Dreamhack Summer 2020 skjuts upp

Permalänk
Melding Plague

Dreamhack Summer 2020 skjuts upp

Coronavirusets utbrott och smittorisken gör att även Dreamhack Summer senareläggs, samtidigt som framtiden för Master är oviss.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Suger men var ju väntat.

Får prioritera folks hälsa först och främst.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Another one bites the dust...

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Två helt onödiga semesterdagar då

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Ändå vågat att bara skjuta det till början av Augusti. Det är trots allt världens största LAN-party med råge så media kommer troligtvis bevaka och om ett utbrott då sker kan det blir väldigt mycket liv och dålig PR för att inte tala om evt ekonomiska följder.

Permalänk
Medlem

Tråkigt men väntat. Alla sådana här evenemang ställs in. Jag tror även att många evenemang med mindre än 500 deltagare läggs på is. Inte för att de inte "får" arrangeras, men för att det inte är lönt. Dels är folk rädda så det blir dålig närvaro, och dels kan det bli dålig PR då folk kommer tycka det är märkligt att med flit försöka samla folk i en klump.

Sen är det ju många ungdomar som går på just Dreamhack, och många av dem (inte alla!) har dålig hygien och uppfostran. Var tvungen att handla fysiskt på ICA Maxi här i stan häromdagen och då är det två killar i kanske 15-18årtsåldern som går runt och hostar högjutt rakt ut i luften bakom folk och sedan springer iväg och garvar när folk vänder sig om. Så patetiskt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Två helt onödiga semesterdagar då

Du kan ta tillbaka semester.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Tråkigt men väntat. Alla sådana här evenemang ställs in. Jag tror även att många evenemang med mindre än 500 deltagare läggs på is. Inte för att de inte "får" arrangeras, men för att det inte är lönt. Dels är folk rädda så det blir dålig närvaro, och dels kan det bli dålig PR då folk kommer tycka det är märkligt att med flit försöka samla folk i en klump.

Sen är det ju många ungdomar som går på just Dreamhack, och många av dem (inte alla!) har dålig hygien och uppfostran. Var tvungen att handla fysiskt på ICA Maxi här i stan häromdagen och då är det två killar i kanske 15-18årtsåldern som går runt och hostar högjutt rakt ut i luften bakom folk och sedan springer iväg och garvar när folk vänder sig om. Så patetiskt.

Uppfattar det som att majoriteten av vuxna hostar rakt ut och ibland även nysningar. Varje dag är det alltid någon på tåget som hostar rakt ut. Många hostar gärna även i händerna och vii kan helt enkelt inte bättre än så. Brukar alltid påpeka för vänner.. men gud vad nojig du är, töntigt!
Idag tänker nog fler som jag. I Sydkorea som verkligen kan organisera sig och andra delar av asien sätter man på sig mask för att inte smitta andra men det är också en kulturell grej, man respekterar andra människor helt enkelt. I Sverige när det inte är pandemi vill man nog inte sticka ut att man är sjuk så det är bättre att gå under radarn och eventuellt smitta andra.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennyfax:

Uppfattar det som att majoriteten av vuxna hostar rakt ut och ibland även nysningar. Varje dag är det alltid någon på tåget som hostar rakt ut. Många hostar gärna även i händerna och vii kan helt enkelt inte bättre än så. Brukar alltid påpeka för vänner.. men gud vad nojig du är, töntigt!
Idag tänker nog fler som jag. I Sydkorea som verkligen kan organisera sig och andra delar av asien sätter man på sig mask för att inte smitta andra men det är också en kulturell grej, man respekterar andra människor helt enkelt. I Sverige när det inte är pandemi vill man nog inte sticka ut att man är sjuk så det är bättre att gå under radarn och eventuellt smitta andra.

Så är det. Många hostar rakt ut för att de inte vet bättre. Men de här killarna (som förhoppningsvis inte var smittade med Covid-19) verkade göra det för att jävlas och för att de tyckte det var kul att se folks reaktioner.

Men ja, när SVT behöver förklara för folk att man "ska hosta i armvecket och inte rakt ut" för att minska smittorisken så är det fan illa. Borde vara en självklarhet för alla.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Tråkigt men vad ska man göra

Permalänk
Medlem

Det var mycket tråkigt att höra, en sådan mysig tillställning D: