Huawei P40-serien – flaggskepp utan Google

Permalänk
Melding Plague

Huawei P40-serien – flaggskepp utan Google

Rejäla kameralösningar och 90 Hz bilduppdatering är några av nyheterna när Huaweis presenterar Google-fria flaggskepp P40.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Ganska sugen.
Verkar perfekt förutom frontkameran. Men det kan jag leva med.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk

Finns det möjlighet att ladda ner Google Play Services på den? Kommer ihåg att man kunde göra det på Mate 30 Pro men vet ej ifall de har fixat så att det inte längre går. Jag kan leva utan Chrome, Gmail men jag behöver Swish/Bankid på min telefon.

Visa signatur

Aorus RTX 3080 Master | i5-8600k 5GHz delidded | 16GB 3000MHz

Permalänk
Medlem

Kan man få virus på den?

Ser riktigt trevlig ut faktiskt. Väldigt nöjd med min P20 Pro och det kändes som jag nyligen köpte den, men det här kanske man ska börja spara till. Teknik släpps för fort!

Permalänk

Helt klart en intressant telefon om det ej vore för handelskriget.
Jag tycker också de bättre telefonerna börjar bli dyrare och det skulle behövas mer konkurrens där. Jag minns när Huwaie började sälja telefoner och man fick en lite sämre telefon för mycket lägre pris, precis som OnePlus en gång var. Nu är det mycket mer samma priser på dem och Samsung s20 har få konkurrenter.

Permalänk
Hedersmedlem

Ytterligare en telefon man inte kan Swisha med. (Än!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Kan man få virus på den?

Ser riktigt trevlig ut faktiskt. Väldigt nöjd med min P20 Pro och det kändes som jag nyligen köpte den, men det här kanske man ska börja spara till. Teknik släpps för fort!

Nej men bakdörr till Peking, Android China Government Edition.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Nyheten uppdaterad med uppgifter om lansering och prislappar!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

intressant nalle men har nyligen skaffat en P30 Pro så skulle man få bli en testare så har något att trösta sig med

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dasbomber:

Finns det möjlighet att ladda ner Google Play Services på den? Kommer ihåg att man kunde göra det på Mate 30 Pro men vet ej ifall de har fixat så att det inte längre går. Jag kan leva utan Chrome, Gmail men jag behöver Swish/Bankid på min telefon.

Bankid finns i Huaweis butik swish tror jag är på väg.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

15500kr och saknar Googleapparna. Löjligt! De hade behövt prissätta den som ett budgetalternativ för att kunna sälja något utanför Kina.

/En Mate20Proägare

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mats76:

15500kr och saknar Googleapparna. Löjligt! De hade behövt prissätta den som ett budgetalternativ för att kunna sälja något utanför Kina.

/En Mate20Proägare

Å fan då ser jag ingen anledning över s20. Trodde priset skulle vara runt 9k.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Har lite svårt med det där långsmala formatet. Gillar när den är lite bredare också, men det är som sagt min egen uppfattning.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Bankid finns i Huaweis butik swish tror jag är på väg.

Betyder det att Bank ID nu funkar på AOSP utan Google Play services?

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@pålis: det här är så vitt jag vet ett samarbete mellan Huawei och Bank ID, så det är nog inget du kan installera på vilken given installation av AOSP som helst.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Har ett testex inne nu, så undrar någon något är det bara att hojta till så ska jag kolla upp det.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

@loevet: Hur är Huawei butiken är den lika tom som toapapperhyllor i matbutikerna?

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk

@loevet: Hur funkar face-unlocken? Bra i ett mörkt rum t.ex?

Visa signatur

Aorus RTX 3080 Master | i5-8600k 5GHz delidded | 16GB 3000MHz

Permalänk
Medlem

Väldigt nyfiken om den fungera med senaste pryl som passar till IOS, Andriod och Windows, typ Bluetooth 5 hörlurar.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@TheBodyLotion: den är ganska tom för den som är van vid Google Play Store. Av de fem första apparna jag försökte ladda ned fanns ingen tillgänglig i App Gallery. Jag var tvungen att söka upp APK-filerna för Slack, Discord, Trello, Feedly och Dropbox via webbläsaren (och jag laddade ned APK:n för Chrome också för den delen).

Av de fem var det endast Trello som inte fungerade alls, eftersom den förlitar sig på Googles tjänster och appen antar att dessa finns på plats i Android.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Dasbomber: det har jag inte hunnit testa än, men framåt kvällen när det blir dunkelt här i lägenheten ska jag kolla hur det fungerar 👍

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Avstängd

När man tar bort saker blir det helt plötsligt dyrare det lärde vi oss från apples 3,5mm uttag.

Permalänk
Medlem

Årets iskallaste elektronikpryl...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ultrapremiummodellen P40 Pro+ följer till största del specifikationerna för P40 Pro, men adderar en andra telefotokamera på 8 megapixlar med 10× optisk zoom. Denna kompletterar en andra telefotokamera med optisk zoom på 3× förstoring vilket tillsammans ska ge äkta optisk zoom på 13× innan den digitala förstoringen tar vid.

Försöker fortfarande tolka vad som försöker sägas här...

Hur många telefotokameror har den? Hur kombinerar man två olika zoom? Speciellt nyfiken på hur 10x och 3x kombineras till 13x istället för 30x.

Permalänk

@ajp_anton:
10+3=13

Visa signatur

Odla hemma, odla borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrumJalle:

Kan du förklara vilken typ av zoom-kombinering resulterar i + istället för *?

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@ajp_anton: det handlar om två telefotokameror, en på 12 megapixlar och en på 8 megapixlar, men den ena har 10x optisk zoom och den andra 3x optisk zoom. De slås ihop vid zoom, vid nära foto används 3x-kameran, när zoomen överstiger 3x växlar den till 10x-kameran och när det överstiger 10x kopplas digital zoom på och då kan den zooma 100x in i den optiska zoomen. P40 Pro har 5x optisk zoom, så när man överstiger 5x kopplar den över till att digitalt zooma in 50x i den optiska zoomen.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

@loevet: Så hur kommer man upp i 13x optisk zoom, när det du säger toppar på 10x?

Permalänk
Medlem

Hard pass på prylar från Kina i den mån det går imo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Hard pass på prylar från Kina i den mån det går imo...

Då skulle du behöva slänga ut en stor del av all elektronik hemma om du tog din Kina-bojkott på allvar.