Har Inet problem med sin skrivare?

Skrivet av lambdan:

Reservdelarna har inte dykt upp än verkar det som https://lambdan.se/img/IMG_20200318_155411.jpg

Kanske gick sönder igen på samma sätt? Eller svårt att få tag på reservdelar så här i ölvirustider? Nä men jag håller med om att det är märkligt att man inte har lagat en skrivare på nästan en månad. Brukar inte företag ha serviceavtal på skrivarna så att man i praktiken ringer till någon och får det åtgärdat dagen efter? Inet kanske jobbar annorlunda.

Skrivet av muSashi:

Pinsamt svar från Inet i tråden, riktigt skojar företag skulle jag säga.
Har inte ens råd att ha en reservskrivare i beredskap, och låter detta fortlöpa i flera månader.
Tur att man undviker det här företaget sen många år tillbaka.

Nu såg inte min följesedel ut som hans. Så vi vet inte riktigt ännu vad som har hänt.

@Inet:

Sen har redan andra påpekat att det inte spelar så stor roll då den inte är ett kvitto!

Fan har folk inget bättre för sig än att bli arg på att skrivaren strular lite.. JFC.

Skrivet av Bakgrund:

Kanske gick sönder igen på samma sätt? Eller svårt att få tag på reservdelar så här i ölvirustider? Nä men jag håller med om att det är märkligt att man inte har lagat en skrivare på nästan en månad. Brukar inte företag ha serviceavtal på skrivarna så att man i praktiken ringer till någon och får det åtgärdat dagen efter? Inet kanske jobbar annorlunda.

Grejen är ju att det inte nödvändigtvis är Inets skrivare som krånglar utan det handlar sannolikt om att deras logistikpartner behöver fixa detta, och då blir det desto klurigare att lösa eftersom det hamnar utanför Inets kontroll. Inet kan tjata hur mycket som helst men det spelar ju ingen roll så länge leverantören inte kan, vill eller prioriterar att lösa problemet.

Skrivet av lambdan:

Reservdelarna har inte dykt upp än verkar det som https://lambdan.se/img/IMG_20200318_155411.jpg

Skrivet av Yonie:

Är det någonting lagerpersonal sällan prioriterar så är det småfel som ändå producerar någonting godtagbart. Det är inte folk som har tid över vi snackar om, och företaget lär inte satsa på att få in någon tekniker direkt.

@inet ta detta på allvar nu. Åtgärden lär inte vara svår, och om en säger det högt är det hundra som tänker det tyst.

@cubacola hur tror du resten av verksamheten ser ut ifall det här anses godkänt till kund?

Skrivet av Tiamat:

Nu såg inte min följesedel ut som hans. Så vi vet inte riktigt ännu vad som har hänt.

https://i.imgur.com/Gu7Airj.jpg

@Inet:

Sen har redan andra påpekat att det inte spelar så stor roll då den inte är ett kvitto!

Hej,

Som Tiamat och andra i tråden påpekat är inte följesedeln ett väsentligt kvitto eller köpebevis för beställningen. Den är viktig för att kunna dubbelkolla och se över att man mottagit rätt artiklar i sin försändelse men påverkar inte eventuell garanti, ångerrätt eller reklamation av köpet. De dokument som behövs för att styrka skickas alltid digitalt och finns sparade för att skickas på nytt vid behov.

Men självklart är det fortfarande något som vi undersöker och tar på allvar. Vår logistikpartner har en mängd olika sorteringsband, packningsstationer och avdelningar för utleverans beroende på paketets vikt och storlek. Ibland händer det att någon av dessa skrivare stöter på problem och även om vi gör vårt bästa för att åtgärda det så snart som möjligt händer det ibland att vi inte är snabba nog utan anmärker på det först efter paketet skickats.

Den skrivare som omnämnts tidigare i tråden är sedan tidigare åtgärdad. Denna gång är det något annat som ställt till det och vi har meddelat vårt lager att undersöka saken.

Tack för att ni tar er tid att meddela oss om detta, vi jobbar just nu på att hitta och åtgärda felet.

Vänligen

Jag måste ändå säga att detta är en av Sweclockers bästa följetångstrådar just nu! Mycket underhållande.

Att en skitsak kan bli en tvåsidorstråd här och det är bara på tre veckor. Snacka om att Sverige har stannat upp och folk har för mycke tid över.
Tydligen jag också som bara var tvungen att skriva här😀

Skrivet av muSashi:

Pinsamt svar från Inet i tråden, riktigt skojar företag skulle jag säga.
Har inte ens råd att ha en reservskrivare i beredskap, och låter detta fortlöpa i flera månader.
Tur att man undviker det här företaget sen många år tillbaka.

Utveckla gärna. Skojarföretag... för att en av förmodligen fler skrivare har taskig toner? Inte för inte dom vunnit årets nätbutik senaste 9 åren. Det kan ju aldrig vara för snabba leveranser, bra utbud, bra priset, snabba svar. Allt står och faller med pingvinstången.

Skrivet av Knotvillage:

Utveckla gärna. Skojarföretag... för att en av förmodligen fler skrivare har taskig toner? Inte för inte dom vunnit årets nätbutik senaste 9 åren. Det kan ju aldrig vara för snabba leveranser, bra utbud, bra priset, snabba svar. Allt står och faller med pingvinstången.

Säger såhär, när du väl får ett garanti/reklamationsärende hos Inet, så kommer du önskat att du handlade från en annan återförsäljare.

Bara att gå in på Prisjakt och kolla deras negativa omdömen.

Skrivet av muSashi:

Säger såhär, när du väl får ett garanti/reklamationsärende hos Inet, så kommer du önskat att du handlade från en annan återförsäljare.

Bara att gå in på Prisjakt och kolla deras negativa omdömen.

Jag har haft flera garanti/ reklamationsärende med Inet utan några som helst problem. Tror mer att det är arga troll som du som går in och skriver negativt på prisjakt. Gäller inte bara Inet utan alla företag någon är missnöjd med. Att bara gå på omdömen lär inte göra dig lycklig...

Skrivet av muSashi:

Säger såhär, när du väl får ett garanti/reklamationsärende hos Inet, så kommer du önskat att du handlade från en annan återförsäljare.

Bara att gå in på Prisjakt och kolla deras negativa omdömen.

Oj. Då har vi verkligen helt olika uppfattningar. Bara gå in på mina sidor och regga en reklamation. Vänta typ en halv dag på en retursedel. Har varit kund hos dom sen typ 2007. Har absolut inget att klaga på när det kommer till den biten. Är man andra ägaren kan det ta lite längre tid. Ser verkligen inte problemet.

Lite hårt att kalla ett företag för skojare för att man inte gillar sättet som hanterar returer. Är det smidigare att ringa och sitta i kö och få blanketten X timmar tidigare?

Skrivet av Killmaster:

Jag har haft flera garanti/ reklamationsärende med Inet utan några som helst problem. Tror mer att det är arga troll som du som går in och skriver negativt på prisjakt. Gäller inte bara Inet utan alla företag någon är missnöjd med. Att bara gå på omdömen lär inte göra dig lycklig...

Lite så jag kände oxå. Jag ser verkligen inte problemet. Det klart det hade kunnat vara smidigare att ha det som alternativ. Att kunna ringa in och då den skickas på minuten men att hänga upp hela grejen på returer känns ju bara märkligt.

Skrivet av Killmaster:

Jag har haft flera garanti/ reklamationsärende med Inet utan några som helst problem. Tror mer att det är arga troll som du som går in och skriver negativt på prisjakt. Gäller inte bara Inet utan alla företag någon är missnöjd med. Att bara gå på omdömen lär inte göra dig lycklig...

Arga troll? Finns till och med ett dokumenterat ARN ärende i mitt fall, så handlar inte om några "arga troll". Och det finns många fler än mig med dåliga erfarenheter av Inets kundsupport.

Älskar Inet, deras utbud, service i butik och vid behov av support. Men jag kan inte riktigt förstå att man inte fixar en sådan här sak. Det känns lite "småländskt" om ni förstår uttrycket. "Skriker när man skiter" är ett annat fantastiskt uttryck. Men vi hoppas ju att ekonomi inte har med detta att göra. Kan väl kanske vara så att man måste ha nån viss skrivare för att.... (tankarna går) nej...egentligen...varför skulle man behöva ha det? =P

Skrivet av muSashi:

Arga troll? Finns till och med ett dokumenterat ARN ärende i mitt fall, så handlar inte om några "arga troll". Och det finns många fler än mig med dåliga erfarenheter av Inets kundsupport.

Det vill jag gärna höra om. Då känns det mer som din reklamation blev nekad av någon anledning. Då förstår jag mer din ilska över dessa skojare. ARN lägger ju bara näsa i blöt om partnerna blir oense.

Känns ju lite som ett böjda cpun pins ärende, det var inte jag mer än att man måste skicka efter en returblankett. Blev din reklamation nekad fanns det förmodligen en anledning.

Skrivet av Knotvillage:

Det vill jag gärna höra om. Då känns det mer som din reklamation blev nekad av någon anledning. Då förstår jag mer din ilska över dessa skojare. ARN lägger ju bara näsa i blöt om partnerna blir oense.

Känns ju lite som ett böjda cpun pins ärende, det var inte jag mer än att man måste skicka efter en returblankett. Blev din reklamation nekad fanns det förmodligen en anledning.

Bara ta dig en titt på prisjakt, postat under samma namn som här, har 20 tummar upp.

Skrivet av muSashi:

Bara ta dig en titt på prisjakt, postat under samma namn som här, har 20 tummar upp.

Nu har jag scrollat 50 sidor utan att hitta ditt namn.

Skrivet av Knotvillage:

Nu har jag scrollat 50 sidor utan att hitta ditt namn.

Sortera efter: Betyg - lägsta först.

Skrivet av muSashi:

Sortera efter: Betyg - lägsta först.

Nu såg jag det. Måste ju funnits någon anledning till varför dom inte böt ut det. Låter märkligt.

Ännu ett paket idag, ännu fel på följesedeln. Orkar inte posta bild på den, ni vet hur det ser ut.

Dock har jag kommit fram till att felet kanske endast är på följesedlarna man får med Varubrevs leveranser, för förra veckan tog jag en hemleverans med Posten och den är klar och tydlig och ser lite annorlunda ut (har en stor streckkod vid övre högra hörnet).

Jag fick precis också ett paket från Inet idag. Leverans med budbee. Inget fel på själva utskriften av följesedeln däremot så var den extremt tillknycklad. Helt i onödan.

Halleluja, verkar vara fixat.

Nu ska jag faktiskt gnälla lite på @Inet. Har väl aldrig hänt sen jag blev kund där.

Köpte en fynd vara som var nedsatt från 349 till 249. Visade sig vara en DOA. Förmodligen hade första köparen kopplar den i en 4 pins rgb och bränt RGB slingan. Istället för att skicka en ny så gjorde dom en kreditering. Är det fler som upplevt det eller är det så det funkar. Tog för givet att dom skulle skicka en ny.

Skrivet av muSashi:

Säger såhär, när du väl får ett garanti/reklamationsärende hos Inet, så kommer du önskat att du handlade från en annan återförsäljare.

Bara att gå in på Prisjakt och kolla deras negativa omdömen.

Det finns en bra anledning varför SweCs community har utsett dem till Sveriges bästa företag flera år i rad.

Spoiler: Det är inte för att de har kass kundservice i garanti- eller reklamationsärenden.

Skrivet av Knotvillage:

Nu ska jag faktiskt gnälla lite på @Inet. Har väl aldrig hänt sen jag blev kund där.

Köpte en fynd vara som var nedsatt från 349 till 249. Visade sig vara en DOA. Förmodligen hade första köparen kopplar den i en 4 pins rgb och bränt RGB slingan. Istället för att skicka en ny så gjorde dom en kreditering. Är det fler som upplevt det eller är det så det funkar. Tog för givet att dom skulle skicka en ny.

En fyndvara är en fyndvara för en anledning, den är redan använd av någon annan. Du köper den billigare för just den anledningen, varför skulle du då få en sprillans ny? Att kreditera tillbaka är helt rätt i mina ögon.

Skrivet av Mithras:

En fyndvara är en fyndvara för en anledning, den är redan använd av någon annan. Du köper den billigare för just den anledningen, varför skulle du då få en sprillans ny? Att kreditera tillbaka är helt rätt i mina ögon.

Tycka kan man alltid göra, men vi har konsumentköplag som man skall rätta sig efter.

Spoiler: Det är för att de delar ut pingvinstänger

Skrivet av wurpan:

Vi får dock inte glömma bort den viktigaste frågan!

Har skrivaren ett serviceavtal? Om inte tänker jag aldrig mer handla från inet!

Du menar du kollektivavtal? Min laserskrivare är med i Skrivarfacket.

OnTopic: Jag hoppas det åtgärdas så snart som möjligt annars känns det oxå rätt slöseri miljömässigt talat att skriva ut följesedlarna som knappt kan användas som verifikationsunderlag för företagare.

Skrivet av Mithras:

En fyndvara är en fyndvara för en anledning, den är redan använd av någon annan. Du köper den billigare för just den anledningen, varför skulle du då få en sprillans ny? Att kreditera tillbaka är helt rätt i mina ögon.

Dom får ju en ny vara av Asus eller åker den vara i soporna?

Varor i Fyndhörnan går endast att köpa via hemsidan för hemleverans. Vi lämnar ett års garanti på alla varor som köps från Fyndhörnan.