Har Inet problem med sin skrivare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Reservdelarna har inte dykt upp än verkar det som https://lambdan.se/img/IMG_20200318_155411.jpg

Kanske gick sönder igen på samma sätt? Eller svårt att få tag på reservdelar så här i ölvirustider? Nä men jag håller med om att det är märkligt att man inte har lagat en skrivare på nästan en månad. Brukar inte företag ha serviceavtal på skrivarna så att man i praktiken ringer till någon och får det åtgärdat dagen efter? Inet kanske jobbar annorlunda.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av muSashi:

Pinsamt svar från Inet i tråden, riktigt skojar företag skulle jag säga.
Har inte ens råd att ha en reservskrivare i beredskap, och låter detta fortlöpa i flera månader.
Tur att man undviker det här företaget sen många år tillbaka.

Nu såg inte min följesedel ut som hans. Så vi vet inte riktigt ännu vad som har hänt.

@Inet:

Sen har redan andra påpekat att det inte spelar så stor roll då den inte är ett kvitto!

Permalänk
Avstängd

Fan har folk inget bättre för sig än att bli arg på att skrivaren strular lite.. JFC.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Bakgrund:

Kanske gick sönder igen på samma sätt? Eller svårt att få tag på reservdelar så här i ölvirustider? Nä men jag håller med om att det är märkligt att man inte har lagat en skrivare på nästan en månad. Brukar inte företag ha serviceavtal på skrivarna så att man i praktiken ringer till någon och får det åtgärdat dagen efter? Inet kanske jobbar annorlunda.

Grejen är ju att det inte nödvändigtvis är Inets skrivare som krånglar utan det handlar sannolikt om att deras logistikpartner behöver fixa detta, och då blir det desto klurigare att lösa eftersom det hamnar utanför Inets kontroll. Inet kan tjata hur mycket som helst men det spelar ju ingen roll så länge leverantören inte kan, vill eller prioriterar att lösa problemet.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Inet
Skrivet av lambdan:

Reservdelarna har inte dykt upp än verkar det som https://lambdan.se/img/IMG_20200318_155411.jpg

Skrivet av Yonie:

Är det någonting lagerpersonal sällan prioriterar så är det småfel som ändå producerar någonting godtagbart. Det är inte folk som har tid över vi snackar om, och företaget lär inte satsa på att få in någon tekniker direkt.

@inet ta detta på allvar nu. Åtgärden lär inte vara svår, och om en säger det högt är det hundra som tänker det tyst.

@cubacola hur tror du resten av verksamheten ser ut ifall det här anses godkänt till kund?

Skrivet av Tiamat:

Nu såg inte min följesedel ut som hans. Så vi vet inte riktigt ännu vad som har hänt.

https://i.imgur.com/Gu7Airj.jpg

@Inet:

Sen har redan andra påpekat att det inte spelar så stor roll då den inte är ett kvitto!

Hej,

Som Tiamat och andra i tråden påpekat är inte följesedeln ett väsentligt kvitto eller köpebevis för beställningen. Den är viktig för att kunna dubbelkolla och se över att man mottagit rätt artiklar i sin försändelse men påverkar inte eventuell garanti, ångerrätt eller reklamation av köpet. De dokument som behövs för att styrka skickas alltid digitalt och finns sparade för att skickas på nytt vid behov.

Men självklart är det fortfarande något som vi undersöker och tar på allvar. Vår logistikpartner har en mängd olika sorteringsband, packningsstationer och avdelningar för utleverans beroende på paketets vikt och storlek. Ibland händer det att någon av dessa skrivare stöter på problem och även om vi gör vårt bästa för att åtgärda det så snart som möjligt händer det ibland att vi inte är snabba nog utan anmärker på det först efter paketet skickats.

Den skrivare som omnämnts tidigare i tråden är sedan tidigare åtgärdad. Denna gång är det något annat som ställt till det och vi har meddelat vårt lager att undersöka saken.

Tack för att ni tar er tid att meddela oss om detta, vi jobbar just nu på att hitta och åtgärda felet.

Vänligen

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Hedersmedlem

Jag måste ändå säga att detta är en av Sweclockers bästa följetångstrådar just nu! Mycket underhållande.

Permalänk
Avstängd

Att en skitsak kan bli en tvåsidorstråd här och det är bara på tre veckor. Snacka om att Sverige har stannat upp och folk har för mycke tid över.
Tydligen jag också som bara var tvungen att skriva här😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Pinsamt svar från Inet i tråden, riktigt skojar företag skulle jag säga.
Har inte ens råd att ha en reservskrivare i beredskap, och låter detta fortlöpa i flera månader.
Tur att man undviker det här företaget sen många år tillbaka.

Utveckla gärna. Skojarföretag... för att en av förmodligen fler skrivare har taskig toner? Inte för inte dom vunnit årets nätbutik senaste 9 åren. Det kan ju aldrig vara för snabba leveranser, bra utbud, bra priset, snabba svar. Allt står och faller med pingvinstången.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Utveckla gärna. Skojarföretag... för att en av förmodligen fler skrivare har taskig toner? Inte för inte dom vunnit årets nätbutik senaste 9 åren. Det kan ju aldrig vara för snabba leveranser, bra utbud, bra priset, snabba svar. Allt står och faller med pingvinstången.

Säger såhär, när du väl får ett garanti/reklamationsärende hos Inet, så kommer du önskat att du handlade från en annan återförsäljare.

Bara att gå in på Prisjakt och kolla deras negativa omdömen.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Säger såhär, när du väl får ett garanti/reklamationsärende hos Inet, så kommer du önskat att du handlade från en annan återförsäljare.

Bara att gå in på Prisjakt och kolla deras negativa omdömen.

Jag har haft flera garanti/ reklamationsärende med Inet utan några som helst problem. Tror mer att det är arga troll som du som går in och skriver negativt på prisjakt. Gäller inte bara Inet utan alla företag någon är missnöjd med. Att bara gå på omdömen lär inte göra dig lycklig...

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Säger såhär, när du väl får ett garanti/reklamationsärende hos Inet, så kommer du önskat att du handlade från en annan återförsäljare.

Bara att gå in på Prisjakt och kolla deras negativa omdömen.

Oj. Då har vi verkligen helt olika uppfattningar. Bara gå in på mina sidor och regga en reklamation. Vänta typ en halv dag på en retursedel. Har varit kund hos dom sen typ 2007. Har absolut inget att klaga på när det kommer till den biten. Är man andra ägaren kan det ta lite längre tid. Ser verkligen inte problemet.

Lite hårt att kalla ett företag för skojare för att man inte gillar sättet som hanterar returer. Är det smidigare att ringa och sitta i kö och få blanketten X timmar tidigare?

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Skrivet av Killmaster:

Jag har haft flera garanti/ reklamationsärende med Inet utan några som helst problem. Tror mer att det är arga troll som du som går in och skriver negativt på prisjakt. Gäller inte bara Inet utan alla företag någon är missnöjd med. Att bara gå på omdömen lär inte göra dig lycklig...

Lite så jag kände oxå. Jag ser verkligen inte problemet. Det klart det hade kunnat vara smidigare att ha det som alternativ. Att kunna ringa in och då den skickas på minuten men att hänga upp hela grejen på returer känns ju bara märkligt.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killmaster:

Jag har haft flera garanti/ reklamationsärende med Inet utan några som helst problem. Tror mer att det är arga troll som du som går in och skriver negativt på prisjakt. Gäller inte bara Inet utan alla företag någon är missnöjd med. Att bara gå på omdömen lär inte göra dig lycklig...

Arga troll? Finns till och med ett dokumenterat ARN ärende i mitt fall, så handlar inte om några "arga troll". Och det finns många fler än mig med dåliga erfarenheter av Inets kundsupport.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

Älskar Inet, deras utbud, service i butik och vid behov av support. Men jag kan inte riktigt förstå att man inte fixar en sådan här sak. Det känns lite "småländskt" om ni förstår uttrycket. "Skriker när man skiter" är ett annat fantastiskt uttryck. Men vi hoppas ju att ekonomi inte har med detta att göra. Kan väl kanske vara så att man måste ha nån viss skrivare för att.... (tankarna går) nej...egentligen...varför skulle man behöva ha det? =P

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Arga troll? Finns till och med ett dokumenterat ARN ärende i mitt fall, så handlar inte om några "arga troll". Och det finns många fler än mig med dåliga erfarenheter av Inets kundsupport.

Det vill jag gärna höra om. Då känns det mer som din reklamation blev nekad av någon anledning. Då förstår jag mer din ilska över dessa skojare. ARN lägger ju bara näsa i blöt om partnerna blir oense.

Känns ju lite som ett böjda cpun pins ärende, det var inte jag mer än att man måste skicka efter en returblankett. Blev din reklamation nekad fanns det förmodligen en anledning.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Det vill jag gärna höra om. Då känns det mer som din reklamation blev nekad av någon anledning. Då förstår jag mer din ilska över dessa skojare. ARN lägger ju bara näsa i blöt om partnerna blir oense.

Känns ju lite som ett böjda cpun pins ärende, det var inte jag mer än att man måste skicka efter en returblankett. Blev din reklamation nekad fanns det förmodligen en anledning.

Bara ta dig en titt på prisjakt, postat under samma namn som här, har 20 tummar upp.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Bara ta dig en titt på prisjakt, postat under samma namn som här, har 20 tummar upp.

Nu har jag scrollat 50 sidor utan att hitta ditt namn.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Nu har jag scrollat 50 sidor utan att hitta ditt namn.

Sortera efter: Betyg - lägsta först.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Sortera efter: Betyg - lägsta först.

Nu såg jag det. Måste ju funnits någon anledning till varför dom inte böt ut det. Låter märkligt.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Ännu ett paket idag, ännu fel på följesedeln. Orkar inte posta bild på den, ni vet hur det ser ut.

Dock har jag kommit fram till att felet kanske endast är på följesedlarna man får med Varubrevs leveranser, för förra veckan tog jag en hemleverans med Posten och den är klar och tydlig och ser lite annorlunda ut (har en stor streckkod vid övre högra hörnet).

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fick precis också ett paket från Inet idag. Leverans med budbee. Inget fel på själva utskriften av följesedeln däremot så var den extremt tillknycklad. Helt i onödan.

Permalänk
Medlem

Halleluja, verkar vara fixat.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Nu ska jag faktiskt gnälla lite på @Inet. Har väl aldrig hänt sen jag blev kund där.

Köpte en fynd vara som var nedsatt från 349 till 249. Visade sig vara en DOA. Förmodligen hade första köparen kopplar den i en 4 pins rgb och bränt RGB slingan. Istället för att skicka en ny så gjorde dom en kreditering. Är det fler som upplevt det eller är det så det funkar. Tog för givet att dom skulle skicka en ny.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Säger såhär, när du väl får ett garanti/reklamationsärende hos Inet, så kommer du önskat att du handlade från en annan återförsäljare.

Bara att gå in på Prisjakt och kolla deras negativa omdömen.

Det finns en bra anledning varför SweCs community har utsett dem till Sveriges bästa företag flera år i rad.

Spoiler: Det är inte för att de har kass kundservice i garanti- eller reklamationsärenden.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Nu ska jag faktiskt gnälla lite på @Inet. Har väl aldrig hänt sen jag blev kund där.

Köpte en fynd vara som var nedsatt från 349 till 249. Visade sig vara en DOA. Förmodligen hade första köparen kopplar den i en 4 pins rgb och bränt RGB slingan. Istället för att skicka en ny så gjorde dom en kreditering. Är det fler som upplevt det eller är det så det funkar. Tog för givet att dom skulle skicka en ny.

En fyndvara är en fyndvara för en anledning, den är redan använd av någon annan. Du köper den billigare för just den anledningen, varför skulle du då få en sprillans ny? Att kreditera tillbaka är helt rätt i mina ögon.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

En fyndvara är en fyndvara för en anledning, den är redan använd av någon annan. Du köper den billigare för just den anledningen, varför skulle du då få en sprillans ny? Att kreditera tillbaka är helt rätt i mina ögon.

Tycka kan man alltid göra, men vi har konsumentköplag som man skall rätta sig efter.

Spoiler: Det är för att de delar ut pingvinstänger

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wurpan:

Vi får dock inte glömma bort den viktigaste frågan!

Har skrivaren ett serviceavtal? Om inte tänker jag aldrig mer handla från inet!

Du menar du kollektivavtal? Min laserskrivare är med i Skrivarfacket.

OnTopic: Jag hoppas det åtgärdas så snart som möjligt annars känns det oxå rätt slöseri miljömässigt talat att skriva ut följesedlarna som knappt kan användas som verifikationsunderlag för företagare.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Skrivet av Mithras:

En fyndvara är en fyndvara för en anledning, den är redan använd av någon annan. Du köper den billigare för just den anledningen, varför skulle du då få en sprillans ny? Att kreditera tillbaka är helt rätt i mina ögon.

Dom får ju en ny vara av Asus eller åker den vara i soporna?

Varor i Fyndhörnan går endast att köpa via hemsidan för hemleverans. Vi lämnar ett års garanti på alla varor som köps från Fyndhörnan.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

@lambdan: Du har bra otur, du. 😂 Man får väl en kopia på fakturan på mailen? Måste du ha följesedeln?

@inet får skrika på logistikpartnern på nytt. Kanske skicka iväg en schyst offert på en ny skrivare? Eller åtminstone toner?

Visa signatur

---