De bästa bilspelet någonsin?

Permalänk
Medlem

1. Wreckfest
2. Grand Prix 2
3. Colin McRae 2.0
4. Grid (originalet)

Permalänk
Medlem

Ignition var jävligt kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_B:

Ignition var jävligt kul!

Åh, har den i Big Box hemma, så jävla bra spel!

Permalänk
Medlem

Mario Kart på SNES och N64 med vänner och familj, mer kul går det inte att få på ett bilspel.

Need For Speed Underground

Outrun

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem

SEGA Rally på Gröna Lund under det glada 90-talet är svårtslaget. Och spelet är minst sagt svårslaget. Minns inte ens om jag klarat andra eller tredje banan.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd

Indy 800... fanns ett på A-hallen i Örebro på den gamla goda tiden (om jag nu minns rätt). Otroligt roligt spel!

[EDIT]: Länk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

SEGA Rally på Gröna Lund under det glada 90-talet är svårtslaget. Och spelet är minst sagt svårslaget. Minns inte ens om jag klarat andra eller tredje banan.

True that, Sega Rally var verkligen mäktigt för sin tid!
Klarade komma genom alla fyra banorna vid några tillfällen

Även tex gamla Hard Drivin var en riktig arkad-ögonöppnare för min del annars, men man såg det tyvärr väldigt sällan ute i verkligheten...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Visuellt.. så fick man inte ont i ögat av att titta på Forza 4 såg jag på Tuben, inte testat det själv dock, om det är arcad/sim eller arcad-sim vet jag inte och ibland kanske man bara vill spela utan att vara så sim-iös? 😉😜

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_B:

Stunts från 1991, särskilt med pc speaker :D.

Håller med , va riktigt "före sin tid" även Street legal till MS Dos.

Sen var ju Midtown madness 2 riktigt häftigt på den tiden det begav sig.

Spel som Driver, Gran Turismo till Playstation 1 och Need for speed underground 2 är spel som bör ses som världens bästa på sina sätt.

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem

Det bilspel jag spelade allra mest var nog Need for Speed III: Hot Pursuit, följt av Carmageddon (första). Även en hel del Lotus 1 och II på Amigan, främst med kompisar i split screen.

Nu på senare tid blir det mest American och European Truck Simulator och ser fram emot Snowrunner. Racingspel känns alldeles för stressigt numera.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Simbins GT Legends

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecke11:

Simbins GT Legends

Ooooh, kultigt spel!

Fast GTR 2 gav mig mer totalt sett! Tex fanns Power and Glory modden som lånade många av bilarna från just GT Legends och återskapade dem i sina historiska originalutföranden.
Mycket underhållande mod!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

För simulation:
1. iRacing, utan tvekan.
2. Assetto Corsa Competitizione

För arkad/kul:
* Need for speed-serien
* Gran Turismo-serien
* Forza-serien
* Rocket Leauge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton333:

Need For Speed Underground eller NFS Most wanted 2005. Älskar dom, då jag inte riktigt är insatt i bilspel haha

Bästa bilspel: NFS Most wanted 2005, Forza Motorsport 3 & 4.

Permalänk
Medlem

Carmageddon 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_B:

Stunts från 1991, särskilt med pc speaker :D.

Der lirade jag många timmar. Just att man redan då kunde göra egna banor var ju helt sjukt roligt. Det skulle dröja en bit in på 2000-talet innan det kom en vettig efterföljare. Tror spelet hette crashday och likt stunts kunde man bygga alla banor ingame. Båda spelen ligger mej varmt om hjärtat

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Track Mania (alla varianter)
Ignition (retrojuvel)

Permalänk

Assetto Corsa Competizione och RaceRoom är mina favoriter

Permalänk
Medlem

Raceroom och Assetto Corsa med mods.

Visa signatur

CPU: Intel I9 11900K | RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600 Mhz 32 GB | Moderkort: MSI MAG Z590 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX4090 Gaming X Trio | PSU: Seasonic Focus GX 850W | Kylare: Noctua NH-U12A | Fläktar: Noctua NF-A14 IPPC-3000 | Chassi: INET Taurus R2 Miditower | OS: Windows 10 | SSD1: Samsung 860 EVO 1TB SSD2: Samsung 970 EVO 1TB | Monitor: LG Ultragear 38GN950 | VR Headset: HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Assetto Corsa Competizione har på ett år blivit otroligt populär och är den absolut bästa simulatorn för GT3-klassen.
I sommar kommer även GT4-klassen och flera DLCs är planerade för framtiden så det blir bara bättre för varje år.

Förutom att grafiken är helt fantastisk så har de lyckats grymt bra med känslan att köra i regn.

Visa signatur

| Asus ROG Strix G533ZW | Intel i9 12900H | GeForce RTX 3070Ti 16GB | DDR5 16GB 4800MHz | Windows 11 Pro |
| Asus ROG Strix G512LW | Intel i7 10750H | GeForce RTX 2070 8GB | DDR4 16GB 3200MHz | Windows 11 Pro |
| HP Omen 15 | Intel i7 8750H | GeForce GTX 1070 Max-Q OC 8GB | DDR4 16GB 2666MHz | Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem

Colin McRae Rally 2.0, Rally Trophy och Grand Prix Legends.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 3900X | MB: ASUS TUF GAMING X570-PLUS | RAM: Corsair 32GB 3200MHz | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juus1:

Gran Turismo 3. <3

Utan tvekan det bästa bilspelet!

Visa signatur

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pepsin:

Det bilspel jag spelade allra mest var nog Need for Speed III: Hot Pursuit, följt av Carmageddon (första). Även en hel del Lotus 1 och II på Amigan, främst med kompisar i split screen.

Nu på senare tid blir det mest American och European Truck Simulator och ser fram emot Snowrunner. Racingspel känns alldeles för stressigt numera.

ETS har jag spelat mycke men lite trist när man inte kan köpa mer prylar för alla pengar som rullar in. Har max antalet anställda. Går givetvis att få upp alla anställda till högre nivå och ge dem värre bilar med släp men skulle behövas något mer att göra.
ATS har jag inte provat men känns som samma sak i ny miljö och andra lastbilar.

Kör med Logitech G27.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

I "modern tid" så är det väl:

Grand prix legends
Nascar 2003
Colin McRae Rally 1 på PS1
Sega Rally 2
Rally Masters
Gran turismo 1, 2, 3 (4an är ok också, men 5an 6an och sport är sömnpiller)
Ridge Racer 1
Rage Racer
Ridge Racer Type 4
Dirt 3
Dirt Rally
Live for speed
Need for speed 3, 4 samt Porsche

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk

Det finns för många bra bilspel helt enkelt, alla hamnar på någon slags delad första plats beroende på omständigheter.

Konsolspel som Diddy kong racing och Mario Kart, båda fantastiska spel!

Stunts - Absolut! Bara det att man kunde bygga sina egna 3D banor på den tiden!
Big Red Racing - Även det ett vrickat kul spel.
Need For Speed III: Hot Pursuit - Kul för multiplayer, spelstilar och "realismen", möjligheten att lägga ut spikmattor (som polis) och arrestera sina kompisar.
Flatout 2 - Bästa multiplayer LAN spelet, alla knasiga sport-spellägen, fysik och deformationszoner på bilarna.
Carmageddon 2 - Bästa våldsamma bilspelet!
Interstate '76 var också kul!
Sega Rally, följt av Collin McRae, GRID... som sagt, allt för många bra.

Kommer inte på fler nu men är övertygad om att det finns många fler juveler jag ännu inte spelat.

Visa signatur

💻 - ASUS ROG Strix G15 Advantage Edition G513 / AMD Ryzen 9 5900HX / Kingston Fury 64GB DDR4 3200MHz (2x32GB) / Samsung PM991a M.2 1TB + Corsair Force MP400 4TB / Solus 4
🖱 - Razer Deathadder Elite / ⌨ - Logitech UltraX
🎧 - Kingston HyperX Cloud II
📱 - Nokia XR20 / Android 11

Permalänk

Vill säga Forza Motorsport 4 men NFS Most Wanted 2005 är ju oslagbart <3

Permalänk
Medlem

Jag gillar att lira arkadracing med handkontroll och då kommer Race Driver: GRiD på 1# för mig.

En dröm skulle varit om de gjorde en uppgradering av detta och tog väck gulfiltret och uppgraderade texturerna, inte 2019 skiten som släpptes.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag glömde ju några spel

Viper Racing
Sportscar GT
F1 99-02 (bästa f1 spelet någonsin)
Grandprix 4
Och Toca Sportscar racing (speciellt 2an)

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Sega Rally

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD, 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita
Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Har gillat bilspel ända sedan jag spelade Pitstop II på C=64 för första gången! Höjdpunkterna på C=64 för mig var Super Hang-On samt Test Drive II.

Min topplista ser ut så här:

1. Colin McRae Rally 2.0
2. Burnout 2: Point of Impact
3. Forza Motorsport 3
4. Forza Horizon
5. Mario Kart 8 Deluxe

Runner ups:
. Forza Motorsport 4
. Burnout Paradise
. Toca Race Driver
. Gran Turismo 3
. Gran Turismo 4 & 5

Just nu spelar jag Gear.Club Unlimited 2 (1.6.3) på Nintendo Switch. Det har sina brister, men är inte värt hatstormen över det på Internet. Känns lite som ett bärbart Gran Turismo