Varför vill alla köpa Nvidia Shield nu?

Permalänk

Varför vill alla köpa Nvidia Shield nu?

Såg tre olika köpesannonser för Nvidia Shield nu
Vad har jag missat i världen?

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem

Haha jag la ur min annons först, sen kom det 2 till dirwkt efter., så typiskt.😁

Jag antar för att det inte går o köpa en i handeln för tillfället

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Jag har den nya pro modellen. Så är det någon som värkligen kan tänka sig att betala ett redigt överpris för den så kanske jag kan tänka mig att fundera på saken 🤔 😁

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Den har varit slut i butikerna långt innan Corona blev verklighet, så efte frågan är rätt hög 😅

Permalänk
Medlem

Eftersom att den är så helvetes jävla grym! Haft min sedan 2017, FRUKTANSVÄRT nöjd.

Permalänk
Inaktiv

Köpte min för några månader sen och kommer aldrig sälja den, bästa jag haft och jag har gått igenom nästan allt som finns på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Köpte min för några månader sen och kommer aldrig sälja den, bästa jag haft och jag har gått igenom nästan allt som finns på marknaden.

Har den nya 2019 Pro-modellen och är väldigt nöjd får jag säga. Spelar spel, kollar film med atmos-ljud, GeForce Now etc. Bra köp trots det dyra priset! Den ersatte min Apple TV 4K direkt.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Kul för er alla att ni er nöjda med den, men det hjälper inte oss utan en shield

jag behöver den bara utav en anledning, atmos passthrough.
Min LG C9 fixar det inte via sin inbyggda mediaspleare eller via plex/emby appen på LG.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Inaktiv

Använder min till IPTV, Nintendo 8 bit, Super Nintendo, Nintendo 64, Gamecube, Sega Master system, Sega Megadrive, ZX Spectrum, Sony playstation, Amiga ja alla typer av konsoller som finns.
Hyra filmer, streama filmer och serier, går ju att göra så mycket med den här lilla lådan.

Permalänk
Medlem

Toknöjd med min Shield (2017). Trådlös Gamestream från datorn är oväntat stabilt.
Kommer nog skaffa den nya om den går ner lite i pris.

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem

Tycker att den är himla bra, använder den som en Apple TV men nu för Geforce Now, kan man väl pröva det!

Permalänk
Medlem

För mig som sitter på en 2017 och som inte använder den. Vad kan de tänkas vara värda? Dvs ska man orka sälja den?

Permalänk
Medlem

@hajvan: Skaffa en XBox One (tror vanliga fixar atmos också) X då?

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Jag köpte en 2019 PRO och tänkte jag testar å lägga ut min 2017 modell på Tradera, sålde den i princip för inköpspriset, inte mycket teknik som håller ett sånt värde över tid! Men även 2017 års modell är ju riktigt bra. Måste säga att Shielden är bland mina bästa teknikköp någonsin, riktigt nöjd!

Permalänk

IPTV kanske? Tycker Xiaomi mi box är mer värd isåfall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Har den nya 2019 Pro-modellen och är väldigt nöjd får jag säga. Spelar spel, kollar film med atmos-ljud, GeForce Now etc. Bra köp trots det dyra priset! Den ersatte min Apple TV 4K direkt.

Samma här bytte ut min mot Apple TV 4K som jag tycket var seg på allt, mycket bättre nu med Nvidia Shield, dock inte testat att spela på den än.

Permalänk
Medlem

Jag väntar fortfarande på min, som jag beställde i februari.. 😔

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Man kanske skulle leta fram den man har liggande på förrådet någonstans och sälja den. Verkar ju oförklarligt eftertraktad för tillfället, både gamla och nya modellen.

Permalänk
Medlem

Nvidia Shield Tv

Köpte min shield (tuben) för 2 veckor sen och var riktigt nöjd med den men nu blir kvaliten på 4K eller udhr inte bra. När jag kör Netflix genom shielden så får jag inte fram symbolen som visar att det är en 4K film bara HD, när jag kör med min Apple tv så får jag upp symbolerna för 4K o h Ultra HD ?

Någom som har koll på detta ?