Bilder på ditt senaste inköp (2020) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Fick i uppdrag av päronen att göra rent ett skepp som stått ovanpå ett piano i säkert 15 år dvs damm överallt. Tänkte även passa på att rengöra datorn lite. Köpte därför denna lilla rackare. Skulle blivit mååååånga burkar med tryckluft annats. Räknade ut att med denna komemr jag spara åtskilliga 100-lappar bara för skeppet. Provade med en burk men den tog slut på någon minut men märkte knappt någon skillnad. Denna kostade dessutom bara 995 på Bauhaus. Ett riktigt kap

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blev en GoPro 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av bAkewelle:

Kan vi få se på insidan av bladet ?

Är det denna delen du vill se?

Skrivet av bAkewelle:

@loka04: Hela delen, men ja, ser vacker ut, tack

Lägger till några bilden i den här posten.
Var inte så lätt att ta bra bilder bladet men dessa får duga.

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Medlem

@loka04: Hela delen, men ja, ser vacker ut, tack

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Permalänk
Medlem

What is it?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

What is it?

Valve Index VR Kit, inför lanseringen av nya half-life på måndag.

Den ankom i grevens tid.

Glömde bilden
Permalänk
Medlem

@loka04: Coolt Lärde mig en hel del när jag kollade upp vad certifikatet innebar. Hur vet man att det är från 1650-talet dock? Sektionen som beskriver svärdet är typ oläsligt men innehåller inget datum eller så. Vad som certifieras är att det är en högt prestige-fylld produkt, möjligen av högsta grad när de utfärdade certifikatet 1977. (verkar som de gjort om systemet sen dess)

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

@loka04: Coolt Lärde mig en hel del när jag kollade upp vad certifikatet innebar. Hur vet man att det är från 1650-talet dock? Sektionen som beskriver svärdet är typ oläsligt men innehåller inget datum eller så. Vad som certifieras är att det är en högt prestige-fylld produkt, möjligen av högsta grad när de utfärdade certifikatet 1977. (verkar som de gjort om systemet sen dess)

Ja det har en högre grads certifiering vilket är roligt. Sen vet ju ingen när svärdet riktigt är tillverkat eftersom det är osignerat.
Men svärdet ska vara tillägnat smeden Hizen Kanehiro som verksam under den tiden på certifikatet.

Detta skrev säljaren som jag köpte av: This is a beautiful Katana made in Edo-period around Kanbun era (1661-1673) by Kanehiro also known as Hizen Kanehiro. Blade is unsigned but is attributed to Kanehiro by NBTHK with Tokubetsu Kicho certificate.

Ville dubbelkolla allt detta så laddade upp certifikatet på ett stort forum för japanska svärd och frågade efter en översättning och fick detta svar:
刀 – Katana
無銘 – unsigned
肥前兼広 – (thought to be) Hizen Kanehiro
長二尺二寸六(?)分 – Length : 2 shaku, 2 sun, 6 bu (= 68.48 cm)

Men det är ett riktigt vackert svärd som jag är riktigt nöjd med

Edit: hittade lite mer info här om smeden

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av AetasSerenus:

https://i.imgur.com/vpr5MwI.jpg

Valve Index VR Kit, inför lanseringen av nya half-life på måndag.

Den ankom i grevens tid.

Fick min för några dagarn sen, men kan inte använda den tills måndag. Längtar!

Permalänk
Medlem

Fick bli kaffekopp och musmatta!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Musikälskare

Det blev en grym film!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av flashen:

Ehh.. är du ironisk ?
5.2/10 på IMDB med 25.000+ röster...

https://www.imdb.com/title/tt0490181/

Tänkte först, "shit, har jag missat denna!, Ron Perman FTW!" men blev väldigt skeptisk när jag såg betyget...
Å andra sidan tycker jag "House on Haunted Hill" är asbra, och den har bara fått 5.6/10 så det kan ju vara en sådan där on-in-a-million-error

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av andreas_dock:

Ehh.. är du ironisk ?
5.2/10 på IMDB med 25.000+ röster...

https://www.imdb.com/title/tt0490181/

Tänkte först, "shit, har jag missat denna!, Ron Perman FTW!" men blev väldigt skeptisk när jag såg betyget...
Å andra sidan tycker jag "House on Haunted Hill" är asbra, och den har bara fått 5.6/10 så det kan ju vara en sådan där on-in-a-million-error

Haha IMDB kollar jag inte på, jag kollar på filmen istället
Kan inte gå fel med action och mutanter lätt top 10 av mina favvofilmer

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andreas_dock:

Ehh.. är du ironisk ?
5.2/10 på IMDB med 25.000+ röster...

https://www.imdb.com/title/tt0490181/

Tänkte först, "shit, har jag missat denna!, Ron Perman FTW!" men blev väldigt skeptisk när jag såg betyget...
Å andra sidan tycker jag "House on Haunted Hill" är asbra, och den har bara fått 5.6/10 så det kan ju vara en sådan där on-in-a-million-error

Den filmen är rätt underskattad. Lite udda på många sätt, det är nog det som styr folks betyg. Jag skulle ge den 7/10

Permalänk
Medlem

TV. RU7105. 50 tummare. Har aldrig varit fan av TV egna OS (men gillar WebOS på LG) så fick bli Apple TV 4K.

Permalänk
Medlem

Nu är det vår! Nya sandaler till sommarbilen

Michelin pilot sport 4S 245/35-19 samt 295/35-19

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Nu är det vår! Nya sandaler till sommarbilen

Michelin pilot sport 4S 245/35-19 samt 295/35-19

https://i.imgur.com/mamkt72.jpg

Håller på o kollar på nya däck till min bil, så jäkla dyrt.
Dumsnål är jag nog, men känns som man antigen köper ett dyrt premiumdäck eller ett billigt kinadäck.

Allt där mellan verkar vara lika mkt skit som kinadäcken

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

Håller på o kollar på nya däck till min bil, så jäkla dyrt.
Dumsnål är jag nog, men känns som man antigen köper ett dyrt premiumdäck eller ett billigt kinadäck.

Allt där mellan verkar vara lika mkt skit som kinadäcken

Däck är nog det sista jag skulle snåla på till en bil, även om det skulle vara en 'skitbil' skulle jag inte köpa billigaste möjliga!
Man vill att det ska greppa och bromsa även i blött väglag..

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

Håller på o kollar på nya däck till min bil, så jäkla dyrt.
Dumsnål är jag nog, men känns som man antigen köper ett dyrt premiumdäck eller ett billigt kinadäck.

Allt där mellan verkar vara lika mkt skit som kinadäcken

Jag köpte en bil en gång som hade "kinadäck", Nankang tror jag att det var. Ena däcket exploderade på E18 i 110km i timmen, trots att de var i gott skick (åtminstone såg det ut som det). Efter den händelsen, även om jag klarade mig galant, så har jag aldrig köpt ett billigt däck igen. Däckfirman hade aldrig sett ett bildäck vara så demolerat förut.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Jag köpte en bil en gång som hade "kinadäck", Nankang tror jag att det var. Ena däcket exploderade på E18 i 110km i timmen, trots att de var i gott skick (åtminstone såg det ut som det). Efter den händelsen, även om jag klarade mig galant, så har jag aldrig köpt ett billigt däck igen. Däckfirman hade aldrig sett ett bildäck vara så demolerat förut.

Ja det är det jag är rädd för, blir nog ett premiumdäck ändå.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

Ja det är det jag är rädd för, blir nog ett premiumdäck ändå.

Vad räknar du som premium? Valfritt där det står Nokian, Michelin eller Continental? Kan säga att det finns ett stort spann där som inte kostar multum men som är klasser bättre än "kinadäck" innan man kommer till premiumsegmentet

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Rekordmedlem

Papper växer på träd

Nu var det kampanj på relativt lokalproducerat papper som verkar stå sig i värde bättre än sedlar så jag slog till.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Papper växer på träd
https://i.imgur.com/Z3H9Owb.jpg
Nu var det kampanj på relativt lokalproducerat papper som verkar stå sig i värde bättre än sedlar så jag slog till.

Den var bra...:)

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem

@Starric:

japp, jag tänker på dom stora tillverkarna.

Läser man tester och omdömen så verkar mellansegmentet inte vara speciellt bra det heller.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Passade på att rättfärdiga lite bättre ergonomi på hemmakontoret nu när man lär sitta här mer och mer framöver...

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Papper växer på träd
https://i.imgur.com/Z3H9Owb.jpg
Nu var det kampanj på relativt lokalproducerat papper som verkar stå sig i värde bättre än sedlar så jag slog till.

Du borde skämmas! Bunkra inte toalettpapper!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Dinkefing:

Du borde skämmas! Bunkra inte toalettpapper!

Jag bara skördar det som växer i TRÄDgården.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Som jag kunde misstänka blev jag från och med igår permitterad från jobbet fram till minst den 14 april.

Gott om tid för att fortsätta härja med min nya hobby, alltså.

Jag har märkt ytterligare ett par saker som retar mig till vansinne med skrivaren, vilket har lett till detta.

Detta är alltså ett stycke Metal Extruder för att förhoppningsvis göra filamentbyten lite roligare, de gamla plastdelarna är allt annat än roliga att hålla på med.

Vidare tycker jag att det finns alldeles för mycket vibrationer i printern, så efter att ha läst på så blev det en beställning på 3 stycken vibrationsdämpare för steppermotorer. Att montera dessa på X och Y-motorerna säger de kan reducera ljudet med 5-10dB, vilket inte är något att fnysa åt.
Jag letar också efter ett ordentligt kit för att få ner det otroliga modemljud som printern producerar när den ritar cirklar, men det kommer nog så småning om.

Vidare ville jag ha ett filament med en lite roligare färg, så det blev 750 gram Neon Red PrimaSelect PLA, som för mig känns mer orange än något annat, men vi får se när jag har hunnit printa något med det, haha.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

Flyttat in i ny lägenhet och kunde äntligen unboxa den här skönheten!