Permalänk
Medlem

Vad beror sprakandet på?

Tjena!

Gjorde för ett tag sedan ett inlägg om vilka hörlurar jag borde köpa. För att göra denna historia kort:
Jag köpte ett par HD 599 som det sprakade rätt mycket i.
Lämnade tillbaka dessa och köpte ett par DT 770 Pro 80 ohm istället.
Dessa sprakar nu också.

Jag känner att det inte finns en chans att båda lurarna har nåt fel på sig utan att det måste sitta i datorn. Jag pratade lite med någon i tråden där jag frågade om köphjälp men känner att jag vill ha lite mer hjälp med detta.

Vad kan det bero på? Kan det fixas med hjälp av en förstärkare? Vilken förstärkare borde jag köpa i så fall, finns det någon vettig förstärkare vid typ 700-800 spänn?
Ljudkortet i min dator är ett Realtek ALC887 om det spelar roll.

Jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till

//Qmobss

Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Qmobss:

Tjena!

Gjorde för ett tag sedan ett inlägg om vilka hörlurar jag borde köpa. För att göra denna historia kort:
Jag köpte ett par HD 599 som det sprakade rätt mycket i.
Lämnade tillbaka dessa och köpte ett par DT 770 Pro 80 ohm istället.
Dessa sprakar nu också.

Jag känner att det inte finns en chans att båda lurarna har nåt fel på sig utan att det måste sitta i datorn. Jag pratade lite med någon i tråden där jag frågade om köphjälp men känner att jag vill ha lite mer hjälp med detta.

Vad kan det bero på? Kan det fixas med hjälp av en förstärkare? Vilken förstärkare borde jag köpa i så fall, finns det någon vettig förstärkare vid typ 700-800 spänn?
Ljudkortet i min dator är ett Realtek ALC887 om det spelar roll.

Jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till

//Qmobss

Bruset är just oljud. (Eng. Noise).
Jag hade snarlika problem med mitt moderkort och löste det genom att köpa ett externt ljudkort med USB anslutning.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Bruset är just oljud. (Eng. Noise).
Jag hade snarlika problem med mitt moderkort och löste det genom att köpa ett externt ljudkort med USB anslutning.

Fast jag skulle inte riktigt kallad det för brus. Jag kan sitta och lyssna på en låt, spela, prata med någon eller whatever och allt låter bra, men sedan "poppar" det till i öronen. Det händer rätt ofta, men det är som inte ett brus i bakgrunden

Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball

Permalänk
Medlem

Låter lite som ett jordningsfel.. men vad vet jag..

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Qmobss:

Fast jag skulle inte riktigt kallad det för brus. Jag kan sitta och lyssna på en låt, spela, prata med någon eller whatever och allt låter bra, men sedan "poppar" det till i öronen. Det händer rätt ofta, men det är som inte ett brus i bakgrunden

Jaha, då låter det som att det kan vara något annat.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin