Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Våra siffror om man tittar på antal döda, även om varje liv är en hemsk förlust, ser fortfarande förvånansvärt bra ut.. Så här sent ligger vi långt efter Italien och Kina.

Ligger vi inte typ en 1-2 veckor efter Italien på den s.k. kurvan?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon173292:

Våra siffror om man tittar på antal döda, även om varje liv är en hemsk förlust, ser fortfarande förvånansvärt bra ut.. Så här sent ligger vi långt efter Italien och Kina.

Hoppas våran demografi hjälpt oss, sedan om man tittar på Scandinavien + Balt staterna ihop, är siffrorna fortfarande låga.

Har man missat något med viruset spridning i kalla klimat? Hoppas det!

Vet inte riktigt om jag håller med, 1400 verifierade smittade och 16 döda? jag tycker ändå det är mycket för ett modärnt land som Sverige? De flesta som blev smittade i starten var ju ändå hurtiga Skidåkare. Frågan är hur de som dött har blivit smittade? lär ju inte vara många 70 plussare som åker till Italien och åker skidor?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hurtigbullen:

Ligger vi inte typ en 1-2 veckor efter Italien på den s.k. kurvan?

7 dagar var det i måndags enligt OECD, vi har fortfarande inte stuckit på samma sätt.

Verkar som våra äldre lyssnar på råd iaf?

Är väl lite tur i detta fall, men de är ju vana vid att göra som staten säger. Säger staten, så gör man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

7 dagar var det i måndags enligt OECD, vi har fortfarande inte stuckit på samma sätt.

Verkar som våra äldre lyssnar på råd iaf?

Är väl lite tur i detta fall, men de är ju vana vid att göra som staten säger. Säger staten, så gör man.

vi tester ju inte folk som inte är väldigt sjuka dock, men dödssiffrorna stämmer ju dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Vet inte riktigt om jag håller med, 1400 verifierade smittade och 16 döda? jag tycker ändå det är mycket för ett modärnt land som Sverige? De flesta som blev smittade i starten var ju ändå hurtiga Skidåkare. Frågan är hur de som dött har blivit smittade? lär ju inte vara många 70 plussare som åker till Italien och åker skidor?

Fast när det gäller sverige så är siffrorna ganska värdelösa när det gäller dödlighet, då man ju bestämde att bara de som behöver söka sjukvård ska testas.

Sen så saknas det ju också helt statistik om hur många som faktist dör direkt av SARS-CoV-2 och vad som egentligen rör sig om överdödlighet.

Citat:

Säsongsinfluensa kan vara en dödlig sjukdom, men hur många som har avlidit i sjukdomen så här långt in på säsongen är svårt att säga. Den primära dödsorsaken anges sällan som influensa – det kan exempelvis handla om en influensasjuk skör äldre person som drabbas av lunginflammation och dör av den.

Därför beräknar Folkhälsomyndigheten så kallad överdödlighet, hur många fler än vanligt som dör i en rad sjukdomar, och kopplar det sedan till influensa. Överdödlighet till följd av influensa kan variera kraftigt mellan säsongerna, från några hundra till några tusen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jd72Mb/corona-kan-sla-ut...

Det enda statistiken världen över egentligen visar är hur många av de som har testats positivt för SARS-CoV-2 har avlidit.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

6 miljoner i Sverige? Vad är det fantasisiffror du trollar fram? Kolla Kina hur många som smittades och de är över 1 miljard. Sen är dödligheten mycket lägre än 1% för friska under 65 år.

Experterna tror ju de allra flesta kommer bli smittade till slut. Vi försöker bara dra ut det över tiden. Om inte vaccin kommer snabbt så kan det bli så. Tror inte bara de under 65 år blir smittade.

Permalänk
Medlem

Roligt att se att det finns så många varmhjärtade totalt osjälviska människor här som fokuserar på Corona samt på risken att äldre svaga människor smittas. Själv känner jag mig oroligare för att det går åt h-vete med jobbet och boendet, dvs att det går ut över familjen. Kanske är hemskt själviskt och fult att känna så men så är det för mig. Men en eloge till er andra, jag är väldigt imponerad, mycket bra personer här på forumet.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artik...

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikfavoriten:

60.000 är verkligen ingen skrämselpropaganda utan ett rätt blygsamt uttryckt värstascenario.
[...]

citat who "- testa testa testa, testa lite till. Smittspåra, isolera. DO IT ALL"

Väntar fortfarnade på svar: Varför skulle regeringen eller FMH gå ut med att "60.000 svenskar kommer dö!"? Vad hade poängen varit förutom att späda på oron och paniken?

Och hittar inte länken nu, men Sverige låg på 7:e plats globalt i antal personer testade per 100 000:e invånare. Italien låg på 6:e plats. Så visst testar vi fortfarande, vi testar bara inte *alla* för att det varken finns tid, personal eller resurser till det.

Och vad är poängen med att Corona-testa i övrigt friska 30-åringar?
"Så att personen vet att den har Corona och isolerar sig" - ja men direktiven är ju redan att en person som känner sig krasslig ska stanna hemma, så om personen hade Corona eller inte spelar "ingen roll", den bör agera som att den hade det oavsett.

Skrivet av Dredd:

Kommer förmodligen vara 1000+ dödsfall om dagen om en vecka om inte deras karantän har fördröjd effekt. Om karantän inte saktar ner det här i Italien så är de väldigt illa ute.

Är "bara" 11 dagar sedan Italien startade sin nationella karantän. Det är för lite tid för denna typen av åtgärder att ge effekt.
Väldigt många som blev smittade och påbörjade sin inkubationstid innan det blev karantän är "fortfarande inne i systemet".

Om en vecka bör man kunna börja utläsa om det haft någon effekt och hur stor.
Sen verkar ju Italienarna fuska som tusan med sin karaktän, men det är en annan femma.

Skrivet av Hurtigbullen:

Ligger vi inte typ en 1-2 veckor efter Italien på den s.k. kurvan?

Tror inte man kan jämföra Italien och Sverige rakt av på kurvan.
För mycket sociala, geografiska och demografiska skillnader, för att inte nämna det faktum att smittan spreds okontrollerat och utan vetskap ute i samhället under alldeles för lång tid i norra Italien. Dom gamla och sjuka hade aldrig någon chans; dom kunde inte skydda sig för dom visste inte att dom drabbades innan det var för sent.

I Sverige så har där varit hög medvetenhet om smittan och riskerna innan samhällsspridningen gick igång.

Det är mycket möjligt att vi kommer nå en punkt där vi får lika många dödsfall i Sverige som i Italien - relativt till befolkningsmängd sett, vilket t.ex. skulle vara att idag när det dött 627 italienare det senaste dygnet så borde motsvarande siffra varit 104 döda svenskar det senaste dygnet - men den situationen känns mer än en vecka bort.

Edit: typos.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

@MinscS2: Ja alla typer av jämförelser inom detta är nog vanskliga.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Och hittar inte länken nu, men Sverige låg på 7:e plats globalt i antal personer testade per 100 000:e invånare.

Låter helt galet högt, intressant, i så fall måste andra länder testa helt exceptionellt lite. I och för sig har vi inte så många invånare i Sverige jämfört med många andra länder.

Mitt intryck/intuition är att det finns löjligt många människor hemma som känner sig småkrassliga utan att testa sig. Självklart har en hel del av dessa människor Corona viruset, vi har ett kraftigt mörkertal i Sverige just nu, frågan är bara hur stort.

Riktlinjerna som går ut nu på nästan alla arbetsplatser är ju att man ska hålla sig hemma även om man känner sig enbart det minsta lilla krasslig men inte sjutton springer alla dessa och testar sig, nej. Hostar eller nyser man på jobbet så lär man bli rejält uttittad och får snabbt springa hem med svansen mellan benen. Sist men inte minst är det ju väldigt många som jobbar hemifrån nu.

Folk rör sig ute ändå och kommer så klart riskera smitta eller smittas, t-bana, buss men sist men inte minst mataffärerna. Även restauranger för hämtmat etc, en del kanske går till puben som vanligt. Men det är jäkligt komiskt att vissa verkar så stolta för att de inte åker buss eller t-bana men ändå springer runt på Ica Maxi samt att de i många fall inte har riktig koll på vilka barnen eller frun träffar på dagarna. Total isoliering är väldigt svårt i praktiken, väldigt få människor praktiserar detta fullt ut.

Permalänk
Medlem

För den som vill förkovra sig och orkar tränga in i det så har Kinesiska läkare publicerat "Handbook of COVID-19 Prevention and Treatment":

Citat:

This handbook focuses on the real-time hotspots of the COVID-19 epidemic. It provides detailed and comprehensive answers to potential questions for diagnosing and treating patients in different types, which are extremely helpful reference for medical workers in other countries currently in the early stages of the outbreak. Key contents including:

  • Technical strategies for preventing and treatment of the epidemic

  • Treatment methods to treat the critically ill

  • Efficient clinical decision-making strategies for frontline medical experts

Jag kommer nog inte att försöka tränga in i materialet, åtminstone inte nu, men länkar till det om ifall någon annan är intresserad.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

För den som vill förkovra sig och orkar tränga in i det så har Kinesiska läkare publicerat "Handbook of COVID-19 Prevention and Treatment":
Jag kommer nog inte att försöka tränga in i materialet, åtminstone inte nu, men länkar till det om ifall någon annan är intresserad.

Mycket intressant (!!) tack.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MinscS2:

Väntar fortfarnade på svar: Varför skulle regeringen eller FMH gå ut med att "60.000 svenskar kommer dö!"? Vad hade poängen varit förutom att späda på oron och paniken?

Och hittar inte länken nu, men Sverige låg på 7:e plats globalt i antal personer testade per 100 000:e invånare. Italien låg på 6:e plats. Så visst testar vi fortfarande, vi testar bara inte *alla* för att det varken finns tid, personal eller resurser till det.

Och vad är poängen med att Corona-testa i övrigt friska 30-åringar?
"Så att personen vet att den har Corona och isolerar sig" - ja men direktiven är ju redan att en person som känner sig krasslig ska stanna hemma, så om personen hade Corona eller inte spelar "ingen roll", den bör agera som att den hade det oavsett.

Är "bara" 11 dagar sedan Italien startade sin nationella karantän. Det är för lite tid för denna typen av åtgärder att ge effekt.
Väldigt många som blev smittade och påbörjade sin inkubationstid innan det blev karantän är "fortfarande inne i systemet".

Om en vecka bör man kunna börja utläsa om det haft någon effekt och hur stor.
Sen verkar ju Italienarna fuska som tusan med sin karaktän, men det är en annan femma.

Tror inte man kan jämföra Italien och Sverige rakt av på kurvan.
För mycket sociala, geografiska och demografiska skillnader, för att inte nämna det faktum att smittan spreds okontrollerat och utan vetskap ute i samhället under alldeles för lång tid i norra Italien. Dom gamla och sjuka hade aldrig någon chans; dom kunde inte skydda sig för dom visste inte att dom drabbades innan det var för sent.

I Sverige så har där varit hög medvetenhet om smittan och riskerna innan samhällsspridningen gick igång.

Det är mycket möjligt att vi kommer nå en punkt där vi får lika många dödsfall i Sverige som i Italien - relativt till befolkningsmängd sett, vilket t.ex. skulle vara att idag när det dött 627 italienare det senaste dygnet så borde motsvarande siffra varit 104 döda svenskar det senaste dygnet - men den situationen känns mer än en vecka bort.

Edit: typos.

Vi borde legat på 70 döda per dygn just nu om vi följt Italiens spår.

Antingen ljugs det, vilket jag faktiskt inte tror det gör, eller så har vi något som gör att vi inte ser lika många döda. Hoppas på antal mindre smittade, våra äldre har en tendens att lyssna på farbror staten, så de kanske hållt sig hemma.

Vi har ej heller generationsboenden här, kan hjälpa.

Hursom, ser det *lite* positivt ut just nu för oss, antal döda är trots allt den siffran som ultimitalt räknas.. Långtidssjuka kanske vi får med, men de lever iaf.

EDIT: 76 döda borde vi haft idag för att hålla Italiens siffror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Roligt att se att det finns så många varmhjärtade totalt osjälviska människor här som fokuserar på Corona samt på risken att äldre svaga människor smittas. Själv känner jag mig oroligare för att det går åt h-vete med jobbet och boendet, dvs att det går ut över familjen. Kanske är hemskt själviskt och fult att känna så men så är det för mig. Men en eloge till er andra, jag är väldigt imponerad, mycket bra personer här på forumet.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artik...

tro mig, är nog en hel del som är oroliga för ekonomin, detta påverkar hela världen ... ingen här förstår nog hur hårt det kommer slå för betydligt fler än de som dör
kan låta kallt, men många kommer lida väldigt hårt av att i princip hela världen ska isolera sig för viruset

Permalänk
Medlem

@makatech: Jag ber om ursäkt men du har inte hängt med i svängarna kanske? Vad menar du med det här, "Mitt intryck/intuition är att det finns löjligt många människor hemma som känner sig småkrassliga utan att testa sig.", t.ex?

Folk ska inte och kommer inte få testa sig om de är lite småkrassliga. Trodde alla hade fått klart det för sig nu men tydligen inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Vi borde legat på 70 döda per dygn just nu om vi följt Italiens spår.

Antingen ljugs det, vilket jag faktiskt inte tror det gör, eller så har vi något som gör att vi inte ser lika många döda. Hoppas på antal mindre smittade, våra äldre har en tendens att lyssna på farbror staten, så de kanske hållt sig hemma.

Vi har ej heller generationsboenden här, kan hjälpa.

Hursom, ser det *lite* positivt ut just nu för oss, antal döda är trots allt den siffran som ultimitalt räknas.. Långtidssjuka kanske vi får med, men de lever iaf.

EDIT: 76 döda borde vi haft idag för att hålla Italiens siffror.

Glöm inte att Sverige har ett större socialt skyddsnät samt sjukvård för alla. Den allmäna hälsonivån är sannolikt högre i Sverige jämfört med Italien, åtminstone generellt.

Permalänk
Medlem

@makatech: Om du inte redan följer MedCram - Medical Lectures Explained CLEARLY på Youtube så kanske du vill ta en titt. Jag tycker den har matnyttig information om Covod-19 som presenteras på ett bra sätt.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Det är mycket möjligt att vi kommer nå en punkt där vi får lika många dödsfall i Sverige som i Italien - relativt till befolkningsmängd sett, vilket t.ex. skulle vara att idag när det dött 627 italienare det senaste dygnet så borde motsvarande siffra varit 104 döda svenskar det senaste dygnet - men den situationen känns mer än en vecka bort.

Det skulle vara något lägre tom, man måste justera för demografi också och Italien är som sagt det "äldsta" landet i Europa medans Sverige faktiskt har en relativt låg medelålder om man jämför med många andra EU länder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

@makatech: Jag ber om ursäkt men du har inte hängt med i svängarna kanske? Vad menar du med det här, "Mitt intryck/intuition är att det finns löjligt många människor hemma som känner sig småkrassliga utan att testa sig.", t.ex?

Folk ska inte och kommer inte få testa sig om de är lite småkrassliga. Trodde alla hade fått klart det för sig nu men tydligen inte.

Jag bara försökte förtydliga att vi sannolikt har ett mycket stort mörkertal med Corona smittade i Sverige just pga denna strategi, håller du inte med om det? I så fall varför inte, vänligen förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

@makatech: Om du inte redan följer MedCram - Medical Lectures Explained CLEARLY på Youtube så kanske du vill ta en titt. Jag tycker den har matnyttig information om Covod-19 som presenteras på ett bra sätt.

Bra igen, dina två senaste inlägg är sannolikt de viktigaste i hela denna tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Jag bara försökte förtydliga att vi sannolikt har ett mycket stort mörkertal med Corona smittade i Sverige just pga denna strategi, håller du inte med om det?

Ett sätt att skatta hur många smittade det finns är att titta på antalet döda, anta en dödlighet och spridningstakt och räkna baklänges. Säg att det dött ~10 senaste tiden, det tog 1-2 veckor från det att de smittats, att dödligheten är ~1% på den tiden och att tillväxttakten på smittade är fördubbling var fjärde dag. Då var antalet smittade när de som dog nyss blev smittade 10/1% = 1000. Efter det har det gått 1-2 veckor vilket är 2-3 dubbleringar, dvs vi kan räkna med runt 5000-10 000 smittade i Sverige idag. Mörkertalet är i så fall något mindre än en faktor 10 högre än de bekräftade fallen, vilket brukar vara en siffra man drar till med. Observera att siffrorna i skattningen är osäkra, men inom en faktor 10 borde det stämma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Vi borde legat på 70 döda per dygn just nu om vi följt Italiens spår.

Antingen ljugs det, vilket jag faktiskt inte tror det gör, eller så har vi något som gör att vi inte ser lika många döda. Hoppas på antal mindre smittade, våra äldre har en tendens att lyssna på farbror staten, så de kanske hållt sig hemma.

Vi har ej heller generationsboenden här, kan hjälpa.

Hursom, ser det *lite* positivt ut just nu för oss, antal döda är trots allt den siffran som ultimitalt räknas.. Långtidssjuka kanske vi får med, men de lever iaf.

EDIT: 76 döda borde vi haft idag för att hålla Italiens siffror.

Skrivet av makatech:

Glöm inte att Sverige har ett större socialt skyddsnät samt sjukvård för alla. Den allmäna hälsonivån är sannolikt högre i Sverige jämfört med Italien, åtminstone generellt.

Det är nog inte krångligare än att Italien i motsvarande skede hade ett betydligt mycket större mörkertal medan de första 400(?) i Sverige smittspårades effektivt vilket gjorde att de inte kunde bidra till allmän spridning. Samt att de som smittades initialt inte tillhörde riskgrupperna i samma utsträckning som samhället i övrigt. Gissningsvis ligger vi ett par veckor efter Italien, även om vi har relativt många upptäckta fall. Den enda siffran är jämförbar är antalet som vårdas/intensivvårdas och antalet döda. Det är nog där man måste jämföra om man vill få en bild av hur vi ligger till jämfört med Italien.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Frispel:

Det är nog inte krångligare än att Italien i motsvarande skede hade ett betydligt mycket större mörkertal medan de första 400(?) i Sverige smittspårades effektivt vilket gjorde att de inte kunde bidra till allmän spridning. Samt att de som smittades initialt inte tillhörde riskgrupperna i samma utsträckning som samhället i övrigt. Gissningsvis ligger vi ett par veckor efter Italien, även om vi har relativt många upptäckta fall. Den enda siffran är jämförbar är antalet som vårdas/intensivvårdas och antalet döda. Det är nog där man måste jämföra om man vill få en bild av hur vi ligger till jämfört med Italien.

Nej, vi ligger 7 dagar efter Italien.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av spikfavoriten:

Det är dessa siffror man inte vill gå ut med. Tystning pågår.

Även om dödsraten är 0.5% dör ändå 60.000 på grund av att de sjuka då trängt undan am
Dra som skall få vård.

Tysta vadå? Siffror som finns tillgängliga för vem som helst och som en 7:e klassare kan använda för att räkna fram samma slutsats som du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Tysta vadå? Siffror som finns tillgängliga för vem som helst och som en 7:e klassare kan använda för att räkna fram samma slutsats som du?

Dina försök att föringa konspriationen gör dig till en del av konspirationen.

Vem betalar dig?

Permalänk
Medlem

Rätt bra sida så man kan hålla lite koll på rapporteringen. Den kan ibland dröja lite innan de uppdaterar sidan mot vad som är rapporterat i media.

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.ht...

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Som i fallet med din svärmor, alltså det går väl att lösa med fullmakt? För övrigt om man tänker tillbaka på hur samhället fungerade förr i tiden, när vi alla hjälptes åt mer så kanske det skulle tillämpas i sådana här lägen också. Finns ju redan nu eldsjälar som hjälper de som behöver handla osv, mer sånt liksom eller är gemene man bara trött på att det inte ger någon egen vinning, dvs pengar för mödan?

Jag förstår hur du tänker - men i detta fall ville läkaren göra en rutinundersökning (mäta puls, blodtryck och blodsocker, lyssna på hjärta och lungor etc ) i samband med att recepten skulle förnyas. I "vanliga fall" så är ju detta jättebra, eftersom många äldre får problem med exempelvis diabetes (min svärmor ligger på gränsen) - men tyvärr har vi inte längre i en situation som kan beskrivas som "vanliga fall".

I övrigt håller jag helt med - det är fantastiskt att se alla eldsjälar som ställer upp och gör en viktig insats!

/M

Permalänk
Medlem

en intressant iaktagelse från italien https://www.sydsvenskan.se/2020-03-20/kinesiska-experter-dome...

jag tror man underskattar de kulturella skillnader som finns mellan olika länder när man skall bedöma vilka åtgärder som krävs för att dämpa smittspridningen. uppenbarligen struntar italienare i vad staten säger.

nästan tvärtom emot hur svensk kultur är känns det som. här lyder folk för det mesta alla statens råd som om det vorre dödssynd att bryta mot det.

jag har en känsla av att sverige kommer klara sig bra jämfört mot vad andra länder kommer klara sig. men om några månader lär vi få se hur det gick.

Permalänk

Nu har dom ställt upp flertalet kyl och frys containrar vid ett av Sveriges största sjukhus.
Troligtvis så ska dom förvara liken i dom då bårhusen kommer att bli överfulla

Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cordinator:

Nu har dom ställt upp flertalet kyl och frys containrar vid ett av Sveriges största sjukhus.
Troligtvis så ska dom förvara liken i dom då bårhusen kommer att bli överfulla

Källa till det här så klart. Och varför skriver du inte ut vilket sjukhus det skulle vara. Försöker du få större trovärdighet när ingen kan kolla om det du slänger ur dig är sant eller inte?

Själv gissar jag på att ni konspirationsteoretiker har fantiserat om https://www.dagensmedicin.se/artiklar/2020/03/13/sahlgrenska-...