Strålningsorgan fastställer att 5G inte är skadligt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lappen81:

Rätt ord kanske är sheeple?
https://en.wikipedia.org/wiki/Herd_behavior#Sheeple
a derogatory term that highlights the passive herd behavior of people easily controlled by a governing power or market fads which likens them to sheep, a herd animal that is easily led about. The term is used to describe those who voluntarily acquiesce to a suggestion without critical analysis or research in large part because the majority of others possess a similar mindset.

Beskriver ganska bra alla foilehattare

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Nej, hjärntvätt är när man manipulerar någon att tro på sånt som inte baseras på fakta.

Men det är okej för dig om jag tror som jag gör?

Visa signatur

Ett härligt gäng med div. elektronik.
Marknadsreferenser | Rabattkoder | Dagens fynd | Övriga fynd

"The mediocre teacher tells, The good teacher explains, The superior teacher demonstrates but the great teacher inspires."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Beskriver ganska bra alla foilehattare

Jag anser att sheeple sammanfattar hur människor fungerar (stora massan/alla) men det kanske lever en foliehatt i oss alla O_o

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Rätt ord kanske är sheeple?
https://en.wikipedia.org/wiki/Herd_behavior#Sheeple
a derogatory term that highlights the passive herd behavior of people easily controlled by a governing power or market fads which likens them to sheep, a herd animal that is easily led about. The term is used to describe those who voluntarily acquiesce to a suggestion without critical analysis or research in large part because the majority of others possess a similar mindset.

Känns som det beskriver vad ***** försöker göra med resten av populationen.

Visa signatur

Ett härligt gäng med div. elektronik.
Marknadsreferenser | Rabattkoder | Dagens fynd | Övriga fynd

"The mediocre teacher tells, The good teacher explains, The superior teacher demonstrates but the great teacher inspires."

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som kokar ägg med 5G?

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lappen81:

Det jag efterlyste och huvudsakligen skrev var
1) Menar du att det finns omfattande långtidstudier under +100år och att allting är uteslutet
2) Eller att det har gjorts diverse studier under +100år

Hade du svarat 2) hade vi varit överens från början och jag tror att det är det du menade men baserat på hur inlägget var formulerat lät det som 1) för mig

Ja jag får tacka för ditt tålamod med mig. Och be om ursäkt för att jag inte varit så bra på att besvara den frågeställningen som ändå framgick från början. Körde på lite hårt i egen riktning där.

Visst är det så att det är alternativ 2 som du säger. Några 100åriga studier har inte bedrivits utan det är flertalet studier som gjorts under de senaste 100 åren som gått.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Beror väl lite på vad man anser som farligt, att jobba på en aktiv mast kan vara direkt relaterat med livsfara så vitt jag vet, men för Sture 70 som glatt tänker att trådlöst är framtiden och vägrar dra in fiber till huset, ja då är det nog vilket som.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zezo:

Men det är okej för dig om jag tror som jag gör?

Okej, nej, men inget jag kan göra något åt annat än att upplysa dig om att du har fel gällande frekvens och hälsa. Uppmanar dig att gå några kurser fysik och medicin för att få mer kött på benen.

Allt du läser på nätet är inte sant... källgranska!!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lappen81:

Jag anser att sheeple sammanfattar hur människor fungerar (stora massan/alla) men det kanske lever en foliehatt i oss alla O_o

Beskriver bra Kina och ryssland, men inte sverige, lite problem har ni gällande extrem feminism och överdrivtn invandrarstöd.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zezo:

Men det är okej för dig om jag tror som jag gör?

Nu var inte detta riktat till mig men jag tar mig friheten att svara.

Du skrev ett långt filosofiskt inlägg och det anser jag personligen att du har all rätt att "tro" på. Men...
Problemet uppstår när vi diskuterar vetenskap. Det ställer krav på att man har belägg för det man säger och att man kan bevisa sin tes med repeterbara experiment. Än så länge har jag inte sett EN ENDA repeterbar studie som visar på att detta skulle vara farligt.

Om vi alla kan utföra ett experiment och få samma resultat, då kan vi vara hyfsat eniga om att tesen man testar är antingen falsk eller sann. Får vi olika resultat så uppstår genast svårigheter.
I studien med råttorna, som NÄSTAN alla hänvisar till, är grupperna för små för att kunna dra en slutsats. Där var det 1 råtta av 200 råttor totalt som fick en hjärntumör och tumören råkade sitta på samma sida som man utsatt råttan för strålning.

Problemet med den studien var att det var bara 1 råtta som fick en tumör. 1 råtta ur 1 av 4 grupper. Den här råttan tillhörde inte ens gruppen som utsattes för högst strålningsnivåer utan den grupp som hade LÄGST nivåer.

Kontrollgruppen som inte utsattes för någon strålnings alls hade kortast livslängd och den grupp som utsattes för högst strålningsnivå hade längst. Ska vi då utgå ifrån att strålning på en hög nivå får oss att leva längre?
Eller ska vi kalla studien för otillräcklig då grupperna på 50 råttor vardera var för små?

Det jag vill komma fram till är att du får tro vad du vill men var försiktig med att uttrycka din tro som en självklarhet då andra läser texten och kanske tror att du har vetenskapen på din sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChrioN:

Klart man tror på denna information. Vi bor trots allt i Sverige, där vi föddes naiva och hjärntvättade. Ett väl fungerande system som snabbt och effektivt gör narr av tveksamhet! (Och alla går på det) Även de som anser sig vara "vakna" är ofta ganska omedvetna om hur djupt detta beteende sitter.

Känner mig lurad.

Intressant påstående. Säg mig.. Varför skulle allt vi vet om strålning och radiovågor helt plötsligt fara ut genom luften för att en samling personer sitter, helt ovetenskapligt, och sprider en massa desinformation angående allt? Det som förekommer här är inte tveksamheter utan det är samma oro som fanns med 4G och 3G. Båda gångerna har de som tvekat visat sig inte ha rätt.

Så det handlar inte bara om denna källa. Den för bara fram vad de flesta kunniga redan vetat om. Alltså att 5G, på kort sikt, inte är skadligt för människor.

Sedan kanske inte någon som påstår sig vara emot epitet och göra narr av folk.. gå ut och säga att ett helt samhälle är naiva och hjärntvättade. Det är liksom lite sten i glashus.

Skrivet av Zezo:

Hjärntvätt är för mig att släppa sin egen övertygelse och tro till förmån för någon annans sanning.

Det är inte hjärntvättning i någon definition av ordet. Hjärntvätt är när du tror på vad X part säger åt dig att tro på. X kan vara stat eller person. Att släppa sin övertygelse och tro brukar ibland kallas för bias eller i värre fall faktaresistens.

Skrivet av Zezo:

Men det är okej för dig om jag tror som jag gör?

Beror på vad du tror på? Om du tror på att man måste döda X antal personer så kanske det inte är lika okej som att du skulle tro på utomjordingar. Däremot borde du basera dina åsikter på fakta.. Sedan borde du se skillnad mellan att tycka och att yttra dig. Att tycka är något du gör för dig själv. Så fort du yttrar dig så har personer samma rätt att kritisera din åsikt som du har att yttra dig.

Skrivet av lappen81:

Jag anser att sheeple sammanfattar hur människor fungerar (stora massan/alla) men det kanske lever en foliehatt i oss alla O_o

Inte direkt. Sheeple är oftast de som inte läser på själva utan följer strömmen. Människan är ett flockdjur ja men människan har även en tendens att göra saker som, på förhand, inte är direkt naturligt. Så som att tänka innan man gör något.

Skrivet av Zezo:

Känns som det beskriver vad ***** försöker göra med resten av populationen.

Okej.

Skrivet av johnny:

Är det bara jag som kokar ägg med 5G?

Bara jag som startar en eld med vatten?

Skrivet av Esseboy:

Beskriver bra Kina och ryssland, men inte sverige, lite problem har ni gällande extrem feminism och överdrivtn invandrarstöd.

Okej bra att veta.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Ser inte om det nämnts, men utan att ta ställning i frågan kan det vara värt att påpeka att ICNIRP inte gjort några tester. De baserar sitt uttalande på andras publicerade texter och åsikter. Det är med andra ord inte vetenskapligt bevisat, utan de gör ett uttalande utifrån vad de anser vara ”mest troligt”.

Permalänk
Medlem

Det är intellektuellt oärligt att referera till en massa knäppgökar i forum som ägnar sig åt överdrifter på båda sidor. Mest förlöjligas kritik mot både befarade och konstaterade hälsorisker med mobilstrålning.

Representanter för telekomindustrin har i utfrågningar i den amerikanska kongressen redan tvingats medge att det inte finns några studier som säkerställer att 5G inte har någon negativ hälsopåverkan. Hela hörandet finns att se i artikeln nedan:

https://nyadagbladet.se/halsa/senatorn-ingen-forskning-visar-...

Fler exempel på bra artiklar som läsare här borde ta del av:

https://nyadagbladet.se/halsa/forskare-varnar-for-allvarliga-...
https://nyadagbladet.se/halsa/hjarntumor-orsakades-av-mobilte...
https://nyadagbladet.se/halsa/italiensk-domstol-beordrar-rege...
https://nyadagbladet.se/halsa/5g-stralning-kan-orsaka-allvarl...
https://nyadagbladet.se/halsa/kraftig-okning-av-antalet-patie...
https://nyadagbladet.se/halsa/5g-master-orsakade-svar-huvudva...

Viktigt med en seriös debatt. Jag älskar tekniken men tycker det är viktigt att man tittar på denna fråga brett och är kritisk till telekomindustrin och även organisationer som ICNIRP när man upptäcker personer med jäv och kopplingar till industrin. Gränsvärdena i Sverige är löjligt lågt satta och flera länder har betydligt strängare gränsvärden.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X | 32Gb DDR4 3200 | NVIDIA GTX 3060 Ti | Phanteks Enthoo Evolv X Glass | Asus MG279Q 27" 1440p 144hz & BenQ 27" 1440p pivot | Samsung 970 EVO Plus M.2 1 Tb | Kubuntu 22.04 + Win-10 Pro (endast för PUBG i väntan på BattleEYE-stöd i Proton) :: QNAP NAS 8 Tb

Permalänk
Medlem

@yurini:

NyaDagbladet

Du har ingen annan källa istället för NyaDagbladet(En källa som förövrigt hänvisar till SAMMA studie som jag talar om bara några inlägg högre upp)?

Kan du t ex inte länka till de studier som har gjorts?
Jag orkar tyvärr inte läsa den skvallertidningen och ge dem annonsintäkter men om du länkar själva studien så lovar jag att läsa och analysera den. Det vore supersnällt

Permalänk
Medlem
Skrivet av yurini:

Det är intellektuellt oärligt att referera till en massa knäppgökar i forum som ägnar sig åt överdrifter på båda sidor. Mest förlöjligas kritik mot både befarade och konstaterade hälsorisker med mobilstrålning.

Representanter för telekomindustrin har i utfrågningar i den amerikanska kongressen redan tvingats medge att det inte finns några studier som säkerställer att 5G inte har någon negativ hälsopåverkan. Hela hörandet finns att se i artikeln nedan:

https://nyadagbladet.se/halsa/senatorn-ingen-forskning-visar-...

Självklart finns det inga studier som bevisar ett negativ...

Nej, strålskyddsstiftelsen är en tomteorganisation.

Skrivet av yurini:

Viktigt med en seriös debatt. Jag älskar tekniken men tycker det är viktigt att man tittar på denna fråga brett och är kritisk till telekomindustrin och även organisationer som ICNIRP när man upptäcker personer med jäv och kopplingar till industrin. Gränsvärdena i Sverige är löjligt lågt satta och flera länder har betydligt strängare gränsvärden.

Den där jäv-historien är rätt intressant...men har den fått några effekter eller är det bara ett taffligt försök att förgifta brunnen?
Gränsvärden mot termiska effekter är lågt satta i Sverige, det håller jag med om. De kan höjas utan problem...

Folk bör läsa på lite om Hardell här, killen har pysslat med forskningsfusk under mycket lång tid:
Smoking kills

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Inte direkt. Sheeple är oftast de som inte läser på själva utan följer strömmen. Människan är ett flockdjur ja men människan har även en tendens att göra saker som, på förhand, inte är direkt naturligt. Så som att tänka innan man gör något.

dom inkluderar dig , det är en beskrivning av mänskligheten, naturligt/kollektivt gruppbeteende. Du kanske anser att du tillhör gruppen pålästa , jag tillhör gruppen ännu mer pålästa min grupp är bäst din grupp har fel. I min grupp gör vi aldrig någonting oetiskt vi är väldigt medvetna.

Min grupp sammanställer riktlinjer baserat på vetenskap och beprövad erfarenhet det finns tusentals studier men det är bara några % som uppfyller våra krav på kvalitativa studier vi använder delar av detta som underlag för att styrka våra påståenden, media används som en plattform för våra åsikter/många håller med oss. Ibland tar vi in försökspersoner för att styrka våra underlag , när dom skriker högt i smärta så reagera några vid undantagsfall men försöken genomförs alltid, en anställd har sagt ifrån läckt känslig information , vissa försökspersoner får men för livet, vi är trygga i våra beslut och använder media som en plattform för att vara tydlig att det är ett individproblem/mänskliga faktorn och därav får han sparken, dom försökspersoner som har fått men för livet har ingen grund i sina påståenden det är andra bakomliggande faktorer, inbillning det drabbar individerna hårt då dom uppenbarligen har fel i samhällets ögon.

"I en undersökning innan experimenten genomfördes, svarade psykologistudenter vid Yale genomgående att en mycket liten andel sadister - omkring 1,2 % - skulle vara beredda att utdela den maximala elchocken. Även Milgrams kollegor var övertygade om att mycket få försökspersoner skulle vara villiga att gå längre än till en stark stöt.
Samtliga deltagare fortsatte utdelningen av stötar åtminstone förbi 300-voltsnivån. Senare upprepningar av försöket eller varianter av det, av Milgram och av kollegor världen runt, har givit liknande resultat..... inte en enda av de försökspersoner som vägrat utdela den slutliga maximala stöten insisterat på att försöket i sig skulle avbrytas, ingen av dem hade heller lämnat rummet utan tillåtelse för att kontrollera hur eleven mådde. Några försökspersoner började skratta nervöst eller visa andra tecken på extrem stress när elevens smärtrop blev allt starkare. Försökspersonerna fick ingen riktig information efter försöket, och intervjuer i efterhand tyder på att många fortfarande inte förstått försökets innebörd när de lämnat det."

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Nu är det svårt att uttala sig definitivt här, men vad jag förstått så har det inte någon större inverkan på övriga djurlivet heller. Visst kan insekter bränna sig precis framför en mast säkert, på samma sätt som att de kan bränna sig framför en glödlampa.

Men vill man titta på strålning som stör djurlivet så har vi däremot ett annat strålningsspektrum som stör djurlivet ordentligt. Nämligen det den elektromagnetiska strålningen i spektrat för synligt ljus.
Vi vet att mängder av olika nattlevande insekter navigerar med hjälp av ljuspunkter och de dras direkt till ljuskällor som ställer till det för deras nattliga aktiviteter. Eldflugor får svårare att hitta partners och navigationen förstörs för massa olika djurarter av våra ljusföroreningar.
Här har vi ett reellt problem som vi vet om finns.
Värdesätter vi djurens rätt att inte bli störda av strålning så är det vår beslysning i samhället vi ska ta bort.

Det finns en hel del att läsa om på det här området (såklart).
https://www.smithsonianmag.com/smart-news/light-pollution-con...

Och då kommer den ofrånkomliga frågan - är det en rimlig förfrågan att släcka ner samhället för insekternas skull?
Mjaa. Kanske inte va?

Ja, ju mer man tänker på det så inkräktar vi människor på andra organismer utan att fråga sig för.
Bara för att vi har rätt till det?
Vi lever över våra tillgångar, utarmar alla naturtillgångar i en hög takt...osv. och frågan är vad ger 5G till alla grupper av organismer utöver mera strålning, behöver vi det och får vi det som erbjuds? Vilka är det som vinner på detta, de som säljer tjänsten? Blir vi produkten, mer än vad vi är idag?

Några generella funderingar utöver frågan om strålning är skadligt eller inte, som bara är en av alla frågor kring 5G.
Man kan ju läsa att den bandbredd man idag betalar för inte håller måttet så varför tror folk att 5G skulle vara någon vision som fungerar optimalt när inte ens 4G fungerar som det ska idag efter alla år, eller för den delen internet. Tydligen använder Netflix för mycket bandbredd på internet, borde inte mer och högre hastighet i det trådlösa nätet belasta internet också?

Så kan 5G förändra våra liv "5G är 10 gånger snabbare än 4G", när vi idag på många ställen inte ens har 100% 4G så fixa det vi har istället för att lura barn med godis.
Det är ju lite som att köpa grisen i säcken för om inte ens våra skärmar kommer ner i 1ms varför skulle 5G klara det, 5G är väl ändå beroende på hela kedjan av länkar?

Hur kommunicerar 5G med internet, ska varenda liten sändare/kamera vara uppkopplad med fiberoptik och ta bara Lycksele eller vilket annat samhälle som helst som har några tusen invånare, då köper man en 5G mobil och det blir som på 90 talet att det fungerar på ett ställe. 5G är lönsamt i miljonstäder kanske, sen ska man utöver det hålla skiten säker.
Intel var ju en säker processor för 4 år sedan, det fanns inga säkerhetshål, tänk bara tanken med en miljon 5G "master/sensorer" med ett säkerhetshål och ännu mer IOT

Vilket jag funderade i november #18155730
Men det är klart, ny teknik är bra, skit i säkerhet och logistiken det medför!
För vem vill inte leva i en alternativ värld med google glass eller med självkörande bilar där 5G synkar ihop alla fordon(vilket kanske skulle fungera i en Watchdogs stad under optimala förhållanden)?

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aliassund:

Huja, en sådan otäck typ, ovetenskapligt så det dryper. Förresten, mej veterligen har Kina inte släppt några frekvensband i millimetervågsområdet, de kör vidare med ungefär samma frekvenser som för tidigare generationer. Vi skulle ha ett konstant flöde av pandemier med hans sätt att resonera.

Haha. Ja, om inte lögnpressen o bingolotto har bankat in det i huvet på mig via upprepning då är det ovetenskapligt.
Jo, i Wuhan.
Vi har ett konstant flöde av "pandemier".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Esseboy:

Beskriver ganska bra alla foilehattare

Nej de brukar ha rätt. Beskriver de som tror att maktelitens egen media kommer tala om sanningen för dem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av perost:

Aristotle bevisade att jorden var rund ca. 330 f.Kr, och Eratosthenes beräknade omkretsen på 200-talet f.Kr. Att kyrkan under medeltiden trodde att jorden var rund är de flesta historieforskare nu överens om är en myt som uppstod under 1800-talet för att svartmåla den dåtida kyrkan. Likaså är historien om att Columbus bevisade att jorden är rund påhittad och från en skönlitterär bok skriven på 1800-talet.

Det har dock alltid funnits vissa som trots bevisen för motsatsen trott att jorden är platt, och antalet människor som tror att jorden är platt har ökat under 2000-talet mycket tack vare internet. Detta trots att det till skillnad mot om 5G är farligt eller ej är relativt enkelt att bevisa att jorden faktiskt är rund.

Så även om man som du säger bör vara öppen för att vi inte vet allting så bör man också vara öppen för vad vi faktiskt vet. Det är inte riktat mot dig, att ifrågasätta forskning i syfte att öka kunskapen är bara bra. Börjar man däremot ignorera eller tolka forskningsresultat på ett vinklat sätt som många som hävdar att "strålning" är farligt så blir det problem.

Problemet är ju när man hävdar sig veta att strålning INTE är farligt.. bara för att det är nåt media talat om för en.. o ignorerar all annan forskning som systemet inte filtrerat ut åt en.
Sen är det faktiskt problem med att bevisa att jorden är rund. Finns inget som inte kan förklaras på andra sätt. Just därför de fått såpass många följare. Finns en orsak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Jag brukar gå in i Anti-5G grupper på Facebook och läsa folks inlägg, man blir både fascinerad och mörkrädd på samma gång.

Ugh... Såna där anti-vaxers. Man kan undra vart fan det slog fel hos vissa.....

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Martin654:

Nej de brukar ha rätt. Beskriver de som tror att maktelitens egen media kommer tala om sanningen för dem.

Finns ingen maktelit som sammarbetar, de motarbetar varan konsekvent.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martin654:

Sen är det faktiskt problem med att bevisa att jorden är rund. Finns inget som inte kan förklaras på andra sätt. Just därför de fått såpass många följare. Finns en orsak.

Orsaken är att folk är dumma i huvudet.

Och nej, det finns inga som helst problem runt faktumet att jorden är rund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martin654:

Haha. Ja, om inte lögnpressen o bingolotto har bankat in det i huvet på mig via upprepning då är det ovetenskapligt.
Jo, i Wuhan.
Vi har ett konstant flöde av "pandemier".

Vilka är det som står bakom lögnpressen? Vad för flöde av pandemier har vi?

Skrivet av Martin654:

Nej de brukar ha rätt. Beskriver de som tror att maktelitens egen media kommer tala om sanningen för dem.

Brukar foliehattarna ha rätt menar du? Kan du ge några exempel?

Skrivet av Martin654:

Problemet är ju när man hävdar sig veta att strålning INTE är farligt.. bara för att det är nåt media talat om för en.. o ignorerar all annan forskning som systemet inte filtrerat ut åt en.
Sen är det faktiskt problem med att bevisa att jorden är rund. Finns inget som inte kan förklaras på andra sätt. Just därför de fått såpass många följare. Finns en orsak.

Nu har jag bara ställt frågor till dig såhär kommer ett påstående:
Det är "lätt" att bevisa att jorden är rund. Finns inget att ifrågasätta och du kan göra det själv.

I det stora hela så vill jag veta vad det är som får vissa människor att inte lita på media. Jag säger inte att all media talar sanning och jag tycker definitivt att man ska vara källkritisk.
Men... Om man får forskning serverad som går att repetera och som bekräftats av flera forskare, vad är det som gör att man inte litar på dem?

Om ni/du tror på er egen världsbild så måste ju erat främsta mål vara att övertyga oss "får" om "sanningen", eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martin654:

Haha. Ja, om inte lögnpressen o bingolotto har bankat in det i huvet på mig via upprepning då är det ovetenskapligt.
Jo, i Wuhan.
Vi har ett konstant flöde av "pandemier".

Jag syftade på ovetenskapligt i absoluta termer. Om Du vill
bevisa ett utmanande påstående måste du självklart använda samma rigorösa metoder som den vetendkapliga världen amvänder sig av.

Vi har en pandemi nu, inget konstant flöde. Kina är bara i studiefasen när det gäller användade av mm-vågor.

Permalänk
Medlem

Varför räcker det inte med 4G teknik som fortfarande utvecklas? Det finns nu 4G LTE advanced Pro som klarar 3 GBPS med 2ms latens och 4G använder mycket färre antenner (25km räckvidd), lägre frekvens och mindre strålning jämfört med 5G (250m räckvidd vilket kräver att antennerna är mycket nära mottagaren).

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av frer8833:

Varför räcker det inte med 4G teknik som fortfarande utvecklas? Det finns nu 4G LTE advanced Pro som klarar 3 GBPS med 2ms latens och 4G använder mycket färre antenner (25km räckvidd), lägre frekvens och mindre strålning jämfört med 5G (250m räckvidd).

Desto längre räckvidd desto lägre kapacitet, men området där 5g innebär en förändring som behövs har inget med telefoner eller vanligt mobilt bredband att göra utan det är för att koppla upp maskiner av olika typer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfgrin:

3g, 4g och 5g påverka iallafall bin väldigt mycket och orsakar mycket problem för våra biodlare. Brorsan är en och dom problem dom har runt master är skrämmande.....

Om detta är sant så är det ju en jätteviktig nyhet.

Jag trodde man kom fram till att det var RoundUp som var farligt för bin och döda många?

Några frågor:
Varför är inte 2G, polis/ambulans/militär radio och tv + radio farligt för bin?

Hur kan 5G vara farligt för bin när det inte finns än? (finns inget nät som sänder ut denna strålning)

5G är tre olika system. En del med samma frekvenser som 2-4G och ett högfrekvensområde för korta avstånd.

2.4GHz är skadlig strålning då den har samma våglängd som vattens resonansfrekvens och får vatten att koka.
2.3 och 2.5GHz har inte dessa egenskaper.

Radioutrustning har förhållandevis låg uteffekt. En wifirouter 0.4W medans en Microvågsugn är på t.ex. 800W.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexman:

@åskmutter: att mäns sperma och testosterone är hälften av tidigare mätningar är bara normalt och att 1/3 är nu deprimerade har inga kopplingar till wifi i fickan :^)

Beror nog snarare på att folk rör sig mindre än något annat

Permalänk
Medlem

Misstänker att det är tämligen säkert även under en lång sikt, men tänk på konsekvenserna om det inte skulle vara säkert.
Låt oss säga att folk inom 1 mil från 5g sändare får cancer, helt plötsligt så har vi miljoner i befolkningen som har cancer.
Så tycker absolut det finns ett stort behov av att folk kräver långsiktiga studier på sådant här som stora grupper av folk kommer "utsättas" för dagligen.

Trots allt så var en av anledningarna som uppgavs för att man skulle röka i tidigare reklamfilmer att det var bra för hälsan.
Eller DDT som var guds gåva till oss för att få stop på alla skadeinsekter.
Eller bly i bensinen som fixade motorproblemen men beräknas ha dödat miljoner med människor.
Eller för den delen freon (också upptäckt av Thomas Midgley precis som bly i bensin)

Historien är full av dessa uppfinningar som ansågs fantastiska på sin tid men har visat sig i efterhand har varit extremt skadliga.
Frågan är när kommer nästa uppfinningen som kommer skada mänsklighet i väldigt hög grad?

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |