Crytek antyder återigen Crysis Remastered

Permalänk
Melding Plague

Crytek antyder återigen Crysis Remastered

I likhet med tidigare videoklipp om spelmotorn Crynengine innehåller Cryteks senaste video referenser till klassikern Crysis.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

fan skulle bli köp direkt , RTX stöd o hela kittet vore nice

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Vad exakt ska de remastra, det tog CoD 10år att släppa något jämförbart? Lol😂
RTX och HDR hade kanske varit intressant..
Crysis var ett extremt mediokert spel, ge oss ett remastrat BF3 istället med RTX etc..

Permalänk
Musikälskare

Ett givet köp!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Then here we going agin will it run Crysis Remastered this time 🤣

Skulle bli imponerade om de Remasterade spelet pass så bra så nuvarande datorer får det lika jobbigt att köra det som när det släpptes.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Alltså det var inget bra spel rent gameplaymässigt men är sjukt att så här 13 år senare så ser spelet fortfarande riktigt bra ut.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Hedersmedlem

Oj då. Modigt.
Nu vill jag inte förringa spelmekaniken/upplevelsen för mycket. Det var ett kul spel helt klart.

Men storheten för det spelet låg väl främst i att det kändes som att man hoppade fram et gäng år i grafisk utveckling.
Det konststycket är inte helt trivialt upprepa.

Jag vet inte, men jag får känslan av att det kan byggas upp en förhoppning om att just bli godsmacked av grafiken en gång till - och får man inte den delen så kommer något saknas.
Svårt att leva upp till - om så är fallet(?!)

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Har jag blivit bönhörd! Crysis 1 med RTX!

Och kanske kommer jag kunna spela det i 60 fps till år 2030

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Testade nyligen Crysis med min nuvarande rigg 8700/gtx1080 och det gick att maxa i 1440p och hålla över 100fps. Det ser fortfarande riktigt bra ut dessutom. Det som skulle behöva remastras är i så fall att gameplay känns gammalt, hur gubben rör sig osv.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Jag vill hellre ha ett nytt Crysis än dessa oändliga remasters.... tänk nytt istället för att gräva upp gammalt...

Permalänk
Medlem

Fins nån raytracing mod rätt snyggt endå.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Har redan spelat genom Crysis så inget köp för min del

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Crysis 1 är klart den bästa, så fort man kan boka den så kommer jag boka på en gång.

Älskar Crysis att dom uppdatera sitt gamla spel, synd att Battlefield inte gör samma sak hade vart rena drömmen att se Battlefield 2142 med deras nya grafikmotor.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Vad exakt ska de remastra, det tog CoD 10år att släppa något jämförbart? Lol😂
RTX och HDR hade kanske varit intressant..
Crysis var ett extremt mediokert spel, ge oss ett remastrat BF3 istället med RTX etc..

Kan något mediokert vara extremt?

Permalänk
99:e percentilen

Tänk om man kunde få en remaster av Crysis föregångare Far Cry med modern grafik!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Den där lilla snutten som ser ut att vara från Crysis har man ju sett tidigare. Just det där klippet innehåller ju inget som får en höja på ögonbrynen direkt. Vet inte heller om det antyder att en remake är på gång, men man kan ju alltid hoppas.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Jag tycker i alla fall att det vore kul! Spelade igenom detta spel nästan trettio gånger "back in the day". Jag utmanade mig själv genom att spela på ett särskilt sätt - till exempel att jag aldrig får bli upptäckt, eller bara döda fiender med hjälp av fysik, med händerna osv. Hjälpte gjorde det att det var otroligt snyggt och att jag alltid gillat bra grafik.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Phanteks P500A | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Undrar om ”but can it run Crysis?” Får en renässans om detta stämmer...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Alltså det var inget bra spel rent gameplaymässigt men är sjukt att så här 13 år senare så ser spelet fortfarande riktigt bra ut.

Jaså? Jag tyckte det var jävligt skoj att springa runt som Rambo eller Predator I djungeln och kötta.

Permalänk
Avstängd

Till Switch vore kul.

Permalänk
Medlem

Crysis var väldigt coolt och kul (och vackert) tycker jag.

2:an och 3:an sög dock, i min mening, hästpung.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Trodde inte Cry Engine var så utbredd till så många spel.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag tyckte spelen var kul. Körde igenom dom för någon månad sen

Släpp en remaster på Battlefield 2 och jag blir GLAD.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Å andra sidan har crysis fått en del grafiska moddar som man får spelbart "ståfräs" så in i nordens. Med fins 4k texturer och annat ögongodis är det fortfarande ett vackert spel

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Petar aldrig på en Crytek-produkt igen efter deras försök att stämma CIG/Star Citizen för att rädda en dålig ekonomi.

Permalänk
Medlem

Som det skrevs högre upp vore det roligt om det klämdes ur så pass mycket att det blev svettigt för dagens datorer också. Sen så måste det i så fall även synas en markant skillnad såklart.

Tyckte Crysis var riktigt skoj. Förutom banorna där man var inne i alienbasen samt den där satans flygbanan när man ska ta sig från ön...

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Testpilot

Vad jag förväntar mig av en remaster när det kommer till Crysis;

  • Path-tracing ("RTX" i sin fulla form)

  • Högupplösta texturer (4K+)

  • MSAA/SSAA

  • Vulkan/DX12Ultimate (DirectX Raytracing, Variable Rate Shading, Mesh Shaders och Sampler Feedback)

  • multi-core/thread support (8+)

  • per-object motion blurr

  • Nya animationer (60fps+)

  • förbättrad physics engine (tänker mig typ PhysX liknande)

Vill helt enkelt se moderna maskiner gå på knäna om spelet ska maxas, precis som det gjorde för 13 år sedan - Ta spelet till Next-gen innan det ens är här!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

Men kan den maxa Crysis Remastered?

Permalänk
Medlem

Varför har de inte inkluderat FarCry i sin video? Köpte Ubis*** upp hela namnet också eller? Ett spel jag faktiskt spelade en rejäl del. Grafiken i spelet var fantastiskt bra gjord för att vara från 2004.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Vad jag förväntar mig av en remaster när det kommer till Crysis;

  • Path-tracing ("RTX" i sin fulla form)

  • Högupplösta texturer (4K+)

  • MSAA/SSAA

  • Vulkan/DX12Ultimate (DirectX Raytracing, Variable Rate Shading, Mesh Shaders och Sampler Feedback)

  • multi-core/thread support (8+)

  • per-object motion blurr

  • Nya animationer (60fps+)

  • förbättrad physics engine (tänker mig typ PhysX liknande)

Vill helt enkelt se moderna maskiner gå på knäna om spelet ska maxas, precis som det gjorde för 13 år sedan - Ta spelet till Next-gen innan det ens är här!

Håller med dig på alla punkter, det hade varit häftigt! Men varför inte klämma till med binaural/3D-ljud också?

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Phanteks P500A | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!