PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jawik:

Det råkade inte vara på nya banan Karakin? 😋

Sedan är 5-6 kills per runda ganska bra numera. Högre klass på spelarbasen över lag nu.

både den nya och sanhok..körde docjk det nya spel läget igår (team death match ) och där var det inget roligt.

men när man står och skjuter en person med typ 5 skot från en dmr o han tvär vänder sig om och dödar dig på ett skott med uzi på 150 meters håll så är det inte varken tur eller skicklighet, det är fusk..

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Det råkade inte vara på nya banan Karakin? 😋

Sedan är 5-6 kills per runda ganska bra numera. Högre klass på spelarbasen över lag nu.

Ganska bra? Är det inte världsklass att ha en K/D på över 5?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Någon som testat Warfare? Hört mycket gott om det men inte från någon jag känner som spelar PUBG.

Admin får ta bort om det är för mycket offtopic! Sorry på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Någon som testat Warfare? Hört mycket gott om det men inte från någon jag känner som spelar PUBG.

Admin får ta bort om det är för mycket offtopic! Sorry på förhand!

Warzone? Om du menar warzone skrev jag detta i måndags (i warzone-tråden). Vet inte hur man länkar till inlägget så det får bli hederliga citattecken.

"
Ja, efter gett spelet ytterligare 6-8 timmar under helgen är jag inte speciellt imponerad. Kartan i sig är väl det som sticker ut.

Känslan i bössorna - kass. Ingen rekylkontroll. Jag är högst medioker när det kommer till rekylkontroll i PUBG men det är så väldigt mycket mer tillfredsställande när sprayen väl sitter.

Ljudet - direkt uruselt. Fotsteg och lokalisera skottsalvor är väldigt svårt och irriterande.

Rörelserna - klumpig och tung på mark, som en katt över hinder.

Fordon - också urusel känsla. Väghållning och svänger som om det vore en gokart.

Även redan så innerligt trött på videosekvensen när man tar planet mot spelplanen.

1 1/2 hjortron av 5 möjliga hittills.
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Warzone? Om du menar warzone skrev jag detta i måndags (i warzone-tråden). Vet inte hur man länkar till inlägget så det får bli hederliga citattecken.

"
Ja, efter gett spelet ytterligare 6-8 timmar under helgen är jag inte speciellt imponerad. Kartan i sig är väl det som sticker ut.

Känslan i bössorna - kass. Ingen rekylkontroll. Jag är högst medioker när det kommer till rekylkontroll i PUBG men det är så väldigt mycket mer tillfredsställande när sprayen väl sitter.

Ljudet - direkt uruselt. Fotsteg och lokalisera skottsalvor är väldigt svårt och irriterande.

Rörelserna - klumpig och tung på mark, som en katt över hinder.

Fordon - också urusel känsla. Väghållning och svänger som om det vore en gokart.

Även redan så innerligt trött på videosekvensen när man tar planet mot spelplanen.

1 1/2 hjortron av 5 möjliga hittills.
"

Alright! Fuck det! Tillbaka till PUBG då! 🤣

Permalänk
Medlem

@Harbls: Har samma känsla som @REWplayFF.

Känner mig otroligt klumpig och seg i spelet, känns inte heller överdrivet kul hur mycket kulor folk kan käka.
Gillar man PUBG har jag svårt att se hur man kan gilla warzone.

Permalänk
Medlem

Är det någon mer som upplever att shithole corp återigen har sabbat spelet med senaste patchen? Mer lagg mer buggar med animations etc? Kör själv med AMD förövrigt.

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem

@KLIONE: Frågan är hur många ggr dem ska sabba spelet innan ni som klagar var och varannan gång slutar spela.

Visa signatur

THINKPAD X280 ARCH
DEFINE S | I5 8600K | AP-Z370P | 32GB | GTX 1080
DEFINE 7 XL | I5 7600K | GA-Z270N | 64GB | 4x18TB
MX3S | KEYCHRON Q1V2 | P3421W + XF270H + XF270H
OLED65C1 + OLED55B7 | STRDH790 | KLIPSCH 5.1.4 | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLIONE:

Är det någon mer som upplever att shithole corp återigen har sabbat spelet med senaste patchen? Mer lagg mer buggar med animations etc? Kör själv med AMD förövrigt.

Körde nåra igår men inget ja märkte av. Däremot blir de ju fler å fler asiater för var dag. Frustrerande att dom ger blanka fan i å göra nåt åt dom verkliga problemen.

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

@Klyrre: Säger du att asiater är ett problem?

Visa signatur

THINKPAD X280 ARCH
DEFINE S | I5 8600K | AP-Z370P | 32GB | GTX 1080
DEFINE 7 XL | I5 7600K | GA-Z270N | 64GB | 4x18TB
MX3S | KEYCHRON Q1V2 | P3421W + XF270H + XF270H
OLED65C1 + OLED55B7 | STRDH790 | KLIPSCH 5.1.4 | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av E15597:

@Klyrre: Säger du att asiater är ett problem?

Ja, han menar att dom vpn:ar hit, så har dom hög ping, så så får dom fördel när dom rushar runt hörn, dom hinner skjuta dig innan du ens sett dom, ala inputlag.
Sen fuskar dom rätt friskt med! :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av E15597:

@Klyrre: Säger du att asiater är ett problem?

I spel ja, de är ökända för att fuska mycket. Sen spelar de även med hög ping vilket kan leda till många irriterande situationer för oss som faktiskt bor i Europa.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av E15597:

@Klyrre: Säger du att asiater är ett problem?

Oh come on!

ALLA vet att kineserna fuskar friskt i PUBG. Antingen trollar du eller så är du så otroligt förblindad av SJWism att du blir kränkt av hans faktuella uttalande.

Fakta: Det finns otroligt många fuskare i PUBG och majoriteten av dem är kineser.

Permalänk
Medlem

Nån mer som har microlagg/stutter efter senaste update av nvidia-drivisar?

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av rabbe_1:

Nån mer som har microlagg/stutter efter senaste update av nvidia-drivisar?

Jag har, eller, vilken uppdatering? Installerade en ny igår, men hade det även i den före. Tyckte dock det kom efter förra patchen av spelet.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabbe_1:

Nån mer som har microlagg/stutter efter senaste update av nvidia-drivisar?

Samma skit här. Om det är drivisarna eller efter spelet patchas vet jag inte, sånt har jag ingen koll eller vetskap om. Men det flyter inte lika bra som tidigare iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Samma skit här. Om det är drivisarna eller efter spelet patchas vet jag inte, sånt har jag ingen koll eller vetskap om. Men det flyter inte lika bra som tidigare iallafall.

Ok. Började när jag installera förra nvidia-drivisarna och inte blev det bättre av de som kom häromdagen :/

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av rabbe_1:

Ok. Började när jag installera förra nvidia-drivisarna och inte blev det bättre av de som kom häromdagen :/

Nä blev inte bättre för mig heller efter dom som jag installerade igår, men får se imorgon, kommer ju en patch inatt, om det är förra patchen det beror på så kanske det fixas nu istället.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

nvidia 445.75, spelet startar inte ens med den drivern crashar redan i uppstart någon mer med samma problem,

hittade en lösning stänger man av nvidia sharpening , så funkar det konstigt

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

nvidia 445.75, spelet startar inte ens med den drivern crashar redan i uppstart någon mer med samma problem,

hittade en lösning stänger man av nvidia sharpening , så funkar det konstigt

Startar för mig, testar nu
Men mycket microstutter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Startar för mig, testar nu
Men mycket microstutter

kan inte säga att jag har stutter , men är van vid nvidia sharpening på , så tycker det var ovant nu

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

kan inte säga att jag har stutter , men är van vid nvidia sharpening på , så tycker det var ovant nu

Har dom tagit bort det?! 😮
Testade bara tills jag landade, sprang omkring lite, sen stängde av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Har dom tagit bort det?! 😮
Testade bara tills jag landade, sprang omkring lite, sen stängde av.

Nä det är kvar

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem

gick tillbaka till 442.74 , där nvidia sharpening och allt annat funkar , hade micro stutter på 442.75 med

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Hittade sharpening, ändrat namn ?
Sen va det inställt på gsync på alla spel efter update, kanske va det skm gjorde stutter, med olåst fps?
Ska testa spela i morrn igen

Permalänk
Medlem

dom vet om felet och kommigt med en hot fix till detta nu

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/game-ready-driver...

This Hotfix driver addresses the following:
• Some DirectX 11 games may fail to launch when Image Sharpening is enabled from the NVIDIA Control Panel

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk

Jag bytte från ett Radeon 7 till ett RTX 2080 S, sen det bytet så tycker jag det känns som att träd mm inte alltid rendeas rätt, inte direkt iaf, i början när jag kan närma mig ett träd så är grenarna och löven som solida ... skivor, lite cartonish, sen efter ett tag, ibland några sekunder, ibland nästan en minut, så blir det som det ska.

Såg aldrig det med R7, är det nått speciellt med de olika drivrutinerna eller nått som kom med nån patch runt samma tid jag bytte kort bara? Någon annan med samma erfarenhet?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Jag bytte från ett Radeon 7 till ett RTX 2080 S, sen det bytet så tycker jag det känns som att träd mm inte alltid rendeas rätt, inte direkt iaf, i början när jag kan närma mig ett träd så är grenarna och löven som solida ... skivor, lite cartonish, sen efter ett tag, ibland några sekunder, ibland nästan en minut, så blir det som det ska.

Såg aldrig det med R7, är det nått speciellt med de olika drivrutinerna eller nått som kom med nån patch runt samma tid jag bytte kort bara? Någon annan med samma erfarenhet?

Kan det vara så att du kollat replays och inte startat om spelet? Blir buggade grafikrenderings för mig när jag gjort det. Annars DDU och installera om graffedrivisarna :]

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Skrivet av KLIONE:

Kan det vara så att du kollat replays och inte startat om spelet? Blir buggade grafikrenderings för mig när jag gjort det. Annars DDU och installera om graffedrivisarna :]

hmm, tror inte jag kollat replays, gör inte det så ofta, men ska testa innan jag säger nått.

Installerade om hela datorn efter ett tag, så men hade samma ändå.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Asså har spelet ens nåt anticheat eller är det enbart reports som gäller!? Å för en som inte kan ett piss. Hur svårt skulle de va å faktiskt lyckas kicka/banna vpn-användare?

Spelet skulle inte bli fuskarfritt men om vi slapp kineser så skulle problemet minska DRAMATISKT.

Fick svar på en ticket att mitt bästa alternativ är att rapportera. Jo men tjena, de händer ju inte ibland utan jämt!

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop