SweClockers för datorer får bredare design

Permalänk
Melding Plague

SweClockers för datorer får bredare design

Som ett första steg i en mer genomgripande omdaning breddas artikelvyn. Detta följs snart av samma designförändring på fler håll.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Funderade precis på varför allt blivit så brett plötsligt. Men trevligt är det iaf!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Det blev ju riktigt bra det här!

Permalänk
Medlem

Jag upplever ingen direkt skillnad.

Permalänk
Medlem

Jag ser ingen skillnad på 4K åtminstone, trots ctrl + f5. Har zoom på 110%.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Jag är en av de utvalda som märker skillnad väldigt snyggt faktiskt

Permalänk
Medlem

Märks att ni inte värnar om era utvecklare.

Never deploy on a friday!

Permalänk
Medlem

Högerspalten är ju kvar?
(Nytt i forumet, senaste privatannonser o.s.v. syns i min högerspalt)

Permalänk
Medlem

Vad tusan har hänt med texten? Bredare design är det ju inte utan design för folk som ser dåligt

Permalänk
Medlem

Jag ser bara skillnad på texten, tror jag.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ronnylov:

Högerspalten är ju kvar?
(Nytt i forumet, senaste privatannonser o.s.v. syns i min högerspalt)

Tidigare fanns det två högerspalter, det är alltså den extra spalten som finns kvar under t.ex. Tester och profilen som vi har tagit bort.

Permalänk
Medlem

Det var då en väldigt marginell breddning av designen när flera inte ens märker det (jag gjorde inte heller det, var tvungen att gå in och jämföra i detalj). Ni hade kunnat bredda med lika mycket till så hade det kanske märkts lite mer skillnad. Sidan nyttjar fortfarande bara 1/4 bredd av skärmen på 1440p när man bläddrat förbi reklamen.

Våga dra på mer säger jag, utrymme finns ju i massor.

Permalänk
Medlem

Märker som andra absolut ingen skillnad, sidan nyttjar mindre än hälften (kanske en tredjedel?) av skärmens bredd precis som förut. (1440p)

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Jag känner att fet text är lite irriterande, men det kanske man vänjer sig vid. Lite onödigt dock eftersom texterna bara tar mer plats istället, och det var inte några problem att läsa den innan.

Permalänk
Medlem

Jag märker någon liten skillnad där texten ligger är något bredare, sen också själva textformaten är lite större, typ de jag märker just nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Tyckte precis det hände något när jag satt vid datorn. Nu förstår jag varför

Skulle det vara möjligt att ha valbar textstorlek i forumet? Hade gärna sett att den går att justera uppåt eller ner beroende på upplösning och skärmstorlek.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Ok. Ser bra ut på halva min arbetsskärm (21:9 3440x1440). Men om jag kör fullt ut så är allt statiskt i bredd ändå. Får se hur det ser ut på vanliga 16:9 2560x1440 hemma sen. Lättare att läsa texten faktiskt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurt:

Tidigare fanns det två högerspalter, det är alltså den extra spalten som finns kvar under t.ex. Tester och profilen som vi har tagit bort.

Jaha nu ser jag. Tack!

Permalänk
Medlem

Det är alltså det kryssade fältet som tagits bort.

Permalänk
Medlem

Satt också och funderade på vad som var galet, om jag råkat zooma in men zoomade jag ut blev det för litet så något annat var det...
Som andra säger så är standardtypsnittet i inlägg definitivt större/fetare än vad det var innan vilket helt klart stör lite. Det är väl i viss mån en vanesak dock, men jag tycker det är mer svårläst för tillfället.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
99:e percentilen

Lägger ofta nu för tiden märke till små och stora förändringar i designen, varav jag tycker i princip alla är till det bättre. Kul att se! Det enda undantaget jag kan komma på är favikonen, som inte står ut lika bra bland mina andra webbläsarflikar som den gamla orangea ikonen gjorde.

Vill också passa på att lägga in ett önskemål om att hålla fast vid vanliga hederliga HTML-dokument och inte hoppa på SPA-bandvagnen. SPA:er är ofta knöliga att interagera med på andra sätt än typ att klicka med musen, och betydligt krångligare att utveckla tillägg för. Tror till exempel det skulle krävas enormt mycket arbete för att få Better SweClockers att fungera om SweClockers blev en SPA.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Hmm, nu är jag inte här så ofta men när försvann tickern med nyheter som rullade under loggan innan? Det var typ det primära sättet jag läste nyheter på (då jag mest hänger i marknaden).

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Baxtex:

Märks att ni inte värnar om era utvecklare.

Never deploy on a friday!

Tja, det är ju ändå jag som har uppmuntrat till det så. Min filosofi är om vi utvecklar kvalitativ kod och genomför tester så spelar det ingen roll vilken dag vi lanserar på. Så kan man verkligen ta välförtjänt helg när man släppt lite nya goa funktioner

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Inaktiv

Fyll ut sidorna med reklam för de som kör ultra wide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Märks att ni inte värnar om era utvecklare.

Never deploy on a friday!

I en mogen utvecklingsmiljö deployar man flera gånger per dag. Nu tror jag iof inte att sweclockers har CD direkt, men tror knappast att utvecklarna inte är med på det i ett så litet team.

Permalänk
Medlem

"Det är också ett av många delmoment som i slutändan ska leda till en responsiv design som inte gör skillnad på dator- och mobilsurfande."
Vad exakt innebär detta? Vill ha exakt samma sida på både desktop och mobil, och oavsett upplösning. Hemsidor som håller på och ändrar på sig och flyttar runt på grejer beroende på enhet och upplösning är förjävla irriterande. För att inte tala om hamburgermenyer, fyfan.

Permalänk
Medlem

Förresten vad hände med olika färger på lästa och olästa trådar på följda trådar-sidan?

Permalänk
Avstängd

Men för helvete, ska ni göra om Sweclockers för att hänga med i utvecklingen av mer högupplösta skärmar vilka ni genom era medlemsundersökningar blivit väl införstådda hur en betydande del av er användarbas föredrar sådana lösningar, varför inte se till att ni utnyttjar åtminstone den skärmbredd som erbjuds av en unken 1080p monitor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

I en mogen utvecklingsmiljö deployar man flera gånger per dag. Nu tror jag iof inte att sweclockers har CD direkt, men tror knappast att utvecklarna inte är med på det i ett så litet team.

Det var skrivet med glimten i ögat. Men även om man har en CI/CD process så förhindrar det ju inte att något går snett på lördagkvällen. 😉

Permalänk
Medlem

Med andra ord Sweclockers lägger ut och blir mer fetlagd? Vad säger redaktionens fitnessguru Emil om detta?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version