Call of Duty: Warzone - Allmäna tråden, Spelare / Frågor / Info

Permalänk
Medlem

@FortuN: Vad har han för minne tror det är problem med minne på min burk

Permalänk
Medlem

@FortuN

Well skulle kunna vara något nätverks strul ifall det stod moderate. CoD spelen är väldigt känsliga med portar. Blackout 4 var en mardröm för mig med mitt gamla adsl även då jag försökte öppna portar. Fick göra massor av grejer för att hitta matcher osv. Kolla övriga spel inkl bredbandskollen ifall du får hög ms där. Risken är att om du får bra ping (ms) där så kanske någon port strular för CoD så att du bara kommer in på vissa servrar som kanske ligger utomlands.

Såg att du säger att du får mellan 60-999 när du spelar själv, och vanlig ping med en polare. Det tyder väldigt mycket på port problem eller liknande. Så något med portarna/brandväggen är nästan 100% säkert. Se till att stänga av brandvägg och skit i routern och öppna portarna. Kolla UPnP och sådant. Något ligger mest definitivt och strular för ditt nätverk.

Det konstiga är att de gånger igår som jag körde så funka det från och till då stod det NAT "Öppen"

Men idag nu på morgonen fick jag både Öppen,Moderate & nyss Strict och sistnämnda så crasha jag varje gång och fick start om spelet också ,och min polare hörde mig inte delvis heller idag när internet problemet kom nästan som att det dippade,

för jag fick ca 120-999ms upp och ner som en jävla jojo ,då trodde jag det var Discord som orsaka att det är problem ,men då prova min polare att ringa på Steam lika så laggade min mic/röst så man inte hördes.

Jag köpte mig en ny router igår också utifall det var problemet ,men nix det var det inte ,och UPnP var påslaget fram första början och lite andra funktioner som var bra för spelet.

Vart hittar man en bra guide för att öppna portar m.m för när jag googla så hittade jag inget bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Autoaim med controller är inaktiverat i multiplayer, tror det varit standard länge. BO3 och 4, Ghost mm har iaf så.

Okej då förstår jag att du vill undvika handkontroll.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med fuskare för er?

För egen del har jag bara lagt märke till en uppenbar fuskare med aimbot + wallhack. Förutom det har jag inte märkt några fuskare.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asce:

Min första solovinst kom igår

Sista 5 min av matchen: https://www.youtube.com/watch?v=oAhrB2aF5ao

Snyggt jobbat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asce:

Hur ser det ut med fuskare för er?

För egen del har jag bara lagt märke till en uppenbar fuskare med aimbot + wallhack. Förutom det har jag inte märkt några fuskare.

Är alldeles för dåligt för att uttala mig om några fuskare

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av foame:

@FortuN: Vad har han för minne tror det är problem med minne på min burk

Allt under 16gb i ram-minne har vart problem för många.

Som sagt, nätverksstrul om man kör solo med hög ping/svårighet hitta server eller liknande och sedan bättre om man kör med en polare som är leader var jätte problem med nätverk i Black ops 4. Gissar det är exakt samma här då dem kör på samma nätverksteknik tydligen och är därför jätte jätte känslig med portar och skit tyvärr.

Edit* delar med mig av en win iförgår som jag recordade då jag höll på att testa lite med OBS inställningar. Varning för högt ljud vid vinstmomentet dragit två till wins under kvällen på några games, inte kört jätte mycket senaste dagarna. Vi kör duo jämt och möter trios så är något svårare men brukar gå bra.

https://www.youtube.com/watch?v=IqDKfK8sBg8

Permalänk
Medlem

@FortuN: jag la till 16gb mer igår och nu kommer jag upp i mer fps allt på low kommer jag upp i 220+fps men fortfarande inte stabilt dippar då och då helt random.

Nu kör jag med Corsair Vengence 32gb 3000MHz

kan det bli mer stabilt om jag köper 32gb 3600Mhz Corsair dominator Platinum?

Eller om jag går till 64gb 3000mhz eller 3600Mhz?

Permalänk
Medlem

@foame: Själv så körde jag mina 32 GB (2*16GB) i 3200 mhz, som de är gjorda för. Men spelet pajjar ganska ofta då för mig. Så jag kör utan XMP i 2133 mhz för att det ska funka. Så liten varning där, möjligtvis att spelet inte alltid gillar XMP. Inte alla som verkar drabbas dock.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem

@Asce: Med grejerna jag har så borde den fan klara 200fps+

Men men ska testa utan ikväll och se om det händer nått.

Annars så funderar jag på att OC både Grafikkort och Processor får se hur det går hör av mig.

Permalänk
Medlem

En patch som kom nu på 171GB? Hur Kan det vara möjligt?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

@upf: Man skiter i att "patcha" utan packeterar ihop hela spelet eller iaf de "paket" som patchen ligger i . Du tankar ned mycket av spelet igen skulle jag vilja påstå.

EDIT: Verkar ju iaf på patchnotes att de har lagt till någon map , så det kan ju medföra massa content som tar upp så mycket plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

@upf: Man skiter i att "patcha" utan packeterar ihop hela spelet . Du tankar ned spelet igen

Jippi. Nu avbryts nerladdning efter tag för mig som grädde på moset

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

@upf: Kör du installationen via Battle.net launchern? Den borde ju spara din nerladdning och fortsätta där den slutade.. säkert många inne nu och försöker samtidigt så att servarna inte pallar med Segt

Verkar tankas bra för mig nu när jag försökt klicka uppdatera 4-5 ggr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

@upf: Kör du installationen via Battle.net launchern? Den borde ju spara din nerladdning och fortsätta där den slutade.. säkert många inne nu och försöker samtidigt så att servarna inte pallar med Segt

Yes, den slutar att ladda ner efter några sekunder.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Är alldeles för dåligt för att uttala mig om några fuskare

precis min tanke.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

@upf: Testa igen och igen jag kan ladda ner nu efter typ 5 försök. Fast den lägger av ändå verkar det som,. man får helt enkelt spamma den lite då och då medan man slösurfar

Permalänk
Medlem

Inte märkt av så mycket fuskare än

Permalänk
Medlem

Jag patchade tidigare idag, då var den runt 15 GB. Till bara warzone det vill säga.

Permalänk
Medlem

@upf: Byt region till "Americas" så kommer du kunna ladda ner lite stabilare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

@upf: Byt region till "Americas" så kommer du kunna ladda ner lite stabilare

Tack för tipset, verkar rulla på i alla fall.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Jag spelade Warzone och hade Ghost equippat. Dvs, jag syns inte på heartbeat sensors. Plötsligt dödade någon mig bakifrån och när jag såg killcam så såg han mig på sin heartbeat sensor! Hur är det möjligt? Jag är 100% säker på att jag hade Ghost. Det är inspelat med shadowplay.

Någon som förstår?

Jag hade INTE ljuddämpare på vapnet. Men hade inte skjutit på säkert 5 minuter.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asce:

Jag spelade Warzone och hade Ghost equippat. Dvs, jag syns inte på heartbeat sensors. Plötsligt dödade någon mig bakifrån och när jag såg killcam så såg han mig på sin heartbeat sensor! Hur är det möjligt? Jag är 100% säker på att jag hade Ghost. Det är inspelat med shadowplay.

Någon som förstår?

Jag hade INTE ljuddämpare på vapnet. Men hade inte skjutit på säkert 5 minuter.

Kan ju haft en UAV i luften, finns väl någon mer perk som heter typ cold blood som gör en "osynlig" för AI eller vad dom nu kallar det för.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Viking
Skrivet av upf:

Kan ju haft en UAV i luften, finns väl någon mer perk som heter typ cold blood som gör en "osynlig" för AI eller vad dom nu kallar det för.

Man blir osynlig för UAV med Ghost också, och cold blooded hjälper bara för värmesikten.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Man blir osynlig för UAV med Ghost också, och cold blooded hjälper bara för värmesikten.

Feg perkar kallar jag för.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Feg perkar kallar jag för.

Är ju så dom vill att cod ska vara och varit så sen cod4.
Roligaste är ju att spela TDM och använda kniv + kast kniv och sköld.
Riktigt roligt att springa runt och knifa alla spelare eller kasta kniv på dom.
Blev ju kallad för lonely riot man för att mitt lag campa och jag rusha med kniv 😅

Undrar hur bra det hade gått i warzone? 😬

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asce:

Jag spelade Warzone och hade Ghost equippat. Dvs, jag syns inte på heartbeat sensors. Plötsligt dödade någon mig bakifrån och när jag såg killcam så såg han mig på sin heartbeat sensor! Hur är det möjligt? Jag är 100% säker på att jag hade Ghost. Det är inspelat med shadowplay.

Någon som förstår?

Jag hade INTE ljuddämpare på vapnet. Men hade inte skjutit på säkert 5 minuter.

Ghost gör inget mot heartbeat, endast UAV. För att inte synas i heartbeat så måste du ha coldblooded.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem

@Pusher: Jo Ghost gör en immun mot heartbeat sensors.

"Undetectable by UAVs, Radar Drones, and Heartbeat Sensors."

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asce:

@Pusher: Jo Ghost gör en immun mot heartbeat sensors.

"Undetectable by UAVs, Radar Drones, and Heartbeat Sensors."

Åh, fan. Ganska säker på att det var coldblooded då tidigare cod körde med det då. Har dom ev ändrat perken (vilket händer att dom gör ibland)? Sen står det att man fortfarande är detectable om man avfyrar sitt vapen (utan silencer då) i killstreak radarn.

Hoppas bara det inte var en bugg. Räcker med såna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem

Är ju ett kul spel det här...

Körde igenom tutorial och sen två rundor battle royale i träningsläget, tänkte att "äh nu kan jag det här" och testade på riktigt. Det gick sådär...

I försök 1 blev jag skjuten innan jag ens hade landat, förlorade sen i Gulag.

I försök två så landade jag för att typ två sekunder efteråt dö av all gas, förlorade sedan direkt i Gulag igen...

Gör ett försök till ikväll, går det inge bättre så skiter jag i det här och håller mig till Football manager istället 😊