Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Snyggt Well done! Hojta till om du någon gång söker nytt jobb ^ Gillar folk med driv

Haha, schysst! Synd bara att jag är nöjd med mitt nuvarande. (Fast det kanske är för att jag slipper jobba med irritationsmoment som JS och CSS där. )

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Kolla på mina två jsfiddles. De har båda javascript-triggers.
https://jsfiddle.net/6b4u9ojr/
https://jsfiddle.net/y9ob8frx/

Om jag förstår din kod, du skapar en css-style dynamiskt och sen moddar den så påverkas alla element som använder den?

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Om jag förstår din kod, du skapar en css-style dynamiskt och sen moddar den så påverkas alla element som använder den?

I ena exemplet, ja. I det andra Är CSS:en fast och jag ändrar klass på ett syskonelement för att trigga förändring på alla divar samtidigt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

I ena exemplet, ja. I det andra Är CSS:en fast och jag ändrar klass på ett syskonelement för att trigga förändring på alla divar samtidigt.

Jag är lite newbie på den här typen av grejer, jag har lite svårt att anpassa ditt första exempel när jag experimenterar vidare själv. Du ändrar alla divvar, jag vill bara ändra divvar som har en viss klass på sig så att säga. Får inte riktigt till det..

EDIT: Fick nog till det trots allt tror jag..

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,