Vill du testa nya flaggskeppet Huawei P40 Pro? Ansök här!

Permalänk
Melding Plague

Vill du testa nya flaggskeppet Huawei P40 Pro? Ansök här!

Fyra fantaster från forumet får första tjing att testa Huaweis nya flaggskepp i SweClockers senaste projekt för medlemmarna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ohhå, skoj!
Roligt att se såna här samarbeten.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Länge sedan man testkörde en telefon, detta blir skoj om man blir uttagen

Permalänk
Avstängd

Har aldrig pillat på en Androidtelefon förutom någon gammal Sony Ericsson lur som kanske innehöll Android, aldrig hållit i en Huawei så kanske är man den perfekta testpiloten om allt är idiotsäkert även för mig

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Rekordmedlem

Skulle vara intressant men frågan är om det finns några vettiga monteringsdetaljer så man kan fästa den på en cykel och om den går att använda och ladda utomhus om det regnar och liknade saker som tillverkarna aldrig själva nämner ett ord om.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Administrativ avgift

@mrqaffe: IP klassificeringen är det du ska kolla på då vad gäller montering på cykel är det standard fäste som gäller? Finns diverse ute på marknaden kör själv ett till min El-scooter

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Så denna kommer alltså lanseras utan Google Play eller hur blev det?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av andra94:

@mrqaffe: IP klassificeringen är det du ska kolla på då vad gäller montering på cykel är det standard fäste som gäller? Finns diverse ute på marknaden kör själv ett till min El-scooter

Jag vet inte nått om vad det finns för tillbehör till denna telefon och fästen brukar ju ta en stund innan de dyker upp om det ens dyker upp nått modellanpassat för andra än de 2 stora tillverkarna. Ip klassning säger inget om hur telefonen är att använda i regn, bara att den förhoppningsvis tål vattnet men touchkontroll med vattendroppar på displayen funkar ofta inte särskilt stabilt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Fatmajk:

Så denna kommer alltså lanseras utan Google Play eller hur blev det?

Korrekt! Ett av huvudmålen med det här projektet är just att få faktiska användare att dela med sig av sina erfarenheter kring hur det fungerar att leva med Huaweis motsvarighet till Play (AppGallery). Själva menar de att de plockat russinen ur Play-kakan och erbjuder de viktigaste/mest nedladdade apparna.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Lite intressant är det.
Men hade ju föredragit möjligheten att få behålla telefonen snarare än presentkort.

Permalänk

@Jacob: Tja, så länge mobilen inte har BankID är den inte lämpad för den svenska marknaden.

Visa signatur
Permalänk
Administrativ avgift

@D.: Om man får behålla Telefonen brukar det bli lätt att vara lite biased Däremot ska du tänka på när du recenserar att "Skulle jag själv köpa denna produkt"? Vilket många har problem med då de får produkten gratis.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

@Jacob: Tja, så länge mobilen inte har BankID är den inte lämpad för den svenska marknaden.

Sist jag läste ett uttalande från BankID var att appen skulle finnas tillgänglig i AppGallery.

Permalänk
Rekordmedlem

Apropå det här med bank id så kommer det ett nytt statligt e-id system i samband med nya id kort och körkort när körkorten görs om så att de upphör att gälla som identitetshandling men det dröjer till 2022.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Hade varit intresserad men att den inte har google appar gör ju hela telefonen rätt dödfödd. Synd, för Apple behöver konkurrens från en riktigt bra Android-lur.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av CFSsss:

Hade varit intresserad men att den inte har google appar gör ju hela telefonen rätt dödfödd. Synd, för Apple behöver konkurrens från en riktigt bra Android-lur.

Men Apple har verkligen fruktansvärt dåligt stöd för Google play butiken.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Men Apple har verkligen fruktansvärt dåligt stöd för Google play butiken.

För en riktig sweclocker så var Apple och Apple Store aldrig något alternativ... jag trodde det var underförstått

För mig är det mest ur synvinkeln av hårdvaran där Apple behöver en konkurrent. Vad jag vet så har iPhone 11 Pro överlägset bäst kamera på marknaden just nu.

Så P40 Pro hade varit högintressant, men om P40 Pro kommer med Huawei's egen version av app store så lär det ju inte vara värt det... kanske om 3-5 år att den blir bra men nu med en gång? Inte en chans tror jag.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Tog bort ett inlägg som inte tillförde mer än att politisera tråden. Nu håller vi oss till ämnet.

Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

@Jacob: Tja, så länge mobilen inte har BankID är den inte lämpad för den svenska marknaden.

BankID finns sedan en tid tillbaka. Huruvida en telefon utan Play är lämpad svenska marknaden kan inte jag svara på då jag inte testat en Huawei-telefon sedan de började använda sitt egna App Gallery istället för Play. Det är som nämnt det vi vill att fyra från SweClockers forum ska få svara på genom att få chansen att testa på varsin P40 Pro till vardags.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Mycket intresserad, håller tummarna.

Permalänk
Medlem

Inget 3.5mm uttag på denna heller

Visa signatur

Dreamt i was king, woke up, still king.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av skoowgis:

Inget 3.5mm uttag på denna heller

Det är positivt, vore bra om de rensade bort usb också för det gör telefonerna mer vattentåliga om de inte har en massa onödiga hål.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är positivt, vore bra om de rensade bort usb också för det gör telefonerna mer vattentåliga om de inte har en massa onödiga hål.

Kommer ju finnas ett skal för snorkling till den, om det kanske är av intresse?

Permalänk
Hedersmedlem

Kul samarbete, som någon som kör en P20 Pro är jag extra nyfiken på att höra intrycken på OS:et sans Google.

Skrivet av mrqaffe:

Det är positivt, vore bra om de rensade bort usb också för det gör telefonerna mer vattentåliga om de inte har en massa onödiga hål.

Jag har aldrig fattat denna besatthet av vattentålighet. Vem använder den och till vad? Det är inte så att mobilen inte klarar regnstänk ändå. Nej tack, USB och 3.5mm tack så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Jag har aldrig fattat denna besatthet av vattentålighet. Vem använder den och till vad?

Många som har båt och gillar skärgård och hav gillar vattentät mobil, inklusive mig själv. Om man ligger i spat vill man kunna ringa på sjöräddningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Korrekt! Ett av huvudmålen med det här projektet är just att få faktiska användare att dela med sig av sina erfarenheter kring hur det fungerar att leva med Huaweis motsvarighet till Play (AppGallery). Själva menar de att de plockat russinen ur Play-kakan och erbjuder de viktigaste/mest nedladdade apparna.

Låter väldigt spännande jag som startade tråden om Huawei App Gallery också och deras egna Harmony Os har detta också implenterats i telefonen ?

Självklart skrev jag upp mig på listan och hoppas på turen att få testa telefonen

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Spännande! Slowmotion i 7680 FPS låter riktigt häftigt att testa på även om det inte är högsta upplösningen.

Skulle även vara mycket intressant att känna på om/hur begränsad man skulle vara utan Google-tjänsterna.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Kul initiativ! Ska bli spännande hur telefonerna funkar utan google. Inte testat själv på telefoner men har på plattan kört in LineageOS med open gapps. Funkar att köra med nano och micro versionerna, så länge man har appar som ersätter googles appar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Administrativ avgift

@mrqaffe: De flesta telefonhållare är universalla , finns både magnet och såna du skruvar fast

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av andra94:

@mrqaffe: De flesta telefonhållare är universalla , finns både magnet och såna du skruvar fast

Magneter är alldeles för klena och rätt många universalfästen år också så klena att man riskerar att telefonen lossnar eller att fästet flyttar på sig

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Korrekt! Ett av huvudmålen med det här projektet är just att få faktiska användare att dela med sig av sina erfarenheter kring hur det fungerar att leva med Huaweis motsvarighet till Play (AppGallery). Själva menar de att de plockat russinen ur Play-kakan och erbjuder de viktigaste/mest nedladdade apparna.

Ja asså fungerar det att logga in på mailen, banken, messenger och lite andra sånna viktiga grejer så är jag definitivt på tåget. Android är superbra tycker jag, men inget man behöver låsa sig vid! Huawei gör grymt bra telefoner och deras P-serie är gryyyyym! Blir intressant detta.