Permalänk

Acer Predator G3-710 - I delar

Då en av mina vänner nu uppgraderat sig till en ny fin rigg så föll det på mig, som den som byggde det nya, att ta hand om det gamla åbäket. Det rör sig om en Acer Predator G3-710, mer specifikt alla interna delar utom hårddiskarna och GPU.

CPU - Intel 6400 (har tydligen gått med en semi-trasig fläkt, men verkar funka utan problem, men värt att ha i åtanke, önskas det kan jag nog slänga in en annan kylare från reserv-låda)
Pris - 350kr

RAM - En 8GB sticka från skhynix, ska vara DDR4
Pris - 300kr

Moderkort - Något från ACER som inte verkar ha ett namn, ser ut såhär(notera, inte min bild), kommer med ett wi-fi chip, verkar som att det är ett "vanligt" M-ATX kort, men är inte helt 100 på det
Pris - 250

Nätaggregat - Något 500W påhitt från LiteON, Kikade lite kort på den, verkar bara ha en 4pin CPU plus en kombo 6+2 - 6 pin för GPU, samt några molex och sata kablar, den gjorde inga ljud ifrån sig när jag testade den, men vet inte om jag personlig skulle lita på den mer än som reserv/test-del.
Pris - 2 Påsar Gifflar eller bud i svenska kronor

Chassi(se första länken) - relativt fint skick utom att "täck-luckan" för snabb-detach hårddisken saknar pin-en som håller fast den i chassit, och således hålls stängd med en bit tejp för tillfället, säljs det inte åker det till tippen
Pris - 2 Påsar Gifflar eller Bud i Svenska kronor(köper du nätagget så kan du få med chassit för en påse gifflar istället för två)

Prisen är inte satta i sten, kom med bud, säljer till vem jag vill osv
Betalning sker via swish
Avhämtning föredras hos mig i centrala Falköping, alternativt kan jag köra till antingen skara eller skövde(med omnejd) men då tillkommer en peng för bensin samt en påse gifflar till chauffören, kan posta allt utom chassit, men då står köparen för frakt + emballage(har tyvärr inga lösa lådor hemma)

Läs hela annonsen här

Visa signatur

en jävla dysletiker, så jag stavar som en kratta :p

Permalänk

bjuder utsatt pris för cpu och moderkort, sedan kan jag ge 300 för ram + psu
+ frakt (om du inte har vägarna förbi gbg)
under förutsättning att i/o plåt finns

Permalänk
Medlem

@TheGoodSir: 50kr + frakt för nätagg!

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem

600:- för CPU, RAM, MOBO och hämtar!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Är lite kluven. Har en i5 6400t idag. Är det värt det att skaffa en vanlig 6400 istället?
Tilläggas bör att det endast handlar om enklare spel. Alltså inga AAA titlar

Permalänk
Medlem

1000kr + frakt för mobo+cpu+ram

Permalänk
Skrivet av galenmyra:

bjuder utsatt pris för cpu och moderkort, sedan kan jag ge 300 för ram + psu
+ frakt (om du inte har vägarna förbi gbg)
under förutsättning att i/o plåt finns

IO plåten finns, datorn har aldrig rörts internt förens den landade på mitt bord så vitt jag blivit informerad

Skrivet av morronrost:

@TheGoodSir: 50kr + frakt för nätagg!

Noterat, Har en annan vän som eventuellt ville köpa hela lådan, men han ville ha tills imorgon att fundera och övertala hans bättre hälft, så jag tänker att jag avslutar det här imorgon ish-lunch. Hoppas det är accepterbart

Skrivet av Tobitheo:

Är lite kluven. Har en i5 6400t idag. Är det värt det att skaffa en vanlig 6400 istället?
Tilläggas bör att det endast handlar om enklare spel. Alltså inga AAA titlar

Personligen skulle jag säga att det inte är värt det, det blir nog inte en så stor skillnad, hellre då att man kikar på att uppgradera "fler steg" om du nu känner att du behöver uppgradera alls. Vet inte om jag skulle kalla 6400T:an seg om man inte bryr sig om att maxa grafiken i Doom Eternal ect

Skrivet av Denaca:

1000kr + frakt för mobo+cpu+ram

Noterat, Har en annan vän som eventuellt ville köpa hela lådan, men han ville ha tills imorgon att fundera och övertala hans bättre hälft, så jag tänker att jag avslutar det här imorgon ish-lunch. Hoppas det är accepterbart

Visa signatur

en jävla dysletiker, så jag stavar som en kratta :p

Permalänk

CPU, Moderkort, RAM samt nätaggregaten är sålda. Tack för visat intresse från alla

Chassit finns kvar om någon vill ha det, låter annonsen vara uppe tills tiden går ut, sen åker den till tippen.

Visa signatur

en jävla dysletiker, så jag stavar som en kratta :p