Permalänk
Medlem

Blev till att testa i3 och manjaro. Är helt defaut för tillfället, så lär bli en del config i helgen.

Visa signatur

R7 3700X | Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB GAMING OC | Corsair Vengeance LPX 4x8gb @ 3000mhz | EVGA Supernova 650w G3 | ASUS PRIME X370-PRO | WD Black NVMe SSD M.2 500GB OS | Corsair Hydro H115i PRO RGB | Fractal Design Define C | AOC AG352UCG6

Permalänk
Tangentbordskonnässör

@nolfie: i3 och manjaro är ju helt underbart. Se till att ta bort gaps bara så behövs inte mycket mer än egna bindings på allt. Så himla skönt när man slipper confa upp precis allt som man måste göra med Arch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

@nolfie: i3 och manjaro är ju helt underbart. Se till att ta bort gaps bara så behövs inte mycket mer än egna bindings på allt. Så himla skönt när man slipper confa upp precis allt som man måste göra med Arch.

Ja men verkligen, gillar verkligen manjaro, i3 är nytt för mig men gillar det ön så länge. Men får se om nån vecka hur man känner då. Verkar finnas en stor community för i3 så det är nog inget problem att hitta svar på det man letar efter.

Visa signatur

R7 3700X | Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB GAMING OC | Corsair Vengeance LPX 4x8gb @ 3000mhz | EVGA Supernova 650w G3 | ASUS PRIME X370-PRO | WD Black NVMe SSD M.2 500GB OS | Corsair Hydro H115i PRO RGB | Fractal Design Define C | AOC AG352UCG6

Permalänk
Avstängd

En liten uppgradering av min eee-PC, nu med en tillkopplad Lilliput monitor på 7 tum, dvs nu med en dual monitor tty setup. Tog ett bra tag att få dualiteten att fungera då alla inaktiva VTs vägrade refreshas. Löste det genom att kompilera och köra yaft framebuffer terminalen som kan refresha inaktiva VTs.

https://vimeo.com/379506022

I videon ser ni:

  • yaft framebuffer terminal

  • mps-youtube

  • ncmpcpp

  • terminal-discord (Sweclockers - random kanalen)

  • Ursäkta för extrem dålig kvalite på filmen!

Här surfar på Sweclockers med w3m:

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem

Ledsnade på att fucka upp min manjaro-install så det blev att dra igång ett vm och testa där, börjar bli rätt nöjd.

Visa signatur

R7 3700X | Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB GAMING OC | Corsair Vengeance LPX 4x8gb @ 3000mhz | EVGA Supernova 650w G3 | ASUS PRIME X370-PRO | WD Black NVMe SSD M.2 500GB OS | Corsair Hydro H115i PRO RGB | Fractal Design Define C | AOC AG352UCG6

Permalänk

@nolfie: vad är det där för IRC client?clean setup 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av massmordarulla:

@nolfie: vad är det där för IRC client?clean setup 😄

Weechat är det som används.
Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 3700X | Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB GAMING OC | Corsair Vengeance LPX 4x8gb @ 3000mhz | EVGA Supernova 650w G3 | ASUS PRIME X370-PRO | WD Black NVMe SSD M.2 500GB OS | Corsair Hydro H115i PRO RGB | Fractal Design Define C | AOC AG352UCG6

Permalänk
Medlem
Skrivet av nolfie:

https://i.imgur.com/DpQrc4O.png

Ledsnade på att fucka upp min manjaro-install så det blev att dra igång ett vm och testa där, börjar bli rätt nöjd.

Ååh, IRC och quakenet <3 Good memories!

Permalänk
Medlem

i3 som wm med polybar.

Visa signatur

Arch | Samsung S20 FE 5G

Permalänk
Medlem

Lekte runt rätt gött sent förra året (har jag för mig) i Linux Mint Cinnamon och blev supernöjd. Ska även ändra ikonerna, men har inte orkat göra det. Ska väl göra det någon gång

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

Så, lite Fluxbox igen dårå... Sista bilden visar även ett tema jag gjort för XDM.

För filer, se här: https://www.pling.com/p/1360216

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av BuruZ:

Oj, det var ett fint skrivbord. Hur lyckades du ändra färg inne i Spotify?

Edit: haha var lite för snabb, såg att det fanns länkat i tråden. Fint skrivbord oavsett.

Visa signatur

● Active

Permalänk
Medlem

Vet inte vad jag gör uppe just nu egentligen.

Visa signatur

● Active

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

Ååh, IRC och quakenet <3 Good memories!

https://www.youtube.com/watch?v=PfioTwxLvHw

Permalänk
Medlem

Inget att skryta med, än. Laptopen dog häromveckan och Windows vägrade samarbeta. Installerade Ubuntu och körde på det några dagar, gick vidare till ElementaryOS... nu Manjaro. Grymt nöjd Bara använt Linux för typ dataåterställning tidigare. Nu funderar jag på att installera det på min huvudsakliga dator också. Gick snabbt det här.

Permalänk
Medlem

@phedd: Ser ut som du har en dropdown terminal där.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

@nick-li: Yakuake. Den ingick i Manjaro för mig och dyker upp med F12. Får upp konsole med ctrl+alt+t.

Det där begriper jag mig inte riktigt på fortfarande. Kan jag få riktiga terminalen i Manjaro? Begränsas man av att använda yakuake/konsole mfl? Fel tråd sorry.

Permalänk
Medlem

@phedd: Går nog att installer XFCE Terminal, Termine, urxvt eller vilken du nu vill egentligen.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rj45:

Vet inte vad jag gör uppe just nu egentligen.

https://i.imgur.com/pCaVTbv.png

Uppdaterade denna då den såg lite tråkig ut.

Visa signatur

● Active

Permalänk
Avstängd

Ny Fluxbox.

Conky till top-höger: https://github.com/xexpanderx/conky-drawer-interactive

Conky längst till höger av Fluxbox toolbar visar CPU tempen.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem

@eXpander_: Fantastiskt vackert

Permalänk
Tangentbordskonnässör

@eXpander_: Vad är det för font du använder?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av llxt:

@eXpander_: Fantastiskt vackert

Skrivet av huttala:

@eXpander_: Vad är det för font du använder?

Tackar!

Fontet som används är Ubuntu (Ubuntu Mono i terminalen) helt enkelt. Är ganska nöjd med denna font då den täcker hyffsat mycket UTF8 symboler.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Tangentbordskonnässör

@eXpander_: Okej, kör själv med ubuntu mono men det där såg betydligt bättre ut än vad det gör för mig. Därför jag blev lite nyfiken.
Har du några speciella inställningar för font smoothing? Eller kör du medium eller något ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av huttala:

@eXpander_: Okej, kör själv med ubuntu mono men det där såg betydligt bättre ut än vad det gör för mig. Därför jag blev lite nyfiken.
Har du några speciella inställningar för font smoothing? Eller kör du medium eller något ?

Ja, jag kör med äldre versionen av freetype (2.6.3) och fontconfig (2.11) med applicerad infinality patch.

Infinality patch ska dock vara inkorporerad i den nya freetype (snarlik men inte identisk), men man måste aktivera den manuellt. Har du gjort det?

Även om du har aktiverat den snarlika infinality renderingen i nya freetype, så kommer det ändå inte bli identisk. Personligen gillar jag renderingen av den ursprungliga infinality patchen. Jag kör Slackware 14.2, och lyckligtvis körs fortfarande den gamla versionen av freetype, och kan därför använda mig av den ursprungliga infinality. Personen bakom infinality har försvunnit (ingen vet vad som hänt), så folk har försökt forka och kopiera hans arbete i den nya freetype med blandade resultat.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Tangentbordskonnässör

@eXpander_: Jag får kolla lite. Tack för input!

Permalänk
Medlem

Vill påminna folket om att idag, släppte Ubuntu sin senaste LTS! 20.04 Focal Fossa!

https://imgur.com/dP5eJjo

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Lite rolig temp bara på min CPU, men det får man ta.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Min äldre bärbara HP Probook 6450 som är nu 10 år gammal rullar på bra med Kubuntu 20.04

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig