Vad spelar du om du blir hemma?

Permalänk
Medlem

Tips på spel som funkar bra med Vega 3 skulle uppskattas, sålde nyss av alla äldre grafikkort förutom mitt gamla 4870 fast det hade inget drivrutins stöd för windows 10 😞
Köpte en Athlon 3000g att ha i reserv ist men ja, windows i 4k funkar bra men resten...

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Blir la Star Citizen som vanligt. Finns säkert någon krater på någon måne jag inte varit nere i ännu...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Hittade en bra lösning på att gym stängt tillsvidare iallafall- klassikerna Holopoint och Blade & Sorcery på HTC Vive. Blir inga snygga muskler av det kanske, men bättre än att jogga i regnet varje kväll så dagens träning avklarad.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Är dags att äntligen spela igenom Witcher 3 hela vägen, i övrigt final fantasy-spelen vore nice att köra från början.

Ja det blir nog också att försöka en gång till med The Witcher 3...tänk att jag har så svårt för att hamstra.
Annars göttar jag ner mig i Fallout 4 eller AC Origins.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

Tror det får bli Gran Turismo Sport. Har just köpt det så det är många många timmar att investera där.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem

Plague Inc.

Permalänk

Jag är sjukskriven så imorgon blir det resident evil code veronica, på dreamcast dessutom. En riktig favorit.

Permalänk
Medlem

Några jag önskar pressa klart eller igenom. Blandade konsoler o pc.
shmups( rtype final. Sylpheed. Sine mora ex . Under defeat. 1945. Mfl).
2d plattform ( Jim power. Pandemonium. Shovel knight . Celeste. )
Best em ups. (. Dragon's crown. Final fight. River city girls. Double dragon 3)
Arkadsamlingar - bunt äldre typ Atari Collection sega Collection mfl
Point and click adventure ( thimbleweed park. Broken age)
Arkadspel ( outrun 2006. Motorhead. Lotus turbo challage 2. Road rash. Mfl)
Udda( yarn . Beautiful katamari . Saknar Journey doh.)
Puzzler ( myst . Portal 2. )
Pinnball ( extreme pinnball. Suktar efter psycho pinnball den var bra)

Mycket retro och snabba att klämma av eller ledsna på

Permalänk
Medlem

PoE, ny league imorgon!

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Medlem

DOOM ETERNAL!!!!!!!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Black Mesa

Permalänk

Köpte Just Cause 3 förra veckan.

Visa signatur

Bärbar: Lenovo Ideapad 700 Signature Edition
CPU: i5 6300 HQ 2,30 GHz, RAM: 8 GB, GPU: Nvidea Geforce GTX 950M, Hårddisk: 256 GB SSD.

Lenovo Legion 5: AMD Ryzen 7 5800H, 16 GB RAM, RTX 3060, 1000 GB SSD

Permalänk
Föredetting

Köpte faktiskt Far Cry 3: Blood Dragon på Ubis rea, men kommer verkligen inte in i det. Skrattade åt tutorialen, sedan var jag rökt eftersom jag 1) suger på alla FPS och 2) knappt kan urskilja fienden från de neonfärgade bakgrunderna.

Får nog hålla mig till Eastside Hockey Manager, som vanligt.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Just nu 100% fokus på Persona 5 Royal, vilket jag recensionspelar och har därför tillgång till i förtid. Kan väl räkna med en 120h eller så, så gott om speltid i isolerat läge med andra ord Galet bra, gillar ni den typen av JRPG:s kan jag inte rekommendera det nog mycket!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Zibbit:

Tips på spel som funkar bra med Vega 3 skulle uppskattas, sålde nyss av alla äldre grafikkort förutom mitt gamla 4870 fast det hade inget drivrutins stöd för windows 10 😞
Köpte en Athlon 3000g att ha i reserv ist men ja, windows i 4k funkar bra men resten...

Factorio, Game dev Tycoon och derivator. Även Minecraft lär ju lira.
FTL? Skulle tro att Kerbal Space program fungerar om du inte har så höga krav på grafiken. (typ 1080p)
Även typ alla paradox spelen lirar på integrerad grafik.

På tal om Paradox, jag gick på nöten och spelar paradoxs senaste DLC till Stellaris "Federations" men lyckades även vinna DOOM ETERNAL på en youtube-stream i helgen.

Synd att jag är så fruktansvärt kass på DOOM att jag bara dör och dessutom, om jag är sjuk så får jag gott jobba vidare hemifrån eller ligga i sängen som exjobbare.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

Escape from Tarkov. Bra förberedelse inför vad som kan komma.. D;

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Älskade RE:2 remake, så väntar på Resident Evil 3 - fight the virus...
De borde släppa det lite tidigare nu för att glädja folket!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Windwaker HD på wii u!

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Guran och Rubiks, varvat med gamla klassiker som rullar i någon emulator...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Juus1: Hur är Escape From Tarkov nu?
Har inte lirat det på lite mer än 2 år nu, antar att det har hänt lite

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Avstängd

För mig är den rådande karantänen inget som får mig att leva annorlunda än vad jag normalt sett gör, likadant blir det med spelandet således.
Dock väntar jag starkt på Mount & Blade 2: Bannerlord som ska släppas den 31 mars. Innan dess blir det antagligen en del Transport Fever 2 (Jobbar fortfarande på det där förbaskade campaignläget innan jag kör sandbox), Rocket League blir det nog en del och kanske lite EFT.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Just nu RDR2, Ori and the Will of the Wisps och NBA2K20

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Permalänk
Medlem

Jag har gett mig på ett projekt som jag övergav i slutet av 90-talet: Att spela igenom Might & Magic VI: The Mandate of Heaven.

Förutom att tangentbordsstyrningen (som inte går att konfigurera) känns jättekonstig i jämförelse med moderna rollspel så är det ett helt underbart spel i en stor öppen värld där man får skapa sina egna karaktärer, precis vad jag vill ha från ett rollspel.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Satisfactory

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Avstängd

Sitter hemma så det blir en del Hearthstone, Neverwinter och Doom Eternal.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem

Blir permiterad idag.
Det blir half life alyx för hela slanten nu

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Team fortress 2 och Doom Eternal för min del.
Älskar verkligen Doom Eternal. Kör på ultra violence, vilket var mer utmaning än jag räknat med.
Var mäkta stolt när jag till slut klarade min första slayer gate

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Är dags att äntligen spela igenom Witcher 3 hela vägen, i övrigt final fantasy-spelen vore nice att köra från början. Plöja lite mer Dead Cells. Äntligen spela igenom Mutant Year Zero. Mysa runt lite i Fallout 76. Kanske äntligen reparera min fars gamla Commodore och lära mig lite Basic.

Witcher 3 är mitt mål med om jag tvingas vara hemma.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Kan inte spela nåt även om jag skulle vilja pga min gråstarr. 90> dagars väntetid på operation gör det inte roligare
Gillar singelspel som Dishonored serien väldigt mycket annars

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare