Varmilo - är tangentborden lättare i sverige eller pågår falsk marknadsföring?

Permalänk
Medlem

Varmilo - är tangentborden lättare i sverige eller pågår falsk marknadsföring?

Hej,
Tänkte köpa mig ett varmilo tangentbord för att överleva innelivet lättare, och för att unna mig något som uppmuntrar programmering.

Vad jag har hört så är de väldigt tunga pga sina högkvalitativa komponenter, uppemot 1.9kg för TKL-modeller (Googlar man Varmilo VA88M Weight så kommer säger de 3 första träffarna detta).
I sverige (På exempelvis Inet, Maxgaming, och komplett) så står det enbart 900g.

Hur kommer detta sig? Jag antar att det är samma modeller här i sverige, men varför anger då dessa stora återförsäljare att tangentborden väger 900g, och därmed är i samma viktklass som Corsair, Razer, och andra "Gaming"brands?

De kom rätt nyligen till Inet, vilket gör det ännu mer suspekt. :/

Visa signatur

MainRig: RTX 3080 | Ryzen 7 7800x3d | 32GB DDR5 | Samsung 990 Pro | Fractal Design North
Konotorsskärmar: Acer predator XB271H + 2 nonames
TV (Och 4e pc-skärm): LG 77" Cs6 OLED
Ps5, Switch.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av RollarN:

Hej,
Tänkte köpa mig ett varmilo tangentbord för att överleva innelivet lättare, och för att unna mig något som uppmuntrar programmering.

Vad jag har hört så är de väldigt tunga pga sina högkvalitativa komponenter, uppemot 1.9kg för TKL-modeller (Googlar man Varmilo VA88M Weight så kommer säger de 3 första träffarna detta).
I sverige (På exempelvis Inet, Maxgaming, och komplett) så står det enbart 900g.

Hur kommer detta sig? Jag antar att det är samma modeller här i sverige, men varför anger då dessa stora återförsäljare att tangentborden väger 900g, och därmed är i samma viktklass som Corsair, Razer, och andra "Gaming"brands?

De kom rätt nyligen till Inet, vilket gör det ännu mer suspekt. :/

Varför inte besöka Varmilos produktsida och läsa där så får du förklaringen
Det står där att det väger ungefär 2 kilo MED FÖRPACKNING

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Varför inte besöka Varmilos produktsida och läsa där så får du förklaringen
Det står där att det väger ungefär 2 kilo MED FÖRPACKNING

Precis, troligtvis har en 1a ramlat bort. Så 1 916g

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Chibariku:

Precis, troligtvis har en 1a ramlat bort. Så 1 916g

Tror snarare det är vikten för tangentbordet utan förpackning de anger.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är med vikten men jag är sjukt nöjd med mitt fullstora Varmilo med blåa brytare, utan tvekan mitt bästa tangentbord någonsin! 😀

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Tror snarare det är vikten för tangentbordet utan förpackning de anger.

1.1 kg kartong och plast skulle vara en rejäl förpackning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Varför inte besöka Varmilos produktsida och läsa där så får du förklaringen
Det står där att det väger ungefär 2 kilo MED FÖRPACKNING

1.1 kg kartong vore ju något, men kollar vi på inet med förpackning så står det 1.5kg. :/

Visa signatur

MainRig: RTX 3080 | Ryzen 7 7800x3d | 32GB DDR5 | Samsung 990 Pro | Fractal Design North
Konotorsskärmar: Acer predator XB271H + 2 nonames
TV (Och 4e pc-skärm): LG 77" Cs6 OLED
Ps5, Switch.

Permalänk
Medlem

Nu minns jag inte helt men jag har för mig att det finns modeller med både plast och aluminium som bas. Så det kan ju vara en skillnad där. Det TKL jag har väger iallafall över 1.2 (kunde bara testa med badrumsvåg och subtrahera min vikt så inga exakta siffror). Men det är tungt nog att klubba säl med så

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem
Skrivet av RollarN:

Hej,
Tänkte köpa mig ett varmilo tangentbord för att överleva innelivet lättare, och för att unna mig något som uppmuntrar programmering.

Vad jag har hört så är de väldigt tunga pga sina högkvalitativa komponenter, uppemot 1.9kg för TKL-modeller (Googlar man Varmilo VA88M Weight så kommer säger de 3 första träffarna detta).
I sverige (På exempelvis Inet, Maxgaming, och komplett) så står det enbart 900g.

Hur kommer detta sig? Jag antar att det är samma modeller här i sverige, men varför anger då dessa stora återförsäljare att tangentborden väger 900g, och därmed är i samma viktklass som Corsair, Razer, och andra "Gaming"brands?

De kom rätt nyligen till Inet, vilket gör det ännu mer suspekt. :/

Högkvalitativa komponenter som är tunga? Troligtvis ligger det bara en metallbit I den. 😜

Permalänk
Medlem

Fick hem ett TKL Varmilo från Inet idag, nu har jag ingen våg men det väger då lätt över kilot iaf.
2.4 kg med kartong enligt posten.

Skulle tippa på att det är 1.9 kg stämmer rätt bra.

Det känns bra mycket bättre än mitt gamla ducky shine 3.
Både rent kvalitativt att ta på och att skriva på.

Så beställ om du är sugen, är nog så bra som man kan få utan att gå över till custom.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH