Bioware jobbar på ny titel i företagets "största spelserier"

Permalänk
Melding Plague

Bioware jobbar på ny titel i företagets "största spelserier"

Uppgifterna avslöjar dock inte mer än att det handlar om en återvändo till en omtyckt och prestigefylld spelserie.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ME Andromeda var i min mening inte så hemskt men som med många andra spel idag så släpptes det innan det var klart.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Heh, prestigefylld?

Dragon Age tappade all prestige med DAI.
Mass Effect tappade all prestige med Andromeda (eller RGB slutet enligt vissa).
Baldur's Gate? Nej, det är Larian som gör det nu.
Neverwinter Nights? Vore skitskoj, men tvivlar mycket starkt på att de kan återskapa den känslan med nuvarande ledning.
Anthem? Hahah, nej, inte prestigefylld.
Star Wars Knights of the Old Republic? Går inte att fortsätta där, de har förstört den serien med inläggen i SWTOR.

Så, antingen försöker de återskapa NwN eller så blir det retcon på hela SWTOR.

Permalänk
Medlem

Det här kan ju inte annat än bli succé!

Permalänk

Multiplayer? Usch.

Permalänk
Medlem

Fast håller dom inte på och göra en total remake på Anthem ? gav dom upp med det totalt då eller ?

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Lätt att glömma bort hur trasigt ME serien är, ME med en AMD CPU som saknar 3DNOW (nyare än år 2010), med ME2 så måste man starta spelet med -nomoviestartup varje gång man lämnar shadow brokers skepp, eller kör igenom Kasumi DLCn eller så kraschar spelet. Ofta när man går nära kanter flyger man upp i luften och fastnar, har man dynamiska skuggor på kraschar spelet om man går igenom en korridor på illium. ME3 har NPCs och matte runt skill-reloads låsta till FPSen på spelet, högre FPS = NPCs skjuter noggrannare, sätt på 90FPS och de drar enbart HS på dig, samt dina skills tar fyra gånger längre att ladda om. Genväg för att göra 30FPS på konsol väldigt lätt, och 60FPS på PC lite svårare.

Men gör de allt rätt, tar det sakta och skriver en trilogi snarare än ett enstaka spel, med de tekniska framgångarna från ME Andromeda? Då kan det bli rätt bra tror jag.

Permalänk
Medlem

Ja det finns inte så mycket kvar att ta ner ett par pinnhål.
En remake på KOTOR vore iofs gångbart, med färdig story och bra karaktärer. Det tekniska löste man ju till slut med Andromeda, resten gick liksom inte att lösa i efterhand.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på Neverwinter Nights

Permalänk
Medlem

Slog mig precis att jag intalar mig själv att jag har 0% förväntningar. Ändå är jag säker på att bli besviken när de släpper vad det nu är de fnular på. Går inte ihop.

Permalänk
Medlem

Skulle kunna vara en reboot av kotor som följer disney canon.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem

Hoppas på KotOR, vilka minnen som poppade upp nu!

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem

Vad dem än arbetar på hoppas jag det görs ordentligt denna gången. Bioware kan om de vill och får möjligheten till det. Kan ju knappt kallas bioware längre men jag håller tummarna.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

Meh, svårt att bli intresserad av något projekt Bioware gör nuförtiden.

Permalänk
Medlem

Säkert Anthem 2:(

Permalänk
Avstängd

Jade Empire är det enda jag kan tänka mig som faktiskt skulle vara intressant. Kotor görs bäst av andra.

Permalänk

Hade gärna vilja sett Mass Effect Andromeda 2, då jag började spela det efter alla patchar släppts så var knappt inga glitchar alls.
Var ett av de bättre spelen jag spelat(ja!), finns så många frågor som en 2:a skulle kunna svara på.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem

Skulle gärna se något helt nytt i Mass Effects universum. Kan de hitta en avvägning med storytelling, stämning och mystik lik original-trillogin och gameplay/action likt Andromeda skulle det kunna bli riktigt trevligt. Men viktigt är att de vågar fokusera på manus och djup den här gången, där har de varit slarviga på senare år.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Bioware jobbar på ny titel i företagets "största spelserier"

Då måste det vara ett MMO. Det är där dom stora grabbarna kommer att leka framöver.
VR och hela kittet lol.
Star wars eller Mass effect.

Ber till gudarna att det blir star wars!!!

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Hoppas dom åtminstone spelar igenom ME 1-3 en gång så dom fattar vad som gjorde spelen bra. Men de spelar nog ingen roll ändå, dom vet inte hur man skriver grym dialog längre. Blir inte DA sista spiken i kistan så blir det detta, sorgligt. Önskar jag kunde vara lite mer positiv, men ja ;D

Permalänk
Entusiast

De enda bra aspekterna i Andromeda var striderna och vissa miljöer som var imponerande.

Röstskådespeleriet, handlingen, tempot, karaktärerna, animationerna, karaktärsdesignen, manuset med mera var ruttet från grunden. Dina beslut spelar ingen roll, och merparten av uppdragsdesignen är fyllnadsmaterial där man leker Postnord mellan olika planeter. Det politiska maktspelet som man antyder och som fanns i tidigare titlar är även det som bortblåst.

Det är dessutom brutalt långt (omkring 3x ME eller ME2), vilket helt pajar de tidigare spelens tempo och gör att det känns tomt och utdraget. Skulle ge Andromeda 4/10 som speltitel och 1/10 som Mass Effect-spel, det förtjänar inte ens att nämnas i samma mening som tidigare titlar.

Mycket ledsamt att se hur en gigant faller men jag börjar bli övertygad om att Bioware aldrig kommer återhämta sig, tunga RPG:n med mystik och upptäckarkänsla får man leta efter på annan ort. Finns ett gäng avhoppare som startat en egen studio med fokus på kreativt skapande över industriellt massproducerade titlar som EA trycker ut, kanske kan bli något.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag hoppas faktiskt att Anthem blir vad det skulle vara - stora regnskogslandskap och en jetpack som inte dör efter 10 sekunders flygning, djur och NPCs som har sina dagliga rutiner, en inventory för loot/vapen som är lätthanterad och icke påtvingad matchmaking.

Permalänk
Medlem

Mycket spännande!

Permalänk
Medlem

Hoppas på ME och en fortsättning på Andromeda. Finns en hel del att hämta där känner jag.

Anthem ser jag som en självklarhet att de kommer bygga om hela coren på med tanke på att de redan gått ut med det.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fey:

Heh, prestigefylld?

Dragon Age tappade all prestige med DAI.
Mass Effect tappade all prestige med Andromeda (eller RGB slutet enligt vissa).
Baldur's Gate? Nej, det är Larian som gör det nu.
Neverwinter Nights? Vore skitskoj, men tvivlar mycket starkt på att de kan återskapa den känslan med nuvarande ledning.
Anthem? Hahah, nej, inte prestigefylld.
Star Wars Knights of the Old Republic? Går inte att fortsätta där, de har förstört den serien med inläggen i SWTOR.

Så, antingen försöker de återskapa NwN eller så blir det retcon på hela SWTOR.

De gör redan DA4. Med tanke på utvecklingstiden, hur DA:I gick och vilka de rekryterat så tror jag att det blir något i Elder Scrolls-stil. Lika bra det - DA2 förstörde allt som var bra med originalet, så då kan de gärna få göra något nytt av det istället.

NWN eller KOTOR? Nja. Bägge serierna är färgade av att Obsidian tog över och gjorde en nummer 2 med långt bättre story (även om KOTOR 2 givetvis saknar sitt slut - ja, jag har spelat det moddade slutet). NWN har också problemet att man måste få till en licens för D&D, vilket jag inte vet hur lätt det är, och att man skall välja en version av reglerna. NWN 1 och 2 körde på tredje vilket funkade bra. Fjärde hade aldrig funkat, eftersom det är en katastrof på lite högre nivåer. Femte vet jag inte, kanske funkar? Tror att det är den som WotC möjligen kan tänkas licensiera i vilket fall.

Nej, det är klart att de vill ge sig på ME igen. Glöm bort Andromeda och gör ett vanligt story-drivet spel i det universumet. Hur svårt kan det vara? Mekaniken är ju i princip som vilket shooter som helst eftersom de ändå dummar ner det för varje spel, och författare kan man hyra in även om alla de gamla har lämnat.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Förstår inte hatet på Andromeda eller Dragon Age Inquisition.
Har de som gnäller på de spelen ens testat det själv någon timme eller följer de bara gnälltåget?

Och är dessa antydande baserade på buggar/glitcher? Isåfall är det korrekt att döma efter alla deras patcher är släppta och problemen är eventuellt lösta?.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

@klotim: Tror det kan summeras ganska enkelt med vad man förväntade sig.
Jag förväntade mig DA3, en fortsättning i en mörk halv-dystopisk fantasi värld (low-magic) antingen efter stilen av DA1 eller DA2, men med bra story oavsett. Jag fick ett fördummat JRPG MMO med 90% utfyllnad (och 90% färgglada LEDs) som var steget närmare såpopera i story. Det finns ingen aspekt som gjordes bättre i DA:I än i dess föregångare.

Permalänk
Medlem

Så en liveservice med multiplayer och suprise mechanics.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Då jag faktiskt tycker att Andromeda var ett av dom bättre Mass Effect spelen och anser att Inquisition (fast liksom Andromeda får dom gärna fimpa alla onödig svampplockning...) är det bästa i Dragon Age serien så är jag mera hypad än dom flesta andra när det gäller fortsättningar på dessa serier.

Men till skillnad från deras senaste spel dom får gärna släppa detta när det är klart, inte förr.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Well, prestigefylld var det en gång i tiden, med tanke vilken klass Andromeda låg i så kommer det bli svårt att få min plånbok att öppna sig.

Visar det sig att spelet är super, ja kanske först då.