iPhone 11 Pro eller vänta på iPhone 12 ?

Permalänk
Livsnjutare 😎

iPhone 11 Pro eller vänta på iPhone 12 ?

Jag går i köptankarna på en iPhone 11 Pro 256gb enhet.
Har velat fram och tillbaka länge nu och står med en 7’a som det är idag.
Jag bytte batteri på 7’an för lite mer än ett år sedan och det märks att batteriet börjar bli trött igen. Dock inte så mycket så att jag klarar mig med att hålla ut i 6-10månader till.

Hur hade ni gjort i mina skor ?

Väntat på kommande modell eller skjutit från höften och inte tittat bakåt ?

Det är endast iPhone 11 Pro som är intressant eller ersättande modell, så att tipsa om

Allt gott !

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha väntat. Svårt att se att Apple skjuter på sitt september-event på grund av Corona, men man vet aldrig. I värsta fall kanske du får vänta till 2021 för en ny Pro-modell.

Permalänk
Medlem

Beror helt på om du har lust att vänta, eller snarare hur länge du orkar.
Uppgifter gör nämligen gällande att den sedvanliga september lanseringen i år är framskjuten till november pga...you know what. Sen ska man ju ta detta med en nypa salt som med allt annat, men helt otänkbart är det ju inte. https://www.mobil.se/nyheter/iphone-12-blir-troligen-forsenad...
iPhone 11 Pro är verkligen ingen dålig telefon, och själv kan jag ångra att jag inte gick på den istället för vanliga 11, frostar glas, so nice

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag väntar på 12an då jag kan förnya i sommar/höst så 11Pro max eller 12an ser intressant och då sitter jag med en 7Plus

Permalänk
Medlem

Jag brukar köpa ”ur synk” på våren, ingen brist bara att vandra in i valfri butik och köpa den modell man vill ha. Händer ändå inget världsomvälvande i utvecklingen utan mer lite snabbare, lite bättre, lite...

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av RVX:

iPhone 11 Pro är verkligen ingen dålig telefon, och själv kan jag ångra att jag inte gick på den istället för vanliga 11, frostar glas, so nice

Det är lite det här jag är ute efter tror jag (även om jag uttryckligen inte skrev det i den inledande texten) att iPhone 11 Pro är en riktig bra telefon, och kommer hålla i många år framöver rent specifikationsmässigt.

Den riktiga frågan är väl mer kommer det vara värt att vänta på 12'an och isåfall vad är det för uppgraderingar ?
Jag vet ju att det inte finns något svar på detta - "produkten finns ju inte ännu, döh."
Men vad kan vi förvänta oss från kommande modell ?, det har pratats om att lightning -porten skall slopas och istället bli endast Qi-laddning och BT för ljud - alltså helt utan portar.
En bättre kamera har också pratats om, men med denna gången högre megapixel antal för att knåpa in på konkurrenternas telefon på Andriod -sidan.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Att lightning porten slopas tror jag dessvärre även detta året på, det spekuleras ju i det varje år och dom håller envist kvar vid det. På kamerafronten tycker jag hopper var ganska stort jämfört med föregående års lineup.
Jag hade kört på en 11 Pro men det är som sagt mest för det frostade glaset 😊

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Det är lite det här jag är ute efter tror jag (även om jag uttryckligen inte skrev det i den inledande texten) att iPhone 11 Pro är en riktig bra telefon, och kommer hålla i många år framöver rent specifikationsmässigt.

Den riktiga frågan är väl mer kommer det vara värt att vänta på 12'an och isåfall vad är det för uppgraderingar ?
Jag vet ju att det inte finns något svar på detta - "produkten finns ju inte ännu, döh."
Men vad kan vi förvänta oss från kommande modell ?, det har pratats om att lightning -porten skall slopas och istället bli endast Qi-laddning och BT för ljud - alltså helt utan portar.
En bättre kamera har också pratats om, men med denna gången högre megapixel antal för att knåpa in på konkurrenternas telefon på Andriod -sidan.

Man kollar alltid macrumours köp-guide innan man köper apple för att se om det finns några såna markanta rykten ja...
https://buyersguide.macrumors.com/#iPhone-11-Pro

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Förra året hade jag inte orkat vänta. Men var tredje år är det ju generellt design-refresh. Notchen börjar verkligen kännas riktigt gammal.

Personligen hade jag nog väntat i och med att det kan vara fler nyheter än vanligt i år. Sen är ju givetvis 11 Pro fortfarande en rysligt bra telefon oavsett!

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Vänta. Ryktas om ett stort steg på kommande telefon. Dvs att de tar bort notchen. Kan dock tänka mig att det bara är pro versionen som kommer släppas utan notch och att den kommer vara ännu dyrare...

Permalänk
Medlem

Är det inte bara att vänta tills den släpps och se om de nya funktionerna/prestandan är något du sätter högre värde på än 11 Pro modellen, så köper du 12:an annars 11 Pro:n?

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av RVX:

Att lightning porten slopas tror jag dessvärre även detta året på, det spekuleras ju i det varje år och dom håller envist kvar vid det. På kamerafronten tycker jag hopper var ganska stort jämfört med föregående års lineup.
Jag hade kört på en 11 Pro men det är som sagt mest för det frostade glaset 😊

Jag tänker nog mer på att megapixel -antalet antas öka - inte storleken på sensorna, det har ju redan ändrats.
Men men... den som lever får se!

Det känns som att ni har övertalat mig nog, notchen är något jag inte gillar heller - och ryktas då den ev. försvinna alt. bli betydligt mindre är bara det nog för att jag skall vänta.

Och sedan som någon sa här - skulle jag inte vara tillräckligt imponerad över de nya funktionerna på den kommande modellen - kan jag ju alltid köpa 11 Pro'n då.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Jag sitter i samma båt som du och kommer vänta. Jag bara hoppas att dom höjer refreshraten till åtminstone 90. Testade en polares androidlur som kör 120hz och man blev ju bra sugen!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 2700x @ 4,2 GHz | Mobo: ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic | RAM: G.Skill SniperX 16Gb 3400 MHz CL16 | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 Black Edition | CPU-kylning: Fractal Design Celsius S36 | PSU: EVGA Supernova G3 850W 80+ Gold | Skärm: ASUS ROG Strix XG32V 32" 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag tänker nog mer på att megapixel -antalet antas öka - inte storleken på sensorna, det har ju redan ändrats.
Men men... den som lever får se!

Det känns som att ni har övertalat mig nog, notchen är något jag inte gillar heller - och ryktas då den ev. försvinna alt. bli betydligt mindre är bara det nog för att jag skall vänta.

Och sedan som någon sa här - skulle jag inte vara tillräckligt imponerad över de nya funktionerna på den kommande modellen - kan jag ju alltid köpa 11 Pro'n då.

Ja, notchen är verkligen ingenting man skulle sakna om dom tog bort den på kommande modeller 😂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Zehort:

Jag sitter i samma båt som du och kommer vänta. Jag bara hoppas att dom höjer refreshraten till åtminstone 90. Testade en polares androidlur som kör 120hz och man blev ju bra sugen!

Ah kan tänka mig det!
Eller i alla fall läger det till det en feature med on/off Switch eftersom det sluka batteri. Precis som 5G också kommer att göra, så lär nog ändra till 3G/4G nät manuellt och därmed få tillbaka 20%+ batteri enligt vad olika källor säger att 5G drar (på de enheter som har det idag)

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Enligt ryktena hitills ser ju kommande Iphone för jävla tråkig ut.
Men får vänta lite till innan mer säkra läckor finns antar jag.

Mindre notch, fortfarande lightning skräp, skärm oklart.

Hoppas iaf de går på 90-120hz tåget på display, annars blir det att gå tillbaka till Android igen. Vägrar sitta på 60hz skräp 1 år till.

Sen hade jag ju önskat USB-C då lightning är så förlegat, och hade gärna velat slänga alla dom kablarna åt fanders då allt annat körs på usb-c idag. Men även detta lär inte komma på Iphone 12 utan lightning minst 1 år till.

Notchen lär inte försvinna, tekniken med under display camera/sensorer är långt ifrån felfritt, och Apple skulle aldrig släppa en halvdan lösning för det. Tvärtom så håller de kvar vid gammalt tills det finns bra lösningar. Vilket både är bra och dåligt.

Tror de kommer pusha lidar scanner hårt, då de kommer utveckla det fram till Iphone 12 release (Ipad mer en försmak)
Personligen är detta jag kommer använda absolut 0 gånger så totalt meningslös feature för min del men finns ju de som gillar denna tekniken)