tror jag kanalen heter.

Det finns massvis av moddar, själv har jag ett antal för att hantera trafik, Traffic manager presidential edition tror jag (V. 11 Stable ser jag nu, uppdaterad igår senast), och Fine Road Anarchy för att kunna bygga tätare och snävare än vanligt. MoveIt är också ganska trevlig, namnet säger en del men man kan verkligen flytta allt. Network Extensions ger lite fler vägtyper.

Permalänk

@Beginner:

Traffic Manager är en klassiker: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=163766...
Dock kan du behöva vänta nån dag, vissa verkar ha problem med den nyaste uppdatering (men testa gärna).

En annan populär: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=202514...

Permalänk
Medlem
Skrivet av L-stream:

Traffic Manager (TMPE) och Roundabout Builder är två bra moddar m.a.p. trafiksituationen som ofta uppstår.

Skrivet av snajk:

Jag har fastnat lite för en kille på Youtube som hjälper folk med deras trafikproblem och sånt i inskickade städer, har verkligen fått mig sugen på att spela mer. Biffa plays indiegames tror jag kanalen heter.

Det finns massvis av moddar, själv har jag ett antal för att hantera trafik, Traffic manager presidential edition tror jag (V. 11 Stable ser jag nu, uppdaterad igår senast), och Fine Road Anarchy för att kunna bygga tätare och snävare än vanligt. MoveIt är också ganska trevlig, namnet säger en del men man kan verkligen flytta allt. Network Extensions ger lite fler vägtyper.

Skrivet av Nietszche:

@Beginner:

Traffic Manager är en klassiker: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=163766...
Dock kan du behöva vänta nån dag, vissa verkar ha problem med den nyaste uppdatering (men testa gärna).

En annan populär: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=202514...

Tack för modtips! Nu vill det till att jag fattar dem med.

Kollat lite på Biffa men mest på Conflictnerd.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Som vanligt så drabbar suget att testa Skylines mig igen. Brukar få suget emellanåt men dör ut då jag har noll fantasi, bygger i raka led. Dessutom, trafiken. Jisses alltså.

Ska testa igen. Han kört omoddat varenda gång förutom en mod som river övergivna hus, om nu den fungerar längre.

Tar gärna emot tips mods att använda mig av!

Har snart lagt 2000 timmar på moddad Cities skylines. I och med att det släpptes en ny DLC den 24 mars så finns det fortfarande några mods som inte riktigt fungerar som de ska. Skicka ett PM om det är något mer du undrar över!

Vill du dyka in i en moddad värld så finns det mängder med bra Youtubers att hämta inspiration från, de har också länkar i beskrivningen med vilka mods/assets de använder.

TwoDollarsTwenty - Han har en serie som heter Marble mountain där han bygger med bara de mest basic mods.

Pres- Han bygger med många mods och assets i alla serier. Rekommenderar t.ex. New Windsdor eller Calavera Beach

Ett sista tips är att kika in på Cities Skyline sub-reddit. https://www.reddit.com/r/CitiesSkylines/

I högra spalten (om du sitter i en webbläsare) har du flera bra tips. *Edit* Höger och vänster är kluriga saker

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilda:

Har snart lagt 2000 timmar på moddad Cities skylines. I och med att det släpptes en ny DLC den 24 mars så finns det fortfarande några mods som inte riktigt fungerar som de ska. Skicka ett PM om det är något mer du undrar över!

Vill du dyka in i en moddad värld så finns det mängder med bra Youtubers att hämta inspiration från, de har också länkar i beskrivningen med vilka mods/assets de använder.

TwoDollarsTwenty - Han har en serie som heter Marble mountain där han bygger med bara de mest basic mods.

Pres- Han bygger med många mods och assets i alla serier. Rekommenderar t.ex. New Windsdor eller Calavera Beach

Ett sista tips är att kika in på Cities Skyline sub-reddit. https://www.reddit.com/r/CitiesSkylines/

I högra spalten (om du sitter i en webbläsare) har du flera bra tips. *Edit* Höger och vänster är kluriga saker

Tackar. Ska kolla in Youtubeklippen med "TwoDollarsTwenty" som första anhalt. Vänster är väl det som är åt ena hållet och höger motsatt håll?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tackar. Ska kolla in Youtubeklippen med "TwoDollarsTwenty" som första anhalt. Vänster är väl det som är åt ena hållet och höger motsatt håll?

Exakt, men jag tror också att vänster kan vara andra hållet och höger motsatt håll till det motsatta vänstra hållet Det är då det blir rörigt i min fredagshjärna.

Lycka till med din nya stad! mycket har hänt med CS den senaste tiden. Många DLCer har gett mycket free content också.

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st