Bild på din bil-tråden

Skrivet av Aka_The_Barf:

Kärringens nya bil, jeep wranglern blir för dyr med sin 4 liter sexa att åka till jobbet med varje dag(ca 2 liter milen).
Toyota IQ. en stor anledning till köpet är att hon ville ha en automat och jag vill slippa laga DSG och MMT lådor allt som oftast är skräp på många småbilar och den variomatiska lådan i denna bil är hållbar och bra för en liten motor då den saknar växlar och är helt steglös. 1 liters motorn, 2010 års modell.
https://i.imgur.com/OBWXLYo.jpg

Har kört en sån ett par gånger, sjukt roliga på kurviga landsvägar. Det är som en gokart

Skrivet av BrottOchStraff:

Har kört en sån ett par gånger, sjukt roliga på kurviga landsvägar. Det är som en gokart

Har märkt det med, måste bero på att hjulen sitter nära kanterna och kort hjulbas. Det är en gokart för vanliga vägar 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Aka_The_Barf:

Har märkt det med, måste bero på att hjulen sitter nära kanterna och kort hjulbas. Det är en gokart för vanliga vägar 😀

Mycket troligt, hade tidigare en Nissan Note.
Det var oxå en rallybil på små grusvägar, kort hjulbas och väldigt lite bil framför framhjulen och bakom bakhjulen.

Ny förmånsbil. Volvo V90.

Senast redigerat 2020-02-22 17:23

Tjuvstartade säsongen, sommarsulorna åkte på i helgen

@Flygman: Handen i handsken med RS4-fälg på B7:an

Tjuvstartade lite jag med, dock bara provmontering av mina 20" på nya bilen. Måste lackas om och få nya däck.

A4 B8 2.0 TFSI -09 (Skitig som fan nu dock, bjuder på en sommarbild som kompensation):

Senast redigerat 2020-03-09 14:56

Lite missvisande regplåt

Första elbilen, riktigt nöjd såhär långt efter 300 mil körda.

Skrivet av Base:

https://i.imgur.com/0ArB5Yf.jpg

https://i.imgur.com/bbkbsQy.jpg

Lite missvisande regplåt

Första elbilen, riktigt nöjd såhär långt efter 300 mil körda.

Hur långt kommer man på en laddning med dessa? Är själv inne på att köpa elbil, men har funderat på Tesla.
Och det har bara med räckvidden att göra, då jag kör långa sträckor varje dag.

Skrivet av DaBone:

Hur långt kommer man på en laddning med dessa? Är själv inne på att köpa elbil, men har funderat på Tesla.
Och det har bara med räckvidden att göra, då jag kör långa sträckor varje dag.

Beror mycket på yttre faktorer som hur kallt det är ute, hastighet, körstil etc. Men i genomsnitt kommer jag cirka 40 mil mellan laddningar nu på vintern.

Dock kommer jag alltid ut till en bil med "full tank" när jag ska iväg någonstans, så i realiteten behöver jag aldrig tänka på räckvidden.

Skrivet av Base:

Beror mycket på yttre faktorer som hur kallt det är ute, hastighet, körstil etc. Men i genomsnitt kommer jag cirka 40 mil mellan laddningar nu på vintern.

Dock kommer jag alltid ut till en bil med "full tank" när jag ska iväg någonstans, så i realiteten behöver jag aldrig tänka på räckvidden.

Det är ju riktigt bra och i nivå med Tesla, om man inte räknar på Long range modellerna. Jo, just att komma ut till en "fulltankad" bil varje morgon, kan jag tänka mig är rätt skönt!

Någon mer än jag som är galet sugen på att få på sommarsulorna sen ut och njuta lite? Extra mycket nu när soppan är så billig också!

Har ingen bil på vintern, än iaf, så jag vill ha ut henne ur garaget rent allmänt. Planen är att öppna upp dämparna och sätta i ett rör genom dem så det bara ser ut som dämparna är på bilen så att säga för lite goare V6 bröl (Saab 9-3 Aero 2,8t)

På sikt ska jag byta hela systemet men duger sålänge som experiment tänker jag

Skrivet av Zemlan:

Någon mer än jag som är galet sugen på att få på sommarsulorna sen ut och njuta lite? Extra mycket nu när soppan är så billig också!

Har ingen bil på vintern, än iaf, så jag vill ha ut henne ur garaget rent allmänt. Planen är att öppna upp dämparna och sätta i ett rör genom dem så det bara ser ut som dämparna är på bilen så att säga för lite goare V6 bröl (Saab 9-3 Aero 2,8t)

På sikt ska jag byta hela systemet men duger sålänge som experiment tänker jag

Plockade upp mina igår! på torsdag blir det montering samt hjulinställning, sen blir det V10-bröl, perfekt med billig soppa

Michelin pilot sport 4S 245/35-19 samt 295/35-19

@Linus: Nu när du teasar med ordet V10 så får du banne mig posta en bild på bilen ifråga också!

Skrivet av Linus:

Plockade upp mina igår! på torsdag blir det montering samt hjulinställning, sen blir det V10-bröl, perfekt med billig soppa

Michelin pilot sport 4S 245/35-19 samt 295/35-19

https://i.imgur.com/mamkt72.jpg

Trevlans det där!

V10 bröl, kan det vara en R8 kanske?

Imorgon åker sommarsulorna på! Som man längtat!

Skrivet av Xyborg:

@Linus: Nu när du teasar med ordet V10 så får du banne mig posta en bild på bilen ifråga också!

Finns tidigare i tråden: #18215723

Kan nog tänkas bli lite nya bilder i helgen och kanske nån filmsnutt om vädret tillåter

Senast redigerat 2020-03-25 09:59
Skrivet av Linus:

Finns tidigare i tråden: #18215723

Kan nog tänkas bli lite nya bilder i helgen och kanske nån filmsnutt om vädret tillåter

Aha, det var du som skaffat R8! Vore kul med en video, de är jäkla fina bilar det där. Har själv kört (endast hyrt en) "syskonet" Lamborghini Huracan. Den motorn är ju bara för underbar.

Skrivet av xeRoos:

@Flygman: Handen i handsken med RS4-fälg på B7:an

Tjuvstartade lite jag med, dock bara provmontering av mina 20" på nya bilen. Måste lackas om och få nya däck.

A4 B8 2.0 TFSI -09 (Skitig som fan nu dock, bjuder på en sommarbild som kompensation):

https://i.imgur.com/4JWnjU5.png
https://i.imgur.com/tMHyzVF.png

Om det där var en bild på en SKITIG bil så heter jag Lars-Gunnar Björklund. Känns som du är värre än min mamma som kört sin bil 500 mil på fem år och tvättat den fler gånger än vad jag gjort som kör mellan 3000-4000 mil per år.

Jag längtar också till att man får byta till riktiga fälgar igen. Återgå till 19" som bilen är gjord för (ja, eller typ) istället för de fjantiga 16" som jag har på vintern. Nästa säsong blir det nya fälgar på vintern också.. Om nu inte ekonomin krashar helt pga corona...

Edit: 3 april har jag bokat för byte av däck..

Senast redigerat 2020-03-25 11:59: Glömde info

Var ute en runda häromdagen och passade på att ta med kameran

Skrivet av Xyborg:

Aha, det var du som skaffat R8! Vore kul med en video, de är jäkla fina bilar det där. Har själv kört (endast hyrt en) "syskonet" Lamborghini Huracan. Den motorn är ju bara för underbar.

Aha! Ja, Huracan LP610-4 är ju i princip samma bil fast min ser lite snällare ut både utvändigt och invändigt

Skrivet av Stefflo:

Om det där var en bild på en SKITIG bil så heter jag Lars-Gunnar Björklund. Känns som du är värre än min mamma som kört sin bil 500 mil på fem år och tvättat den fler gånger än vad jag gjort som kör mellan 3000-4000 mil per år.

Haha, men på övre bilden är den rätt så skitig. Man vill ju hålla sin bil så fin som möjligt Under sommaren blir det en hel del underhållstvätt.

Skoda Rapid Spaceback (2016).

Skrivet av xeRoos:

Haha, men på övre bilden är den rätt så skitig. Man vill ju hålla sin bil så fin som möjligt Under sommaren blir det en hel del underhållstvätt.

Nej, den är lite dammig och någon snöfläck, inte skitig.
Men helt rätt att hålla bilen fin så länge man inte gnider sönder lacken av allt tvättande😀

Äntligen sitter sommarsulorna på!

Skrivet av Flutters:

https://i.imgur.com/fgOG5OA.jpg

Standarddäcken? Hankook Ventus prime?

Skrivet av Agustavsson:

Standarddäcken? Hankook Ventus prime?

Stämmer bra

Skrivet av Flutters:

https://i.imgur.com/fgOG5OA.jpg

Verkar inte svårt hitta parkering där du bor. : )

Skrivet av Fulci:

Verkar inte svårt hitta parkering där du bor. : )

Just den parkeringen tillhör en butik, och jag parkerar alltid låååångt bort ifrån entrén så jag slipper dörruppslag haha

Satan vad sugen man blivit senaste dagarna när solen varit framme bra många timmar efter jobbet.

Hon får stå i garaget någon vecka till. Väntar på några grader varmare så hon kan få sig en ordentlig tvätt, och en polering. Total beslutsångest också om man ska köpa nya fälgar eller lämna in rotorfälgarna på reparation o lack