Animal Crossing - New Horizons (Switch)

Permalänk
Medlem

Animal Crossing - New Horizons (Switch)

God morgon!

Tänkte att jag skulle skapa en tråd för Animal Crossing New Horizons på Sweclockers, ifall det finns något intresse för det?

Spelet är ute om två veckor (20/3). Hur hypad är just DU?
Har du spelat Animal Crossing tidigare eller blir detta första gången? Positiva/negativa åsikter om spelet?

Kolla gärna in Nintendos Direct från 20/2 om du vill ha mer ingående information om spelet:

https://www.youtube.com/watch?v=Ie4WZCLbtVs

Permalänk
Medlem

Har beställt spelet så får hoppas postnord sköter sig.
Vet vad AC är för något men har aldrig kört det själv.
Har tittat en del på youtube om detta lir och tycker det ser trevligt ut, hoppas att jag och ena dottern ska kunna ha trevligt med detta.
Hon älskar Minecraft(som alla andra barn) och jag älskar Stardew valley så får hoppas att AC kommer att stimulera oss båda.
Är sällan jag blir hypad för saker nu för tiden och AC är inget undantag, däremot ser jag fram emot det mycket då det ser mycket trevligt ut

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Har beställt spelet så får hoppas postnord sköter sig.
Vet vad AC är för något men har aldrig kört det själv.
Har tittat en del på youtube om detta lir och tycker det ser trevligt ut, hoppas att jag och ena dottern ska kunna ha trevligt med detta.
Hon älskar Minecraft(som alla andra barn) och jag älskar Stardew valley så får hoppas att AC kommer att stimulera oss båda.
Är sällan jag blir hypad för saker nu för tiden och AC är inget undantag, däremot ser jag fram emot det mycket då det ser mycket trevligt ut

Hoppas ni får kul med spelet! Fördelen/nackdelen (beroende på hur man ser det) är ju att ni får dela samma värld/ö och hjälpas åt att bygga upp den.

Har inte spelat Animal Crossing sedan Gamecube-dagarna (så 2003/2004-ish). Jag ser verkligen fram emot att spela det ihop med resten av familjen Har förhandsbokat spelet digitalt.

Permalänk
Medlem

Bara en dag kvar!

Permalänk
Medlem

Aldrig lirat ett Animal Crossing spel tidigare men denna gången blir ett köp på release.
Mycket folk jag följer älskar alla spelen och allt som jag sett får mig väldigt taggad! Alla recensioner är ju inte direkt dåliga heller.

Blir en sväng iväg på lunchen imorgon för att köpa det

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem

Mitt spel har rört på sig inatt så verkar som att Postnord kommer att leverera.
Har visat dottern lite trailers etc under veckan och hon är riktigt hyped, blir nog en trevlig kväll för alla inblandade.
Har inte bestämt vad vi ska döpa ön och gubben till än dock

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Blev 2 timmars spelande innan jobbet. Kliar i fingrarna för att spela mer!

Permalänk
Inaktiv

Detta blir definitvt ett köp men förmodligen inte förrän hösten Blir mitt första Animal Crossing och ser mycket mysigt ut

Permalänk
Medlem

vilken ålder passar det för barn? mina ungar är 5 och 7. spelar minecraft och annat utan problem. klarar dom detta spel också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

vilken ålder passar det för barn? mina ungar är 5 och 7. spelar minecraft och annat utan problem. klarar dom detta spel också?

Absolut! Hjälper du bara till i början så ska det inte vara några problem. Har själv en sexåring hemma som älskar att spela Minecraft och förväntar mig att han ska fastna för detta spelet också. Det som kanske ställer till det är engelskan (det är ganska mycket text men det känns väldigt enkelt och inituativt att navigera i menyer).

Permalänk

Som väntat många 1:or och 10:or i betyg. Tror ändå det är ett misstag ekonomiskt i längden av Nintendo att bara tillåta en ö per konsol.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Som väntat många 1:or och 10:or i betyg. Tror ändå det är ett misstag ekonomiskt i längden av Nintendo att bara tillåta en ö per konsol.

Det har alltid varit så med Animal Crossing, ända sedan första spelet på Gamecube (N64 om man ska vara petig).
Jag var också väldigt anti mot det beslutet och tycker fortfarande att möjligheten att välja själv borde finnas.

Men... det är faktiskt rätt kul att spela ihop och samarbeta med hela familjen. Även om det blir lite trångt med plats när man är sex personer som spelar

Permalänk
Medlem

Något som vet var man kan köpa detta i butik?`Finns inte på elgiganten där jag bor =/

Permalänk
Medlem

Har kört iaf 25-30 tim sen i fredags och riktigt älskar det!
Så sjukt skönt med ett spel där man bara kan chilla lite

@Scribblz
Har du kollat in Mediamarkt och Netonnet? Ibland kan dom ha på lager

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scribblz:

Något som vet var man kan köpa detta i butik?`Finns inte på elgiganten där jag bor =/

Webhallen har den inne på lager just nu i vissa butiker:

https://www.webhallen.com/se/product/290877-Animal-Crossing-New-Horizons

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Har kört iaf 25-30 tim sen i fredags och riktigt älskar det!
Så sjukt skönt med ett spel där man bara kan chilla lite

@Scribblz
Har du kollat in Mediamarkt och Netonnet? Ibland kan dom ha på lager

Jo precis hade hoppats att media markt hade det (dem brukar ha allt här) men nope, och netonnet stängde ner här haha.

Permalänk
Medlem

Verkligen ett spel som växer för varje dag(nya uppgraderingar etc..).
Skönt med ett lir som man kan hoppa in och köra en 30min bara och ändå hinna få en del vettigt gjort.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Spelat alldeles för många timmar sedan lansering. Aldrig spelat animal crossing förut, men oj vad jag kan rekommendera det! Ni andra som också spelar får gärna lägga till mig som vän, så kan vi besöka varandras öar (inte testar tidigare). Friend code: SW-1379-2135-1517

Visa signatur

Tjenare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hitters:

Spelat alldeles för många timmar sedan lansering. Aldrig spelat animal crossing förut, men oj vad jag kan rekommendera det! Ni andra som också spelar får gärna lägga till mig som vän, så kan vi besöka varandras öar (inte testar tidigare). Friend code: SW-1379-2135-1517

Lägger till dig när jag kommer hem från jobbet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hitters:

Spelat alldeles för många timmar sedan lansering. Aldrig spelat animal crossing förut, men oj vad jag kan rekommendera det! Ni andra som också spelar får gärna lägga till mig som vän, så kan vi besöka varandras öar (inte testar tidigare). Friend code: SW-1379-2135-1517

Lägger till dig!
Lägg till mig nu andra
SW-0443-9804-7605

Permalänk
Medlem

någon som har bra pris på turnips?;)

Permalänk

@confusedcake: Rekommenderar att du använder https://turnip.exchange/ ifall du vill tjäna storkovan

Permalänk
Medlem
Skrivet av RevolutionBruce:

@confusedcake: Rekommenderar att du använder https://turnip.exchange/ ifall du vill tjäna storkovan

jo men tyvärr för många bots på sidan

Permalänk
Inaktiv

Spelat i snart två veckor, mitt första Animal Crossing och känner mig rätt positiv så här långt. Osäker på hur länge jag kommer spela men uppskattar en kortare spelstund morgon och kväll och rutinen som skapas. Känns lite som jag missat en del när första spelet kom för runt 20 år sedan.

Skönt också att den jävla påsken är förbi, de där äggen var störande.

Permalänk
Medlem

Jag och dottern spelar ofta, hon mer än mig.

Hon gillar att besöka andras öar, men det är svårt att komma in på en ö med dessa Dodo koderna.

Hoppas vi kan hitta några härifrån som vill lägga till oss som vänner.

Mitt ID SW-0465-9227-6314
Min dotters ID SW-3684-7888-2579

Permalänk
Medlem

Alltså, jag blir galen.
Jag vill ju få besök & besöka andras öar, men tack vare Nintendos online system känns det ju omöjligt 😪

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Spelat i snart två veckor, mitt första Animal Crossing och känner mig rätt positiv så här långt. Osäker på hur länge jag kommer spela men uppskattar en kortare spelstund morgon och kväll och rutinen som skapas. Känns lite som jag missat en del när första spelet kom för runt 20 år sedan.

Skönt också att den jävla påsken är förbi, de där äggen var störande.

Jag antar att det är du som heter "Pappa", kan du inte öppna upp dina gates via Dodo Airlines så gör jag detsamma så kan vi i alla fall besöka varandras öar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr. E:

Jag antar att det är du som heter "Pappa", kan du inte öppna upp dina gates via Dodo Airlines så gör jag detsamma så kan vi i alla fall besöka varandras öar?

Det kan vi göra, dock så är jag helt ny på Online med Animal Crossing. Mina barn gillar att lägga saker utanför huset, tex möbler osv. Vad kan en besökare plocka upp från min Ö? Jag känner till om spade och Yxa inte kan användas.
Finns det något man måste skydda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9110a:

Det kan vi göra, dock så är jag helt ny på Online med Animal Crossing. Mina barn gillar att lägga saker utanför huset, tex möbler osv. Vad kan en besökare plocka upp från min Ö? Jag känner till om spade och Yxa inte kan användas.
Finns det något man måste skydda?

Jag har faktiskt ingen aning, inte för att det är så mycket värt men jag kommer inte stjäla något.
Jag tror att när man har angett någon som Best Friend i spelet, först då kan man göra allt på varandras öar, men jag är dock osäker.

Permalänk
Medlem

Lånar denna tråden lite.

Funderar på att köpa detta till mig och dottern.
Frågan är nu bara, jag som inte är helt insatt i detta.

Kan jag skapa ett konto, och hon ett? Utan att det påverkar något i spelets gång?

Tacksam för alla svar som kan hjälpa mig att förstå detta korrekt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB