Bra inspelningsprogram/editor freeware för komplett nybörjare?

Permalänk
Medlem

Bra inspelningsprogram/editor freeware för komplett nybörjare?

Tjo!
Tänkte ge mig in i den totalt mättade youtube branschen. Jag har inte ens någon kamera/mic, det får bli en framtida investering. Just nu så använder jag telefonen som webcam och kvaliteten är faktiskt ok. Det jag behöver är dock ett bra freeware program så att jag kan spela in och redigera min första video. Jag förstår att om man vill göra en riktigt bra video så kanske man bör köpa ett bra program, men för mina första videos som antagligen kommer floppa totalt så tänker jag nöja med ett gratisalternativ och jag menar inte ett trial program som lämnar ett watermark på videon etc utan ett rent freeware.

Finns det något bra som ni kan rekommendera? (OBS, Windows 10, inte mac)

Tack!!!

Permalänk
Medlem

Davinci resolve är riktigt bra för redigering och gratis.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Davinci resolve är riktigt bra för redigering och gratis.

Tack för svaret, kan man även spela in med det? Jag försöker hitta ett freeware som man både kan använda för att spela in videor och sedan redigera dom. När jag försöker googla hittar jag bara massa screen recorders för folk som vill spela in när dom spelar spel osv, fast jag vill ju spela in mig själv.

Permalänk
Skrivet av DaXia:

Tack för svaret, kan man även spela in med det? Jag försöker hitta ett freeware som man både kan använda för att spela in videor och sedan redigera dom. När jag försöker googla hittar jag bara massa screen recorders för folk som vill spela in när dom spelar spel osv, fast jag vill ju spela in mig själv.

vet inte om det finns några program som kan göra bägge delarna men du kan ju använda OBS vilket är open source att spela in webcam, spel, skrivbordet osv och sedan redigera med davinci.

https://obsproject.com/

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Men om du använder mobilen är det väl för sjutton bara att trycka på Record I mobilens kamera?? Sen redigerar du filmen i davinci. Varför har webbkamera till YouTube när riktig kamera är bättre?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Inaktiv

Redigera i Resolve och spela in dig själv med nallen först. Du har säkert 4k och mp4 i nallen och det rullar bra i resolve.

Vill du livestreama så är det ett lite annorlunda koncept så då behöver man lite grejor men det finns säkert nån app som streamar nallen över wifi om du ska vänta med att köpa kameran.