Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg när man gick i småskolan(70-talet) så fanns lappar/klistermärken med en glad gubbe på och där det stod "Var glad - att du är svensk". Någon som minns?
Inga konstigheter med det då.
Skulle det gå idag utan att någon skulle känna sig kränkt månne?

Permalänk
Medlem

Jag är mekaniker i botten och kan laga bilar.

Jag har själv köpt ny bil till både mig och frugan. Jag har fått brorsan att köpa en ny bil. Även mor har jag fått att köpa lite nyare problemfri bil. Bara för att slippa hålla på att laga bilar, och framförallt andras bilar!

Ooooch nu ska lillsyrran ha körkort. Hon är snål och tittar på billig 10.000kr bil. Gissa vem hon kommer att tjata på ska laga möget?

Permalänk
Medlem

Trött på på paniken kring corona-viruset. Jobbar på ett stort internationellt företag och säkert mer än 50% av personalstyrkan "jobbar" hemifrån eller har en kråka i näsan men vi har 0 bekräftande COVID-19 fall medans de sitter hemma som det vore semester får vi andra som har lite plikt och moral jobba för världens ekonomi inte ska kollapsa helt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem

Inget internet för sedan i måndags. "Beräknad klartid" skjuts bara upp varje dag..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zippeer:

Inget internet för sedan i måndags. "Beräknad klartid" skjuts bara upp varje dag..

Så var det i ca sju veckor där jag bodde tidigare...
Nuförtiden går det ju i allafall att koppla upp sig hjälpligt via mobilen, jag brukar använda mobilen som tillfällig relästation när det krisar, men det beror ju på vad man har för mottagning och avtal med teleoperatören, tyvärr är det ingen operatör över huvud taget som har vettiga avtal i Sverige, bara i Finland...

(Här har jag gett upp för mer än två år sedan och skruvade upp en radiolänk, fungerar riktigt uselt i jämförelse med riktig lina men det är åtminstone bättre än ingenting, dock segt som gatan om man behöver ladda ned programuppdateringar och liknande...)

Till och med ADSL var snabbare än den...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Så var det i ca sju veckor där jag bodde tidigare...
Nuförtiden går det ju i allafall att koppla upp sig hjälpligt via mobilen, jag brukar använda mobilen som tillfällig relästation när det krisar, men det beror ju på vad man har för mottagning och avtal med teleoperatören, tyvärr är det ingen operatör över huvud taget som har vettiga avtal i Sverige, bara i Finland...

(Här har jag gett upp för mer än två år sedan och skruvade upp en radiolänk, fungerar riktigt uselt i jämförelse med riktig lina men det är åtminstone bättre än ingenting, dock segt som gatan om man behöver ladda ned programuppdateringar och liknande...)

Till och med ADSL var snabbare än den...

Har inga bekymmer med mottagningen iaf, ca 60/15 med WC3 igång i bakgrunden.
Har dock bara 15gb surf men efter att ha chattat med telenor tidigare idag så fick jag 100gb till

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Allt går i allmänt bara dåligt. Har en sån där vecka när vad jag än gör så blir det fel på något sätt. Försöker hålla humöret uppe. Men är svårt efter flera dagar i rad som bara har varit skit.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Varit snuvig i nån månad o haft slem i halsen i nästan en vecka så sjuka mig hela veckan.
Hade det inte varit för Corona så hade ja jobbat på som vanligt men nu får man vara lite försiktigare.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Det är mycket nu. Tjejens pappa gick bort igår och hon hade inte möjlighet att vara närvarande och kommer heller inte kunna närvara på begravningen då hennes pappa bor i Thailand och hon kan inte resa dit pga corona. Idag ringde mamma och sa att mormor fått cancer och har max en månad kvar att leva.

Hua, bara att bita ihop och försöka ta sig igenom denna period.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Dragit på mig ett ryggskott? Ett rent h*lvete att att vända sig i sängen eller komma upp ur sängen och resa sig upp. Eller att ens stå upp. Haft det ett par dagar nu. Funkar dock hyfsat att halvligga i arbetsstolen. :/

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

P-bot dagen till ära. @€$@£€@ Securitas, get a f*cking life.

Permalänk
Medlem

"Jag orkar inte prata om corona för alla gör det, men..." följt av 20 minuter samtal om just det rörande vad just den tomten har hittat på internets fula hörn.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Avstängd

Att det inte finns något vettigt stället på nätet där man kan casual snacka med folk som är vettiga och bryr sig om varann och där det är folk närvarande tillräckligt frekvent för att det skall gå att föra fungerande samtal över kafferasterna. Det finns verkligen *inget* sådant ställe jag känner till som verkar lockande.
Inte hela världen, men tror behovet finns och är större än man vill medge ibland.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Så irriterad

Gaaaaah! Kanske ses som ett Islandsproblem men jag gjorde en tråd för inre så länge sen där jag pratade om kläder i allmänhet, dess hållbarhet osv https://m.sweclockers.com/forum/trad/1588160-hallbara-klader#...
Citerar följande mening från tråden:
köpte nyligen ett par chinos i normal passform, dvs ingen slim-fit eller liknande från Nudie som jag noterade att dom hade börjat gå hål i efter endast 2 månaders användning
Hur som, lämnade i veckan in dom till min lokala skräddare som fixade till dom snabbt och billigt. Tro fan att ett nytt hål (nästan i alla fall, märker hur tyget är tunnare än övriga delar) dyker upp efter ytterligare 4 dagars användning. Blir så irriterad.
Jeans det kan Nudie, men övriga byxor gör jag mig bäst i att hålla mig ifrån. Blir som jag skrev i tråden endast jeans från dom hädanefter och övriga byxor från Carhartt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Märkt att jag blivit extremt cynisk. Ser på film och jag identifierar mig mer med 'antagonisten' än 'protagonisten'. Läser om ny teknik och funderar hur detta kommer bli utnyttjat för att exploatera folk. Läser om politiker och undrar hur de kan ljuga så illa och komma undan med det. Osv. Kanske är mer misantropisk än cynisk... Hursomhelst känner jag mig väldigt trött på skiten som kallas människor

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon246659:

Märkt att jag blivit extremt cynisk. Ser på film och jag identifierar mig mer med 'antagonisten' än 'protagonisten'. Läser om ny teknik och funderar hur detta kommer bli utnyttjat för att exploatera folk. Läser om politiker och undrar hur de kan ljuga så illa och komma undan med det. Osv. Kanske är mer misantropisk än cynisk... Hursomhelst känner jag mig väldigt trött på skiten som kallas människor

Jamen, Vem ville inte vara Darth Vader, eller någon av Bond skurkarna, hur coolt vore det inte att marschera sida vid sida med Predators, iförd power armour med night sight och shoulder cannon och förvandla de patetiska människorna till Bantha food, eller stjäla tefatet i V och skjuta sönder jorden, eller ratta Wraith skeppet och...

Det ÄR roligare att köra som predator och göra rå köttfärslimpa av skiten... ha ha

Edit:


A star falls down from the darkened sky
Where new worlds born and die
Kingdom Animalia watches its approaching glow
What it means is soon to be known
Beneath the lovely birch honeymakers build their nest in peace
On the Savannah a lion licks a wounded gnu
To honor this moment even the heavens cease
Giant spiders learn how to swim
With whales they form a united kin
Snakes say hello to the rats on the ground
In the meadows play merrily the fox and the hound
Trilobite and Anymalocharis
The prey and the hunter
Survival of the fittest
Fall of man
Seadrops foam, all empty human skulls
Those on the shores of Atlantis
Darwin's resurrection is witnessed
By turtles he used to play with
Healed and happy, she oversees
The mother
The tyrant's return to the sea

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

Trött på allt. Förut har det funnits mål som jag kämpar efter, det finns fortfarande saker jag strävar efter men de löser inget. Var ute och vandrade igår och idag första gången jag hade tid för detta på länge, kollade in olika sevärdigheter och insåg det gav mig inget.
Kollade på några nya filmer, de var säkert bra men gäsp. Samma sak med spel, det ger mig inget.. Pratade med några grannar (killar), insåg de gav mig ej något. De levde i en helt annan världsbild, se på sport, supa och annat. Kvinnor, det är bara att glömma av hur många anledningar som helst.
Det enda jag kommer på som kan ge mig något är saker som ligger så långt ifrån vad jag kan nå.
Nå tillbaka till jobbet på tisdag och jag slipper få tid över att fundera på meningen med livet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizzarrogh:

Jamen, Vem ville inte vara Darth Vader, eller någon av Bond skurkarna, hur coolt vore det inte att marschera sida vid sida med Predators, iförd power armour med night sight och shoulder cannon och förvandla de patetiska människorna till Bantha food, eller stjäla tefatet i V och skjuta sönder jorden, eller ratta Wraith skeppet och...

Det ÄR roligare att köra som predator och göra rå köttfärslimpa av skiten... ha ha

Edit:
https://www.youtube.com/watch?v=fNSu76cwyRo


A star falls down from the darkened sky
Where new worlds born and die
Kingdom Animalia watches its approaching glow
What it means is soon to be known
Beneath the lovely birch honeymakers build their nest in peace
On the Savannah a lion licks a wounded gnu
To honor this moment even the heavens cease
Giant spiders learn how to swim
With whales they form a united kin
Snakes say hello to the rats on the ground
In the meadows play merrily the fox and the hound
Trilobite and Anymalocharis
The prey and the hunter
Survival of the fittest
Fall of man
Seadrops foam, all empty human skulls
Those on the shores of Atlantis
Darwin's resurrection is witnessed
By turtles he used to play with
Healed and happy, she oversees
The mother
The tyrant's return to the sea

Tack för påminnelsen varför jag avskyr människor

Permalänk
Medlem

-

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Journalister. Varför ljuger dom så mycket och vinklar allt? Nått som denna tid tryckt fingret på nu när man kan sända presskonferenser utan behov av tv och tidningar att Journalister är en yrkesgrupp som inte behövs. Viskleken lektes på dagis och jag behöver inte höra nån vinklad nyhet som gör saker värre så att man nästa vecka kan rapportera på den självuppfyllande profetia man själv skapat.

Kör vidare med min t-shirt 1/10. Det är så många som tänker, resten följer.

Permalänk

"Det var bättre förr"

Hur många gånger har man inte hört det speciellt av äldre personer eller t.o.m 70talister. Jag börjar också tro det nu, speciellt nu när vi går igenom covid19 pandemin. Visst teknologin har ju gjort våra liv enklare att hantera men har också tagit en hel del bort från våra själar.

Kolla på videos från 80talet när folk gick på konserter och upplevde hela föreställningen till 100 procent, nu vill de flesta ta selfies och filma hela kalaset med mobilen, det inte den verkliga upplevelsen som är viktigt utan hur och om allting kommer att synas väl för våra vänner.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon246659:

Märkt att jag blivit extremt cynisk. Ser på film och jag identifierar mig mer med 'antagonisten' än 'protagonisten'. Läser om ny teknik och funderar hur detta kommer bli utnyttjat för att exploatera folk. Läser om politiker och undrar hur de kan ljuga så illa och komma undan med det. Osv. Kanske är mer misantropisk än cynisk... Hursomhelst känner jag mig väldigt trött på skiten som kallas människor

Skrivet av Flexiblus:

"Det var bättre förr"

Hur många gånger har man inte hört det speciellt av äldre personer eller t.o.m 70talister. Jag börjar också tro det nu, speciellt nu när vi går igenom covid19 pandemin. Visst teknologin har ju gjort våra liv enklare att hantera men har också tagit en hel del bort från våra själar.

Kolla på videos från 80talet när folk gick på konserter och upplevde hela föreställningen till 100 procent, nu vill de flesta ta selfies och filma hela kalaset med mobilen, det inte den verkliga upplevelsen som är viktigt utan hur och om allting kommer att synas väl för våra vänner.

Det kallas att åldras!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av videopac:

Det kallas att åldras!

Jag har åldrats väldigt länge nu tack

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon246659:

Jag har åldrats väldigt länge nu tack

Jag också och jag märker att mycket ändras, kan säga med accelererande takt. Själv känner jag att jag blir allt mer blasé med tiden.

Permalänk
Medlem

Blir irriterad när en verkstad inte kan göra sitt jobb. På jobbet fick vi problem med en traktor i höstas, drivningen la av så fort man drog något som höll emot. Chefen ringde till verkstan och berättade vad som hände och även vilken felkod som visades, dom tog fram vad den betydde och sa att dom skulle fixa det. Så vi lämnade in traktorn på service för någon vecka sedan och fick hem den och då sa dom "vi hittade inget fel, så det ska bara vara att gasa och köra". Idag skulle vi använda den, kom cirka 10meter innan samma problem dök upp och samma felkod.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Skrivet av anon246659:

Märkt att jag blivit extremt cynisk. Ser på film och jag identifierar mig mer med 'antagonisten' än 'protagonisten'. Läser om ny teknik och funderar hur detta kommer bli utnyttjat för att exploatera folk. Läser om politiker och undrar hur de kan ljuga så illa och komma undan med det. Osv. Kanske är mer misantropisk än cynisk... Hursomhelst känner jag mig väldigt trött på skiten som kallas människor

Samma, hejar väldigt sällan på huvudpersonen längre. Tror jag alltid varit en contrarian, sedan födseln, men har blivit värre och värre med åren. Men jag är inte trött på människor, blir snarare mer och mer förstående och försöker ofta lista ut vad det är som gör att folk tänker som de gör. Tror människor ofta tar den idé som känns mest bekväm för dem och rationaliserar den, så jag har svårt att bli arg på människor, blir snarare arg på idéer som vilseleder folk istället för personerna själva.

Är också mer kritisk till teknik idag, jag kommer ihåg att jag såg/läste någon skönlitterär film/historia för länge sedan där de onda var de som ville stoppa teknik och de goda de som ville använda den till nytta, desto äldre jag blir desto mer ser jag "de ondas" poäng med det och ifrågasätter ibland teknologiska framsteg ("osynliga" kameror bakom smartphoneskärmar är ett exempel). Men vem vet, jag kanske blir motbevisad i framtiden.

Permalänk
Medlem

Lite ledsen.
Fick en cancerdiagnos förrigår och ja. Vad ska man säga.
Här trodde man man skulle kola till coivd19 å ja detta.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Lite ledsen.
Fick en cancerdiagnos förrigår och ja. Vad ska man säga.
Här trodde man man skulle kola till coivd19 å ja detta.

Fy fan... Vad är det för typ av cancer och hur kommer de behandla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Fy fan... Vad är det för typ av cancer och hur kommer de behandla?

Fått lymphoma i halskörtlarna.
Verkar inte vara helt kört då 80% + blir botade.
Samt så är jag inte 50+ ännu.
Ska börja med cellgifter och strålning verkar det som i nästa vecka.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

@Darkie: Det kommer vara en jobbig period men du tar dig igenom det här. Som du säger har du ju oddsen på din sida och inte emot dig även om det kanske är svårt att tänka så!

Fokusera på de positiva sakerna, som JvH-samlingen, och förbered dig inte på något annat om inte läkaren säger att det är dags att förbereda sig! De vet bäst!