Jonas streamar Half-Life: Alyx

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ratatosk:

Hängde med i tjugo minuter innan åksjukan kom.

Jag fick också ta pauser i kollandet. Tänk dock på att det är en helt annan grej att se någon annan vifta runt hejvilt med huvudet mot att faktiskt göra det själv. Det vill säga: det lär vara svårare att kolla på VR (om skärmen tar upp stor nog del av synfältet) än att köra själv.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Om man tröttnat på singleplayer-kampanjer rent generellt i den här typen av spel, är VR vägen att gå då måntro? (Har bara testat VR på olika events. Aldrig lirat något riktigt spel). Eller vänjer man sig snabbt vid VR på ett sätt som gör att man lika gärna skulle kunna sitta och nöta framför skärmen?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Om man tröttnat på singleplayer-kampanjer rent generellt i den här typen av spel, är VR vägen att gå då måntro? (Har bara testat VR på olika events. Aldrig lirat något riktigt spel). Eller vänjer man sig snabbt vid VR på ett sätt som gör att man lika gärna skulle kunna sitta och nöta framför skärmen?

Nej
VR är nå helt annat.
Jag var lite less på FPS och thirdperson shooters och efter att ha börjat spela VR så är det helt ointressant.
Tom storytunga spel som red dead Redemption 2 känns "platta"
Så för mig är VR en nytändning och tyvärr en avtändning av vissa pannkaksspel.
Jag hoppas jag ska kunna köra Cyberpunk men kommer säkert tänka då och då jag spelar det att det hade varit så mycket "bättre" i VR

Nu finns det ju fler kategorier av spel som är roliga i VR som inte alls skulle funka "vanligt"
Du borde prova

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag kände ingen hype för detta. Half Life 2 är ett av få spel som alltid gjorde mig åksjuk. Kunde aldrig spela mer än 15 min. Men sambon sprang iväg på kurs igår kväll och jag tänkte att det finns ju alltid 2h test.

What - detta var ju helt klart en av de bästa VR upplevelserna. Så genomtänkt allt hittills känns. Dom har verkligen fått till ett VR spel. Det roliga är att jag inte blev åksjuk heller som i HL2.

Fick dock en arg sambo på mig som fick ringa till mig för att bli insläppt efter sin kurs. Hörde ingenting utanför min bubbla.

Nackdel … Jag vill ha betydligt större play area. Min 2x2 m är för liten 10x10 det hade varit perfekt. Samt wireless… brukar inte störa mig på kabeln. Men att spela 2h oavbrutet i en VR värld har heller aldrig hänt utanför Racingen. Två tummar upp. Helt klart!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oxies Husse:

Jag kände ingen hype för detta. Half Life 2 är ett av få spel som alltid gjorde mig åksjuk. Kunde aldrig spela mer än 15 min. Men sambon sprang iväg på kurs igår kväll och jag tänkte att det finns ju alltid 2h test.

What - detta var ju helt klart en av de bästa VR upplevelserna. Så genomtänkt allt hittills känns. Dom har verkligen fått till ett VR spel. Det roliga är att jag inte blev åksjuk heller som i HL2.

Fick dock en arg sambo på mig som fick ringa till mig för att bli insläppt efter sin kurs. Hörde ingenting utanför min bubbla.

Nackdel … Jag vill ha betydligt större play area. Min 2x2 m är för liten 10x10 det hade varit perfekt. Samt wireless… brukar inte störa mig på kabeln. Men att spela 2h oavbrutet i en VR värld har heller aldrig hänt utanför Racingen. Två tummar upp. Helt klart!

Håller med helt att man skulle vilja ha en betydligt större play area. Nu har jag en rätt tacksam med lite ansträngning trotts allt för att vara i lägenhet men skulle vara så sjukt nice med iaf 5x5 meter och trådlöshet. Var nära på att klicka hem en begagnad wireless adapter ifrån Blocket men tänkte sen att jag lika gärna kan spara de pengarna till nästa iteration av VR som förhoppningsvis kommer erbjuda inbyggd trådlöshet. Det och aningen högre upplösning så börjar man vara jäkligt nära

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej
VR är nå helt annat.
Jag var lite less på FPS och thirdperson shooters och efter att ha börjat spela VR så är det helt ointressant.
Tom storytunga spel som red dead Redemption 2 känns "platta"
Så för mig är VR en nytändning och tyvärr en avtändning av vissa pannkaksspel.
Jag hoppas jag ska kunna köra Cyberpunk men kommer säkert tänka då och då jag spelar det att det hade varit så mycket "bättre" i VR

Nu finns det ju fler kategorier av spel som är roliga i VR som inte alls skulle funka "vanligt"
Du borde prova

Blir lite sugen faktiskt. Men vilken VR-setup är mest up-to-date om man ska satsa här och nu? Spelar inte sådär jättemycket förvisso så skulle ju kunna vänta på nästa generations konsoler och se vad som kommer då. Playstation VR är ju riktigt prispressat men riktigt svag hårdvara att driva runt det. Gissar att nästa gen kommer bli betydligt bättre och kanske lika prispressat med lite tur?

Vore surt att köpa en dyr VR-setup för att sen inse att man blir åksjuk på nolltid. x)

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Blir lite sugen faktiskt. Men vilken VR-setup är mest up-to-date om man ska satsa här och nu? Spelar inte sådär jättemycket förvisso så skulle ju kunna vänta på nästa generations konsoler och se vad som kommer då. Playstation VR är ju riktigt prispressat men riktigt svag hårdvara att driva runt det. Gissar att nästa gen kommer bli betydligt bättre och kanske lika prispressat med lite tur?

Vore surt att köpa en dyr VR-setup för att sen inse att man blir åksjuk på nolltid. x)

När jag började köra VR med mitt Index blev jag åksjuk som fan i början vid rörelse, men det gick relativt snabbt över. 2-3 sessions á 1 timme sedan hade jag vant mig.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Blir lite sugen faktiskt. Men vilken VR-setup är mest up-to-date om man ska satsa här och nu? Spelar inte sådär jättemycket förvisso så skulle ju kunna vänta på nästa generations konsoler och se vad som kommer då. Playstation VR är ju riktigt prispressat men riktigt svag hårdvara att driva runt det. Gissar att nästa gen kommer bli betydligt bättre och kanske lika prispressat med lite tur?

Vore surt att köpa en dyr VR-setup för att sen inse att man blir åksjuk på nolltid. x)

Det finns imo bara 3 alternativ just nu förutom psvr.
Oculus Quest om du vill köra trådlös VR.
Det tillkommer en kostnad för link eller virtual desktop om man ska köra PCVR.
Vill du bara köra PCVR så är det Oculus Rift S eller Valve Index som gäller.
Oculus Quest/Rift S kostar mindre än hälften av Valve index.
Jag rekomenderar Oculus Quest

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

@Molotov: Oculus Quest verkar väldigt smidigt, så den rekommendation ifrågasätter jag inte. Men både Rift S och Valve index är slutsålda så de är svåra alternativ just nu. Jag har själv ett Reverb, som är ungefär så osmidigt som det går men det går inte att argumentera mot den skärpan och kvaliteten. Dock dök denna upp igår:

https://store.steampowered.com/app/1271440/Next_Gen_HP_VR_Hea...

Om de lyckas kombinera upplösningen och komforten av en Reverb med spårningen och kontrollerna från vad som helst annat till ett pris lägre än Indexen så tror jag detta kan bli fantastiskt.

Men köp inte PSVR nu, den är så pass mycket sämre än de nya systemen och köp inte Vive Cosmos, den verkar vara ett misslyckande.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Högsta peaken på steam idag är 31900. Det är ändå rätt bra siffror för att vara ett vr only spel! Någon som vet peaken igår?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreyWilk:

Jag hittade bara äldre HL spel när jag googlade så tack så mycket! Runt 35k alltså, inte illa inte illa!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Tittade på streamen i efterhand och blev åksjuk utan att inse att det var från att titta på VR. Insåg det först efteråt när jag gick ifrån för att göra annat hah. Men med det sagt så undrar jag om det blir fler tillfällen? Hade inte tvekat på att se hela spelet eftersom jag inte kommer skaffa VR och det var betydligt roligare att se Jonas spela än nån random amerikan.