Permalänk
Inaktiv

Inte oväntat, borde kommit tidigare eftersom MotoGp tog de beslutet tidigare under veckan.
Nascar har också bestämt att inte köra tills vidare.

Permalänk
Medlem

Söndagen är räddad:
The Race All-Star esports Battle - Australian F1 GP alternative event (rFactor 2 + surprise circuit)
https://www.youtube.com/watch?v=Hpq9oMLTc-k&feature=youtu.be
Felix, Montaya, Verstappen med fler kör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Söndagen är räddad:
The Race All-Star esports Battle - Australian F1 GP alternative event (rFactor 2 + surprise circuit)
https://www.youtube.com/watch?v=Hpq9oMLTc-k&feature=youtu.be
Felix, Montaya, Verstappen med fler kör.

https://pbs.twimg.com/media/ETF5X88XYAEwZ-F?format=jpg&name=small

Var bra underhållning. Nu är nästa strax.

Permalänk
Inaktiv

Ser hellre på dom 10 bästa racen i historien på MotoGp hemsida.

Bored at home? motogp.com is here to help!
To help pass the time as many of us remain confined indoors, everyone can now watch some of the best of MotoGP™ for free.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Var bra underhållning. Nu är nästa strax.

Har du länk till den? Förstår inte var den sänds...

Permalänk
Medlem
Skrivet av edvinnn:

Har du länk till den? Förstår inte var den sänds...

Detta är den officiella:
https://www.youtube.com/watch?v=DG1cFm3dsaU
https://www.twitch.tv/veloce_esports

Finns flera andra av deltagarna som har sina egna streams också.
Tänkte kolla Jimmy Broadbents samtidigt.

Edit: Lando streamar live:
https://www.twitch.tv/landonorris/

Edit2: Lando har problem med Windows Update, den vill tvinga honom att uppdatera, han kan bara skjuta upp en timme åt gången, varje gång krashar spelet

Permalänk
Medlem

Haha himla kul med Landos strul... "it's broken" säger han 😂

Permalänk
Avstängd

Vad konstigt med mars månad och ingen Formel 1.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem

Kollat på Viasats f1 klassiker i brist på lopp. Tycker dom valt ganska udda lopp som klassiker. Finns säkert massa guldkorn genom åren man missat. Har f1tv hela race i arkiven eller är det YouTube som gäller?

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk

Dem kommer att visa Brasiliens GP från 2016 idag klockan 16 på deras officiella Youtube-kanal för dem som är intresserade.
https://www.youtube.com/watch?v=KN4_9IBLlks

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HandsomeT:

Vad konstigt med mars månad och ingen Formel 1.

Skönt.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av HeyItsBlu:

Dem kommer att visa Brasiliens GP från 2016 idag klockan 16 på deras officiella Youtube-kanal för dem som är intresserade.
https://www.youtube.com/watch?v=KN4_9IBLlks

Oh, trevligt! Då får man en liten dos av F1 i alla fall, även om man redan har sett racet innan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon301768:

Hur så?

Är själv inte så överdrivet intresserad längre i och med att det är samma top 6 hela tiden. Varken kval eller race är intressant. Ser i stort sett bara starten och slutet.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HandsomeT:

Hur så?

Är själv inte så överdrivet intresserad längre i och med att det är samma top 6 hela tiden. Varken kval eller race är intressant. Ser i stort sett bara starten och slutet.

Som du säger så är F1 totalt ointressant, slutade se för flera år sedan då bilarna började låta som symaskiner och inget spännande hände under loppen då de var samma förare som var bäst hela tiden.

De som krävs för min del för att F1 ska bli kul igen är bensinstopp vid varje depåstopp, däck som bara räcker ca 20 varv, bort med virtuell gul flagg och packa ihop alla vid rullande start samt en start zon där ettan måste starta efter gul flagg.

Högre ljud från bilarna så dom hörs ordentligt, vinner man flera race ska man straffas med extra vikter i bilen under viss många race.

De här är en publik sport och just nu är de totalt ointressant att se på eftersom de sällan händer så mycket under ett race.

Jämför med MotoGp till exempel okej Marquez är överlägsen just nu men de beror mer på honom än på cykeln han kör men de är i alla fall jämnare lopp och de är sällan som någon drar ifrån, de måste bli jämnare i F1 också.

Jag skulle inte ha något emot som de är i Indycar, alla har exakt samma bilar och de enda som skiljer är motorn som är från olika fabrikat men där är de betydligt jämnare race och roligare att se.

Nascar lika dant, samma material och jämnare race.

F1 är just nu lätt den tråkigaste motorsport som finns och tro mig jag har kollat F1 enda sedan Sennas tid så jag har lite och jämföra med.

Permalänk
Avstängd

Håller med om bensinstopp och att F1 har blivit helt ointressant @anon301768.

Kommer ihåg Keke Rosberg från när jag var riktigt liten och började följa F1 när Mika Häkkinen körde. Förarna hade mer personlighet förut. Tråkigare människor får man nog leta efter.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Som du säger så är F1 totalt ointressant, slutade se för flera år sedan då bilarna började låta som symaskiner och inget spännande hände under loppen då de var samma förare som var bäst hela tiden.

De som krävs för min del för att F1 ska bli kul igen är bensinstopp vid varje depåstopp, däck som bara räcker ca 20 varv, bort med virtuell gul flagg och packa ihop alla vid rullande start samt en start zon där ettan måste starta efter gul flagg.

Högre ljud från bilarna så dom hörs ordentligt, vinner man flera race ska man straffas med extra vikter i bilen under viss många race.

De här är en publik sport och just nu är de totalt ointressant att se på eftersom de sällan händer så mycket under ett race.

Jämför med MotoGp till exempel okej Marquez är överlägsen just nu men de beror mer på honom än på cykeln han kör men de är i alla fall jämnare lopp och de är sällan som någon drar ifrån, de måste bli jämnare i F1 också.

Jag skulle inte ha något emot som de är i Indycar, alla har exakt samma bilar och de enda som skiljer är motorn som är från olika fabrikat men där är de betydligt jämnare race och roligare att se.

Nascar lika dant, samma material och jämnare race.

F1 är just nu lätt den tråkigaste motorsport som finns och tro mig jag har kollat F1 enda sedan Sennas tid så jag har lite och jämföra med.

Det hade varit roligare, anser jag, om man hade däck som räcker längre än vad de gör idag. Hade däcken haft längre livsläng hade förarna kunnat "pusha" mer och attackera varandra istället för att spara på däcken och köra taktiskt mest hela tiden.
Vad det gäller bensinstopp saknar jag inte det jättemycket, av samma anledning som med däcken egentligen, det blir bara en taktisk variabel att spara bensin. Jag menar att vi med bensinstopp får fler omkörningar i depån snarare än på banan, och det är det senare vi vill ha.

Jag tycker att Indycar är riktigt bra racing att titta på, bättre än Formel 1 oftast, men jag vill fortfarande att Formel 1 ska förbli Formel 1... och det innebär att stallen ska bygga sina egna bilar. Jag tycker det är rätt bra som det är idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Som du säger så är F1 totalt ointressant, slutade se för flera år sedan då bilarna började låta som symaskiner och inget spännande hände under loppen då de var samma förare som var bäst hela tiden.

De som krävs för min del för att F1 ska bli kul igen är bensinstopp vid varje depåstopp, däck som bara räcker ca 20 varv, bort med virtuell gul flagg och packa ihop alla vid rullande start samt en start zon där ettan måste starta efter gul flagg.

Högre ljud från bilarna så dom hörs ordentligt, vinner man flera race ska man straffas med extra vikter i bilen under viss många race.

De här är en publik sport och just nu är de totalt ointressant att se på eftersom de sällan händer så mycket under ett race.

Jämför med MotoGp till exempel okej Marquez är överlägsen just nu men de beror mer på honom än på cykeln han kör men de är i alla fall jämnare lopp och de är sällan som någon drar ifrån, de måste bli jämnare i F1 också.

Jag skulle inte ha något emot som de är i Indycar, alla har exakt samma bilar och de enda som skiljer är motorn som är från olika fabrikat men där är de betydligt jämnare race och roligare att se.

Nascar lika dant, samma material och jämnare race.

F1 är just nu lätt den tråkigaste motorsport som finns och tro mig jag har kollat F1 enda sedan Sennas tid så jag har lite och jämföra med.

Fast vad har det här med att göra att det är ”skönt” att det inte går några lopp? Om du nu slutade titta för flera år sedan så är det väl ingen skillnad?

Permalänk
Medlem

Jag tror f1 skulle vara mycket roligare om reglerna var strukturerade så att man inte vinner något på att spara däck och bränsle.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Inaktiv

De skulle vara så att dom inte kan spara bränsle eller däck. säg att dom har bensin och däck som håller max 20 varv, då måste dom ge järnet för att inte bli efter.

Sedan så skulle de tas bort hälften av depå personalen som i nascar och indycar så dom måste springa runt för att byta däck och inte som nu att dom har en person för varje sak.

Och varför inte införa stage racing som i nascar, att dom delar in loppet i tre delar, man får poäng för varje del man vinner vilket innebär att dom kan inte fis köra och spara på däck.

Och som sagt vid varje omstart ska dom åka i samlad trupp och som i Nascar ska de finnas en Zon på säg 100-200m på banan där ettan måste starta loppet och inte som nu när ettan kan dra iväg när som helst och även hålla vilken fart som helst före han startar, ska vara en exakt fart som alla ska hålla och när ettan kommer inom zonen så kan han gasa iväg, de här gör att fältet kommer sitta ihop vid varje start och ettan kan inte dra ifrån lika lätt.

Allt de här gör så klart att de kommer bli mera trasiga bilar och påkörningar men de är ju vi som ser som ska roas inte stallen och förarna, dom är här för oss.

Titta bara på hur de är i Usa, där är de öppet i depåer före loppen och folk kan vandra runt, prata med förare och få autografer, en sak dom är duktiga på de är att ge underhållning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

De skulle vara så att dom inte kan spara bränsle eller däck. säg att dom har bensin och däck som håller max 20 varv, då måste dom ge järnet för att inte bli efter.

Sedan så skulle de tas bort hälften av depå personalen som i nascar och indycar så dom måste springa runt för att byta däck och inte som nu att dom har en person för varje sak.

Och varför inte införa stage racing som i nascar, att dom delar in loppet i tre delar, man får poäng för varje del man vinner vilket innebär att dom kan inte fis köra och spara på däck.

Och som sagt vid varje omstart ska dom åka i samlad trupp och som i Nascar ska de finnas en Zon på säg 100-200m på banan där ettan måste starta loppet och inte som nu när ettan kan dra iväg när som helst och även hålla vilken fart som helst före han startar, ska vara en exakt fart som alla ska hålla och när ettan kommer inom zonen så kan han gasa iväg, de här gör att fältet kommer sitta ihop vid varje start och ettan kan inte dra ifrån lika lätt.

Allt de här gör så klart att de kommer bli mera trasiga bilar och påkörningar men de är ju vi som ser som ska roas inte stallen och förarna, dom är här för oss.

Titta bara på hur de är i Usa, där är de öppet i depåer före loppen och folk kan vandra runt, prata med förare och få autografer, en sak dom är duktiga på de är att ge underhållning.

Det är lite mer komplext än bara göra däck som håller si eller så osv, teamen oavsett vad som görs kommer analysera och göra det som är mest effektivt, att begränsa livslängden skulle troligen göra att man vill köra på dem så länge det bara går för att slippa eventuella depåstopp.

F1 ska vara en sport som är teknisk och där utvecklingen står i centrum, F1 ska inte vara en enhetsserie. Vill man titta på sånt ja då nämner du ju flera andra serier som har exakt det du efterfrågar. Om F1 är så ointressant vad gör du här och gnäller om att allt annat är så mycket bättre?

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zmt:

Det är lite mer komplext än bara göra däck som håller si eller så osv, teamen oavsett vad som görs kommer analysera och göra det som är mest effektivt, att begränsa livslängden skulle troligen göra att man vill köra på dem så länge det bara går för att slippa eventuella depåstopp.

F1 ska vara en sport som är teknisk och där utvecklingen står i centrum, F1 ska inte vara en enhetsserie. Vill man titta på sånt ja då nämner du ju flera andra serier som har exakt det du efterfrågar. Om F1 är så ointressant vad gör du här och gnäller om att allt annat är så mycket bättre?

Jag är här för att jag en gång gillade F1 och jag skulle kunna se de igen om de blev bättre.

Gällande däck så är de inga problem att göra så dom bara håller en viss tid, Nascar är ett lysande exempel på de, allt som oftast om dom kör över gränsen vad däcken håller så får dom punka, händer i stort sett varenda tävling och dom brukar även köra med tvång att alla ska byta efter ett visst antal varv för ren säkerhet ifall däcken nöts mer en vanligt vilket de ibland gör på vissa banor.

Indycar lika dant, däcken tar slut ganska ordentligt efter visst antal varv, dom blir så pass dåliga att de skiljer flera sekunder per varv och dom är tvungna att åka in och byta, varje extra varv dom kör kan de bli upp till 10 sec sämre tid en dom med nyare däck.

Idag kan dom göra däck som bara håller en viss tid, se på MotoGp förr då dom hade kval däck, dom höll typ 2 varv max sedan var dom helt slut, dom har även däck som är anpassade efter varje bana, olika gummi på vänster eller höger sida beroende på hur mycket dom svänger åt olika håll.

Är helt säker på att dom skulle kunna göra ett däck som totalt tappar allt fäste efter typ 25 varv vilket gör att dom måste in innan dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Jag är här för att jag en gång gillade F1 och jag skulle kunna se de igen om de blev bättre.

Gällande däck så är de inga problem att göra så dom bara håller en viss tid, Nascar är ett lysande exempel på de, allt som oftast om dom kör över gränsen vad däcken håller så får dom punka, händer i stort sett varenda tävling och dom brukar även köra med tvång att alla ska byta efter ett visst antal varv för ren säkerhet ifall däcken nöts mer en vanligt vilket de ibland gör på vissa banor.

Indycar lika dant, däcken tar slut ganska ordentligt efter visst antal varv, dom blir så pass dåliga att de skiljer flera sekunder per varv och dom är tvungna att åka in och byta, varje extra varv dom kör kan de bli upp till 10 sec sämre tid en dom med nyare däck.

Idag kan dom göra däck som bara håller en viss tid, se på MotoGp förr då dom hade kval däck, dom höll typ 2 varv max sedan var dom helt slut, dom har även däck som är anpassade efter varje bana, olika gummi på vänster eller höger sida beroende på hur mycket dom svänger åt olika håll.

Är helt säker på att dom skulle kunna göra ett däck som totalt tappar allt fäste efter typ 25 varv vilket gör att dom måste in innan dess.

När slutade du titta?

Nu hade ju F1 exakt sådana däck du beskriver när Pirelli kom in i bilden, vilket slutade med att de flesta inte var nöjda. Förarna kunde inte pusha för då dog däcken för fort och man vill verkligen inte göra depåstopp mer än nödvändigt.

Nu har man ju iaf börjat närma sig däck du kanske pusha mer större delen av stinten och det regleras i att man måste köra på 2 olika gummiblandningar så depåstopp krävs.

EDIT: Förövrigt så sparar ju Indy både däck och bränsle ganska friskt dem också. F1 håller ju inte längre på med någon direkt större bränslebesparing även om det sker.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Inaktiv

Slutade se efter den säsongen då Rosberg vann VM, har kollat sedan början av 80 talet varenda race.

Gratis dokumentärer för den som gillar MotoGP.

https://www.motogp.com/en/news/2020/03/20/stay-at-home-and-wa...

Permalänk
Medlem

verkar vara någon e-sport grej vid 21 ikväll
https://www.youtube.com/watch?v=DYsySLIMOGA

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Medlem

Verkar vara redan nu försnack m.m. https://www.youtube.com/watch?v=o6IQpyByu_w

Lando Norris + några esport-kändisar m.m. kör F1 2019

edit : Nico Hulkenberg också.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBjud:

Kollat på Viasats f1 klassiker i brist på lopp. Tycker dom valt ganska udda lopp som klassiker. Finns säkert massa guldkorn genom åren man missat. Har f1tv hela race i arkiven eller är det YouTube som gäller?

Dom har alla race från 90 talet frammåt och ganska mycket från 70-80 också.
Jag kikar på 2012 just nu, har inte sett den så NO SPOILERS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

Dom har alla race från 90 talet frammåt och ganska mycket från 70-80 också.
Jag kikar på 2012 just nu, har inte sett den så NO SPOILERS

Hah!

Dold text
Permalänk
Medlem

Inte F1, men Oj vad bra event Indycar har fixat med iRacing till skillnad från F1:s virtuella race

Permalänk
Medlem

@edvinnn: jo men de var faktist riktigt bra. Saknade lite fler repriser bara, eller möjlighet att följa en förare

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

Flera av de riktigia förarna kör simracing nu! Nico Hulkenberg, Marcus Ericsson, Felix Rosengvist mfl..

Lando Norris
https://www.twitch.tv/landonorris

Stoffel Vandoorne
https://www.twitch.tv/svandoorne5

Esteban Gutierrez
https://www.twitch.tv/estebangtz

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB